Şcoala – valori şi devenire
Dimensiune font:
Colegiul Naţional „Mihail Sadoveanu” Paşcani
„Dăruind, vei dobândi!”
Portofoliu
Şcoală ECO – din 2005
Şcoală MaST TOP din 2012
Şcoală ACES –Academia Şcolilor din Europa Centrală – din 2013
Şcoală de chimie - aprilie 2013 – Universitatea Al. I. Cuza, Iaşi
Centru de pretestare Cambridge în colaborare cu Cambridge ESOL – din 2009
Partener în Programul PEACE CORP SUA – 2008- 2013
Colegiul evaluat de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, plasat în topul celor mai bune licee din ţară
CNS – IMPACT, Paşcani – Clubul de iniţiativă comunitară pentru tineri
Diplomă de Excelenţă (Instituţională)
Origine
Rădăcinile şcolii păşcănene sunt puternice, în secolul al XIX-lea fiind înfiinţate mai multe instituţii de învăţământ primare, pentru adulţi sau pentru comunitatea israelită.
Între cele două războaie mondiale şcoala păşcăneană se dezvoltă considerabil, pentru ca imediat după război, în 1946, să fie creat primul liceu – Liceul Teoretic Mixt CFR, transformat însă în 1947 în şcoală de mecanici agricoli. După aplicarea reformei învăţământului din 3 august 1948 apare Şcoala Medie Mixtă, cu clasele I-X.
Începând cu anul şcolar 1946-1947 se înfiinţează câte o clasă liceală, până în 1948-1949, când liceul avea clase complete. În 1949 a absolvit cursurile terminale prima promoţie a primului liceu din Paşcani.
Mulţi dintre profesorii liceului au fost promovaţi în învăţământul superior, datorită calităţilor lor intelectuale – prof. Constantin Ciopraga, fost profesor de franceză, Nicolae Irimiciuc, fost profesor de fizică, Ion Nichita, fost profesor de limba română, Ion Irimescu, fost profesor de desen şi Gheorghe Bendescu, fost profesor de fizică.
Şi foşti elevi ai liceului fac cinste şcolii noastre, deveniţi profesori universitari (Corneliu Zolyneac, Maria Păpuşoi-Zolyneac, Aurel Ciopraga, Mariela Costescu, Constantin Fălticeanu, Corneliu Huţanu), afirmaţi în viaţa artistic-culturală (Mihaela Agachi, Corneliu Sturzu, Constantin Florescu) sau în alte profesii.
Şcoala de azi
În anul şcolar 2012-2013 sunt înscrişi 1.166 elevi (ciclul gimnazial şi liceal).
Procesul de învăţământ se desfăşoară sub îndrumarea competentă a celor 84 de cadre didactice cu experienţă.
Temele abordate în proiectele şi programele realizate în şcoala noastră sunt variate, cum ar fi educaţie cetăţenească, protecţia mediului, abilităţi de comunicare în limbi de circulaţie internaţională, etc.
Numeroşi absolvenţi ai şcolii sunt studenţi la anumite universităţi europene sau angajaţi în diverse instituţii, fapt care dovedeşte eficienţa actului educaţional din instituţia noastră, grăitoare fiind numeroasele premii, menţiuni şi distincţii la diversele concursuri şcolare: şapte premii internaţionale, opt premii şi trei menţiuni naţionale, 258 premii şi menţiuni judeţene.
Parteneriate, proiecte, concursuri
Colegiul Naţional „Mihail Sadoveanu” a fost dintotdeauna interesat de stabilirea de parteneriate cu şcolile din Uniunea Europeană, precum şi de participarea în proiecte de cooperare internaţională, deoarece numai în acest mod elevii se pot forma ca actori responsabili în societate.
Exemple de proiecte internaţionale sau derulate în parteneriat cu şcoli din alte ţări sunt cele din cadrul ACES (Academia Şcolilor din Europa Centrală), Euroscola, „e-Virtual class” (Universitatea din Atena), participarea la reţeaua de şcoli „British Council Schools Online”, parteneriatul cu organizaţia japoneză Himawari din Iaşi, proiectul „Debating Europe”, colaborarea de cinci ani de zile cu Organizaţia Peace Corps USA.
Preocuparea pentru educaţia elevilor, atât formală, cât şi non-formală, s-a concretizat în participarea la diverse concursuri şcolare şi extraşcolare, la care s-au obţinut rezultate de excepţie, cum ar fi competiţia naţională MaST (premiul I), Eustory Youth Academy, Genius Logicus, Mathematique Sans Frontières, Cangurul lingvist şi Cangurul matematic (premii I, II şi III la fazele naţionale).
Emblema „Sadoveanu”
Colegiul „M. Sadoveanu” formează generaţii determinate să promoveze valorile autentice, onestitatea, încrederea în sine şi setea de a cunoaşte, generaţii capabile să modeleze lumea după înaltele lor aspiraţii, care să nu accepte soluţiile comode în loc să-şi urmeze calea şi propria conştiinţă. Colegiul „M. Sadoveanu” este indiscutabil o identitate educaţională -- emblema sârguinţei de afirmare, înseamnă ambiţie, străduinţă/muncă, dar, mai ales, confirmare, succes şi renume.
Străjuită de statuia impunătoare a prozatorului care-i dă numele de onoare, este o dumbravă minunată în care gândul înfloreşte nestingherit, iar visurile înfrunzesc pe ramuri înalte, spre infinit.
Director,
Prof. Carmen Dimitriu
ŞCOALA GIMNAZIALA „IORDACHE CANTACUZINO” PAȘCANI
Şcoala gimnazială „Iordache Cantacuzino”, cunoscută şi sub denumirea de „Şcoala Generală nr. 3” a fost construită în anii 1960-1963, în zona parcului ce a aparţinut în secolul XVII-lea familiei Cantacuzino. În anul 1963 a fost dat în folosinţa localul actualei Şcoli Gimnaziale „Iordache Cantacuzino”. În perioada 1963-1965 a funcţionat ca liceu, apoi ca şcoală generală.
În 1991 a primit numele de „Iordache Cantacuzino”. S-a optat pentru această denumire deoarece actualul local al şcolii este amplasat în perimetrul curţii boiereşti a lui Iordache Cantacuzino, mare vistiernic în perioada 1634-1659 la curtea domnească a lui Vasile Lupu. În apropierea Şcolii Gimnaziale „I. Cantacuzino” se află Casa Cantacuzino şi biserică „Sf. Voievozi Mihail şi Gavril”, ctitorie a marelui vistiernic, adevărate monumente arhitectonice ale secolului al XVII-lea cuprinse în patrimoniul naţional. Din anul 1995, datorită politicilor educaţionale ale ministerului de resort, Şcoala „I . Cantacuzino” a beneficiat de o investiţie considerabilă pentru extinderea vechiului local de şcoală cu două corpuri noi, care au un total de 12 săli de clasă moderne, o sală de sport, modernizarea bazei sportive şi a curţii şcolii.
Şcoală noastră transpune politica de reformă a învăţământului românesc la standardele elaborate în ceea ce priveşte domeniul educaţional, care pun în evidenţă atât componentele comune, cât şi pe cele specifice: comunicare, curriculum, relaţia şcoală – familie, contribuţie şi cooperare în grup, formarea şi integrarea elevilor, evaluare şi perfecţionare profesională.
VIZIUNEA ŞCOLII :
Succesul integrării în societate a tinerilor constă în capacitatea şcolii de a-i ajuta în dezvoltarea individuală prin conştientizarea unor atitudini şi aptitudini, formarea unor capacităţi care să-i responsabilizeze pentru a se integra în dezvoltarea viitoare a societăţii.
Şcoala implică în actul educaţional toţi factorii – elevi, cadre didactice, părinţi, comunitate locală. Împreună se preocupa de asigurarea unui climat de munca şi învăţare stimulativ, într-un mediu propice, prin programe educaţionale competitive şi un personal educaţional bine pregătit, performant.
Climatul instituţiei noastre este unul deschis, caracterizat prin dinamism şi grad înalt de angajare a membrilor colectivului didactic; este un climat stimulativ care oferă satisfacţii, relaţiile dintre cadrele didactice fiind deschise, colegiale, de respect şi de sprijin reciproc.
Valorile educaţionale respectate şi promovate în şcoala noastră sunt competenţa şi competitivitatea, promovarea succesului şi a eficienţei, cultivarea iniţiativei, toleranţei în relaţiile interumane şi a respectului faţă de realizările proprii şi de succesele celorlalţi. Astfel, elevii şi cadrele didactice au obţinut un total de 233 de premii la nivel judeţean, naţional şi internaţional.
În şcoală se derulează următoarele programe: Spring Day, Eco şcoală, Şcoli pentru un viitor verde, Sănătate la superlativ, Magia iernii în sunet, culoare şi cuvânt, Singur acasă, Părinţii, oare unde sunt?, Cu viaţa mea apăr viaţa, Campania pentru educaţie globală, Sigur info, Dăruind vei dobândi, Bucuriile iernii şi Lumina unui zambet (spectacole de binefacere).
Oferta educaţională a unităţii şcolare este generoasă, cuprinzând un număr de 12 grupe de grădiniţă, 20 de clase la învăţământul primar şi 16 la învăţământul gimnazial. Avem clase cu program normal, la care se adaugă cursurile opţionale de limba engleza cu Sarah La Bounty, profesoară voluntară de la Peace Corps.
Şcoala noastră beneficiază de trei corpuri de clădiri cu 27 de săli de clasă, din care trei laboratoare de informatică, un laborator de: biologie, chimie, fizică, limba română, cabinet de psihologie şcolară, o bibliotecă cu peste 20.000 de volume, doua săli de educaţie fizica şi un teren de sport.
Cele 67 de cadre didactice, dintre care 50 cu gradul didactic I, sunt preocupate de a forma elevilor competenţe specifice şi abilităţi necesare evoluţiei pe parcursul actului instructiv-educativ. Competenţa şi dăruirea corpului profesoral al şcolii au adus rezultate remarcabile, care ne-au asigurat un loc fruntaş, bine meritat în comunitatea locală, respectul părinţilor şi entuziasmul cu care elevii frecventează şcoala noastră.
Director,
Prof. Daniela Simion
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau