Keepsake Review
Dimensiune font:
Keepsake Review
În ultima vreme nu prea au mai apărut jocuri adventure, aşa că atunci când a fost lansat Keepsake mi-a tresărit inima de bucurie. Ştiam că este o poveste despre prietenie, dar eram intrigat de misterul ce înconjura şcoala şi dispariţia profesorilor şi a studenţilor. Explorarea unei şcoli atât de vaste, cu stilul său gotic, era un lucru pe care-l vroiam să-l fac de când auzisem prima oară de acest joc. Este adevărat că grafică a avut un rol foarte important, dar curiozitatea mea creştea în fiecare zi, până când am auzit că a fost în fine lansat.
Vedeţi voi, adventure-urile sunt foarte rare în zilele noastre şi jocurile bune din acest gen sunt nepreţuite pentru cei câţiva fani înfocaţi rămaşi în lume, printre care mă număr şi eu. Jocurile single-player sunt înlocuite acum de cele multiplayer online şi bucuria de a rezolva un puzzle folosindu-ţi materia cenuşie este înlocuită de încercările repetate ale ghildei din care faci parte de a mai omorî un boss. Joc tot felul de titluri, inclusiv MMO-uri, dar bucuria pe care o ai atunci când rezolvi un puzzle de unul singur nu poate şi nu ar trebui să fie împărţită cu nimeni. Este realizarea voastră, numai a voastră, şi trebuie să fiţi mândri de acest lucru.
Keepsake este un adventure point-and-click în adevăratul sens al cuvântului. Veţi intra în rolul Lydiei, o candidată la Academia Dragonvale şi prietenă veche a lui Celeste, fiica decanului. În ziua în care sosiţi la academie, în locul unui comitet de întâmpinare, găsiţi şcoala închisă şi pustie. În timp ce vă plimbaţi prin împrejurimi fără un scop anume, vă veţi întâlni cu un lup numit Zak, care pretinde să fie un ajutor al profesorilor. Bineînţeles, îl veţi suspecta de la început că nu vă spune întregul adevăr şi în acest mod veţi descoperi cine este el cu adevărat. Chiar dacă am terminat deja jocul şi am primit răspuns la toate întrebările, nu aş vrea să vă stric surpriza. Suficient de zis că (şi veţi află acest lucru încă de la început) Zak vrea să devină un dragon pentru a se răzbuna pe copii care l-au închis şi au râs de el.
Acestea fiind zise, o mare parte din joc o veţi pretrece căutând ingrediente pentru prepararea poţiunii, reactivand în acelaşi timp academia şi descoperindu-i secretele. La început veţi vedea o poartă imensă care vă blochează accesul către partea superioară a şcolii, aşa că va trebui să găsiţi un mod în care s-o deschideţi (poarta o descoperiţi dacă ocoliţi statuia imensă de la început). Mai departe va trebui să depăşiţi câteva încercări pentru a vă putea teleporta în partea superioară a academiei, unde începe cu adevărat partea interesantă. De aceea aş putea spune că jocul este împărţit în trei mari secţiuni care vă vor ţine ocupaţi pentru o perioadă de timp. Am avut nevoie de aproape 24 de ore ca să ajung la final, dar nu m-am grăbit, pentru a putea savura grafică şi muzica relaxantă.
Grafica din Keepsake este una dintre cele mai frumoase pe care am văzut-o până acum într-un adventure. Cum doar modelele Lydiei şi a celorlalte personaje sunt 3D, probabil că desenarea fundalurilor 2D nu a fost foarte dificilă. Singurul dezavantaj îl reprezintă faptul că locaţiile sunt statice, frunzele, de exemplu, nemişcându-se deloc. Cu toate acestea, unele privelişti vă vor impresiona cu siguranţă, cum ar fi grădina sau zona superioară a academiei, cu consolele pentru teleportare.
Muzica se schimbă în funcţie de locaţie şi ritmul ei se schimbă din când în când, însă vocile sunt un pic dezamăgitoare, parţial din cauza voice acting-ului, parţial din cauza scenariului. Un scenariu bun m-ar fi făcut să ignor acest detaliu, dar când îi aud pe Zak şi Lydia repetând la nesfârşit că nu sunt studenţi sau profesori în academie, cu toate că am căutat peste tot, e ca şi cum jocul mi-ar pune la îndoială inteligenţa. Acelaşi lucru se întâmplă şi în timpul dialogurilor dintre Zak şi Lydia, în care unul dintre ei repetă ce a spus celălalt, doar că sub o altă formă. E aceeaşi senzaţie pe care am avut-o în clasa a 5-a când am început să învăţ limba engleză.
Puzzle-urile variază de la simple la complexe şi nu va trebui să vă faceţi probleme în privinţa indiciilor, deoarece jocul este cât se poate de linear. Odată ce ajungeţi în partea superioară a academiei însă, în Dormitoarele Studenţilor, lucrurile devin mai complicate şi va trebui să vă planificaţi mişcările, deoarece această locaţie este foarte înşelătoare. Aici veţi putea căuta mai multe indicii despre ce s-a întâmplat cu studenţii şi profesorii şi să preparaţi poţiunea pentru Zak ca să-l transformaţi din nou. Veţi descoperi şi camera lui Celeste, unde veţi avea ultimele viziuni despre trecutul ei cu tatăl sau. În acest fel veţi înţelege premisele care au dus la situaţia actuală, dar lucrurile importante nu vor fi dezvăluite decât la final.
Nu există puzzle-uri contra-cronometru, sau cel puţin eu nu am descoperit vreunul, aşa că toate vor necesita înţelegerea mecanismului şi a principiului care stă la baza lor pentru a le putea rezolva. Există un sistem de hint-uri, cu patru stagii, ultima oferindu-vă soluţia pentru puzzle-ul respectiv, dar nu vă recomand s-o folosiţi decât dacă sunteţi blocaţi de-a binelea. Repet, acest joc este pentru cei care au răbdare să stea să rezolve un puzzle, şi nu pentru cei grăbiţi.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau