4 aspecte-cheie de luat în calcul pentru a-ți adapta magazinul online la nevoile și așteptările clientului viitorului

antreprenor_1237905928(1)

Dimensiune font:

| 27-06-2024 10:06

4 aspecte-cheie de luat în calcul pentru a-ți adapta magazinul online la nevoile și așteptările clientului viitorului

 

În piețele online, peste o treime din consumatori au încercat diferite branduri pentru același produs, iar 40% dintre aceștia au ajuns să schimbe comercianții în căutarea unei experiențe de cumpărare mai bune, conform unui studiu efectuat de McKinsey. 

Descoperă în cele ce urmează ce poți face tu, ca manager al unui magazin online, ca să nu te numeri printre businessurile care pierd clienți în favoarea competitorilor.

1. Înțelege care sunt nevoile și aspirațiile clientului viitorului

Primul lucru pe care îl poți face este să-ți adaptezi magazinul online la nevoile și așteptările clientului viitorului, prin cunoașterea acestuia. Ce-și dorește? Ce nevoi are? 

Ca să afli asta, investește în studii de piață și analizează datele despre consumatori. Află care este profilul clientului tău ideal: ce nevoi și aspirații are; cum interacționează cu mediul online; de ce anume îi pasă cel mai mult. 

Apoi, monitorizează tendințele și fii la curent cu fiecare schimbare care are loc în comportamentul clientului ideal, dar și motivul pentru care s-a produs.

În același timp, urmărește și cele mai recente inovații și evoluții din domeniul comerțului electronic. Și asta pentru a-ti menține magazinul online relevant și atractiv și pentru a fi pregătit să-ți ajustezi strategiile în funcție de clienți. 

Fii receptiv și la feedbackul clienților: ascultă cu atenție opiniile lor; utilizează informațiile pentru a-ți îmbunătăți magazinul online și experiența generală de cumpărături. 

Toate aceste acțiuni te pot ajuta să înțelegi mai bine comportamentul consumatorului, dar și tendințele viitorului, însă, ca să le obții, este nevoie să aloci un buget pentru realizarea strategiei de piață. Indiferent că vorbim despre realizarea unui studiu de piață la nivel național sau de solicitarea feedbackului clienților, pentru a obține rezultate relevante, este necesar să apelezi la companii specializate.

Dacă ai cel puțin 12 luni de activitate și ești hotărât să cunoști mai multe despre nevoile și aspirațiile clientului viitorului, poți să apelezi la o instituție financiară nebancară (IFN) pentru un credit persoane juridice pe care să-l dedici studiilor de piață aferente. 

Poți obține un împrumut de maximum 1.000.000 RON astfel: împrumutul de până în 100.000 RON îl poți obține 100% online, în timp ce pentru creditele care depășesc aceasta sumă, vei beneficia de sprijin din partea unui consultant. Perioada de rambursare este de până la 36 de luni pentru capital de lucru, 48 de luni mixt și 60 de luni pentru investiții. În ceea ce privește documentația, pentru împrumuturile de până în 35.000 RON ai nevoie doar de extrasul de cont, iar pentru creditele mai mari ai nevoie și de ultima balanță disponibilă.

2. Oferă o experiență personalizată

Datele obținute în urma investițiilor de mai sus te ajută să-ți cunoști mai bine clienții și să le oferi o experiență personalizată. Dar cum faci asta mai exact? Folosește-te de inteligența artificială. Utilizează un algoritm pe site care să ofere clienților recomandări de produse în funcție de istoricul de comenzi, dar și de căutările pe care le efectuează pe motoarele de căutare. 

Pe baza informațiilor obținute astfel, poți mai departe să implementezi o strategie de comunicare personalizată cu clienții tăi. Indiferent că vorbim despre e-mailuri, mesaje text sau notificări push, poți să ajustezi textele, în funcție de profilul de consumator al fiecărui client. Chiar și chatbot-ul de pe site-ul tău poate să ofere o astfel de experiență personalizată.

Nu în ultimul rând, permite clienților să își gestioneze singuri comenzile, conturile și preferințele, prin implementarea unei opțiuni de autoservire. Astfel, le oferi clienților o experiență convenabilă și controlată prin care să urmărească și să modifice comenzile în timp real, să acceseze istoricul achizițiilor, să gestioneze informațiile de livrare și facturare și să ajusteze setările de notificari.

3. Creează o experiență omnichannel fluidă

Un alt lucru pe care îl poți face pentru a te adapta la nevoile clienților este să asiguri o experiență coerentă pentru aceștia, indiferent de canalul prin care interacționează cu magazinul tău: asigură-te că oferi aceleași produse, prețuri și servicii atât în magazinul fizic, cât și online; menține un design similar; creează o navigare intuitivă pe toate platformele; încurajează experiențele de cumpărare omnichannel, cum ar fi plasarea comenzii pe site și ridicarea articolelor din magazin. 

Nu neglija nici calitatea serviciului de asistență. Oferă un serviciu de suport integrat pentru clienți, care să poată ajuta utilizatorii indiferent de canalul prin care te contactează. Acest lucru include suport prin telefon, e-mail, chat live și rețele sociale, toate conectate la aceeași bază de date, pentru a asigura o comunicare eficientă și rapidă.

4. Investește în tehnologii inovatoare

Este important să urmărești și cele mai recente inovații și evoluții din domeniul comerțului electronic. Aici, pe lângă folosirea inteligenței artificiale pentru a personaliza experiența clienților și pentru a optimiza procesele de afaceri, mai poți să iei în considerare și investițiile în tehnologii moderne precum realitatea augmentată (AR) și cea virtuală (VR). Acestea te vor ajuta să oferi clienților o experiență de cumpărături mai captivantă și mai interactivă. 

În timp ce prin intermediul AR clienții pot vizualiza cum ar arăta produsele în mediul lor real, precum probarea hainelor virtuale sau vizualizarea mobilierului în propria casă, VR-ul poate crea experiențe de cumpărare complet imersive, aducând virtual clienții într-un magazin online unde pot explora și interacționa cu produsele într-un mod similar cu cel din viața reală.

Indiferent ce tehnologie alegi, asigură-te că businessul tău funcționează pe o platformă de comerț electronic bazată pe cloud. Aceasta este scalabilă și flexibilă, lucru care îți oferă posibilitatea să te adaptezi rapid la schimbările pieței și la nevoile clienților.

În concluzie, adaptarea magazinului online la nevoile și așteptările clienților viitorului presupune un proces constant care trebuie ajustat în funcție de modificările de pe piață. Totuși, ține cont că totul pornește de la cunoașterea clientului viitorului. Abia apoi, în funcție de asta, poți să implementezi cele mai potrivite strategii pentru businessul tău.

Sursă foto: Shutterstock 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primaria dudaepureni@yahoo.com, cod fiscal 3394350. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Compartiment Achizitii publice, Comuna Duda-Epureni, comuna Duda Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com, cod fiscal 3394350. Documentatia de atribuire este pusa cu titlu gratuit la dispozitia solicitantilor care au inaintat o cerere in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui; b)Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciulul public de alimentare si distributie gaze naturale din Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui, conform art. 8 H.G. nr. 209/2019; c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 10.00; b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com; c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana; d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 21.07.2025, ora 12.00, sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, e-mail: primaria dudaepureni @yahoo.com. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 03.06.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, cod postal 730171, telefon 0335/417.861, fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Oras Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani, telefon/fax 0231/552.351, 0231/552.626, E-mail: orasflamanzi @yahoo.com, cod fiscal 3372173. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Pasune cu suprafata totala de 30 ha, situata in extravilanul orasului Flamanzi, apartinand domeniului privat al Orasului Flamanzi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Flamanzi nr. 67/30.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, situata astfel: -Tarlaua Velnita Poiana -10ha; -Tarlaua Voloca Fata I -2 ha; -Tarlaua Voloca Fata II -8 ha; -Tarlaua Velnita Flamanzi -10ha. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin formularea si inregistrarea unei solicitari scrise la sediul Orasului Flamanzi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic din cadrul Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Orasului Flamanzi. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.06.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oras Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud.Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.07.2025, ora 10.00, Sala de sedinte a Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud. Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorghi nr. 8, judetul Botosani, cod postal 710171, telefon 0231/511.739, fax 0233/831.832, e-mail: tr-botosani @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 13.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Spatiu in suprafata de 12,90 mp, situat la parterul imobilului sediu al Sistemului de alimentare cu apa din comuna Grumazesti, amplasat in satul Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Parcului nr. 381A, judet Neamt, identificat cu nr.cadastral 51704-C1 si cartea funciara nr. 51704-C1 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 66/06.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, in urma unei cereri depuse la Registratura Comunei Grumazesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 18.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
Ai bilet de avion? Nu înseamnă că ai loc garantat în aeronavă
20/06/2025 11:39

Cumpărarea unui bilet de avion nu garantează intotdeauna locul in aeronavă. Chiar dacă ai cumpărat un bilet de avion, acest lucru nu iti garantează in mod automat un loc in avionul cu care vrei să căl ...

România rurală în 2025: cum se schimbă viața la sat între tradiție și tehnologie
20/06/2025 10:31

Romania rurală in 2025: cum se schimbă viata la sat intre traditie si tehnologie Viata la sat a fost mereu privită prin lentile contrastante: pentru unii, un spatiu al permanentei si autenticitătii; pen ...

În culisele conferințelor de presă: ce implică organizarea unui astfel de eveniment public
20/06/2025 10:12

În culisele conferintelor de presă: ce implică organizarea unui astfel de eveniment public. Evenimentele publice si conferintele de presă inseamnă mai mult decat discursuri, camere de filmat si dec ...

Cum se Joacă European Roulette Small Bets
19/06/2025 15:38

 European Roulette Small Bets reprezintă o variantă accesibilă si prietenoasă a clasicei rulate europene, special concepută pentru jucătorii care doresc să se bucure de emotia acestui joc iconic fă ...

Cum să optimizezi setările monitorului LED pentru o experiență de gaming perfectă? Află şi tu!
19/06/2025 13:11

Poză de RDNE Stock project pe Pexels.com   Fiecare detaliu contează pentru a te bucura de jocurile preferate la un nivel maxim de performantă. Un element central, care iti poate transforma complet expe ...

 Când vedetele promovează jocuri de noroc, adolescenții plătesc prețul. Campania Salvați Copiii „Hai să jucăm corect! Fără vedete la jocuri de noroc”
19/06/2025 12:19

Cand vedetele promovează jocuri de noroc, adolescentii plătesc pretul. Campania Salvati Copiii „Hai să jucăm corect! Fără vedete la jocuri de noroc”propune alt model de inspiratie: tinerii spo ...

Împăcarea nevăzută cu tine
19/06/2025 11:47

Există un soi de război care nu lasă urme vizibile, dar sapă adanc, in tăcere. Nu face zgomot, nu atrage priviri, dar erodează incet stima, curajul, bucuria. Este un conflict mut, purtat in culisele minti ...

Dichisuri dulci şi taifasuri boiereşti
19/06/2025 06:56

La fiecare sfarşit de an şcolar, buchetele mele pentru „doamna”, apoi pentru „doamnele” aveau crini şi gladiole. În jur de 15 iunie, toată casa mirosea a flori din care mama ...

Cuvintele care declanșează haos în mintea câinelui tău. Cum să comunici corect cu patrupedul tău fără să-l păcălești
18/06/2025 14:02

  Ce inseamnă pentru cainele tău cuvinte precum „plimbare” sau „cină”? Multi proprietari incep să adopte tactici ingenioase pentru a evita să-si agite inutil companionii. Ter ...

Ghid de întreținere a echipamentului stomatologic: Cât de des trebuie dezinfectat?
18/06/2025 13:22

Poză de Jose Vazquez pe Unsplash   Întretinerea echipamentului stomatologic este o parte importantă a mentinerii unui mediu clinic sigur si eficient. Fiecare detaliu, de la scaunele pacientului pa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei