Ce este genograma și cum ne poate ajuta la sănătate

cmo-elaborar-un-genograma-paso-a-paso_2

Dimensiune font:

| 23-09-2022 12:12

Genogramul este un instrument care vă permite să schematizați și să sintetizați informații despre familie a unei persoane. Arată ca un copac de familie, dar se concentrează pe aspecte mai specifice ale legăturilor de familie și are un aspect mult mai tehnic.

Într-un document pe această temă, de la Facultatea de Psihologie a Universității din Barcelona, ​​genograma este definită după cum urmează: "este o reprezentare grafică (sub forma unui arbore genealogic) a informațiilor de bază din cel puțin trei generații ale unei familii. Acesta include informații despre structura sa, datele demografice ale membrilor și relațiile pe care le au între ele".
Monetized by optAd360

Este folosit pentru a colecta și organiza informații despre mediul imediat al unei persoane. Aceste informații servesc drept input pentru o intervenție clinică sau pedagogică. totuși, oricine își poate face genograma pentru a se cunoaște mai bine unul pe altul. Este deosebit de util să găsiți modele de probleme ereditare, conflicte inter-sau intrageneraționale și / sau modele de comportament transmise de mediul înconjurător.

O genogramă vă permite să vizualizați rapid cum este structura familiei unei persoane. În multe cazuri, face posibilă realizarea unei prime ipoteze cu privire la cauzele care provoacă o anumită problemă a personalității, manipularea emoțiilor etc. De asemenea, ele sunt un instrument valoros pentru creșterea cunoașterii de sine.

Etapele de elaborare a unei genograme
O genogramă se face în trei etape: 1) structura generală a structurii familiei; 2) Colectarea de informații de bază despre familia unei persoane; și 3) Schița relațiilor de familie.

Structura structurii familiar este faza inițială și, de asemenea, cea mai importantă. Servește ca axă pentru întreaga genogramă. În această etapă, trebuie definite legăturile biologice și legale existente între diferiții membri ai familiei. Există un set de simboluri prestabilite pentru a afișa aceste linkuri.

În registrul de informații despre familie se introduc următoarele informații:

Informații demografice (date de naștere și deces, nivel educațional, date de căsătorie și divorț etc.).
Informații privind nivelul de funcționare (informații generale privind funcționarea membrilor: sunt funcționale sau nu, în ce măsură și pentru ce motiv?).
Evenimente familiale critice.
În a treia etapă sunt urmărite urmele relațiilor de familie. Și aici se stabilesc legăturile dintre unul și ceilalți membri, dar în acest caz legătura biologică sau juridică nu mai este respectată, ci legăturile psihologice.

Elaborați o genogramă, pas cu pas
Pentru a dezvolta o genogramă de la început până la sfârșit, trebuie îndepliniți următorii pași:

* Definiți scopul genogramului
Primul lucru este de a defini care este scopul genogramului. Evident, în toate cazurile oferă informații despre mediul istoric-familial al unei persoane. Cu toate acestea, aceste informații pot fi utilizate în scopuri diferite.

Uneori, datele obținute sunt foarte utile în scopuri medicale. Istoria familială este, de asemenea, o istorie genetică și face posibilă vizualizarea punctelor forte fizice și a slăbiciunilor moștenite. În același timp, genogramul oferă informații valoroase despre problemele emoționale repetate sau comune ale aceleiași familii. Ele sunt modele psihologice care sunt dobândite și transmise în mediul familial.

De asemenea, genograma are un obiectiv foarte specific. Se dăruiește perfect întrebării: de unde vine depresia mea? Este posibil să se urmărească o anumită condiție pe parcursul generațiilor diferite. În orice caz, este important să definim întotdeauna un obiectiv anterior.

* Setați numărul de generații care vor fi analizate
Este important ca lucrarea să fie luată în considerare în mod realist. În mod ideal, ar trebui luate ca bază trei generații, dar acest lucru nu este întotdeauna posibil. Există familii în care o întreagă generație a dispărut deja sau nu există niciun contact cu membrii acesteia.

În alte cazuri, contactul cu alte generații este indirect. Aceasta înseamnă că puteți obține informații despre o rudă doar pentru ceea ce spun ceilalți despre el. Acest lucru dă naștere unei posibile tendințe. În aceste cazuri, cel mai bine este să aveți alte surse de informații pentru a corobora sau respinge informațiile inițiale.

Cel mai recomandabil este să se facă o listă a rudelor vii, cu care se poate stabili un contact. Apoi, faceți o listă nouă de persoane care pot oferi informații despre membrii familiei care nu pot fi consultați. Și, în sfârșit, definiți câte generații va acoperi genograma.

Pregătiți un chestionar de ghid pentru a colecta informații
Acesta este unul dintre cele mai importante etape și este strâns legat de obiectivul care a fost definit. Ceea ce implică aici este de a pregăti un set de întrebări care să servească drept ghid pentru a strânge informațiile necesare, în vederea dezvoltării genogramului.

 

Trebuie să conțină o serie de întrebări de bază care să permită colectarea de informații demografice. În acest grup de întrebări trebuie să existe elemente cum ar fi: nume, date (naștere, moarte, căsătorie, divorț, transfer de oraș etc.). De asemenea, altele, cum ar fi nivelul social, educațional, profesia, numărul de copii, sexul copiilor etc..

Apoi trebuie să existe un grup de întrebări care să permită aprofundarea particularităților fiecărui membru al familiei. De exemplu, bolile pe care le suferă sau le suferă, duelurile pe care el trebuia să le facă față, hobby-urile și interesele, experiențele extreme, marile conflicte etc..


În cele din urmă, este necesar să se adreseze un al treilea grup de întrebări care vizează investigarea evenimentelor critice de familie. Acestea sunt acele momente de criză sau probleme grave care erau comune mai multor membri ai familiei. Fapte care au marcat înainte și după în istoria lor. În conformitate cu scopul genogramei vor fi definite care sunt acele evenimente critice care încearcă să se clarifice.

Colectați informații despre câmp
Nu toate genogramele au același nivel de adâncime. Unele vor oferi cele mai vizibile elemente, în timp ce altele se vor îndrepta spre unul sau mai multe aspecte. Aceasta, în mare măsură, va depinde de informațiile de pe teren care pot fi colectate.

Ceea ce implică această etapă este stabilirea de contacte cu posibilele surse de informare. Este important să rețineți că nu toată lumea este dispusă să vorbească despre istoria lor. De aceea, de la început este necesar să se înțeleagă că ar putea fi o sarcină dificilă pentru care va fi nevoie de răbdare.


Este recomandabil ca, la stabilirea contactului, să se exprime direct ce se caută cu el, adică informații pentru a elabora o genogramă. Așa că totul curge, cel mai bun lucru este să oferiți timpului timp, astfel încât să crească o mai mare încredere și informația să fie furnizată fără măsuri de prevenire.

Colectați informații documentare
Scrisorile, fotografiile, videoclipurile și orice document de natură familială se dovedesc a fi foarte relevante. Uneori este posibil să găsiți o informație semnificativă despre un document de identitate, un contract de cumpărare și vânzare sau o rețetă medicală.

O bună parte din familii comoara așa-numitul "album de familie". În general, există imagini ștampilate ale marilor evenimente colective. Puteți să intuiți multe despre cineva când vă uitați la o fotografie cu atenție. Ce "climă" emoțională predomină în fotografie? Care este atitudinea unora față de alții în ea?

Standardizați simbolurile care trebuie utilizate
În prezent există șabloane pentru a dezvolta genograme. Acestea sunt pre-proiecte care au esențial pentru a organiza informațiile colectate. Există, de asemenea, programe informatice care facilitează elaborarea acestui tip de scheme.


Există, de asemenea, un set de simboluri standardizate pentru a arăta datele. De asemenea, fiecare persoană își poate crea propriile grafice, dacă standardele nu sunt atractive sau adecvate. În orice caz, cele mai utilizate simboluri sunt următoarele:

Barbatii sunt reprezentati cu un pătrat, iar femeile cu un cerc.
Căsătoriile sunt reprezentate de simbolul omului din stânga și al femeii din dreapta, unite de o linie orizontală.
Două linii paralele înclinate reprezintă divorț sau separare.
Copii mai mari sunt situați sub familie, în stânga. Minorii din dreapta.
Obiectivul genogramului nu trebuie să fie niciodată pierdut din vedere. De asta, Dacă este necesar, trebuie concepute simboluri specifice pentru a arăta evenimente cum ar fi abuzul, alcoolismul, avorturile, sinuciderile, accidentele mortale sau orice alt eveniment relevant care este urmărit.


Graficul schemei bazate pe link-uri

Tipul relațiilor dintre membrii familiei este întotdeauna un fapt important. Din acest motiv, este necesar să nu fie reprezentată doar legătura, ci să se ajungă la un anumit element pentru a stabili care este calitatea acestei legături, chiar dacă este în termeni generali.

Este indicat să se proiecteze simboluri standardizate pentru a schița relații strânse, îndepărtate, tensionate, conflictuale etc.. Și este, de asemenea, convenabil să aveți la îndemână simboluri care să permită să se grafice cazurile de abuz fizic, emoțional sau sexual. În multe cazuri ar fi necesar să se adauge un element care să indice că sunt suspectați, dar nu s-au obținut dovezi.

Analizați genograma
Analiza unei genograme este o activitate creativă și, uneori, fascinantă. În principiu, ceea ce este implicat este evaluarea preciziei a ceea ce a fost înregistrat în grafic. În cazul în care există îndoieli cu privire la date, este mai bine să evidențiați îndoiala într-un fel sau să găsiți mijloacele de coroborare a informațiilor.

Analiza inițială vă permite să organizați informațiile în mod cât mai clar și să delimitați legăturile cât mai exact posibil. Acest efort de precizie se plătește în măsura în care ne permite să facem următorul pas cu o mai mare congruență.


Modele de căutare
În acest pas se specifică valabilitatea genogramului. Toate informațiile colectate, organizate și grafice ar trebui să permită găsirea de modele. Cu alte cuvinte, în acest moment trebuie să puteți vizualiza evenimentele, circumstanțele sau elementele repetate într-o generație și alta.


În modelele este cheia înțelegerii. Există o boală care este recurentă la diferiții membri ai familiei și / sau la generațiile succesive? Există un tipar de comportament disfuncțional care este transmis de la o generație la alta? De ce unii membri ai familiei scapă de acest model? Ceea ce este în istoria lui personală, care ia permis să se despartă de schemă?

Aceste și multe alte întrebări sunt cele care ar trebui să poată fi răspuns atunci când o genogramă este terminată. Cu siguranță nu furnizați informații complete, dar da oferă indicii valoroase pentru a continua aprofundarea și, mai presus de toate, pentru a înțelege cauzele unui eveniment actual.


Verificați respectarea obiectivului
Elaborarea unei genograme nu este o sarcină mecanică și nici nu dă rezultate absolute. Poate că același proces face ca obiectivul inițial să fie reconsiderat de una sau de mai multe ori. Uneori, descoperirea unor date neașteptate ne poate sfătui să adoptăm o nouă abordare.

Prin urmare, verificarea conformității cu obiectivul inițial are o valoare relativă. de fapt ceea ce trebuie verificat este dacă datele găsite, organizate și interpretate îmbogățesc sensul persoanei. Este comun că, deși scopul nu a fost îndeplinit pe deplin, el a ajutat. Oricum, este convenabil să se facă o evaluare finală a procesului.


Genograma este o cale care duce la istoria personală. Este o poveste care a fost scrisă înainte de a ne naște. Fiecare dintre noi este un capitol dintr-o narațiune care a început în cele mai vechi timpuri. Numai acel zvon timid vine de la noi, că uneori reușim să ne redobândim prin acest exercițiu de a merge după amprentele grupului nostru uman.


Schimbări de familie
Echipa lui Victoria Compañ (2012), de la Universitatea de Psihologie din Bacerlona, ​​subliniază că genograma poate fi de asemenea utilizată într-un mod terapotic pentru a genera schimbări în familie. Autorii subliniază trei caracteristici principale:

Implicați familia. Prin genogram, obținem rapid informații despre conținutul cu o încărcătură emoțională puternică. În acest fel, familiile care sunt mai rezervate pot deschide și discuta aceste aspecte într-un format structurat.
Întrebați sistemul familiei. Când familiile merg la terapie, ele dețin, de regulă, idei de fier despre ce este problema și cine ar trebui să o schimbe. Cu toate acestea, cu informațiile despre genogram, este o modalitate de a începe să schimbați aceste convingeri prin faptul că nu vă concentrați doar pe simptom și pe protagonistul său.
Clarificați modelele de familie. După cum subliniază Companys, "Împărțirea ipotezelor clinice derivate din genogram, astfel încât familia să le poată împărtăși accepta sau respinge, este o modalitate de a începe să clarifice aceste linii directoare". În acest fel, noile relații în familie pot începe să funcționeze.
Tăierea cu mandatele familiale și sociale este, de asemenea, sănătoasă. Familia feroasă și mandatele sociale ne supun unui plan de viață nealocat, care uneori trebuie tăiat pentru a fi fericit. Citiți mai mult "
Referințe bibliografice

Ceberio, M. (2004) "Cine sunt și de unde vin: Atelierul de genogram" Ed. Tres Haches.

McGoldrick, M. și Gerson, R. (1985) Genograme în evaluarea familială. Barcelona: Gedisa (a 3-a ediție 2000).

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
FOTO Piedone a descins la pescăriile din Obor: Halucinant ce au găsit comisarii ANPC
22/03/2025 14:52

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au retras de la vanzare 655 kg de peşte şi produse din peşte considerate nesigure şi au dat amenzi in valoare de 110.000 de lei in ...

5 obiceiuri pe care trebuie să începi să le încorporezi în viața de zi cu zi azi dacă vrei să rămâi activ pentru mult timp
21/03/2025 14:23

 Ai observat că sunt oameni care răman activi si plini de energie si au varste inaintate si te-ai intrebat cum reusesc? Nu e doar genetică, ci un cumul de alegeri zilnice care iti modelează viitorul. C ...

Evenimentul nedorit, tratat cu maxima responsabilitate de firma de servicii funerare sector 5
21/03/2025 12:16

 Decesul unei persoane apropiate, fie ca vorbim despre un membru al familiei sau un prieten drag, reprezinta fara indoiala unul dintre cele mai nedorite si mai dureroase momente din viata oricui. Va lasa f ...

Despre motorul de motocultor, numai de bine! Cele mai relevante pareri
21/03/2025 12:11

 In lumea agriculturii de mica amploare si a gradinaritului serios, motocultorul este un aliat de nadejde. Insa, fara un motor performant, nici chiar cel mai robust motocultor nu va da randamentul asteptat ...

Soluții sigure și de ajutor când lucrurile scapă de sub control
21/03/2025 10:17

Solutii sigure si de ajutor cand lucrurile scapă de sub control   De fiecare dată cand intervine o situatie neprevăzută, se instalează anumite frici care intensifică si mai mult problema in cauz ...

2025 Cele Mai Bune Sloturi cu RTP Ridicat
20/03/2025 09:08

 În lumea dinamică a cazinourilor online, jucătorii caută constant modalităti de a-si maximiza sansele de castig. Unul dintre cei mai importanti factori in acest sens este RTP (Return to Player), ...

Cele mai frumoase topuri polo Ralph Lauren pentru bărbați
19/03/2025 15:14

Cele mai frumoase topuri polo Ralph Lauren pentru bărbati Dacă vă numărati printre domnii care doresc să-si transforme stilul vestimentar, dar nu stiti de unde să incepeti, stati fără griji! Acest arti ...

Card blocat în bancomat! Ce trebuie făcut imediat
19/03/2025 11:45

Multi romani vor să afle ce trebuie de făcut dacă un card rămane blocat in bancomat! Retragerea de numerar este, de obicei, rapidă si simplă, dar pot exista si probleme serioase. Adesea, persoanele care v ...

Autostrada A7 reduce cu o oră jumătate timpul de călătorie între Iași și București: O comparație între martie 2024 și martie 2025
18/03/2025 20:12

În ultimul an, Romania a făcut pasi importanti in dezvoltarea infrastructurii rutiere, iar deschiderea mai multor tronsoane din autostrada A7, supranumită „Autostrada Moldovei”, a adus benef ...

Cum să faci acasă un espresso perfect, ca un barista
18/03/2025 12:59

Cum să faci acasă un espresso perfect, ca un barista Pasionatii de cafea au o dorintă: să se bucure in fiecare zi de o băutură de calitate, care să le incante simturile. Un espresso bun are o cremă den ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei