Contractul de inchiriere. Se inregistreaza la Administratia Fiscala?
Dimensiune font:
Dacă sunteţi proprietarul unor bunuri (construcţie, teren, autoturism sau oricare alt bun) şi doriţi închirierea acestora, trebuie să ştiţi ca aceasta se face, legal, printr-un contract in forma scrisă, respectiv prin încheierea unui contract de închiriere.
Contractul de închiriere trebuie înregistrat de câtre proprietarul bunului închiriat, în maximum 15 zile de la data încheierii lui, la Administraţia Fiscală de care proprietarul bunului aparţine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea închiriata. Dacă proprietarul bunului nu are domiciliul in România, contractul de închiriere se înregistrează la Administraţia Fiscală unde se afla proprietarul.
Pentru înregistrarea contractului de închiriere la Administraţia Fiscală este nevoie de originalul şi doua copii ale contractului de închiriere încheiat între părţi şi dovada deţinerii proprietarii, adică titlul de proprietate în cazul închirierii unei construcţii sau a unui teren, cartea de identitate în cazul autoturismului sau actul cu care s-a achiziţionat orice alt tip de bun ce face obiectul închirierii. Atunci când exista mai mulţi proprietari ai bunului închiriat, pentru înregistrarea contractului de închiriere este obligatoriu ca fiecare dintre aceştia sa se prezinte la Administraţia Fiscala de care aparţine cu domiciliul, sau in baza unei împuterniciri notariale primita de la celelalte parţi, se poate ca doar unul dintre proprietari să facă demersurile necesare la Administraţia Fiscala, în calitate de proprietar împuternicit.
Trebuie menţionat ca atunci când locuinţa (de ex. un apartament intr-un bloc) se închiriază unei societăţi comerciale, proprietarul bunului va trebui să prezinte, la solicitarea Administraţiei Fiscale, şi acordul asociaţiei de proprietari sau locatari. De asemenea, proprietarul bunului mai are obligaţia prezentării la Administraţia Fiscala, tot intr-un termen de 15 zile, în cazul prelungirii contractului de închiriere, pentru a depune actul adiţional încheiat cu chiriaşul, atunci când încetarea contractului este convenita de comun acord sau pentru orice modificare a condiţiilor contractuale.
În baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impozitează, fiind denumite cheltuieli forfetare. Astfel, impozitul pe care proprietarul bunului închiriat este obligat sa-l achite statului roman este de 16% calculat la 75% din veniturile obţinute. Persoanele fizice care realizează venituri din cedarea folosinţei bunurilor prin derularea unui număr mai mare de 5 contracte de închiriere sau subînchiriere la sfârşitul unui an fiscal, începând cu anul următor, aceste venituri vor fi încadrate în categoria veniturilor din activităţi independente. Persoana fizica va fi in continuare obligată să-şi înregistreze contractele de închiriere/subînchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va încadra la venituri din activităţi independente.
Sursa: http://www.consult-avocat.ro/
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
lorelai rada
Mar 09, 2013
buna ziua. va rog sa ma ajutati cu un sfat. sunt proprietara unui imobil impreuna cu sotul meu. in urma cu cativa ani am l-am inchiriat cumnatului meu in baza unui contract de inchiriere inregistrat la administratia fiscala. la expirarea termenului, nu am mai fost de acord cu prelungirea termenului, dar acesta si-a desfasurat in continuare activitatea acolo in baza unui unui alt contract, unde sotul meu a falsificati semnatura mea in favoarea fratelui sau. l-am instiintat in scris cu confirmare de primire privind eliberarea spatiului in termen de 30 de zile, dar nu am rezolvat nimic. am facut plangere penala in anul 2012, iar sotul meu a recunoscut in declaratie ca el a semnat. pana in prezent nu am primit raspuns oficial privind demersul investigatiilor, in schimb am primit de la fisc o alta decizie de impunere privind platile anticipate, din care am descoperit ca s-a prelungit perioada de inchiriere a imobilului pana in 2019, probabil sub o alta semnatura falsa. contractul care face obiectul plangerii penale trebuia sa expire in anul 2014. de ce s-a acceptat la fisc prelungirea unui contract inca in vigoare si iarasi in absenta unuia dintre proprietari? cum as putea obliga societatea sa elibereze cat mai repede spatiul unde functioneaza in baza unor contracte false, tinand cont de faptul ca nu am banii necesari itentarii unui proces civil? cum pot trage autoritatile la raspundere pentru faptul ca nu au respectat legislatia privind prezentarea ambilor proprietari la inchirierea imobilului? pot obtine ceva sesizand registrul comertului pentru a-i retrage dreptul de functionare in sediul in cauza? astept cu nerabdare un raspuns. va multumesc.
Adauga comentariul tau