Cum putem reduce impactul asupra mediului prin activitatea de la birou

impactul-asupra-mediului-genesis-property_optimized

Dimensiune font:

| 17-01-2022 16:27

Ne petrecem cea mai mare parte din zi la birou, în clădiri special create cu această destinație, proiectate astfel încât să facă viața profesională a angajaților cât mai plăcută și mai eficientă. Chiar și înainte de pandemia de COVID-19, unul dintre principalele puncte de interes pentru managementul companiilor era crearea unui mediu de lucru benefic, însă, odată cu revenirea la birou a majorității angajaților, acest aspect a devenit și mai important.
Întoarcerea la ritmul de viață de dinainte de pandemie nu va fi un proces foarte simplu. Angajații obișnuiți deja să lucreze de acasă au nevoie și mai mult de un mediu cât mai plăcut, în care să nu se simtă ca într-un birou, ci ca într-un spațiu confortabil și plăcut.


Optimizarea spațiului de lucru pentru bunăstarea angajaților
Revenirea la birou a majorității angajaților înseamnă regândirea spațiilor de lucru deja existente și proiectarea cu o abordare complet nouă a celor ce urmează să fie construite. Facilitățile gândite de dezvoltatorii imobiliari împreună cu managementul companiilor au în centru adaptarea la modul de lucru post-pandemic și un grad ridicat de confort pentru toți angajații.
În acest context, optimizarea spațiilor de birouri și măsurile suplimentare de siguranță sanitară au devenit prioritare pentru dezvoltatori și proiectanți. Stilul de lucru hibrid a ridicat ștacheta în acest sens, pentru că angajații doresc să găsească la birou aceleași opțiuni și facilități pe care le au acasă, pe lângă siguranța că starea de sănătate nu le este afectată.
Ca urmare, percepția pe care o avem asupra spațiilor de lucru trebuie să se schimbe, iar primul și cel mai important pas este aderarea la standarde internaționale de sănătate a clădirilor, cum este
IMMUNE Building Standard™, care are scopul de a certifica reziliența spațiilor de birouri la amenințările pentru sănătatea angajaților. Acest standard este o certificare pentru clădiri, ce conține peste 135 de măsuri sanitare, de inginerie, arhitectură și operaționale, care au rolul de a îmbunătăți protecția sanitară a spațiilor de birouri.
Inițiativele pentru sănătate și sustenabilitate sunt o etapă naturală, după creșterea gradului de sănătate al clădirilor, prin adoptarea de măsuri de siguranță sanitară. Dorința de a implementa un pachet complet, care pune accent atât pe protecția mediului, cât și pe sănătatea angajaților, a determinat dezvoltatori la nivel global, printre care și Genesis Property, să adere la UN Global Compact, o inițiativă ce are ca scop alinierea strategiilor și operațiunilor companiilor la principiile universale ale drepturilor omului, dreptul muncii și protejarea mediului.
Toate aceste măsuri au rolul de a atenua efectele negative ale lucrului exclusiv de acasă, în contextul în care din ce în ce mai mulți angajați declară că nu mai există o delimitare clară între viața personală și cea profesională. Transformarea biroului într-un loc confortabil și familiar îi va ajuta să facă mai ușor tranziția între casă și birou.


Alegerea unui spațiu de lucru potrivit nevoilor companiei
Implementarea unui pachet complet, care pune accentul pe protecția mediului, sustenabilitate și sănătatea angajatului, este esențială pentru revenirea în siguranță la birou, fie în regim hibrid sau cu prezență 100% fizică. De aceea, compartimentarea optimă a spațiilor de lucru și crearea unui ambient plăcut se numără printre preocupările dezvoltatorilor și proiectanților acestor spații.
Starea de bine a angajaților trebuie abordată atât în plan fizic, cât și psihic, pentru ca revenirea la stilul de viață de dinainte de pandemie să fie cât mai naturală și lipsită de incidente.
Adaptarea și proiectarea birourilor trebuie să urmeze toate aceste standarde de siguranță (pentru angajați și pentru mediu), iar fiecare companie în parte are propriile planuri de revenire la birou: fie o zi lucrată pe săptămână de la birou, fie mai multe, iar aceste aspecte trebuie luate în calcul în planurile de proiectare și reproiectare, care trebuie adaptate fiecărui stil.
Pentru un
dezvoltator de proiecte imobiliare care ia în considerare toate aceste aspecte de siguranță, este importantă îmbinarea dintre designul interior, elementele de confort care dau angajaților o stare de bine, sustenabilitatea clădirilor și transformarea biroului într-un spațiu de colaborare și creativitate, care să crească productivitatea. Din această perspectivă, biroul devine o prelungire creativă a casei, pentru ca lucrul la birou să fie o revenire firească și treptată.
Înainte de pandemie, accentul era pus pe sustenabilitate și bunăstarea angajaților, iar în prezent, se adaugă la aceste criterii și sănătatea clădirilor, care este tot o modalitate eficientă de a proteja mediul. Consumul eficient de energie, reducerea deșeurilor și reciclarea corespunzătoare a acestora și clădirile verzi sunt concepte care coexistă și care creează împreună un impact scăzut asupra mediului.

Întoarcerea la ritmul de lucru obișnuit și grija pentru sustenabilitatea clădirilor și a spațiilor de birouri sunt strâns legate și pot fi definite ca un concept de „clădire sănătoasă”, un loc în care angajații vin cu plăcere și lucrează într-un mediu confortabil. De aceea, este esențial ca dezvoltatorii și proiectanții clădirilor de birouri să ia în considerare siguranța, sănătatea și starea de bine a angajaților atunci când concep planurile pentru clădirile de business sau le regândesc pe cele deja existente.

Sursa foto: Shutterstock

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:04

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei MEGA EDILE IAȘI SRL – societate în faliment, dosar nr. 2517/99/2019 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele active : Nr. crt. Denumire activ Buc Preț de pornire 90% (lei-fără TVA) 1. Mobilier 1 2.507 2. Bena cu descarcare centrala 1 1.877 3. Masina de curatat panouri 1 4.981 4. Masina de taiat 1 2.864 5. Masina de taiat caramida 1 2.951 6. Masina de fasonat 1 9.470 7. Aparat suduraMAX 403 1 10.434 8. Compresor de aer AB 300/808F 1 3.667 9. Masina de sudat carcase tip PILEMASTER IIIDF200/1500/12 si accesoriile aferente 1 554.088 10. Masina de confectionat etrieri tip TWINMASTER 12S, Model 031 si accesoriile aferente 1 355.857 11. Masina de fasonat 1 9.743 12. Compresor trifazat stationar AB300/808F 1 3.574 13. Masina de legat fier RB441T 1 8.228 14. Pistol sudura MIG,DC-00020 1 4.393 15. Radiocomanda macara 1 5.401 16. Bos furca macara auto 1 4.066 17. Uscator de aer prin refrigerare QNOM=900 L/M 1 3.001 18. Bena 1000 l descarcare centrala cu tub 1 3.646 Licitațiiile vor avea loc în zilele de 03,17.06.2022 respectiv 01 și 15.07.2022 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, Str. Maior Popescu Eremia nr. 1, Birou nr. 1, Jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine :  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare de 595 lei;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO25PIRB2400776062003000 deschis pe numele debitoarei la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul lichidatorului judiciar RO33PIRB2400738563001000 deschis la First Bank. Cererile de participare se vor depune cu cel târziu cu 1 zi înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termen de 30 zile, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţiei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel:0744520508,0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei RESIDENT EST COM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 5539/99/2020 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Autoutilitară marca Ford, model Transit, fabricat în anul 2002, capacitate cilindrică 2.402 cmc, putere 66 kw, 90 CP, norma de poluare E3 - Preț de pornire 2.000 Euro reprezentând 100% din valoarea de piață/de lichidare stabilită prin raportul de evaluare. Licitațiile vor avea loc în zilele de 27.05.2022 respectiv 03, 10 și 17.06.2022 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, Str. Maior Popescu Eremia nr. 1, Birou nr. 1, Jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine:  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare de 595 lei;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO54PIRB2400764684002000 deschis pe numele debitoarei la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau la: tel:0744520508, 0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Primaria Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231/561.946, fax 0231/561.936, e-mail: primariacotusca@ yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: a) teren in suprafata de 7.900 mp, din Parcela Cadastrala 677, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; b) teren in suprafata de 680 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; c) teren in suprafata de 7.210 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 1, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; conform H.C.L. nr. 22/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Primariei Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei, se achita numerar la Casieria institutiei sau in contul concedentului: RO60 TREZ 1195 006X XX00 0330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2022, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2022, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2022, ora 12.00, la sediul Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Botosani, oras Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, e-mail: tr-botosani-reg@ just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2022.
Rihanna și A$AP Rocky au devenit părinți. Artista a născut un băiețel
20/05/2022 08:00

  Rihanna a adus pe lume un băietel complet sănătos in data de 13 mai, insă informatia a fost făcută publică de către publicatiile de peste Ocean abia joi, 19 mai. Cuplul nu a dezvăluit ce nume ...

Hidratarea, în centrul preocupărilor de frumusețe
17/05/2022 16:20

Tratează deshidratarea, deshidratarea ocazională si deshidratarea puternică este sfatul tuturor specialistilor in beauty. O dată cu timpul si din cauza factorilor externi de stres, pielea isi ...

16 mai, ziua canonizării Ioanei d'Arc
16/05/2022 17:40

  Ioana d'Arc a fost canonizată de Papa Benedict al XV-lea pe 16 mai 1920, devenind astfel sfantă. Fecioara din Orleans este considerată cea mai importantă figură din Evul Mediu al Franţei.Ioana a a ...

Traficul rutier pe Autostrada Soarelui se va închide
16/05/2022 11:54

Traficul rutier pe autostrada Bucureşti-Constanţa, A2, se va inchide timp de patru nopţi, incepand cu noaptea de luni spre marţi, pentru lucrări la unul dintre pasaje, se arată intr-un comunicat al Compan ...

Ce este medicina vibrațională, cum ne ajută și unde se predă în România
09/05/2022 09:15

„Medicina vibraţională, bazată pe punctul de vedere einsteinian consideră că fiinţa umană este un organism multidimensional compus din sisteme fizice/celulare aflate intr-un schimb interdinamic cu ...

Povestea glicinei, floarea care îmbracă perfect orice casă
08/05/2022 09:15

Glicina a fost adusă din China in Europa in 1816, de către căpitanul Welbank care o primise de la un negustor din Provincia Canton. “Ploaia albastra”cum i se spune in limba germană, a cucerit in ...

Cele mai mari 9 secrete pentru minte și corp: Adăugați-le zilnic în viața voastră și veți trăi 100 de ani
06/05/2022 19:00

Oamenii de stiintă au descoperit că există 5 locuri in intreaga lume, unde oamenii trăiesc peste 100 de ani. Ei au studiat aceste locatii denumite ”fantanile tineretii” si au găsit 9 factor ...

Dieta secretă a japonezilor
03/05/2022 13:01

Se ştie că japonezii au un regim alimentar foarte echilibrat, bazat pe fructe de mare, leguminoase si produse vegetale. Toate sunt bogate in proteine sănătoase, care sunt esentiale pentru organism. Dietele ...

Până când trebuie completat formularul de auto-recenzare, ca să obţii o zi liberă
03/05/2022 12:30

În perioada 14 martie-15 mai, recensămantul se va face online, iar cei care nu au acces la internet vor primi vizitele recenzorilor acasă, in perioada 16 mai-17 iulie. Primul pas este accesarea Platfor ...

Sucul care arde rapid grăsimea viscerală denumită și „grăsimea ascunsă”
03/05/2022 12:13

Multi dintre noi folosesc coriandrul pentru a da gust mancării, insă acest condiment poate fi consumat si in scop terapeutic. Coriandru este una dintre cele mai cunoscute plante medicinale, iar beneficiile ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei