1scoli

Dimensiune font:

Masă caldă pentru copiii din cinci şcoli ieşene

| 18-01-2020 00:27

* fondurile alocate proiectului „Masă caldă în şcoli” se ridică, în judeţul Iaşi, la 5,63 milioane lei * vor beneficia de acest program copii din cadrul Liceului Pedagogic „Vasile Lupu”, de la Şcoala Profesională „Dagâţa”, Şcoala GimnazialăŞcheia”, Şcoala Pedagogică „Mironeasa” şi Liceul Tehnologic „Victor Mihăilescu Craiu” Belceşti

Programul pilot „Masa caldă în şcoli” va fi dezvoltat în acest an în 150 de şcoli din România, potrivit unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă publicat de ministerul Educaţiei. Măsura vine după ce la finele anului trecut fusese publicat un alt proiect de OUG care prevedea extinderea de la 50 de şcoli la 100 a acestui program, cu menţiunea că în anul 2019 s-a constatat eradicarea abandonului şcolar în instituţiile de învăţământ în care proiectul a fost demarat începând cu anul 2016 şi creşterea prezenţei elevilor în sălile de clasă.

În judeţul Iaşi 5 şcoli au fost incluse pe noua listă a programului pilot, printre acestea numărându-se Liceul Pedagogic „Vasile Lupu”, Şcoala Profesională „Dagâţa”, Şcoala GimnazialăŞcheia”, Şcoala Pedagogică „Mironeasa” şi Liceul Tehnologic „Victor Mihăilescu Craiu” Belceşti. Fondurile alocate judeţului Iaşi se ridică la suma de 5,63 milioane lei.

Programul cuprinde două categorii de şcoli incluse pe lista celor 150 de unităţi de învăţământ, în funcţie de gradele de complexitate şi particularităţile educaţionale diferite. Şcolile propuse pentru a fi cuprinse în program sunt dispuse echilibrat la nivel naţional, în medii rezidenţiale diverse – Urban (mare, mic, central, periferic)/ Rural (mare, mic, accesibil, greu accesibil, izolat), şi vor avea statut de unităţi de învăţământ pilot, conform prevederilor legale în vigoare, în care se va implementa programul.

Prima categorie de unităţi de învăţământ include unităţi de învăţământ situate în medii geografice izolate/ greu accesibile - deltă, munte, câmpie (zonă depopulată/ zonă greu accesibilă din cauza condiţiilor naturale), în medii sociale defavorizate (comunităţi cu grad mare de vulnerabilitate - populaţie rromă, copii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi supuşi unor forme disimulate de abandon parental, copii supuşi unor forme de abuz parental prin muncă, abandonul şcolii, cutume şi mentalităţi culturale restrictive, în defavoarea minorului etc.) în medii sociale cu grad ridicat de pauperitate. Cea de-a doua categorie, cu rol de motor de incluziune socială, inclusede liceele şi colegiile pedagogice, unităţi de învăţământ complexe, cu statut de centre de resurse educaţionale, care reunesc elevi din toate ciclurile de învăţământ, preşcolar – primar – gimnazial şi liceal, având în vedere faptul că, prin structura lor, acestea au şi şcoli de aplicaţie pentru practica pedagogică. Având în vedere specificul şi finalităţile educaţionale, aceste unităţi de învăţământ complexe au şi un procent ridicat de elevi proveniţi din mediul rural, potenţiali facilitatori pentru implementarea şi diseminarea proiectului.

Masa caldă a îmbunătăţit frecvenţa la cursuri

După rapoartele făcute pentru fiecare an de implementare, pe teritoriul României, s-a observat o îmbunătăţire considerabilă a frecvenţei elevilor la cursuri, faţă de anii precedenţi, astfel: dacă anterior implementării programului în anul şcolar 2016-2017, s-a înregistrat o rată a abandonului şcolar de 6,1%, în urma derulării programului-pilot, aceasta a scăzut la 4,3% , ajungând ca la finele anului şcolar 2017-2018, să fie de 1,3%. În anul 2019, s-a constatat că programul a condus chiar la eradicarea fenomenului de abandon şcolar, în unele unităţi de învăţământ.

Ministerul scrie în nota de fundamentare a proiectului că urgenţa actului normativ este impusă de „faptul că fiecare copil al României are dreptul la educaţie, însă statutul socio-economic al familiilor din care provine mare majoritate a copiilor de vârstă şcolară nu le permite nici măcar asigurarea zilnică a unui pachet pentru a fi prezenţi la orele de curs, aspect ce constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, impunându-se adoptarea de măsuri imediate pe calea Ordonanţei de urgenţă”.

Mii de copii din Moldova vor primi alimente

În regiunea Moldovei, mii de elevi din şcoli vor primi alimente în urma demarării programului pilot. În Bacău, pe lista unităţilor beneficiare se află Şcoala Gimnazială „Scarlat Longhin” Dofteana, Şcoala Gimnazială „Coşnea” din Agăş, Şcoala Gimnazială „General Nicolae Şova” Poduri şi Şcoala Gimnazială Nr. 1 Gura Văii. În Botoşani beneficiarii sunt două licee Liceul Tehnologic „Plopenii Mari” din Ungureni şi Liceul cu Program Sportiv Botoşani. În Judeţul Neamţ există 4 instituţii de învăţământ pe lista programului pilot - Liceul cu Program Sportiv Roman, Colegiul Tehnic „Danubiana” Roman, Şcoala Profesională „Oglinzi” din comuna Răuceşti şi Şcoala Gimnazială Nr. 1 Răuceşti. Trei şcoli gimnaziale din Suceava apar pe lista beneficiarilor, printre acestea numărându-se localităţile Moldova Suliţa, Gulia şi Capu Cîmpului, cu Şcoala Gimnazială „Ion Barbir”. În muncipiul Vaslui, elevii vor beneficia şi ei de câte o masă caldă la Şcoala Gimnazială Nr. 1 „Teodor Juncu” Băceşti, Şcoala Gimnazială Nr. 1 Cepeşti din comuna Bogdăniţa, Liceul Teologic „Ghenuţa Coman” Murgeni şi Colegiul Economic „Anghel Rugină” Vaslui.

În cadrul proiectului pus spre dezbatere, Ministerul Educaţiei Naţionale propune şi creşterea valorii zilnice alocate pentru fiecare elev, în acest moment suma fiind de 10 lei pe zi, dar şi implementarea acestuia pe an calendaristic, nu pe an şcolar, pentru simplificarea procedurii de selecţie a furnizorilor. Bugetul estimat al proiectului este de peste 66 de milioane de lei pe an. „La închiderea programului-pilot, la finalul anului 2020, în urma analizei realizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, pe baza rezultatelor obţinute şi interpretate lunar, pe parcursul derulării proiectului, la nivelul fiecărui inspectorat şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, prin hotărâre a Guvernului, se va decide asupra oportunităţii extinderii acestui program la nivel naţional, respectiv asupra modalităţii de implementare”, se arată în proiectul OUG. Daiana SFREDEL

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Primul caz de coronavirus la Aeroportul Iaşi, situaţie total incertă
31/03/2020 19:15

Ieri dimineaţă a fost confirmat primul caz de infectare cu noul coronavirus in randul personalului de la Aeroportul Iaşi. E vorba de un poliţist de frontieră. Conducerea instituţiei a reacţionat prompt ...

Aproape 25.000 contracte de muncă suspendate în Iaşi
31/03/2020 19:13

Pană ieri, la orele amiezii, Inspectoratul Teritorial de Muncă Iaşi inregistrase aproximativ 22.700 contracte de muncă suspendate, ca urmare a declanşării stării de urgenţă. Procentual, circa 10% din t ...

Procedura de lucru privind şomajul tehnic
31/03/2020 17:53

În vederea acordării, conform prevederilor O.U.G. nr. 30/2020, modificată si completată prin O.U.G. nr. 32/2020, a sumelor necesare plăţii indemnizaţiei de 75% din salariul de bază corespunzător l ...

Cât mai costă un permis fals, la moldoveni
31/03/2020 16:15

Poliţişti de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Sculeni efectuează cercetări cu privire la doi cetăţeni din Republica Moldova care deţineau documente false - unul un talon ...

Proceduri simplificate pentru plata şomajului tehnic
31/03/2020 15:25

Cine poate beneficia de somaj tehnic plătit de stat in această perioadă? Ø  Orice angajator care a inchis temporar total saupartial/a redus activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID 19, ...

Salariile directorilor subordonanţi Primăriei, plafonate la nivelul lunii decembrie 2019
31/03/2020 12:39

În urmă cu scurt timp, consilierii locali au hotărat ca salariile directorilor societăţilor din subordinea Primăriei, precum şi cele ale membrilor Consiliilor de Administraţie ale respectivelor soc ...

Anchetă internă la Infecţioase - Dr. Carmen Dorobăţ: „Eroii de la Spitalul de Boli Infecțioase nu sunt hoți!”
31/03/2020 11:38

După apariţia in presă a unor materiale vizand o presupusă fraudă din stocurile de materiale de protecţie şi chiar din donaţiile in alimente destinate Spitalului de Boli Infectioase Iasi, conducerea uni ...

Psihologii de la Socola oferă suport cadrelor medicale angrenate în lupta cu pandemia
31/03/2020 11:30

Pentru a veni in sprijinul cadrelor medicale care se află in prima linie in lupta cu noul coronavirus, Institutul de Psihiatrie „Socola” Iasi, in parteneriat cu specialistii Colegiului Medicilor, a ...

Un nou deces, la Iaşi, din cauza COVID-19
31/03/2020 11:10

Grupul de Comunicare Strategică a anunţat, astăzi, alte 3 decese ale unor persoane infectate cu noul coronavirus, numărul total pe ţară ajungand la 68. Astfel, este vorba despre o femeie de 73 de ani, di ...