Medic de boli infecțioase: Nu am mai văzut în viața mea câte 10-12 ambulanțe aliniate la spital. Atunci am realizat dramatismul acestei boli / Am văzut moartea cu ochii

Virus  392502

Dimensiune font:

| 24-04-2020 17:26

 Medicul infecționist Carollina Radu de la Spitalul Municipal Hunedoara, aflată în prima linie în lupta cu coronavirusul, spune că nu a trăit așa ceva în cei peste 32 de ani de experiență și că își va aminti toată viața scene precum cozile de 10-12 ambulanțe aliniate de-a lungul spitalului, acela fiind, de altfel, momentul în care a realizat dramatismul acestei boli și modul de contagiozitate extremă a virusului SARS-CoV-2. Într-un interviu acordat HotNews.ro, dr. Carollina Radu spune că a văzut moartea cu ochii și că a marcat-o ritmul în care se moare din cauza COVID-19, neputința și tristețea greu de descris în cuvinte ale familiilor celor decedați, familii care nici măcar nu își pot vedea rudele. "Este trist, este șocant să fim întrebați <<sunteți foarte siguri că este tata sau mama?>>".

Carollina Radu este medic de boli infecțioase la Spitalul Municipal "Dr. Al. Simionescu” Hunedoara, unitate aflată de la jumătatea lunii martie în prima linie în lupta cu COVID-19. Într-un interviu acordat HotNews.ro, ea vorbește despre momentele care au marcat-o în această bătălie cu "boala cu o mie de fețe", despre simptomele pe care le au pacienții, despre cât timp au nevoie aceștia ca să se vindece sau despre cât este de dificil pentru cadrele medicale să lucreze în "costume ca de cosmonaut".

 

"Este dramatic să vezi 10-12 salvări una după alta"

 

La sfârșitul lunii martie, la Spitalul Municipal din Hunedoara a fost un val de pacienți confirmați cu coronavirus. Medicul spune că nu a mai văzut așa ceva în cei 32 de ani de experiență.

 

  • "Erau câte 10-12 ambulanțe aliniate de la intrarea în Unitatea de Primiri Urgențe până la intrarea în spital, pe o distanță de 100 de metri. Este dramatic să vezi 10-12 salvări una după alta. Am zeci de ani de experiență, dar așa ceva nu am văzut. A fost un moment în care am realizat dramatismul și modul de contagiozitate extremă a acestui virus".

 

 

"M-au marcat tristețea și neputința de a-ți vedea, de a-ți înmormânta creștinește soțul sau părinții"

 

Carollina Radu vorbește despre cele mai grele momente cu care s-a confruntat de la izbucnirea epidemiei: poveștile foarte triste ale pacienților și ale familiilor acestora. Un lucru cutremurător este să vezi ceea ce se întâmplă cu cei care pierd această luptă, și asta e cu atât mai dramatic în contextul legislației severe.

 

  • "Practic, pacientul decedat nu mai poate fi văzut de către familie. Este trist, șocant, să fim întrebați: <<Sunteți foarte siguri că este tata sau mama?>>. Nu au voie nici măcar să facă o fotografie. Nu au voie să privegheze, să facă nici măcar o mică ceremonie cu preoți. Nimic. Aceste lucruri mă vor urmări toată viața. Nu comentez, nu știu cum este în alte părți ale lumii, dar această nefericire a familiilor nu poate fi descrisă. M-au marcat foarte mult aceste momente, această neputință de a-ți înmormânta creștinește soțul, soția, pe mama sau tata. Aceste lucruri mă răvășesc".

 

Odată ce un pacient internat are diagnosticul COVID-19, cei din familie nu îl mai poate vedea până la externare. Singura lor legătură este cea prin telefon sau prin intermediul pachetelor lăsate la poarta spitalului.

 

”Ne temem. Și eu, și colegii mei. Cum să nu ne temem?”

 

 

  • "Sunt medic primar de boli infecțioase de peste 32 de ani, dar mă tem, și eu, și colegii mei, pentru că nu am fost pregătiți pentru așa ceva. Cum să nu ne temem? Atunci când au apărut primele cazuri în China, specialiștii noștri ne spuneau că este doar o gripă mai severă, că SARS-ul a fost paroxismul și că vom trece și de asta.
     
  • Necunoștința a dat naștere unei estimări nerealiste privind infecția cu noul coronavirus. Și iată că lucrurile stau total diferit. Este un virus extrem de complex, care are și componente virale din virusul HIV. Nu am fost pregătiți pentru aceste forme de manifestare dramatice. Nimeni nu s-a confruntat cu așa ceva până acum și ne temem cu toții, mai ales că este extrem de mare contagiozitatea".

 

Această contagiozitate mult sporită explică de altfel și faptul că un număr atât de mare de cadre medicale au contractat virusul.

 

  • "Ca medic, te poți contamina extrem de ușor în momentul dezechipării. E vorba despre fracțiuni de secundă de neatenție".

 

Este chiar atât de incomod echipamentul? Carollina Radu spune că da și că turele de 4 ore par, din acest motiv, foarte lungi.

 

  • "Este extraordinar de greu să reziști cu acel echipament de protecție, care este impenetrabil și pe care îl iei peste uniforma de spital. Ești ca un cosmonaut, cu două rânduri de mănuși, cu două rânduri de măști de protecție, pentru că nu trebuie să rămână descoperit niciun milimetru de tegument. Ești ca în saună, este foarte greu de manevrat totul. Dezechiparea durează în jur de 10 minute și ne asistăm unul pe celălalt, pentru ca nu cumva să greșim, să uităm ceva."

 

Simptomele "bolii cu o mie de fețe"

 

În secția de Boli infecțioase, clădire separată a Spitalului Hunedoara, sunt internați acum în jur de 50 de pacienți COVID-19 pozitivi, iar în clădirea principala a unității medicale sunt spitalizați aproximativ 35 de pacienți suspecți de coronavirus. În această perioadă, la spital ajung zilnic până la 10 pacienți cu coronavirus. Până acum, în jur de 20 de oameni internați aici s-au vindecat și tot atâția au murit.

Potrivit medicului, pacienții care s-au stins aveau cu toții comorbidități, în special diabet insulino-dependent. Aceștia au fost primii care au cedat. O altă categorie a celor care au pierdut lupta este cea a pacienților cu tumori, cu boli cardio-vasculare, cu obezitate și cu afecțiuni hormonale. Toți pacienții decedați la Hunedoara, chiar dacă erau tineri, 47-49 de ani, au avut patologii asociate.

Cel mai tânăr pacient cu COVID-19 internat la Hunedoara a fost o fetiță de 7 ani, cu obezitate. Din fericire, s-a vindecat. A fost un focar în familie, fiind infectați și mama, și bunicii.

 

  • "Simptomatologia este foarte ciudată. Vom ajunge să spunem că este o boală cu o mie de fețe".

 

Printre principalele simptome se află astenia și scăderea forței fizice. Mulți pacienți spun că simt, pur și simplu, nevoia să zacă la pat. Cei mai mulți au dureri în gât și acuză pierderea gustului, a mirosului, o tuse chinuitoare și dureri toracice, ca atunci când nu primești suficient aer în plămâni. Un alt simptom frecvent este febra, însoțită de dureri musculare, de cap și amețeli. Pe lângă aceste simptome, specifice unei gripe sezoniere mai serioase, pot apărea si manifestări de tip digestiv. Cam jumătate dintre pacienți au greață, dureri abdominale, scaune diareice și vărsături, adică manifestări specifice unei enteroviroze.

Destui pacienți încep să se simtă bine, dispare febra, după care reapare starea de rău. Este "a doua multiplicare a virusului". Pot apărea și manifestări de tip neurologic, encefalită, tot așa cum pot să apară erupții și fenomene de tip alergic, inclusiv la nivelul extremităților, degete tumefiate, ca la degerături. "Din acest motiv spun că ne îndreptăm spre o boală cu o mie de fețe. Încă nu este totul spus despre COVID-19".

 

  • "Sunt situații în care pacienții se prăbușesc prin cedarea plămânilor, plus că pot apărea complicații, precum infarctul. Apare suferința de organ multiplă, care se instalează după suferința pulmonară. Așa s-a întâmplat în cazul multor pacienți. Sunt momente și situații în care pur si simplu nu mai poți să îi salvezi, cu toate manevrele și măsurile de resuscitare. Am văzut moartea cu ochii".

 

Dr. Carollina Radu mai spune că a avut mulți pacienți asimptomatici, inclusiv cadre medicale, și că aceasta este "marea capcană".

 

  • "Este bazinul celor care transmit boala cu foarte mare ușurință și care sunt o bombă epidemiologică ambulantă. Am avut pacienți asimptomatici contrariați că trebuie să stea în spital, pentru că nu aveau niciun fel de simptome".

 

 

În cât timp se pune pe picioare un pacient care a avut COVID

 

Un pacient cu coronavirus se poate vindeca după 10-14 zile de tratament, spune Carollina Radu. Este declarat vindecat dacă al doilea test pentru COVID-19 este negativ. Dar nici atunci lucrurile nu se termină. Pacientul trebuie să rămână timp de două săptămâni de concediu, în izolare acasă. În total, este nevoie de aproape o lună pentru ca un pacient să se pună pe picioare după ce a fost infectat cu SARS-CoV-2.

Există însă și persoane care au rămas pozitive după tratament. Deși dispăruseră simptomele, virusul rămăsese acolo. Explicația? Cu toate că există mai multe remedii anativirale, nu există încă niciun medicament țintit, care să distrugă noul coronavirus.

O altă necunoscută este aceea că nu se știe, la testare, care este încărcătura virală - așa cum se știe, de exemplu, în cazul hepatitei. Se cunoaște doar că sunt COVID-19 pozitivi.

 

Suprapunerea gripă sezonieră-COVID va fi cu atât mai dramatică

 

Vaccinul anti-COVID va rămâne o poveste frumoasă cel puțin un an de acum înainte, crede Carollina Radu.

 

  • "Am văzut mari companii care își conjugă eforturile pentru acest vaccin, dar părerea mea este că mai devreme de un an nu se va crea un vaccin eficient. Am anumite rezerve și în privința terapiilor cu plasmă, pentru că pot fi contaminări și cu alte virusuri. Trebuie foarte mult discernământ și aici. Dar, în disperare de cauză, probabil că și acestea sunt terapii care pot salva o viață".

 

Ea crede că mare parte a populației se va imuniza după ce va face această boală.

 

  • "Mulți dintre noi probabil că vom face forme ușoare sau asimptomatice. Nu trebuie să uităm că în toamnă vine virusul gripal. Este recomandabilă vaccinarea împotriva gripei sezoniere, în perioada septembrie-octombrie. Suprapunerea gripă-COVID riscă să fie cu atât mai dramatică".

 

 

Pacienți cu alte patologii care nu au unde să se trateze

 

Dr. Carollina Radu spune că până la descoperirea unui vaccin cheia este testarea cât mai largă, începând cu cadrele medicale. Până acum, testele pentru pacienții din județul Hunedoara se făceau la Timișoara sau la Cluj. Din această săptămână, Spitalul Municipal Hunedoara are un aparat Real Time - PCR și s-a început testarea întregului personal medical.

 

  • "Știind cu adevărat pacienții pozitivi, prin izolare, prin tratare, lucrurile pot intra într-un normal. Dar acest normal nu va veni în niciun caz în intervalul imediat următor".

 

La fel de important, atrage atenția Carollina Radu, este ca pacienții cu alte afecțiuni să aibă unde să își continue tratamentele, inclusiv pentru că, în cazul lor, infectarea cu SARS-CoV-2 poate avea consecințe nedorite. De asemenea, este foarte importantă reevaluarea stării de sănătate a fiecăruia dintre noi.

 

  • "Am avut pacienți cu forme severe de COVID-19 care se credeau sănătoși, dar nu mai fuseseră la un control medical de ani de zile și aveau patologii ascunse. În acest context, o mare problemă este aceea că au fost închise ambulatoriile din spitale și cabinetele, inclusiv cele de stomatologie, și există pacienți fără alternative. Or, boala nu ține cont de coronavirus. Sunt pacienți cu tumori care nu pot beneficia de investigații, ceea ce le poate agrava boala. Să sperăm că, după data de 15 mai, vom putea intra în normalitate din acest punct de vedere și că va exista din nou acces la aceste servicii medicale."

 

 

"Ca om care a văzut moartea cu ochii, spun că trebuie să fim în continuare prudenți și după ridicarea restricțiilor de circulație”

 

A fost o ușoară relaxare de Paște, când mulți oameni, chiar dacă au avut simptome de boală, au preferat să stea acasă, a observat medicul infecționist de la spitalul hunedorean, care se așteaptă la o explozie a cazurilor, mai ales că în Hunedoara s-au întors acasă de sărbători multe persoane plecate la muncă în străinătate. "Probabil că și din acest motiv suntem printre județele fruntașe la număr de infectați".

Carollina Radu spune că trebuie să fim precauți în continuare și după data de 15 mai și că deschiderea mall-urilor sau a sălilor de spectacole trebuie foarte bine gândită.

 

  • "Cu toate durerile și neplăcerile create, trebuie să fim realiști și să ne dăm seama că nu este de joacă. Această boală ne poate afecta într-un mod absolut dramatic. Eu, ca infecționist, ca om care a văzut moartea cu ochii și ritmul în care se moare din cauza acestei boli, spun că trebuie să fim în continuare prudenți. Am văzut cu stupoare și oameni care întreabă <<dar chiar sunt cazuri de COVID? >>. Este inconștiență și lipsă de informație. Sunt stupefiantă de astfel de atitudini".

 

Nu putem nici să devenim paranoici și să ne izolăm sub globuri de sticlă, să stăm ascunși în casă pentru că ne este teamă de virus, dar nici nu trebuie să minimalizăm boala, mai spune medicul. "Trebuie, pe cât posibil, să ne creștem imunitatea. În primul rând, prin odihnă și prin terapiile banale, gen propolis și miere".

 

"Nu trebuie redeschise școlile acum. Pentru ce să creezi un asemenea pericol?"

 

 

Medicul crede că școlile ar trebui să rămână închise până după vacanța de vară și că o reluare a cursurilor în luna mai sau chiar în iunie ar fi o măsură irațională.

  • "Categoric nu trebuie redeschise școlile până la toamnă. Ar fi o măsură irațională. Pentru ce să creezi un asemenea pericol? E adevărat, copiii sunt mai puțin vulnerabili, pentru să sistemul lor respirator are alți receptori la nivelul căilor respiratorii. Da, copiii, chiar dacă se infectează, pot face forme ușoare de boală, cel puțin teoretic vorbind. Dar în niciun caz școlile nu trebuie redeschise, mai ales că acești copii intră în contact cu părinți, cu bunici, cu persoane vulnerabile.
     
  • Sunt suficient de pline spitalele. Ce să facem, să mai aducem și copiii să sufere și pe alții pe lângă ei? Am trecut prin epidemii de rujeolă și nici nu vreau să mă gândesc ce ar însemna una de COVID-19, care să afecteze și copiii, prin această reluare a cursurilor".

 

Carollina Radu spune că părinții ar trebui să fie prudenți inclusiv în vacanța de vară și să nu își expună copiii.

 

  • "Ar fi ideal să fie trimiși în vacanță la țară, la bunici, dacă au această posibilitate. În niciun caz în stațiuni, în tabere cu aglomerație. Eu nu mi-aș expune copilul. Este un virus cu o atât de mare contagiozitate încât nu cred că este oportun să ne relaxăm și să spunem că, gata, a trecut și o să fie bine".

 

 

Hunedorenii s-au mobilizat pentru dotarea spitalului: "Este impresionant pentru un oraș în care un sfert din populație este asistată social"

 

Secția de Boli Infecțioase a Spitalului Municipal Hunedoara funcționează ca pavilion separat de clădirea principală a spitalului. Până la confirmarea cu COVID-19, pacienții sunt internați în clădirea principală a unității, unde au fost dezafectate două etaje, ale secțiilor de Neurologie și Secția Medicală și au această destinație exclusivă. După confirmare, sunt transferați la Boli Infecțioase.

Spitalul are 5 medici infecționiști și 8 medici ATI și s-a trezit în această luptă fără să aibă ce îi trebuie. Inițial, se stabilise că va fi spital de linia a doua, dar intrarea în carantină a Spitalului Județean Deva a dat lucrurile peste cap.

 

  • "Nici echipa managerială, nici noi, medicii nu am fost pregătiți să fim în linia întâi. Nu aveam pregătit tratament antiviral, nu aveam rezerve de medicamente. Dar a trebuit să preluăm aceste cazuri COVID-19 după intrarea în carantină a spitalului din Deva".

 

În ajutorul spitalului a venit comunitatea. De exemplu, grupul #HelpHunedoara, adică aproximativ 2.000 de hunedoreni care au locuit sau locuiesc încă în oraș. S-au organizat pe Facebook și, în mai puțin de trei săptămâni, au adunat din donații 70.000 de lei de la companii și oameni simpli. Aproape 50.000 de lei au fost deja folosiți pentru achiziția de echipamente de protecție pentru cadrele medicale.

 

  • "Acum avem dotări, inclusiv porți pentru dezinfectare, iar asta și datorită mobilizării admirabile a societății civile, a comunității. Este impresionat pentru un oraș cu resursă financiară modestă, în care un sfert din populație este asistată social. Dar sunt și hunedoreni plecați în străinătate, companii care s-au implicat. Este un ajutor absolut nesperat, mai ales că epidemia nu s-a terminat", adaugă medicul infecționist Carollina Radu în interviul pentru HotNews.ro.
  •  

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Tribunalul Vaslui, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 1518/89/2019, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. CLUB TOMA S.R.L. Huşi, cu sediul în mun. Huşi, judeţul Vaslui. Denumire activ Adresa Componenţa/ suprafaţa construită Valoare Constucţii şi teren Mun. Huşi, str. Dobrina, nr. 41 bis, judeţul Vaslui - C1 – pavilion producţie - 707,67 m.p., C 5 – anexă - 18,09 m.p. şi teren intravilan în suprafaţă totală de 1.034 m.p.; - C4 – hală de producţie - 470,52 m.p şi teren intravilan în suprafaţă totală de 499 m.p.; - C2 – atelier auto - 596,18 m.p. şi teren intravilan în suprafaţă totală de 1.178 m.p.; - Teren intravilan în suprafaţă totală de 134 m.p.; - Teren intravilan în suprafaţă totală de 202 m.p.; - Construcţia C1 – atelier – terenul pe care este situată construcţia nu este proprietatea debitoarei. 341.081,00 lei 173.012,00 lei 306.478,00 lei 9.886,00 lei 19.773,00 lei 59.318,00 lei Total * * 909.548,00 lei Preţul de pornire al licitaţie este cel de mai sus, vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 23.11.2021. Vânzarea în bloc prin licitaţie publică pentru bunurile imobile va avea loc la data de 20.12.2021, ora 1000 şi se vor organiza 4 şedinţe săptămânal, respectiv până la data de 10.01.2022 la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini – 2.000 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0727/850.575, 0335/566.035, fax 0335/814.103.
PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ - PENTRU ACTIVUL IMOBILIAR ŞI BUNURI MOBILE din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. - în faliment, in bancrupcy, en faillite, aflate la sediul din municipiul Iaşi, str. A Vlaicu nr.78, jud. Iaşi. Subscrisa ACORD S.P.R.L. Iasi, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. PHOENIX TREND S.R.L., CUI 1960690, cu număr de înregistrare la Registrul Comerţului J22/118/2012, cu sediul in Mun. Iasi, Str. Aurel Vlaicu, nr.87, Bl. Confectii Textile, Jud. Iasi, numit conform Sentinţei Civile nr. 998/2013 din data de 04.06.2013, pronunţată de către Tribunalul Iaşi/Judecător Sindic, în Dosarul nr. 2749/99/2012 (nr. vechi 169/2012), anunţă în conformitate cu prevederile Legii 85/2006 privind procedura insolvenţei, prevăzute în Secţiunea a 7-a, Falimentul şi ale Hotărârii adunării creditorilor din data de 18.05.2021, scoaterea la vânzare prin negociere directă la data de 03.12.2021, orele 1200, la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Decebal nr.22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, a următoarele active: Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi, aşa cum este cuprinsă în Cartea Funciară nr.128376, având suprafaţa terenului de 56.438,68 mp şi un număr de 19 clădiri, având preţul de evaluare de 8.401.000 euro, precum şi a bunurilor mobile evaluate pentru suma de 1.420 euro, în total bunuri patrimoniale în cuantum de 8.402.420 euro, în privinţa taxei pe valoarea adăugată fiind aplicabile prevederile legale conferite de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal cu ultima actualizare. În caz de neadjudecare, procedura de vânzare se va relua la data de 21.01.2022 şi eventual, în situaţia neadjudecării şi la data de 25.02.2022 la aceeaşi oră şi locaţie, deja anunţate. Potenţialilor ofertanţi li se aduce la cunoştinţă prin prezenta publicaţie, că pe rolul instanţelor de judecată sunt încă în derulare dosare nesoluţionate privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376 a debitoarei falite, respectiv: Dosarul nr.8880/245/2007*** aflat pe rolul Tribunalului Iaşi, Secţia I civilă, având ca obiect fond funciar, Dosarul nr.34507/245/2018 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi, Secţia I civilă, având ca obiect apel - plângere împotriva încheierii de carte funciară, Dosarul nr.32841/245/2019 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi, Secţia I civilă, având ca obiect plângere împotriva încheierii de carte funciară. Condiţii de înscriere şi participare la negociere a. La procedura de negociere pot participa persoanele fizice sau juridice care fac dovada depunerii în termen, la sediul lichidatorului judiciar a documentelor menţionate la punctele de mai jos, după cum urmează: i. Dovada constituirii garanţiei de participare 1. Persoanele interesate de achiziționarea bunurilor participă la procedura de negociere fie direct, fie prin intermediul unui reprezentant cu împuternicire. Pentru a participa la ședința de negociere, ofertanţii sunt obligaţi să depună la sediul lichidatorului judiciar, cel mai târziu cu 24 ore până în data ședinței următoarele înscrisuri: 2. Ofertă de cumpărare şi dovada consemnării cauţiunii de 10% din preţul de pornire a bunurilor, în contul de insolvenţă al SC PHOENIX TREND SRL – în faliment, in bankruptcy, en faillite deschis la Banca Alpha Bank SA, Cont lei IBAN RO77 BUCU 2672 2338 3002 3RON, ori Cont euro IBAN RO03 BUCU 2671 2159 6166 8EUR - până în preziua licitaţiei la ora 1200 3. Să depună contravaloarea caietului de sarcini în sumă de 9.000 euro la care se adaugă TVA consemnată în contul ACORD SPRL cod IBAN RO94 BUCU 2672 2353 3305 9RON, ori Cont euro IBAN RO84 BUCU 2671 2159 4328 1EUR deschise la banca Alpha Bank SA - până în preziua licitaţiei la ora 1200 înainte de începerea ședinței de negociere. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se restituie ofertanţilor. ii. Garanţia de participare de 10% din valoarea în euro, din suma de 8.402.420 euro, respectiv suma de 840.242 euro se va constitui în euro, ori lei la cursul valutar comunicat de BNR valabil penru data plăţii, cu respectarea reglementărilor legale aplicabile regimului valutar. iii. În situaţia în care garanţia de participare se va impune a fi restituită, aceasta se va transfera în contul ofertantului neadjudecatar, spezele bancare nefiind în sarcina debitoarei iv. Constituitorul va suporta comisioanele de transfer bancar şi orice alte comisioane aplicate de bănci atât la constituirea garanţiei cât şi la restituirea acesteia. v. Garanţia de participare este considerată a fi constituită în termen, dacă până în maxim cu 24 ore înainte de ora stabilită pentru începerea procedurii de negociere, Ordinul de plată vizat de bancă, în original, este depus la sediul lichidatorului judiciar şi garanţia a fost încasată integral în contul de insolvență al debitoarei PHOENIX TREND SRL - în faliment,in bankruptcy,enfaillite, iar aceleaşi condiţii urmeaza a fi îndeplinite şi de dovada plăţii caietului de sarcini. vi. Anunţul de vânzare prin negociere directă publicat de lichidatorul judiciar privind condiţiile de participare conţine inclusiv data calendaristică şi ora limită a acestui termen de decădere. vii. În cazul adjudecării, garanţia depusă de adjudecatar, se va constitui ca avans la preţul de adjudecare, constituitorul nemaiavând dreptul de a solicita restituirea acesteia. viii. Pentru participanţii declaraţi neadjudecatari, garanţia se va restitui în termen de 7 zile de la finalizarea licitaţiei, sau, dacă este cazul, de la soluţionarea definitivă a eventualelor contestaţii. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se va restitui. b. Documente care certifică identitatea şi calitatea participantului, astfel: i. Persoane fizice rezidente care participă la negociere în nume propriu: a) actul de identitate în original ii. Persoane fizice rezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente: 1. Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului şi buletin sau carte de identitate/pașaport în copie a persoanei reprezentate; 2. Procură în formă autentică în original care stipulează că mandatarul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente; iii. Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1. Paşaport în original şi/sau legitimaţie de şedere în original şi/sau carte de identitate pentru cetăţeni ai EU/SEE; 2. Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente : a. Paşaport sau carte de identitate, pentru cetăţeni ai UE/SEE (copie) a persoanei reprezentate b. Carte/buletin de identitate/pasaport al reprezentantului autorizat în original c. Procura în formă autentică care stipulează ca reprezentantul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente, în original. iv. Persoane juridice rezidente care participa la negociere în nume propriu: 1. Certificat de înregistrare emis de Registrul Comerţului, copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice; 2. Act constitutiv actualizat în copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 3. Certificat constatator privind situaţia actuală a persoanei juridice emis de Registrul Comerţului, în original. 4. Procura/mandat în formă autentică în original pentru persoana fizică care semnează declaraţiile și participă la licitaţie în numele persoanei juridice, acordată conform prevederilor Actului constitutiv, sau o dovadă că persoana respectivă reprezintă în mod legal entitatea care participă la licitaţie, cu drept individual de reprezentare, în cazul în care societatea este reprezentată în mod colectiv de două sau mai multe persoane, o astfel de dovadă va fi prezentată pentru toate aceste persoane, cât şi orice alte documente se certifică conform cu originalul de către reprezentantul legal al persoanei juridice; 5. Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente din care să rezulte că aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, în original. 6. Buletin sau carte de identitate în original a persoanei fizice care reprezintă persoana juridică și participă la licitaţie în numele şi pe seama acesteia; v. Persoane juridice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1. Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2. Act constitutiv sau echivalent actualizat al persoanei juridice nerezidente in copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 3. Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, emis cu cel mult 30 de zile lucrătoare înainte de data negocierii. În cazul în care nu există nici o autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ al persoanei juridice nerezidente va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, ce se va depune în original. 4. Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente, din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, ce se va depune în original. 5. în cazul în care reprezentarea la negociere se face printr-o altă persoană decât reprezentantul/reprezentanţii legal al persoanei juridice nerezidente, procura/mandatul în formă autentică semnat de reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente împuternicind persoana respectiva să participe la negociere si sa liciteze pe seama persoanei juridice nerezidente, document ce se va prezenta în original 6. Buletin de identitate al persoanei care participă la negociere/licitează în calitate de reprezentant legal sau de mandatar al persoanei juridice nerezidente: paşaport, carte de identitate pentru cetăţeni ai UE/SEE, în original vi. Persoane juridice nerezidente care participa la negociere printr-o persoană juridică rezidentă 1. Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2. Act constitutiv, sau similar actualizat al persoanei juridice nerezidente în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente) 3. Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, iar în cazul în care nu există nicio autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, emisă în original. 4. Certificat de înregistrare al reprezentantului persoana juridica rezidenta emis de Registrul Comerţului în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 5. Act constitutiv actualizat al reprezentantului persoană juridică rezidentă în copie conformă cu originalul cerificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 6. Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru reprezentantul persoană juridică rezidentă emis de Registrul Comerţului, original. 7. Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concoordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă în original. 8. Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente care subscrie în calitate de reprezentant pe seama persoanei juridice nerezidente; 9. Procura în formă autentică semnată de reprezentantul/reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente prin care se împuterniceşte persoana juridica rezidenta să participe la licitatie/liciteze si care stipulează ca persoana juridică rezidentă este autorizata să acţioneze în numele şi pe seama persoanei juridice nerezidente în original. In acest caz persoana juridica rezidenta va depune/prezenta mandatul in forma autentica a persoanei fizice care o reprezintă in prezenta procedura în original c. Participanţii la licitatie/adjudecatarul îşi asumă respectarea reglementărilor în vigoare, legislative sau statutare/contractuale proprii, privitoare la mandatarea persoanelor, a puterilor conferite de către organele decizionale interne, a concordanţei operaţiunii de achiziţionare a activului - obiect al negocierii cu obiectul lor de activitate, cu reglementările din domeniul concurenţei şi alte posibile restricţionări legislative sau statutare/contractuale proprii. Anularea negocierii sau a procesului verbal de adjudecare pe motivele metionate anterior, conduce la pierderea garanţiei de participare şi a oricăror sume achitate, participantii/adjudecatarul, nemaiavand dreptul sa solicite restituirea acestor sume. d. Toate procurile/mandatele prin care se împuterniceşte un reprezentant al persoanei juridice rezidente/nerezidente ori a persoanei fizice, trebuie sa acorde mandatarului capacitatea de a participa la negociere şi de a licita în numele şi pe seama mandantului e. Actele de identitate, precum şi orice alte documente prevăzute a fi depuse în copie, se certifica de către titularul de drept, ca fiind copii conforme cu originalul si se semnează de către acesta. f. Documentele depuse de către persoanele fizice sau juridice rezidente/nerezidente, în alta limba decât limba română, vor fi insotite în mod obligatoriu de traducerea legalizata în limba română. g. Dovada constituirii garanţiei de participare împreună cu toate documentele necesare înscrierii la negociere, se depun la sediul lichidatorului judiciar ACORD SPRL h. Termenul limită pentru constituirea garanţiei de participare și depunerea documentelor antemenționate în vederea înscrierii la negociere, cel mai târziu cu 24 ore înainte de începerea negocierii. Condiţii ale vânzării: i. Principiul vânzării bunului patrimoniale este “văzut-plăcut-cumpărat - aşa cum este şi unde este” neoferindu-se garanţii asupra bunurilor vândute şi asupra funcţionalităţii acestora, cu excepţia asigurării că vânzătorul PHOENIX TREND SRL - în faliment, in bankruptcy, en faillite, este proprietarul bunurilor, iar lichidatorul judiciar ACORD SPRL este reprezentantul legal al vânzătorului şi are dreptul de a vinde bunurile respective, odată în plus, cunoscând că pe rolul instanţelor de judecată mai sunt în derulare dosare încă nesoluţionate privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376, aşa cum a fost prezentat. j. În conformitate cu prevederile art.53 din Legea nr. 85/2006, Bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau de lichidatorul judiciar, în exerciţiul atribuţiilor sale, prevăzute de lege, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asigurătorii, inclusiv măsurile asigurătorii instituite în cursul procesului penal. k. În egală măsură potenţialul adjudecatar cunoaşte că se va subroga în toate drepturile şi obligaţiile ce vor decurge din soluţionarea dosarelor încă nefinalizate, privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376. l. Cumpărătorul bunurilor patrimoniale îşi asumă prin cumpărare întreaga responsabilitate asupra stării tehnice a bunurilor patrimoniale cumpărate, inclusiv preluarea tuturor obligaţiilor de refacere a mediului, dacă este cazul, nefiind posibile deduceri din preţul de cumpărare pentru nici unul din motivele sus arătate. Prin manifestarea intenţiei de a participarea la negociere, ofertantul a luat la cunoştinţă de dispoziţiile privind condiţiile şi termenele stipulate în caietul de sarcini şi în regulamentul privind vânzarea prin negociere directă a activului patrimonial al SC PHOENIX TREND SRL, fiind de acord cu termenii şi condiţiile stabilite. Orice persoană fizică sau juridică care pretinde vreun drept de proprietate asupra bunurilor patrimoniale cuprinse în prezenta publicaţie de vânzare este chemată să facă dovada cu documente originale până cel târziu cu 3 zile înainte de data şedinţei de vânzare prin negociere directă. Pentru relaţii suplimentare se pot obţine informaţii de la tel/fax: 0232261732, 0742207571, email:office@acordinsol.ro
Olanda: 61 de pasageri veniți din Africa de Sud suspectați că sunt infectați cu noua variantă Omicron. Ei au fost testați pozitiv pentru Covid-19
27/11/2021 11:59

 61 de persoane care au aterizat la Amsterdam cu două curse din Africa de Sud au fost testate pozitiv pentru Covid-19, iar autoritătile olandeze au anuntat că sambătă dimineata fac analize suplimentar ...

Garda de Mediu a dat sancţiuni de 350.000 de lei după descinderi la Sinteşti, ”polul incendierilor ilegale și al mașinilor dezmembrate”. Cea mai mare captură: un autocar
26/11/2021 22:27

Garda de Mediu a dat 12 sanctiuni principale in valoare de 350.000 de lei si patru sanctiuni complementare de interzicere a activitătii, pentru patru persoane fizice fiind confiscate peste 12 tone de metale si ...

Ordin HALUCINANT al OMS către România și restul țărilor: 'Nevaccinații trebuie căutați şi convinși să se vaccineze'
26/11/2021 20:26

În actuala conjunctură a pandemiei este prioritar "să fie găsite toate persoanele care incă nu s-au vaccinat pentru a incerca să le convingem să se vaccineze", a declara joi Mike Ryan, dir ...

Surpriză pentru procurorii care percheziţionau locuinţa unui traficant: Doi cumpărători s-au prezentat la uşă să cumpere canabis
26/11/2021 17:37

Procurorii DIICOT au percheziţionat locuinţa unui traficant de canabis din Capitală, care avea un program fix de vanzare a drogurilor, respectiv in fiecare zi de joi, iar in timpul descinderilor doi cumpăr ...

UE propune oficial suspendarea tuturor zborurilor din sudul Africii din cauza variantei B.1.1.529 a coronavirusului
26/11/2021 17:33

 Presedintele Comisiei Europene Ursula von der Leyen a anuntat vineri că propune statelor membre suspendarea tuturor zborurilor din sudul Africii către Uniunea Europeană din cauza variantei B.1.1.529 a ...

Alerte meteo în mai multe județe. A fost emis COD PORTOCALIU și Cod Galben. Ninsoare VISCOLITĂ la munte
26/11/2021 17:29

ANM a emis alerte de Cod Galben si Cod Portocaliu, vineri, 26 noiembrie 2021. Atentie, ninsoare viscolită la munte! Este Cod Portocaliu pană ora 20:00, in zona de munte a judetelor Gorj si Valcea, peste ...

BREAKING - România a ieșit de pe lista țărilor aflată în zona roșie/ DOCUMENT
26/11/2021 13:31

Comitetul National pentru Situatii de Urgentă a aprobat in sedinta de astăzi, 26 noiembrie 2021, Hotărarea numărul 106 privind actualizarea listei tărilor/teritoriilor de risc epidemiologic ridicat. AI ...

Cod galben de vânt și ninsori viscolite. Harta zonelor afectate
26/11/2021 11:41

 Meteorologii anuntă că incepand de vineri si pană sambătă dimineată vor fi intensificări ale vantului in regiunile vestice si estice ale tării, iar la munte, mai ales la altitudini mari, va ninge, ...

COVID-19: Noua variantă sud-africană a fost confirmată în Israel
26/11/2021 11:38

Noua variantă sud-africană a coronavirusului B.1.1.529, care are peste 30 de mutatii, a fost confirmată vineri in Israel, fiind vorba despre o persoană care s-a intors in tară din Malawi. Alte două cazuri ...

Caledar ortodox, 26 noiembrie. Sfântul Stelian, ocrotitorul copiilor și al familiilor
26/11/2021 09:04

Pe 26 noiembrie este prăznuit Sfantul Stelian Paflagonul, ocrotitorul pruncilor si al familiei crestine. Sfantul Stelian s-a născut in secolul al VI-lea, la Adrianopolis, in provincia Paflagonia din Asia Mic ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei