Desecretizari si agentii oficiale OZN (8)
Dimensiune font:
Desecretizari si agentii oficiale OZN (8)
Ucraina. In 2004, a inceput crearea unei baze de date centralizate, numita UFOBUA, cu rapoarte primare privind OZN-urile observate in Ucraina. Baza poseda un mecanism pentru stocarea, catalogarea si analiza matematica a datelor, cu functii de filtrare, cautare rapida, structurarea informatiei, calcule statistice, grafice, harti etc. Prin aceste instrumente, de mare interes dintr-o perspectiva de cercetare, se doreste realizarea unor analize, statistici comparative, identificarea caracteristicilor comune ale obiectelor observate si chiar predictia lor. Obiectivul principal al proiectului a fost reunirea unor baze de date disparate, cum ar fi cele de la asociatia expeditionara pan-rusa, Asociatia "Cosmopoisk", Asociatia ufologica de tineret "Kontakt", asociatia ufologica ucraineana "UKUFAS", proiectul internet "OZN in Ucraina", arhivele de presa "UFODOS" etc. Din 2007, principala sursa de raportare OZN este un formular de arhiva completat de martor si anchetat prin site-ul oficial UFODOS, ca si prin activitatea membrilor din diverse regiuni ai clubului ufologic.
Uruguay
Si conducerea Fortelelor Aeriene din Uruguay (FAU) a declasificat fisierele sale OZN, permitand ziarului El Pais accesul la ele. Fenomenul OZN este studiat, de trei decenii, de o Comisie a Fortelor Aeriene, presedintele careia este acum colonelul Ariel Sanchez, un ofiter al Fortelor Aeriene, cu 33 de ani de serviciu activ. Agentia opereaza intr-un birou mic din centrul orasului Montevideo si dispune de o baza de date computerizata, ca si de arhive pe hartie. Documentele pe hartie sunt, in special pentru acele cazuri care sunt inca deschise. FAU au declasificat la ora actuala toate informatiile, doar identitatea martorilor ramane confidentiala.
Sutele de fisiere, in dosare militare verzi, contin marturii, fotografii, schite, desene, documente si evaluari efectuate de catre oficiali. Sarcina comisiei militare este de a tine evidenta acestor cazuri si de a elabora indicatii sau concluzii privind veridicitatea si originea lor. S-au obtinut rezultate concrete: "Comisia a reusit sa determine modificari in compozitia chimica a solului in care au fost raportate debarcarile. Fenomenul exista si ipotezele pot merge de la procese din atmosfera joasa, pana la aterizarea unei aeronave straine sau chiar de origine extraterestra, care ar putea fi o sonda de monitorizare din spatiu, asa cum trimitem si noi sondele pentru a explora lumi indepartate", a recunoscut oficialul. "Fenomenul OZN exista si trebuie sa subliniez ca, pe baza analizei noastre stiintifice, Fortele Aeriene nu exclud ipoteza extraterestra", a spus Sanchez.
Colonelul a aratat in continuare ca numarul rapoartelor prezentate creste cu o rata de 100 de cazuri pe an. Comisia a primit pe parcursul activitatii sale aproximativ 2100 rapoarte specifice care au fost investigate si unele respinse din diferite motive. Dupa treizeci de ani, 40 de cazuri raman fara nici o explicatie, variind de la observatii si pretinse aterizari de nave, la asa-zise rapiri, in care martorii spun ca au fost luati si examinati de entitati nepamantene. Dosarele acestor cazuri sunt tinute deschise.
Intr-un caz, petrecut cu ceva timp in urma intr-un camp din departamentul Durazno, martorul a raportat aparitia de lumini colorate, noaptea, urmata de aterizarea unui OZN. A fost analizata compozitia chimica a solului si s-a constatat o crestere a valorilor pentru crom, fosfor, mangan si carbon, ceea ce a convins cercetatorii asupra credibilitatii raportului. Intr-un alt caz, doua sfere rosii au zburat in tacere, cu o mare viteza, in directii opuse, la cativa metri deasupra capetelor a doi camionagii care transportau vite, ca sa dispara apoi spre vest.
OZN-urile sunt semnalate in Uruguay mai frecvent in februarie, martie, iulie si octombrie. In luna februarie 2009, comisia a primit numeroase rapoarte, insotite de fotografii digitale. Acestea nu reprezinta un factor hotarator ci mai degraba o contributie suplimentara, a spus Sanchez, avand in vedere ca exista multe posibilitati tehnice de a face trucaje.
Cazurile nerezolvate au un grad ridicat de stranietate. De exemplu, intr-o noapte 1986, doua aeronave militare Pucara s-au angajat in urmarirea unei sfere luminoase care evolua deasupra barajului Palmar. Pilotii erau pe punctul sa-l intercepteze, cand sfera a zburat cu o viteza ametitoare spre Argentina. Cand pilotii au revenit la baza, mingea a aparut din nou deasupra barajului. A fost urmarita din nou si a disparut si de data aceasta, schimbandu-si culoarea din rosu in galben.
Un caz similar s-a petrecut cu un grup de piloti militari in 1996, aflati in exercitii deasupra bazei Santa Bernardina, din Durazno. Ei au vazut doua sfere luminoase, la altitudinea de 3000 de metri, prezenta carora a fost cofirmata si de turnul de control al aeroportului. Cand s-au departat, sferele si-au pastrat forma si luminozitatea, ceea ce a permis confirmarea formei lor.
In 1979 avionul unei linii comerciale, intorcandu-se din Paraguay, a fost urmarit de un obiect extrem de luminos, care a fost chiar fotografiat de pasagerii din avion. Si acest caz a ramas neexplicat.
FAU poseda si rapoarte vizuale privind cadavrele unei duzini de animale, mutilate cu o precizie chirurgicala. Faptele dateaza din 2002. Nu a existat niciodata o explicatie plauzibila, dar in Argentina, in aceeasi perioada, au existat aproape 700 de animale mutilate in acelasi mod. FAU nu a exclus ipoteza unei interventii extraterestre.
Statisticile militare arata ca profilul tipic al celui ce raporteaza o intalnire OZN este un barbat pana la 45 de ani. Cazurile apar cu predilectie in primele ore din noapte. 49% din rapoarte vorbesc despre sfere luminoase si doar 2% includ observarea unor fiinte.
Raman neexplicate si cateva cazuri de rapiri OZN. Unul a avut loc in 1980 in Playa Pascual si a avut ca protagonist un turist care dormea in cort. A fost surprins de niste omuleti care l-au imobilizat si l-au transportat pe o nava unde a fost supus unei examinari de tip medical. Apoi s-a trezit in cortul sau, avand inca probleme de mobilitate. A fost si un alt caz in care o familie a suferit o "lacuna temporala". In timp ce se deplasau pe sosea, au vazut o aeronava zburand deasupra masinii si aterizand in fata lor. Nu-si aduceau aminte ce s-a intamplat in continuare, timp de mai multe minute.
Exista in Uruguay si alt tip de rapoarte, de pilda de la "contactati" - persoane care intra in contact cu extraterestrii prin perceptie extrasenzoriala. Aceste cazuri nu intereseaza Air Force, care cere dovezi empirice si cercetarea pe un teren solid, a declarat Colonelul Sanchez. Sunt legende despre locuri care permit intrarea intr-un fel de univers paralel sau asigura o "reincarcare energetica". "Am investigat si n-am gasit niciodata nimic neobisnuit.
Un caz din Spania
Pe 24 noiembrie 1974, in jurul orei 19:30, locotenent-colonelul de aviatie E.L. si fiica lui, aflati pe soseaua de nord din Gran Canaria, au zarit o lumina stralucitoare, cu o scurta coada, traversand cerul in zbor orizontal, la o altitudine estimata la 1000 de metri.
15 minute mai tarziu, la 19:45, un avion Iberia Fokker 27 a decolat din aeroportul Tenerife, in zbor catre Las Palmas din Gran Canaria. Pe o noapte clara, zburand la altitudinea de 2000 de metri, deasupra unui strat de nori, in timp ce se intorceau spre nord-vest, pilotii au zarit o lumina puternica chiar in fata lor, pe coridorul de zbor folosit in mod obisnuit pentru traficul dintre Las Palmas si Tenerife. Pilotul Saura al avionului Iberia a chemat Controlul Aerian din Canare. Spre surprinderea sa, i s-a raspuns ca nu exista niciun avion in pozitia raportata. Operatorul radar militar din Gran Canaria a raspuns si el ca sesizeaza doar ecoul avionului Foker. Pilotul a observat atunci ca, in mod straniu, sursa de lumina a ramas stationara, mai bine de un minut, deci nu putea fi avion. Plin de curiozitate, el a schimbat directia de mers spre misterioasa aparitie. Lumina s-a departat atunci rapid de avion, emitand fulgerari intermitente portocalii si galbene, inainte sa dispara. Intre timp, personalul radarului, aflat in alerta, examinand scrupulos cerul, a descoperit un ecou ciudat, venind spre statia de radar. Nu a putut fi determinata altitudinea la care se afla tinta, care a si disparut in "conul orb" pe verticala radarului, fara sa mai reapara. Trei martori au zarit si cu ochiul liber deasupra capului un punct luminos, ca o stea de marimea 1, dar n-au cazut de acord asupra naturii sale. La ora 20:30, radarul a mai detectat o "traiectorie necorelata" la o distanta de 74 km spre nord-vest. In apropierea unui zbor Iberia 281, de la Madrid spre Tenerife, tinta neidentificata s-a oprit, de parca ar fi asteptat trecerea avionului, dupa care a disparut brusc.
Puse cap la cap, toate aceste observatii par sa indice fie ca un OZN a hoinarit, mai mult de o ora, deasupra a doua din insulele Canare, fie ca putem imparti cazul in mai multe, independente: (1) un meteor sau bolid, vizibil pentru cateva secunde, (2) o lumina printre nori, invizibila pentru radar, care a disparut indata ce pilotul si-a schimbat unghiul de observare, (3) radaristii surescitati detecteaza mai intai un ecou care dispare fara urma, apoi inca unul in preajma unui avion comercial (care nu a vazut nimic cu ochiul liber) si (4) o lumina fixa pe cer, care putea fi o stea. In rezumat, observatii vizuale neconfirmate prin radar si observatii radar neconfirmate vizual.
Echipa de investigatori nu a putut formula nicio concluzie asupra acestui caz.
http://www.revistamagazin.ro
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau