OZN si siguranta aeronautica

default

Dimensiune font:

| 09-10-2012 14:25

OZN si siguranta aeronautica

 

Militarii spun adesea ca nu se implica in studiul fenomenelor aerospatiale neidentificate (FAN), intrucat aceste aparitii nu au dovedit intentii agresive si deci nu reprezinta o amenintare pentru securitatea nationala. Acesta presupunere este adevarata doar intr-un sens ingust, intrucat intalnirile avioanelor cu obiectele zburatoare neidentificate au produs, in timp, numeroase probleme, unele evitate in ultimul moment, altele terminate tragic.

 Leslie Kean, in cartea ei „UFOs: Generals, Pilots and Government Officials Go On the Record”, tradusa si publicata in 2011 si in limba romana, descrie placuta surpriza cu care a descoperit, in anul 2000, o lucrare proaspat lansata, care se ocupa exact de acest aspect. Era un raport de 90 de pagini, intitulat „Siguranta aeronautica in America – un factor anterior neglijat”. In raport se prezentau peste o suta de cazuri de intalniri ale unor avioane cu FAN, intre care peste saptezeci si sase de coliziuni evitate, cu discuri argintii, mingi verzi de foc etc., care executau loopinguri in jurul avioanelor, se aliniau cu acestea in ciuda manevrelor de evitare, inundau carlinga cu o lumina orbitoare etc. Obiectele nu apareau ca agresive sau ostile, evitand coliziunea in ultima clipa, printr-un viraj efectuat intr-o fractiune de secunda. Pericolul consta mai degraba intr-un raspuns neadecvat din partea pilotilor.

Intalniri neconventionale

 Autorul raportului, Dr. Richard Haines, era un om de stiinta pensionat, care lucrase in cadrul unor centre de cercetare ale NASA. El avea la activ peste 70 de lucrari stiintifice in reviste de prim rang, a contribuit la programele Gemini, Apollo, Skylab, ori pentru Statia Spatiala. Intr-un interviu pe care Leslie Kean l-a luat lui Haines in 2009, acesta i-a povestit ca interesul sau pentru intalnirile dintre avioane si OZN-uri a inceput in 1960. Pe atunci el lucra la punerea la punct a unor simulatoare de zbor pentru NASA, fiind ajutat de multi piloti care s-au oferit voluntar sa testeze aparatura. Asa cum relata Haines, „din cand in cand, cate un pilot imi povestea experientele prin care trecuse si care ma lasau pur si simplu mut”. Martorii erau extrem de credibili, asa ca cercetatorul a luat spusele lor in serios. La inceput era convins ca obiectele necunoscute erau fenomene naturale sau fenomene gresit interpretate. „Dar cu cat m-am adancit mai serios in subiect, cu atat am devenit mai convins ca se intampla ceva”.

 A inceput sa adune date, iar in 2001, impreuna cu Ted Roe, a infiintat Centrul National al Aviatiei pentru Raportarea Fenomenelor Anormale (National Aviation Reporting Center on Anormalous Phenomena – NARCAP), care a devenit in scurt timp o respectata organizatie internationala de cercetari. Consilierii tehnici si stiintifici ai grupului, toti cu o buna experienta in domeniu, provin azi din douasprezece tari, iar focalizarea exclusiv pe problematica securitatii zborurilor pastreaza o pozitie distincta fata de alte organizatii pentru studiul fenomenului OZN. La momentul interviului, Haines pusese la punct o baza de date internationala cu peste 3400 de rapoarte de prima mana, cu OZN-uri observate de piloti de pe zboruri comerciale, militare sau private. O atentie aparte a fost acordata cazurilor in care securitatea aeronautica a fost compromisa. Datele au fost extrase din rapoarte ale pilotilor si controlorilor de trafic, din surse oficiale ale SUA si ale altor tari, din interviuri personale si din rapoarte adunate din intreaga lume de colaboratori NARCAP.

 Centrul serveste si la raportarea confidentiala a unor incidente, de catre piloti, echipaje si controlori de trafic aerian care se tem sa declare pe alte cai cele observate, avand in vedere ca, asa cum preciza si Haines, raportarea prezentei unor OZN-uri ar fi suficienta pentru a periclita carierele unor piloti si, din acest motiv, majoritatea a optat sa nu o faca. Haines a acceptat sa scrie cateva pagini in cartea Lesliei Kean. El incepe prin a observa ca, desi siguranta este primordiala in zboruri, „cei mai multi americani nu au auzit niciodata ca observatiile de FAN pot sa afecteze siguranta zborurilor. Aceste incidente nu sunt investigate de nicio agentie guvernamentala, asa cum se intampla cu celelalte evenimente care afeceaza aparatele de zbor”.

Aparate de zbor fara aripi

 Un caz din baza de date a lui Haines este cel din 2 noiembrie 1982, al pilotului militar portughez Júlio Guerra. Zbura singur, la 1520 metri altitudine, cand a observat sub el, aproape de sol, un alt „aparat de zbor” fara aripi. A efectuat o intoarcere sa-l observe mai bine, dar in zece secunde aparitia s-a urcat oprindu-se in fata avionului sau, la aceeasi altitudine. Era un disc, de culoarea aluminiului deasupra si rosu-maroniu, cu un punct negru in mijloc, dedesubt. A raportat aparitia si, dupa un moment de descumpanire, doi colegi s-au hotarit sa i se alature. Timp de 15 minute, pana la sosirea acestora, obiectul a ramas in preajma sa. La sosirea celor doi ofiteri, ei au vazut cum obiectul efectua ture circulare in jurul avionului lui Guerra, timp de inca zece minute, in care si-au schimbat impresiile prin radio. Au putut cu acest prilej sa estimeze ca discul avea un diametru de 2,4 la 3 metri. Dupa aceste zece minute, Guerra a facut o tentativa de interceptie. Obiectul a venit atunci drept spre el, s-a oprit brusc, sfidand toate regulile aerodinamicii, la circa 4,5 metri deasupra avionului sau, apoi, dupa ce pilotul astepta sa se intample ce este mai rau, intr-o fractiune de secunda discul s-a departat catre mare.

 Cei trei piloti au scris rapoarte separate asupra incidentului. Generalul José Lemos Ferreira, seful Statului Major al Fortelor Aeriene portugheze, care fusese el insusi martorul unei intalniri OZN in 1957, a autorizat declasificarea cazului si examinarea lui de un grup de experti. S-au facut reconstituiri ale zborului, stabilindu-se ca ar fi fost imposibil pentru un elicopter sau alt aparat construit pe Pamant, sa faca manevrele raportate, de pilda viteza de circa 2500 km/ora alternata cu opriri pe loc; intre altele nicio fiinta omeneasca n-ar fi putut suporta acceleratiile observate. Grupul de 30 de experti a inaintat, in 1984, o analiza de 170 de pagini, recunoscand ca nu a gasit nicio explicatie. Obiectul a ramas neidentificat.

 Trei cazuri din zona Australia – Noua Zeelanda sunt deosebit de interesante. Pe 22 august 1968, in jurul orei 17.40, doi piloti zburau de la Adelaide spre Perth, cu 360 km/ora, cu un monomotor, cand le-a aparut in coasta un obiect in forma de trabuc, inconjurat de cinci obiecte mai mici, care intrau si ieseau printr-o deschidere din mijlocul obiectului mare. Timp de zece minute, acesta a pastrat un unghi constant cu traiectoria lor de deplasare. Apeland la Controlul traficului, li s-a raspuns ca nu se vede niciun avion in preajma lor. Apoi, legatura cu solul s-a intrerupt pe toate frecventele, fiind reluata abia dupa disparitia obiectului.

 Peste zece ani, pe 21 octombrie 1978, Frederick Valentich, de douazeci de ani, inchiriase un aparat Cessna 182L monomotor, pentru un drum dus-intors deasupra stramtorii Bass, la sud de Melbourne. In timpul zborului, la ora 21.06, s-a intalnit cu un obiect zburator necunoscut, care a trecut deasupra lui la circa 300 de metri, de repetate ori, cu o mare viteza. Reproducem cateva fragmente din inregistrarea, de peste sase minute, a conversatiei care a urmat, cu Serviciul de Zbor din Melbourne. „Nu e avion (...) trece pe langa mine, are o forma alungita (...) Parca m-ar urmari. Acum ma invart in cerc si chestia se invarte deasupra mea... Are o lumina verde si metalica (...) tuseste motorul (...) avionul acela ciudat pluteste din nou deasupra mea... pluteste si nu e avion...”. Pe inregistrare se aude apoi un zgomot metalic, pulsatoriu, dupa care se asterne linistea. In ciuda unui efort extins de cautare, nu s-a dat niciodata de vreo urma a lui Valentich sau a avionului sau.

 Al treilea caz, petrecut in noaptea de 30-31 decembrie 1978, este cel de la Kaikoura, Noua Zeelanda, cand mai multe lumini au insotit un avion in care se afla, intamplator si un reporter TV care a filmat aparitiile. Obiectele au fost vazute de pilotii avionului si au fost urmarite si de radarele de la sol.

Coliziuni evitate

 Haines mai descrie in textul sau si o serie de cazuri de coliziuni cu OZN-uri evitate in ultimul moment, in SUA, Mexic, Okinawa, Brazilia, Coreea etc. Stim ca OZN-urile au perturbat, doar in ultimii ani, circulatia avioanelor la aeroporturile din Chicago, Oslo sau in doua localitati din China. Cartea Lesliei Kean adauga la aceste cazuri si investigatii proaspete privind uriasele OZN-uri vazute pe 23 aprilie 2007 deasupra Canalului Manecii, ori declaratiile generalului iranian in rezerva Parviz Jafari, care in 1976 primise comanda sa doboare un OZN deasupra Teheranului, dupa ce unui alt avion care incercase acelasi lucru, i s-a deconectat electricitatea de la toata aparatura de bord. O alta lupta aeriana, inegala, cu un OZN, detaliata in carte, a avut loc in 1980, in regiunea Arequipa din Peru.

 Dupa parerea lui Haines, intalnirile cu un FAN pot afecta siguranta zborurilor in cel putin trei moduri. Desi un impact este putin probabil „datorita gradului foarte ridicat de manevrabilitate de care dau dovada FAN”, problema o reprezinta pilotii nostri. Unii dintre acestia, temandu-se de o coliziune, „au efectuat manevre violente, concretizate in raniri ale pasagerilor si echipajului de la bord”. O manevra gresita, crede Haines, ar putea duce chiar la o coliziune. Un al doilea motiv de ingrijorare il reprezinta afectarea echipamentului de navigatie. Au fost cazuri in care, in apropierea unui OZN, busolele si alte aparate au luat-o razna, deregland si activitatea pilotului automat. In sfarsit, o aparitie OZN poate abate atentia echipajului, afectand capacitatea de a pilota avionul in siguranta.

 In incheierea articolului sau, Haines remarca faptul ca istoria stiintei „este plina de relatari privitoare la subiecte anterior ridiculizate, care s-au dovedit ulterior importante pentru omenire”. „Pe baza sondajelor si a interviurilor cu piloti, desfasurate de mine si de colaboratorii din NARCAP, estimam ca numai aproximativ 5 pana la 10 la suta din observatiile pilotilor legate de FAN sunt raportate. Daca nu implementam schimbari ale politicii, echipajele aeronavelor vor continua sa pastreze tacerea”.

 

 

http://www.revistamagazin.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
PORECLA SEXUALĂ a zodiei tale
26/06/2021 17:01

  Berbec – "Omul minutului" Acest semn de foc este cunoscut ca un jucător rapid, un impulsiv robust căruia ii place sexul pur şi mai puţin detaliile romantice care l-ar putea condimen ...

Schimbarea la care nu se aștepta o ZODIE. Astrolog: ”Va fi o nebunie!”-VIDEO
21/11/2019 08:41

 Pe parcursul lunii noiembrie, horoscopul dragostei capătă o nouă valentă pentru o zodie. „Venus in Săgetător inseamnă că iubirea capătă o nouă valentă, este mai pozitivă, este plină d ...

Cel mai mare păcat pe care îl fac femeile în timpul postului! Părintele Calistrat a transmis un mesaj
17/11/2019 10:14

Suntem in perioada Postului Crăciunului, iar părintele Calistrat vorbeste despre unul dintre păcatele mari pe care femeile il fac acum. Potrivit preotului, acestea ar trebui să fie mult mai atente la rugăc ...

​Horoscopul pentru marti 12 noiembrie 2019
12/11/2019 04:00

BERBEC Veti descoperi ca o situatie nu trebuie sa fie neaparat logica pentru a avea un final fericit. Inregistrati un varf de "incasari" fara precedent, din relatii comerciale la care nu va pricepeti ...

Ce înseamnă dacă visez că îmi cad dinții. Grijă mare!
11/11/2019 10:04

    Ce inseamnă dacă visez că imi cad dintii. Ar trebui să ai grijă! Cum se interpretează acest tip de vis. Iată la ce să fii atent.        Ce inseamnă dacă visez ...

Ce NU trebuie sa faci SUB NICIO FORMA de Mihail si Gavril! Lucrul care este INTERZIS cu desavarsire! E PACAT mare sa faci asta
07/11/2019 16:03

  Ce nu trebuie să faci pe noiembrie, de Sfintii Mihail si Gavril.   Sfintii Mihail si Gavril este una dintre cele mai importante sărbători ale toamnei. Acesti doi sfinti sunt cinstiti ...

O stiinta milenara: zodiacul indian
08/09/2019 20:47

  In tara multiplelor stiinte, tehnici si experiente spirituale, demersul de cunoastere al naturii umane ce se bazeaza exclusiv pe folosirea horoscopului este primordial. Va prezentam deci acest zodiac ...

 Fazele lunii, zodiile si viata zilnica
08/09/2019 10:49

Cunoastem faptul ca in astrologie luna simbolizeaza principiul feminin, sufletul, calitatile psihice, sanatatea, sensibilitatea si inconstientul. Ea parcurge patru perioade (luna in descrestere,luna noua, lu ...

 Casele astrologice
07/09/2019 10:52

Casele astrologice sunt foarte importante atunci cand se face citirea unui horoscop. Pe parcursul vietii vei petrece mai mult timp in unele case astrologice dacat in altele. Casele pot determina daca esti o ...

BABA VANGA previziuni 2019 - predicții surprinzătoare
01/09/2019 10:01

  Descriere foto: BABA VANGA PREDICTII 2019   BABA VANGA previziuni 2019. Baba Vanga a făcut predictii pentru 2019. Desi a murit in 1996, ea a făcut predictii pană pentru secolul 51 cand, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei