A inventat maşina care merge cu apă. Un oneştean a creat un generator electric ce funcţionează cu apă
Dimensiune font:
Un oneştean a creat un generator electric ce funcţionează cu apă şi un motor care îşi obţine energia din mers * maşina unui băcăuan parcurge 5.000 de kilometri cu trei litri de apă, suc sau chiar urină * invenţiile lor ar putea pune lacăt benzinăriilor
Doi băcăuani vor să revoluţioneze lumea cu invenţiile lor ce au la bază alimentarea cu combustibili neconvenţionali. Gabriel Dumitru Gavrilaş este un autodidact de excepţie, medaliat cu aur, locuieşte în Oneşti şi este inventatorul unei instalaţii de generare a energiei electrice care foloseşte apa în circuit închis cu presiune de aer, dar şi a unui motor care îşi obţine energia din mers. El susţine că practic a creat un dispozitiv care produce energie din nimic şi, mai mult, că a inventat maşina care nu are nevoie de alimentare. În cazul primei invenţii, presiunea de aer este dată de neutralizarea în apă a unei substanţe bazice (bicarbonatul de sodiu) de către o substanţă acidă (acidul citric) din care rezultă un gaz (dioxidul de carbon) care neavând pe unde ieşi, formează o anumită presiune de aer pe care instalaţia o foloseşte pentru a imprima apei forţa necesară învârtirii turbinei hidraulice. Apa este urcată (după ce a învârtit turbina hidraulică) înapoi în vasul de alimentare de către o pompă de apă care este acţionată de o mică parte din energia electrică produsă de către instalaţie. În felul acesta nu este nevoie să alimentăm în mod constant instalaţia cu apă. Invenţia lui Gabriel Gavrilaş este una revoluţionară, deoarece generatorul de curent NU poluează, iar costurile sunt infime.
Maşina care îşi produce energia din mers
După ce a rezolvat problema energiei electrice, Gavrilaş s-a orientat spre zona transporturilor şi a identificat modalitatea prin care nu vom mai fi afectaţi de creşterea preţurilor la benzina: maşina care îşi produce singură energie. „A doua invenţie se referă la o instalaţie de alimentare pentru autovehicule care creează autonomie totală. Mai precis, nu mai trebuie să treci pe la benzinărie sau pe la priza de curent electric. Pe scurt, autovehiculul îşi produce singur energia de care are nevoie pentru a putea circula”, explică inventatorul. Şi această descoperire revoluţionară a fost înregistrată la OSIM, iar în Buletinul instituţiei sunt dezvăluite şi amănunte. Instalaţia se foloseşte de un electromotor, alimentat de un generator care alimentează, în acelaşi timp, şi un acumulator. Aşadar, un adevărat perpetuum mobile care nu ia în calcul nici măcar faptul că energia produsă este mai mică decât cea consumată. Inventatorul oneştean susţine însă că merge, iar singurul lucru care-l împiedică să dea o lovitură cruntă furnizorilor de hidrocarburi este lipsa banilor pentru a construi prototipul.
5.000 de kilometri cu un bidon de suc
Un inginer din Bacău a inventat motorul ecologic care arde hidrogenul şi eliberează în aer oxigenul. Gheorghe Bordeianu este inginer TCM şi a obţinut în 1985 brevetul pentru motorul care merge 5.000 de km cu trei litri de apă. În vârstă de 53 ani, Bordeianu a reuşit să creeze primul motor care merge doar cu apă. Inventatorul spune că maşina dotată cu motorul creat de el consumă trei litri de apă la 5.000 de kilometri. Este de fapt un generator de ioni care separă hidrogenul de oxigen. Dispozitivul se ataşează motoarelor clasice şi înlocuieşte alimentarea cu benzină sau motorină. Preţul unui astfel de motor este de aproximativ 200-300 de lei. De ani de zile băcăuanul merge cu un Cielo la mâna a doua cumpărat din Spania pe care îl alimentează doar cu apă sau chiar cu suc şi urină. El spune că orice lichid care conţine hidrogen poate fi folosit drept combustibil pentru motor. „Dispozitivul este ecologic pentru că arde hidrogenul şi eliberează oxigen în atmosfera”, a mai spus inventatorul care şi-a testat maşina la Registrul Auto Român, iar emisia de noxe a fost zero. Băcăuanul crede că dacă va deschide o fabrică pentru a produce în serie acest dispozitiv, ar pune pe butuci afacerea benzinarilor. Este şi motivul pentru care nu crede că va găsi sprijin din partea factorilor de decizie pentru a deschide această fabrică. Dacă nu va găsi nici investitor, va face tot ce este posibil să se dezvolte pe cont propriu. Modelul propus de băcăuan nu este singurul de acest fel. În urmă cu trei ani, o companie germană a prezentat la Târgul Auto de la Geneva o maşină care merge cu apă de mare. Maşina, aflată în teste, are un motor electric care produce nu mai puţin de 920 de cai putere. Vehiculul atinge suta de kilometri în doar 2,8 secunde şi poate rula cu o viteză de 350 de kilometri pe oră. Florin CRĂCIUN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau