„Mulţi nu înţeleg rostul unui ansamblu folcloric, în general, şi al meseriei”

2petru susu

Dimensiune font:

| 20-11-2019 04:54

  

Dialog cu coregraful Petru Şuşu, managerul Asamblului artistic profesionist „Constantin Arvinte”, al judeţului Iaşi

 

După 18 ani petrecuţi la ansamblul „Doina Carpaţilor”, coregraful Petru Şuşu şi-a asumat o nouă misiune, cea de a conduce ansamblul profesionist de folclor „Constantin Arvinte”, primul de acest gen din judeţ. De altfel, Iaşul era singurul judeţ din Moldova unde un exista o astfel de structură, un ansamblu profesionist de folclor. La un an distanţă de la semnarea contractului de management, am stat de vorbă cu Petru Şuşu despre realizări, despre lucrurile perfectibile, dar şi despre planuri.

- A trecut deja un an. Ce a însemnat acest timp pentru ansamblul?

- Este un moment de bilanţ în primul rând, în care ar trebui să ne propunem nivelul următor, în care va trebui să separăm lucrurile care nu au funcţionat de cele asupra cărora va trebui să insistăm. Un an de activitate artistică a presupus şi încercări cu atât mai mult cu cât instituţia este nouă, nu am mai avut la Iaşi un ansablul folcloric profesionist. A fost un an dificil şi din punct de vedere al personalului, am tot făcut selecţii, am fost într-o permanentă reorganizare. Pe lângă partea de construcţie a instituţiei, a trebuit să realizăm şi produsul artistic. Ar fi fost bine să le facem în etape, dar nu mai era vreme. A fost un an plin, destul de interesant, am avut noroc de colaboratori foarte buni, de oameni, cel puţuin la partea artistică, care ştiau ce înseamnă această meserie. Produsul artistic este pe scenă, noi acolo trebuie să performăm, să ne dovedim talentul şi priceperea. Am realizat 44 de spectacole. Prin regulament, noi putem susţine trei categorii de spectacole – cele asumate prin programul minimal adică 23, alte 14 cu contract pentru cei care au solicitat (la cererea oricărei entitaăţi, ansamblul poate oferi spectacole, la un tarif de 2.000 lei/ora de spectacol, la care se adaugă cheltuieile de transport – n.r.) şi 7  la solicitarea Consiliului Judeţeam. În total au fost 44 de reprezentanţii artistice.

- E mult?

- Nu e mult, nu e puţin, este un număr sub media pe care mi-o doresc. Oricum, este clar că sub un spectacol pe săptămână nu putem avea. Mai multe ar fi bine, dar nu putem pentru că suntem într-o perioadă de realizare a producţiei artistice. Noi trebuie să montăm spectacole, să le construim, să montăm dansuri, piese orchestrale noi, este o nevoie de o perioadă de pregătire. Când ansamblul va creşte şi repertoriile vor fi consolidate, vom vorbi altfel. Noi adăugăm repertoriu de la un spectacol la altul , avem nevoie şi de timp de lucru în sală. Solicitări de spectacole au fost foarte multe, noi arătăm bine, dar este nevoie de o consistenţă a repertoriului şi a modalităţilor de a răspunde unor solicitări diverse, or asta se face în timp.

„Un ansamblu folcloric profesionist ar trebui să se sprijine pe cinci ansabluri de amatori foarte bune”

- Aţi vorbit de selecţie. De unde vă luaţi dansatorii, ştiut fiind faptul că aici ar putea fi o problemă?

- Baza de selecţie este destul de redusă la Iaşi, deocamdată. Un ansamblu folcloric profesionist ar trebui se se sprijine, cred eu, pe cinci ansabluri de amatori foarte bune. Din păcate, la Iaşi nu mai sunt. Înainte de 1989, au fost peste 70 de ansambluri de amatori foarte bune, dar s-au desfiinţat. Au fost ansambluri de amatori aproape de nivel profesionist şi mă refer la Firicelul, de la fosta CFS, la cel de la fosta Nicolina ori BTT, la Plaiuri Moldovene, Mugurelul, de la Agronomie, care s-a reînfiinţat, apoi Doina Carpaţilor. Un ansamblu profesionist trebuie să aibă de unde să ia oameni de calitate, care cunosc foarte bine ceea ce fac pentru că nimeni are timp să înveţe. Dacă din punct de vedere muzical există şcoală şi baza de selecţie este mai simplă, la dansatori abia acum se creează. Colegiul Octav Băncilă pregăteşte mai mult balerini, la Universitatea de Arte George Enescu, la Facultatea de Teatru, s-a deschis o secţie de Coregrafie. Sunt studenţi care ar vrea să se îndrepte spre acest domeniu. Ca soluţie, am coborât posturile la nivel de debutant ca să pot lărgi baza de selecţie. Au venit dansatori buni, talentaţi.

- Aţi vorbi mult de producţia artistică, dar ştiu că aveţi şi alte planuri.

- Eu am gândit ansamblul pe trei piloni piloni de bază. Importantă este partea cultural-artistică, producţia de spectacole, participări la festivaluri, dar foarte importantă este şi partea de cercetare. Ar trebui să avem, pe parte coregrafică măcar, mai multă informaţie şi nu prea este. Ca urmare, va trebui să facem propria cercetare, deja am fixat niste proiecte. Cel de-al treilea pilon este orientat către partea educaţională, prin care vrem să oferim material transpus didactic persoanelor din mediul educaţional care se ocupă de folclorul muzical şi coregrafic. Profesorilor care fac dansuri cu copii le vom pune la dispoziţie material, în primul rând înregistrări muzicale ale unor melodii de joc pe care ei nu le găsesc, copiilor care dovedesc abilităţi le vom face înregistrări gratuite, atunci când vom pune la punctu studioul. Ca să poţi face şi cercetare, să poţi pleca într-o culegere de folclor alături de dansatori, ei trebuie să poată asimila materialul. Noi filmăm materialul, dar se poate să filmăm doar anumite asptecte şi în paralele să se întâmple şi altceva. Acolo intervin dansatorii care preiau şi, dacă sunt suficient de bine pregătiţi pentru a culege folclorul autentic, ei devin la rândul lor vectori. La fel este şi pe partea muzicală. Pentru partea didactică, degeaba este un bun dansator dacă nu poate fi filmat într-o interpretare care să-i fie bună pedagogului, care nu are neapărat formare în domeniu. Va trebui să suplinim puţin lipsa şcolii sau a pregătirii educaţionale pe care trebuie să se sprijine un act artistic. E greu în Iaşi, dar în timp vom rezolva dacă vom continua colaborarea cu Universtatea de Arte.

„Noi lucrăm cu nişte valori despre care trebuie să ne decidem dacă trebuie sau nu păstrate”

- Spuneaţi la început că una dintre dificultăţi ar fi percepţia publicului asupra ansamblului. Aţi reuşit să rezolvaţi?

- Încă nu şi am uneori impresia că lumea a devenit şi mai confuză la rostul unui ansamblu folcloric, poate că nu am explicat foarte mult în spaţiul public. Am încercat prin spectacole mari, cu nume importante, cum ar fi Ionuţ Dolănescu, Laura Lavric, Ciprian Pop, Matilda Pascal Cojocăriţa, Dan Doboş, Maria Murgoci, Sorin Filip, să aducem artişti de marcă din toate zonele folclorice şi care au plecat extrem de mulţumiţi de noi. Avem şi repertorii coregrafice montate din alte zone şi scoase pe scenă în apropierea momentelor soliştilor, iar răspunsul a fost favorabil. Orchestra este foarte bună şi asta ne bucură mult, am primit deja invitaţii la un festival consacrat. Este vorba despre Festivalul Naţional de Folclor „Ion Macrea” (Ion Macrea a fost unul dintre marii coregrafi ai României – n.r.), care va avea loc la Sibiu şi este destinat doar ansablurilor profesioniste. Sunt doar două ansambluri invitate din Moldova - Ciprian Porumbescu”, de la Suceava, noi - şi Joc”, de la Chişinău (Republica Moldova). Faptul că am fost invitaţi este extrem de important pentru că festivalul este celebru. Ceva asemănător îmi doresc să organizăm la Iaşi. Mă refer la Festivalul „Constantin Arvinte”, a cărui primă ediţie s-a derulat în iunie şi a fost bine primită. Am avut piese orchestrale de-ale maestrului Avinte în primă audiţie, o rapsodie ieşeană cântată de orgrestre reunite dirijate chiar de maestru.

- Unde să fi fost problema?

- Mulţi nu înţeleg rostul unui ansamblu folcloric, în general, şi al meseriei, dar există un sens. În primul rând noi lucrăm cu nişte valori despre care trebuie să ne decidem dacă trebuie sau nu păstrate, apoi în ce formă le păstrăm, ca lucruri de care să ne putem folosi ca un vehicul. Şi atunci, valorile noastre cultural-tradiţionale pe parte de muzică şi folclor ne pot oferi şi activităţi de timp liber, la nivel de amatori, dar ne pot promova la nivel de ţară, de neam, prin spectacole, care se caută în toată lumea. În momentul în care ne decidem ce vrem ne asumpm la nivel de politică fără să încercăm să scoatem bani din aşa ceva că nu se poate. A fost o perioadă în care se trăia din autofinanţare, nu se trăia, doar se mima. Nu e uşor şi dacă lucrurile ar fi mai clare legislativ şi al politicii asumate poate s-ar schimba multe.

- Care ar fi primul pas?

- Trebuie definit foarte bine rostul, care ar fi păstrarea într-o formă profesionistă, corectă, asumată a valorilor cultural-tradiţionale specifice folclorului muzical şi coregrafic, plus relaţiile cu celalte forme de artă tradiţională. Să păstreze şi să promoveze corect pentru că ceea ce se face acum este un dezastru!

Ansamblul artistic profesionist „Constantin Arvinte” al judeţului Iaşi va sărbători un an de activitate printr-un spectacol extraordinare care va avea loc pe 29 noiembrie, de la ora 19, la Teatrul „Luceafărul”, invitaţi speciali fiind Constantin Enceanu, Cornelia şi Lupu Rednic şi Adrian Ochişanu.

A consemnat Maura ANGHEL 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
1. Informaţii generale privind locatorul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Oraşul Târgu Frumos, Strada Cuza Vodă, nr. 67, județul Iaşi, telefon: 0232/710.906, fax: 0232/710.330, e-mail: secretariat@primariatgfrumos.ro, cod fiscal: 4541068. 2. Informaţii generale privind obiectul închirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie închiriat: -“Teren în str. Buznei nr. 34 (incintă obor) ” în suprafață de 835,40 mp, amplasat în Oraş Târgu Frumos, Județul Iaşi”, bun proprietate publică a oraşului Târgu Frumos. conform HCL 1354/2001, Anexa nr.1, poziţia 43 și temeiului legal: O.U.G. 57/03.07.2019. 3. Informaţii privind documentaţia de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalităţile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire: prin solicitarea scrisă, de la sediul Primăriei Oraşului Târgu Frumos. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul locatorului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimenul Administrarea patrimoniului din cadrul Primăriei Oraşului Târgu Frumos , Strada Cuza Vodă, nr. 67, județul Iaşi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentației de atribuire de 10 lei la casieria Primăriei Oraşului Târgu Frumos. 3.4. Data limită pentru solicitarea clarificărilor: 25/08 /2020, ora 15.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data limită de depunere a ofertelor: 31/08/2020, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oferta va fi depusă la Registratura Primăriei Oraşului Târgu Frumos , Strada Cuza Vodă, nr. 67, județul Iaşi 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar original . 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor: 01/09/2020, ora 10.00, la sediul Primăriei Oraşului Târgu Frumos, Strada Cuza Vodă, nr. 67, județul Iaşi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Acțiunea în justiție se poate introduce la Secția a II-a civilă de de contencios administrativ şi fiscal a Tribunalului Iaşi, , str.Elena Doamna, nr.1A, județul Iaşi, telefon: 0332/403.647, fax: 0332/ 435.700, e-mail: tr-iasi-civ2@just.ro.
Pastor arestat la Suceava dupa ce si-a abuzat sexual si violat cele patru fiice de nenumarate ori
11/08/2020 05:20

 Parchetul de pe langa Judecatoria Falticeni a anuntat luni, 10 august, trimiterea in judecata a unui barbat din satul Valea Bourei, comuna suceveana Dolhesti. Inculpatul, de profesie pastor al unui cul ...

Un ieşean din trei suferă de pe urma caniculei
11/08/2020 00:00

    Temperatura aerului, in valorile ei medii si extreme, demonstrează că la Iasi starea de căldură a aerului pune o seamă de probleme. De exemplu, amplitudinea maximă absolută de temperatur ...

O mie de lei amendă pentru o ţigară aprinsă într-un parc de joacă
11/08/2020 00:00

  Politistii locali ieşeni au intreprins noi actiuni pentru prevenirea faptelor antisociale, pentru mentinerea ordinii si linistii publice, precum si pentru diminuarea răspandirii virusului SARS-COV ...

Apă cu porţia în oraşul Hârlău!
11/08/2020 00:00

  În vederea refacerii rezervelor de apă potabilă in rezervoarele Harlău (1.000 mc si 2.500 mc capacitate), Scobinti (150 mc si 350 mc capacitate), Sticlăria (150 mc capacitate), Cotnari ...

Ieșenii care au angajat bone primesc bani de la Primărie
11/08/2020 00:00

  Primăria Municipiului Iasi vine in sprijinul familiilor de ieseni care beneficiază de serviciile unei bone. Concret, in virtutea unei hotărari de Consiliu Local adoptate pe 29 mai, familiile care ...

Continuă programul de dezinfectare a străzilor cu substanțe biocide
11/08/2020 00:00

  Ca urmare a cresterii numărului infectiilor cu noului coronavirus si in conformitate cu prevederile Hotărarii nr. 19 din 23 iulie a Comitetului Local pentru Situatii de Urgentă, municipalitatea a ...

Între două incendii, pompierii ieşeni salvează rătăciţi şi pisici
10/08/2020 23:18

 Meseria de pompier nu-i deloc una monotonă, in fiecare moment putand apărea solicitări surpinzătoare. Tabloul ultimelor zile este cat se poate de edificator in acest sens. Mai intai, vineri la amiază ...

 50.000 lei notă de plată pentru... „îmbogăţire fără justă cauză”
10/08/2020 23:16

Cristi, Ramona şi Florentina A. erau convinşi că au avut parte de chilipirul vieţii lor in 2006, atunci cand au cumpărat cu nici măcar 10.000 lei un teren in suprafaţă de 108 mp chiar in municipiul Iaş ...

Ionuţ şi-a cotonogit iubitul, iar acesta i-a confiscat lenjeria intimă
10/08/2020 23:13

Dar, de cand cu pandemia, armonia s-a evaporat cu totul. Ionuţ n-a mai găsit de lucru, a inceput să intarzie, să vină beat acasă şi mai mereu pus pe harţă. Comportament deloc pe placul partenerului şi ...

Este mare nevoie de sânge !
10/08/2020 22:07

* „Este nevoie de toate grupele de sange. Zilnic avem cate două traumatisme majore, două hemoragii digestive. În plus, avem şi pacienţi care au suferit fracturi sau au cancer şi trebuie operaţ ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!