Autostrada Unirii pierde finanţarea europeană, în lupta cu Autostrada Bacău – Braşov!
Dimensiune font:
Experţii europeni au analizat patru variante de finanţare a marii infrastructuri din România şi au ajuns la concluzia că Autostrada Bacău – Braşov este varianta cea mai potrivita. Cele patru variante analizate au fost: Cluj – Bistriţa – Suceava, Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău, Braşov – Bacău. Autostrada Bacău – Braşov a fost considerată şi cea mai ieftină, astfel că cei 160 de kilometri de autostradă vor costa aproximativ 2,16 miliarde de euro.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că, în calitate de beneficiar al finanţării, au convenit, în data de 23.08.2019, încheierea Contractului de Finanţare cu Ministerul Transporturilor, în calitate de organism intermediar pentru transport, pentru proiectul „Elaborare documentaţie pentru obiectivul Autostrada Braşov-Bacău”, în vederea acordării finanţării nerambursabile. Banii vor fi alocaţi prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectiv Specific 2.1 - Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiţii, Operaţiunea - Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală.
Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieţii interne cu scopul de a crea condiţiile pentru creşterea volumului investiţiilor, promovarea transportului durabil şi a coeziunii în reţeaua de drumuri europene.
Rezultatele aşteptate ale proiectului sunt elaborarea Studiului de Fezabilitate şi elaborarea Proiectului Tehnic.
Valoarea totală a proiectului este de 37.193.242,80 lei şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 26.788.092,29 lei, 15% contribuţia proprie - 4.727.310,40 lei, restul de 5.677.840,11 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului va fi de 30 de luni.
„Ca şi centura Bacăului, A13 Bacău - Braşov începe să prindă viteză având finanţare europeană. Este o ştire pozitivă şi evident că mulţi bloggeri, influenceri şi politicieni se vor face ca nu au observat-o! Ei au observat cum fugeau muncitorii lui UMB de pe şantier, în martie 2019”, a ţinut să precizeze europarlamentarul băcăuan Dragoş Benea. Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau