Băncile fac trafic de date personale
Dimensiune font:
* ori de câte ori aveţi de-a face cu sistemul bancar este bine să vă puneţi câteva perechi de ochelari, apoi să citiţi de multe ori documentele care vi se pun sub nas * un sucevean s-a trezit că banca ar fi putut să folosească după bunul plac datele sale personale
V-aţi întrebat vreodată de unde reuşesc să facă rost agenţiile de publicitate sau firmele de asigurări de datele dumneavoastră de contact? Ei bine, un sucevean ar putea răspunde la această întrebare. Fără să-şi dea seama, bărbatul şi-a dat în scris acordul pentru ca banca de la care contractase un credit să furnizeze şi altor instituţii sau persoane, datele sale cu caracter personal. Printre informaţiile cu caracter personal pe care banca poate să le transmită sau să le prelucreze se numără adresa clientului, numărul de telefon al acestuia, precum şi seria sau numărul de carte de identitate. „M-am dus la bancă pentru a achita o rată. Mi s-a spus că trebuie să semnez o hârtie pentru actualizarea informaţiilor personale. Pentru că în bancă era aglomerat şi eu eram presat de timp, nu am mai citit documentul. Am semnat şi am plecat”, ne-a declarat Vasile Bilius.
Fişa semnată îi conferă băncii dreptul de a transmite informaţiile cu caracter personal ale clientului, inclusiv angajatorului acestuia. „Acordul dat prin prezenta priveşte inclusiv dreptul Băncii de a transmite datele mele personale, în scopul prelucrării, către birouri sau agenţii de servicii de organizare a bazelor de date (de tipul: Biroul de Credit S.A, Centrala Riscurilor de Credit etc.), acţionari, afiliate ale Băncii (societăţi de asigurări etc.), terţi contractanţi ai Băncii ( de tipul societăţilor de asigurare, societăţilor de intermediere financiară, etc), angajatori, autorităţi competente pentru îndeplinirea obligaţiilor legale”, se arată în documentul bancar.
Abia după ce a ajuns acasă şi a citit cu atenţie documentul pe care şi-a pus semnătura a conştientizat că a făcut o greşeală. S-a întors la bancă şi a cerut să se anuleze documentul semnat. Iniţial, angajaţii unităţii l-au refuzat, apoi au cedat şi i-au înmânat clientului documentul semnat în original. „Nu mi se pare corect ca banca să dea mai departe informaţiile personale ale clienţilor. Au fost multe nereguli până acum din pricina celor care au reuşit să intre în posesia unor date personale”, a spus bărbatul. În cazul în care aveţi nemulţumiri legate de relaţia cu banca vă puteţi adresa Oficiului judeţean de Protecţie a Consumatorului.
Oana Şlemco
Legendă poză:
Vasile Bilius
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
elena
Mar 25, 2013
eu nu mai am incredere in opc ,deoarece am facut sesizare pentru o firma de cablu si nu s-a luat masuri.
Adauga comentariul tau