Biletele pe hârtie devin istorie

1eticketing

Dimensiune font:

| 11-06-2020 00:00

Sistemul de e-ticketing, care va fi implementat în următorii doi ani, are un dublu avantaj * pe de o parte, amplifică uşurinţa călătorilor de a-şi procura titluri de călătorie, oferindu-le, totodată, informații cu privire la traseele de transport şi staţii, oferta tarifară, facilităţile acordate, punctele de emitere şi de reîncărcare a cardurilor, poziția vehiculelor pe hartă, sosirile în staţii în timp real sau alte mesaje de interes public * la rândul său, CTP Iaşi va avea în permanenţă o situaţie la zi, în timp real, cu numărul călătorilor transportaţi, precum şi starea rețelei de transport (linii, staţii, vehicule)

 

 


Timpii de aşteptare în staţii vor fi afişaţi într-o manieră mult mai reală decât ceea ce se întâmplă în prezent. Operatorul de transporta va şti în orice minut câţi călători transportă un anumit mijloc de transport. Sunt doar o parte dintre avantajele pe care le oferă sistemul de e-ticketing, a cărui contract de finanțare europeană a fost semnat ieri de primarul Mihai Chirica (denumirea integrală a proiectului este „Sistem e-ticketing pentru îmbunătățirea mobilității în Zona Metropolitană Iași”). Valoarea totală a proiectului este de 12.645.900,88 lei (circa 2,6 milioane de euro), iar durata de implementare este de 24 de luni. „Scopul general al proiectului este crearea unui sistem de transport public modern și eficient, care să deservească într-un mod echilibrat și atractiv locuitorii municipiului Iași”, se arată într-o nouă de fundamentare a proiectului.

Camere video la uşile fiecărui mijloc de transport

În ceea ce privește vehiculele operate de Compania de Transport Public (CTP) SA, sistemul de e-ticketing va consta în echiparea acestora cu 920 de validatoare duale (pentru carduri contactless şi bilete pe hârtie), integrate şi compatibile cu sistemul de ticketing existent pe cele 100 de autobuze noi, suficiente și pentru extinderea  pe mijloacele de transport existente, precum și pe tramvaiele, autobuzele electrice și troleibuzele în curs de livrare sau de achiziție. De asemenea, sistemul vizează instalarea și integrarea de numărătoare de călători, care utilizează camere 3D instalate la fiecare ușă, pentru 261 de vehicule, de calculatoare de bord pentru 249 de vehicule, cu rol de gestionare a validatoarelor și a sistemelor de numărare, cu posibilitate de transmitere a datelor în timp real către serverele CTP, cu rol de gestionare a informațiilor colectate și a switch-uri pentru conectarea echipamentelor.

Punctele de emitere / reîncărcare a cardurilor de călătorie, asociate  tonetelor de distribuție a titlurilor de călătorie, vor fi dotate cu calculatoare de gestionare a cardurilor emise / reîncărcate, care vor comunica direct cu serverele CTP, dispozitive de citire / scriere a cardurilor contactless, imprimante de carduri etc. De asemenea, controlorii vor avea dispozitive mobile de verificare a cardurilor, care vor transmite date în timp real către serverele CTP.

Imagine completă asupra reţelei de transport

Operatorul de transport va mai avea servere dedicate pentru baze de date, pe care vor fi instalate aplicații care vor gestiona dispozitivele din teren, servere de back-up, calculatoare pentru personalul responsabil cu monitorizarea sistemului etc. „Prin aceste dotări, soluția de management informatizat al sistemului de transport public va avea următoarele funcții majore: vânzarea şi reîncărcarea titlurilor de transport (inclusiv cu posibilitatea de gestionare a reclamaţiilor privind cardurile defecte, pierdute sau furate); validarea și controlul titlurilor de transport în vehicule; numărarea călătorilor; informarea călătorilor în timp real. Astfel, operatorul de transport public va avea o imagine completă și în timp real asupra  rețelei de transport (linii, staţii, vehicule), a utilizatorilor sistemului și a drepturilor de folosire, precum și posibilitatea de a comercializa cardurile și celelalte titluri de călătorie utilizând canale diverse: puncte de vânzare ale operatorului de transport sau ale unor terți, automate de reîncărcare, portal web, aplicaţii pentru telefoane mobile, carduri bancare etc”, se mai arată în proiect.

Facilități directe pentru călători

În ceea ce privește călătorii, aceștia vor avea acces la un portal public de reîncărcare a cardurilor de călătorie și de informare care va oferi informații cu privire la traseele de transport şi staţiile, oferta tarifară, facilităţile acordate, punctele de emitere şi de reîncărcare a cardurilor, poziția vehiculelor pe hartă, sosirile în staţii în timp real sau alte mesaje cu privire la diverse devieri de trasee sau blocaje de trafic.

Posesorii de carduri contactless vor avea posibilitatea de a-și crea un cont prin care își vor putea consulta titlurile de călătorie disponibile pe card, să își reîncarce online contul cu diverse titluri de călătorie, dar și să alerteze operatorul de transport despre cardurile pierdute sau furate.

Sistemul presupune și realizarea unei aplicații pentru telefoane mobile sau tablete care va oferi informații despre cele mai apropiate stații de transport (pe baza locației GPS), trasee și rute, sosirile în timp real pentru orice staţie, rutele optime, în funcție de preferințele de căutare, precum și mesaje de la dispecerat cu privire la diferite devieri de trasee sau blocaje de trafic. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

COMUNA GROPNITA, JUDET IASI, sat BULBUCANI, tel/ fax 0232.414124, email: primariagropnita@gmail.com organizează licitație (etapa 2) în vederea concesionării spaţiilor din Dispensarul medical, aflate in domeniul public al comunei Gropniţa, judetul Iasi, în vederea amenajării de Cabinete medicale individuale şi Farmacie. Spațiile din Dispensarul Uman sunt identificate astfel: 3. Spaţiul nr. 3 - suprafaţă totală de 37,10 mp, situat la parterul clădirii Dispensarului medical (spaţiu de 16,55 mp-Administraţie+spaţiu de 3,75 mp-Oficiu+spaţiu de 8,80 mp-Hol+spaţiu de 4,20 mp-Depozitare+spaţiu de 3,80 mp-G.S.) 4. Spaţiul nr.4 - suprafaţa totală de 44,97 mp din care: 27,40 mp spaţii cabinete+17,57 mp spaţii comune, situat la etajul clădirii Dispensarului medical (spaţiu de 18,45mp-Camera pentru tratamente+ spaţiu de 8,95 mp-Centru personal); 5. Spaţiul nr. 5- suprafată totală de 32,47 mp din care: 14,90 mp spaţiu cabinet+17,57 spaţii comune ,situat la etajul clădirii Dispensarului medical (spaţiu 12,25 –cabinet stomatologie + 2,65 mp-Sterilizare). Concesionarea se face conform OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ și Hotărârii Consiliului Local nr. 110 / 18.12.2020. Informații privind documentația de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. Documentația de atribuire se poate ridica de la sediul Primariei comunei Gropnita, Compartimentul achiziții publice. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar este de 50 lei, se poate achita in numerar la casieria Primăriei comunei Gropnița. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 21.03.2021, ora 12:00. Ofertele se depun la sediul Primariei, data-limita de depunere a ofertelor: 26.03.2021, ora 10:00, intr- un exemplar. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 26.03.2021, ora 11:00 la sediul Primăriei comunei Gropnița, judetul Iasi. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iasi, strada Elena Doamna, nr. 1A, CP 700398, tel 0232260600, fax 0332435700, email: tr-iasi-reg@just.ro
Multipla campioană Andreea Verdeș, premiată de conducerea UAIC
04/03/2021 16:24

Andreea Cristina Verdes, studentă in anul al II-lea la Facultatea de Educatie Fizică si Sport din cadrul Universitătii „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi (UAIC), multiplă campioană natională la gi ...

Droguri plătite în Bitcoin. 22 de contrabandiști din Iași au fost audiați la DIICOT
04/03/2021 16:14

22 de persoane audiate la DIICOT pentru implicare in comercializarea de substanţe interzise. Produsele erau aduse din Olanda, iar comenzile se realizau prin Darkweb, cu plata in Bitcoin Un număr de 22 de p ...

Percheziții la DSP Botoșani. Acuzații de abuz în serviciu
04/03/2021 16:07

Poliţiştii din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice Mureş au efectuat, joi dimineaţa, percheziţii la sediul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Botoşani intr-un dosar de ev ...

Prefectul și cei doi subprefecți ai Iașului au depus jurământul
04/03/2021 16:00

Prefectul judetului si cei doi subprefecti au depus astăzi jurămantul in noua calitate de reprezentanti ai guvernului in teritoriu, cea de demnitari. Modificarea a survenit printr-o ordonantă adoptată la sf ...

Studentă a UAIC, multiplă campioană la gimnastică ritmică, premiată de conducerea UAIC
04/03/2021 15:45

  Andreea Cristina VERDES, studentă in anul al II-lea la Facultatea de Educatie Fizică si Sport din cadrul Universitătii „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi (UAIC), multiplă campioană national ...

Angajări pe șpăgi imense la Apele Române. Și Iașul este amintit
04/03/2021 14:45

În ultimele luni, Recorder a publicat o serie de investigatii despre numirile politice de la Apele Romane, transformand subiectul intr-o dezbatere natională. Cetătenii s-au scandalizat, insă această p ...

 Ministrul de Interne cere lămuriri în cazul crimei de la Onești
04/03/2021 14:38

  Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a declarat, joi, că ancheta care se efectuează in cazul crimelor de la Oneşti va arăta exact modul in care s-a intervenit, adăugand că urmele de pe corpu ...

 Cine o va înlocui pe Beatrice Rancea
04/03/2021 14:10

  Ministerul Culturii, Bogdan Gheorghiu, a semnat ieri ordinul prin care s-a decis conducerea interimară a Opereie Nationale Romane Iasi (ONRI) după ce managerul Beatrice Rancea a fost pus sub cont ...

Campanie transfrontalieră pentru prevenirea maternității timpurii
04/03/2021 12:52

Romania se află pe primele locuri in Uniunea Europeană in ceea ce priveste mortalitatea infantilă si numărul de adolescente care devin mame inainte de 18 ani, insă situatia este mult mai gravă in Republ ...

 Un an de la depistarea primului caz de COVID la Suceava
04/03/2021 12:50

  În urmă cu un an in judetul Suceava a fost inregistrat primul caz de infectie cu virusul SARS CoV-2, un sucevean de 71 de ani care, la acea dată, era al saselea roman care a fost diagnosticat cu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei