Ce model de regionalizare ar trebui aplicat în România?

default

Dimensiune font:

| 29-04-2013 05:00

* trei sunt cele vizate de autorităţi - polonez, german şi francez * niciunul nu poate fi aplicat însă ca „o mănuşă” * fiecare dintre sisteme are particularităţile sale, fiind necesar ca autorităţile române să vină cu propria expertiză * regionalizarea ar trebui implementată de la 1 ianuarie 2014

Cotidianul „Evenimentul Regional al Moldovei”continuă campania de informare a opiniei publice asupra oportunităţii regionalizării ţării. În ediţia de astăzi punem în oglindă cele trei sisteme vehiculate la nivel politic ca sursă de inspiraţie - polonez, francez şi german. Articolele publicate anterior în cadrul acestei campanii pot fi vizualizate pe wwww.ziarulevenimentul.ro la secţiunea „Regionalizare”.

Politicienii români au vorbit în contextul regionalizării de trei modele principale ca sursă de inspiraţie: polonez, francez şi german. Actualul sistem administrativ are la bază fundamente franceze, însă specialiştii afirmă că o implementare a regionalizării după modelul Franţei nu ar duce la o reducere a birocraţiei. Cel mai agreat este cel polonez, sistemul arătându-şi din plin eficienţa în contextul absorbţiei de fonduri europene, în timp ce modelul german este unul federalist, cu puţine şanse de aplicare în România. Planul autorităţilor române este ca proiectul regionalizării să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2014, după ce, în toamna acestui an, va fi convocat un referendum pentru modificarea Constituţiei pentru introducerea regiunilor în legea fundamentală. Recent, vicepremierul Liviu Dragnea a precizat că proiectul regionalizării va fi adoptat, ulterior, prin asumarea răspunderii de către Guvern.


Modelul polonez, un succes cotestat
Procesul de descentralizare în Polonia a început încă din anul 1990 prin asigurarea autonomiei la nivelul administraţiei publice locale. Împărţirea în voievodate (regiuni) a venit mult mai târziu, după aproape zece ani. Cele 49 de unităţi administrativ-teritoriale au format un număr de 16 regiuni cu rol de conducere la nivel regional, cu un parlament local şi un consiliu executiv. Actul privind Autonomia Voievodatelor a fost adoptat în iunie 1998 şi a intrat în vigoare în ianuarie 1999. „Cele 16 voievodate formează nivelul cel mai înalt al împărţirii teritoriale a Poloniei. Puterile administrative sunt împărţite de către guvernatorul desemnat de guvernul central - voievodul şi consiliul ales de cetăţeni care alege executivul şi este condus de un mareşal. Un voievodat este o entitate juridică şi poate promulga legea la nivel local. Primul-ministru şi voievodul supraveghează activităţile administraţiei voievodatului, iar camera de audit - activităţile financiare”, se arată într-un studiu al Fundaţiei Soros. Baza reformei administrative s-a făcut pe un model nou structurat pe trei nivele: comună, district şi voievodat. Comunele sunt de două feluri, rurale şi urbane, şi au un sistem de conducere similar cu cel român. Districtele sunt entităţi cu o populaţie de circa 100.000 de locuitori.


Regiunile au controlat direct un sfert din fondurile UE
Polonia a intrat în Uniunea Europeană în 2004, iar în primul exerciţiu bugetar puterea regiunilor a fost una limitată. Însă, în perioada 2007 - 2013, cele 16 regiuni au avut control direct asupra unui sfert din fondurile europene oferite Poloniei, suma fiind de aproape 25 miliarde euro. Funcţionarea autorităţilor regionale ca organisme de management a dus statul polonez pe primul în Europa din punct de vedere al gradului de absorbţie. Potrivit unor studii europene, un aspect important în atingerea acestui deziderat a constat în forţa Poloniei de a negocia cu Comisia Europeană programe operaţionale regionale în funcţie de nevoile specifice ale fiecărui voievodat. În studiul realizat de Fundaţia Soros, se subliniază că cele mai multe priorităţi diferă de la regiune la regiune, iar punerea în aplicare a acestora se realizează în contextul structurii socio-economice şi a strategiei de dezvoltare zonală. Majoritatea atribuţiilor în implementarea programelor europene au fost delegate către autorităţi regionale de auto-guvernare, care au identificat proiectele şi au îndeplinit un rol de audit, monitorizare, certificare şi verificări ale plăţilor. Principalele linii de acţiune au fost infrastructura, sănătatea şi educaţia. Deşi succesul Poloniei în absorbţia fondurilor europene nu poate fi negat, sunt voci care găsesc unele vulnerabilităţi la modelul polonez, susţinând că acesta a adâncit decalajul economic dintre zonele sărace şi cele mai dezvoltate.


Modelul francez, sufocat de birocraţie
Primele discuţii concrete privind regionalizarea au apărut în la începutul anilor 1950. „În Franţa, regionalizarea a fost mai întâi administrativă. Structurat iniţial pe două paliere, sistemul administrativ francez s-a caracterizat, timp de aproape două secole, pe lângă centralizarea excesivă şi printr-o mare fragmentare. Este motivul pentru care în anii 1950 a fost instituit un nivel administrativ superior, regional. Delimitarea regiunilor a devenit efectivă în noiembrie 1956. (...) Transformarea regiunii în colectivitate teritorială deplină, în 1982, a fost modificarea legislativă cea mai importantă”, se arată într-un studiu de specialitate realizat în urmă cu câţiva ani. În 1969, generalul de Gaulle a propus introducerea regiunilor în Constituţie, dar referendumul constituţional a fost respins.


Regionalizarea Franţei a fost definitivată în 1992
Eforturile depuse de preşedintele Georges Pompidou au dus la înfiinţarea autorităţile regionale (Consiliul Regional şi Comitetul Regional Economic şi Social, acest ultim for cu rol consultativ) în 1972. Ulterior, o serie de atribuţii guvernamentale au fost delegate, iar în 1986 a avut loc prima alegere prin vot direct a consilierilor regionali. Şase ani mai târziu este finalizat şi procesul de regionalizare printr-o lege în care se reglementează că administrarea teritorială este asigurată de comunităţile regionale descentralizate şi de către serviciile transferate ale statului. Fundamentul constituţional a venit mult mai târziu, în anul 2003. Consiliul Regional este forul de conducere al regiunii cu rol executiv, corespondentul agenţiilor de dezvoltare regionale române fiind Autorităţile de Dezvoltare Regionale, secretariate generale care funcţionează în cadrul administraţiei regionale. În prezent, principalele atribuţii la nivel regional sunt în sectoare precum educaţia, pregătirea şi formarea profesională, iniţierea de proiecte regionale şi organizarea şi finanţarea transporturilor. Specialiştii afirmă că modelul francez este depăşit din cauza unei birocraţii excesive, precum se subliniază şi într-un raport întocmit la solicitarea fostului preşedinte al Franţei, Nicolas Sarkozy. Actul notează că atribuţiile autorităţilor regionale sunt similare cu cele dintr-un nivel administrativ inferior, concluzionând că „regiunile trebuie întărite, departamentele desfiinţate (100 la număr - n.r.), iar comunele comasate (de la 36.000 la 6.000 – n.r.)”.

 

 


Modelul german, aproape imposibil de aplicat în România
Un sistem cu puţine şanse de a fi aplicat în România din cauza particularităţii sale este cel german. Specialiştii afirmă că federalizarea Germaniei a avut două motoare specifice: apartenenţa cetăţenilor la regiuni istorice şi situaţia în care s-a aflat Germania după cel de-al Doilea Război Mondial. Neadoptarea unui sistem german este susţinută chiar şi de primarul Sibiului, Klaus Iohannis, care a subliniat, recent, că România nu poate prelua un astfel de model întrucât "Germania este republică federală, iar România stat naţional". Germania numără 16 landuri, fiecare având o constituţie proprie, în plus faţă de legea fundamentală a statului federal, propriul guvern şi propria legislaţie în domeniile care ţin de competenţa acestora, fiind vorba în special de educaţie, cultură şi poliţie. Prin propria reprezentanţă la nivel central, landurile intervin în politica generală, în condiţiile în care unele dintre acestea şi-au deschis birouri la Bruxelles pentru a influenţa decizia şi la nivel european, din această categorie făcând parte cele mai bogate state, Bavaria şi Hessen.

Ce modele a identificat Parlamentul României
Într-un studiu realizat de Parlamentul României în anul 2011 au fost identificate patru modele europene de regionalizare: francez, german, anglo-saxon şi scandinav. Cel mai răspândit este cel francez, tradiţia napoleniană fiind sursă de inspiraţie pentru Italia, Spania, Grecia, precum şi alte ţări din Europa Centrală şi de Est. Potrivit studiului citat, modelul se bazează pe centralizarea autorităţii, uniformitate şi simetrie. Austriecii şi olandezii au adoptat un model german care recunoaşte entităţi intermediare de autoritate, în timp ce modelul anglo-saxon, prezent în Marea Britanie, nu identifică statul ca personalitate juridică. Suedezii şi finlandezii au un sistem bazat pe modelul francez, aportul celor două ţării creând diferenţe mari în privinţa măsurilor de descentralizare. În majoritatea ţărilor în care s-a făcut procesul de regionalizare, reorganizarea administrativ-teritorială a venit la pachet cu transferul unor atribuţii guvernamentale privind colectarea taxelor şi împărţirea resurselor la nivel regional. „În multe state europene, procesul descentralizării a avut, în principal, tendinţa regionalizării, creându-se nivelul teritorial regional (Cehia, Slovacia, Danemarca, Slovenia) sau prin consolidarea autonomiei regionale existente (Germania, Spania, Italia, Franţa, Polonia). Crearea regiunilor în noile state membre (Ungarua, Lituania, România) a constituit prilej de noi experimentări”, se precizează în studiul parlamentar, citat de cursdeguvernare.ro.

Pagină realizată de Alex Andrei
 

Acum ne poți urmări și pe FACEBOOK

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

00:11

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
 Iașul și Bacăul, în topul orașelor cu cei mai mulți bolnavi de coronavirus
29/09/2020 11:00

  34,3% din totalul cazurilor de infecţii cu noul coronavirus s-au inregistrat in săptămana 21 - 27 septembrie in Bucureşti, Iaşi, Bacău, Constanţa şi Braşov, informează marţi Institutul Naţio ...

 Pericol de inundații la Vaslui
29/09/2020 10:45

  Hidrologii au emis, marţi, o avertizare Cod roşu de inundaţii, ce vizează raurile mici din bazinul hidrografic Elan din judeţele Galaţi şi Vaslui, pe durata următoarelor cinci ore. Conform Inst ...

  USR PLUS Neamţ - „Am învins!”
29/09/2020 10:30

  Copreşedintele USR PLUS Neamţ, deputatul Iulian Bulai, a scris pe Facebook că organizaţia pe care o conduce a caştigat doi primari, patru consilieri judeţeni şi 69 consilieri locali in ...

 Se închid restaurantele din Bacău
29/09/2020 08:00

  Comitetul Judetean pentru Situatii de Urgentă a aprobat lista localitătilor in care activitatea localurilor si a jocurilor de noroc este interzisă. Acestea sunt municipiul Bacău, comunele Letea Vec ...

UPDATE / FOTO - Accident mortal la Lețcani! Planul roșu activat! VIDEO
29/09/2020 07:01

UPDATE - ora 10.00 - Trei dintre victimele accidentului sunt din dubiţă. Una dintre ele, un bărbat de 29 de ani aflat in stop cardiac şi in şoc hemoragic din cauza rupturii de ficat, a fost adus la&nb ...

Cinci școli ieșene, în scenariul roșu
29/09/2020 07:00

 În urma propunerilor inaintate de către consiliile de administratie ale unitătilor de invătămant, ieri, 28 septembrie, comitetul judetean pentru situatii de urgentă (CJSU) a emis hotărarea pri ...

 De teama COVID, elevii de la Școala Murgeni au fugit de la ore
29/09/2020 06:15

  Mai multi elevi de la scoala din Murgeni (judetul Vaslui) au fugit de la scoală, după ce un coleg de-al lor a mintit că in institutie se fac vaccinuri si teste pentru COVID. El a chiulit de la s ...

Încă un tramvai pictat pe străzile Iaşului
29/09/2020 00:00

  „Tramvaiul Artelor” este cel de-al saisprezecelea mijloc de transport public personalizat tematic in cadrul proiectului cultural „Iasi - orasul tramvaielor pictate” realizat de ...

Spaţii verzi la schimb cu soluţii pentru expertizarea turnului Palatului Culturii
29/09/2020 00:00

  În urmă cu doi ani, intre Municipiul Iasi si Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” se incheia un acord de colaborare privind revitalizarea si intretinerea partială a spatiilor v ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei