* primăria vrea să pună capăt haosului urbanistic din zona Cicoarei * în locul cocioabelor şi uliţelor desfundate pe care mişună porcii vor apărea blocuri, şosele sau instituţii publice
Mai multe proiecte în curs de derulare sau care vor fi implementate în cursul acestui an vizează transformarea radicală a unei zone a nimănui din Iaşi. Ameninţată până de curând de buldozerele Primăriei, zona Cicoarei va cunoaşte în anii următori o dezvoltare uriaşă. De la cocioabele actuale în curtea cărora grohăie porcii, se va trece la construirea de blocuri, şcoli, grădiniţe şi biserici. Primul proiect care a vizat tangenţial susţinerea zonei a fost proiectul de regularizare a râului Bahlui. Prin lucrările contractate de firma Dimar Bucureşti urmează ca această zonă să scape de riscul inundaţiilor. Practic, în zona amintită vor ava loc mai multe lucrări de curăţare a albiei, terasamente şi alte proceduri necesare pentru construirea unui dig, în contextul în care zona Cicoarei este cea mai expusă fenomenelor de inundaţii, de pe toată albia Bahluiului. Amenajarea râului Bahlui, pe componenta de prevenire a inundaţiilor, va fi realizată pe o lungime de 11 kilometri. Odată exclus riscul inundaţiilor, întreaga zonă va intra într-un ciclu de investiţii, pe porţiunea dintre Spitalul Arcadia, din zona Ştrandului Municipal, şi până la limita cu teritoriul administrativ al comunei Miroslava.
Poduri şi şosea pentru traficul uşor
Un alt proiect pe marginea căruia s-au purtat o serie de discuţii, dar fără finalizare, este cel referitor la decongestionarea traficului între cartierele Nicolina şi Dacia, prin folosirea unei punţi de legătură pe zona Cicoarei. Practic, cu ajutorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP), Primăria Iaşi intenţiona ca traficul rutier din zona Cicoarei, care este direcţionat spre zona Nicolina, să fie împărţit în două, prin construirea unui pod rutier în zona străzii Strămoşilor. Un astfel de pod rutier ar fi facilitat chiar legătura rutieră între zona Păcurari şi Nicolina, în contextul proiectului pasajului Octav Băncilă. O altă facilitate extraordinară pentru dezvoltarea zonei este legată de implementarea proiectului şoselei ocolitoare pentru traficul uşor. Acest proiect, care vizează construirea centurii uşoare pe o distanţă de 8 kilometri, ar trebui să se deruleze pe o perioadă de 3 ani din momentul semnării contractului de lucrări. Traseul şoselei de trafic uşor ar urma să pornească de la intrarea în satul Uricani, din varianta de trafic greu, şi să parcurgă drumurile comunale DC 27 şi DC 27A de pe teritoriul comunei Miroslava, străzile Cicoarei şi Arh. Berindei, până la intersecţia cu şoseaua Nicolina. La kilometrul 5 al şoselei este prevăzută o legătură de circa 600 metri către cartierul Dacia, care ar urma să traverseze Bahluiul şi să ajungă în strada Strămoşilor. Pentru ca acest lucru să fie posibil, trebuie construit acel pod rutier care ar urma să facă legătura între cartierele Dacia şi Nicolina, prin zona Cicoarei.
Module şi cămine sociale
În aşteptarea acestor mari investiţii de infrastructură, şefii Primăriei au prins în bugetul local pe acest an fonduri ce vor fi folosite pentru proiectarea unui campus social în zona Cicoarei. Pentru proiectare, suma pusă în joc se ridică la 100.000 euro. Odată cu apariţia Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru zona menţionată, Primăria intenţionează să realizeze un proiect pentru construirea de locuinţe sociale în zonă, investiţie asupra căreia nu se cunosc deocamdată mai multe detalii, acestea urmând a fi determinate de studiile geo-topometrice şi de proiect. „Vrem ca zona respectivă să nu mai fie prinsă în PUZ ca zonă inundabilă, ci să fie declarată locuibilă. Un prim plan investiţional pe care îl avem în vedere este cel legat de locuinţele sociale. O altă variantă este ca, în situaţiile de urgenţă, acele module sociale pe care le avem la Citadin, în număr de 8, să le putem instala acolo. Acum nu le putem instala, exact din cauza faptului că e zona e inundabilă. Mai mult decât atât, avem în plan să sistematizăm zona, asta însemnând că pe lângă racordul la utilităţi, să construim şi căi de acces. După ce vom face studiile geo-topo vom putea determina regimul de înălţime al construcţiilor colective sau individuale”, a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.
Fiecare a construit cum a vrut
Potrivit Legii apelor, este interzisă amplasarea în zona inundabilă a albiei majore şi în zonele de protecţie, a unor obiective economice sau sociale, inclusiv locuinţe noi sau anexe ale acestora. În ce priveşte construcţiile actuale ridicate în Cicoarei, din datele furnizate de reprezentanţii Serviciului Disciplina în Construcţii, se constată o diminuare a cazurilor de construcţii neautorizate. „Anul acesta am depistat doar 15 case ridicate fără autorizaţie, dintr-un total de 20 cu probleme. În zona Cicoarei există un număr de 15 construcţii fără autorizaţie ori fără respectarea acesteia, fiind vorba despre extinderi sau transformări de poduri în mansarde. Pentru multe cazuri sunt acţiuni în instanţă, iar altele sunt în procedura de intrare în legalitate”, ne-a declarat Ştefan Avarvarei, şeful Serviciului Disciplina în Construcţii din cadrul Primăriei Iaşi. (Nelu Păunescu)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<>
Comentarii
ecaterina
Jun 06, 2013
urrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Adauga comentariul tau