Comportamentul „copiilor zilelor noastre”, dezbătute de părinţii din Deleni
Dimensiune font:
* discuţiile au adus în centrul atenţiei noţiunile de „echipă parentală” şi au subliniat inexistenţa „copiilor sau părinţilor problemă”
La iniţiativa conducerii Şcolii Gimnaziale din localitate, la Deleni a avut loc un atelier de parenting conştient, activitate din cadrul proiectului judeţean „Şcoli prietenoase în comunităţi implicate”, iniţiat de ISJ Iaşi, alături de partenerii săi – Asociaţia HoltIS şi Fundaţia COTE, şi desfăşurat în cadrul proiectului de şcoală „Pas cu pas spre reuşită”.
La workshop au participat peste 100 de părinţi ai elevilor înscrişi în proiect, ocazie cu care d-na psiholog Liliana Bulgagiu a profitat pentru a realiza ceea ce chiar dumneaei numea „oportunitatea de a produce insight-uri parentale”. Profesor-psiholog cu peste 22 de ani de experienţă profesională, 10 ani ca psihoterapeut şi alţi 3 ca formator parental, numeroasele experienţe în lucru cu elevii de vârste variate, o certifică drept specialist în acest demers binevenit.
Tema acestei întâlnirii a fost „Siguranţa emoţională”, având ca obiective principale ilustrarea celor cinci limbaje ale iubirii, celor cinci „răni” pe care le imprimăm involuntar copilului, a unor strategii de stabilire a siguranţei emoţionale, relaţia vindecătoare copil-părinte, cu deschidere către întrebările şi dialogul constructiv cu părinţii şi cadrele didactice participante.
Fiind un atelier care a mizat pe deschiderea şi flexibilitatea participanţilor, psihologul a făcut apel la capacitatea de „trezire”, de conştientizare a părinţilor, dorind astfel discuţii prolifice şi eficiente, fără judecarea alegerilor sau punctelor de vedere. Aceste deschideri şi noua perspectivă de tratare a problemei a adus în centrul discuţiei noţiunile de „echipă parentală” şi a subliniat inexistenţa „copiilor sau părinţilor problemă”, aşa cum suntem tentaţi să etichetăm deseori. „Mizând pe disciplina pozitivă şi cea comportamentală, doamna profesor a reuşit crearea unui spaţiu securizant emoţional prin conexiunea cu părinţii, introducând elemente favorabile asimilării tehnicilor de interiorizare şi autoanaliză a reacţiilor provocatoare, oferindu-le în cele din urmă participanţilor o hartă a nevoilor ce stau în spatele comportamenetelor considerate problematice la copii. A dezvăluit participanţilor nu doar cele cinci limbaje ale iubirii şi efectul benefic al cercului siguranţei, dar le-a oferit soluţii funcţionale la comportamentele-tip specifice copiilor zilelor noastre. A stimulat astfel părinţii în gestionarea propriilor reacţii, îndrumându-i către iubirea necondiţionată a copiilor, factor ce asigură o mai bună relaţionare şi cu scoala, implicit”, a spus Elena Creangă, directorul Şcolii Deleni. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau