1sedinta

Dimensiune font:

Consens general în Consiliul Local!

| 11-08-2018 00:00

PNL şi PMP au votat cot la cot cu coaliţia PSD-ALDE toate proiectele aflate ieri pe ordinea de zi * sunt proiecte extrem de importante pentru oraş, în Iaşi urmând a fi deschise în următorii doi ani şantiere vizând reabilitarea şinei de tramvai în paralel cu achiziţia de mijloace de transport noi * de asemenea, au fost votate proiectele vizând sănătatea, iluminatul stradal şi acţiunile derulate în cadrul Programului Centenar * „Încercăm să ne adunăm peste cinci sute de oameni şi să punem la cale un proiect de ţară care vizează reîntregirea teritoriilor până la Nistru şi nordul României”, a declarat primarul Mihai Chirica, referindu-se la apropiatul Congres al Reîntregirii Neamului

La un pas de a nu putea avea loc din lipsă de cvorum (iniţial au lipsit 10 consilieri locali, doi dintre ei venind în timpul reuniunii), şedinţa de ieri a Consiliului Local a fost una cât se poate de liniştită. Exceptând micile înţepături între liberali şi social-democraţi cu referire la mitingul anti-Guvern organizat ieri la Bucureşti, toate cele 13 proiecte aflate pe ordinea de zi au fost votate în unanimitate. Lucru extrem de logic, atât timp cât hotărârile au vizat, printre altele, proiectele de reabilitare a infrastructurii de tramvai, accesarea de fonduri europene pentru spitalele ieşene sau modernizarea reţelei de iluminat.

Trei din cinci

Astfel, plenul CLM a avizat trei din cele cinci proiecte pregătite de Primărie pentru a fi finanţate cu fonduri europene nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020. Unul dintre proiecte prevede reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iaşi pe trei tronsoane. Este vorba de tronsonul Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriţă, Piaţa Podu Roş – Intersecţie cu bulevardul Primăverii şi Bulevardul Virgil Săhleanu – Intersecţie cu bulevardul Metalurgiei – rond Ţuţora. Valoarea totală a proiectului este de 114.284.517,70 lei, inclusiv TVA, din care lucrările de construcţii – montaj reprezintă 44.293.234,39 lei, inclusiv TVA. Durata de implementare a proiectului este de 36 de luni, din care 24 de luni durata de execuţie a lucrărilor. Investiţia va fi eşalonată pe trei ani. Un al doilea proiect se referă la reorganizarea circulaţiei pe bulevardul Tudor Vladimirescu. Proiectul  presupune reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii căii de rulare tramvai pe tronsonul cuprins între intersecţie Bucşinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecţie Calea Chişinăului. Valoarea totală a proiectului este de 113.742.261,72 lei, inclusiv TVA, din care lucrările de construcţii – montaj reprezintă 34.144.878,20 lei, inclusiv TVA. Durata de implementare a proiectului este de 24 de luni, din care 18 de luni durata de execuţie a lucrărilor. Investiţia va fi eşalonată pe doi ani.

Cel de-al treiela proiect are în vedere amenajarea a 50 de amplasamente care totalizează 62 de staţii de îmbarcare şi închiriere pentru biciclete. Vor fi cumpărate 813 de biciclete mecanice, 37 de biciclete electrice, 60 de triciclete pentru persoanele de vârsta a treia şi 20 de triciclete pentru persoanele cu dizabilităţi. Totodată, vor fi amenajate 10 staţii de depanare şi 35 de parcări private.

Fonduri europene pentru spitalele ieşene

Tot în şedinţa de ieri au fost aprobate două proiecte care privesc accesarea de fonduri europene în vederea îmbunătăţirii actului medical din cadrul Unităţilor de Primiri Urgenţe şi din ambulatoriile mai multor spitale de pe raza judeţului Iaşi. Cele două proiecte privesc „Îmbunătăţirea accesului populaţiei din judeţul Iaşi la servicii medicale de urgenţă” şi „Asigurarea accesului la servicii de sănătate în regim ambulatoriu pentru populaţia judeţului Iaşi”, cheltuielile legate de acestea şi încheierea unui parteneriat între Municipiul Iaşi şi Ministerul Sănătăţii (liderul de proiect), Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon”, Spitalul Clinic de Urgenţă „Prof. Dr. Nicolae Oblu”, Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii „Sf. Maria”, Spitalul Municipal de Urgenţă Paşcani, Judeţul Iaşi şi Municipiul Paşcani.

Finanţarea celor două proiecte se realizează în cadrul Programului Operaţional 2014-2020, Axa prioritară 8. În cazul primului proiect, valoarea eligibilă totală este de 35.876.737,61 lei, cu TVA, iar în cazul celui de-al doilea, de 13.909.666,07 lei, cu TVA.

Iluminat modern

În fine, Primăria intenţionează să obţină fonduri europene pentru un proiect de reabilitare, modernizare, extindere şi eficientizare a reţelei de iluminat public din Municipiul Iaşi. Valoarea totală a investiţiei este estimată la 18.837.777,56 lei, fără TVA (22.416.955,29 lei, cu TVA, adică circa 4,8 milioane de euro), din care lucrările de construcţii - montaj reprezintă 17.227.163,84 lei, fără TVA. Concret, proiectul vizează realizarea unui sistem de telegestiune, modernizarea a 287 de puncte de aprindere, 41 de stâlpi echipaţi cu panouri fotovoltaice, 3.380 de module de telegestiune punct luminos şi 3.346 de corpuri de iluminat cu led.

În prezent, în municipiul Iaşi sunt 18.858 corpuri de iluminat, din care 17.328 bucăţi sunt reabilitate, iar 530 bucăţi sunt noi, preluat de la SC Delgaz Grid SA. Lista tehnică este completată de 16.155 stâlpi de iluminat public, din care 3.184 bucăţi sunt reabilitate şi aparţin Primăriei Municipiului Iaşi, 2.138 bucăţi sunt ale Companiei de Transport Public Iaşi, iar 2.559 sunt preluaşi de la societatea Delgaz Grid, alături de alţi 8.274 de stâlpi.

Două noi proiecte în Programul Centenar

Consilierii locali au mai aprobat două proiecte de hotărâre care fac referire la completarea calendarului proiectelor, manifestărilor şi acţiunilor incluse în Programul Centenar al Primăriei Municipiului Iaşi 2017-2020. Unul dintre acestea se referă la propunerea editării cărţii „România 100. Iaşul în arcul timpului”, care va fi tipărită în 250 de exemplare şi distribuită în bibliotecile liceelor din Iaşi. Un alt eveniment care va completa Programul Centenar al Primăriei este Congresul Reîntregirii Neamului, al cărui organizator este Primăria Municipiului Iaşi, în parteneriat cu organizaţia Acţiunea 2012. Municipalitatea va semna cu organizaţia un acord de parteneriat, obiectul acestui document fiind colaborarea părţilor în vederea cazării unui număr de 550 de invitaţi la Conferinţa Reîntregirii Neamului, care se va desfăşura la Iaşi în perioada 25-26 august. „Vrem să aducem la acest congres reprezentanţii din toate provinciile româneşti din afara graniţelor ţării şi din zona de Diaspora. Încercăm să ne adunăm peste cinci sute de oameni şi să punem la cale un proiect de ţară care vizează reîntregirea teritoriilor până la Nistru şi nordul României”, a declarat primarul Mihai Chirica. Tudor DAMASCHIN

Comentarii

stepimar

Aug 11, 2018

sa speram ce de aceasta data daca tot se va face reabilitarea caii de rulare la tamvaiese va renunta la ecartamentul ingustsi se va trece la cel larg, normal, care este si mult mai sigur

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

 

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L.– societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip “ferma creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice– Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 303.650 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc. – Preț de pornire lei - fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 244.922 2 – Vidanjă TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 62.640 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 43.622 Licitațiiile vor avea loc în zilele de 09, 16, 23 și 29.11.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA– pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru reprezentantul societății cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiune) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, etaj 1, cabinet nr. 13, jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
CENTRUL DE EXPERTIZĂ ÎN INSOLVENŢĂ SPRL anunţă în datele de 9.11.2018; 23.11.2018; 7.12.2018; 21.12.2018; orele 12.00, organizarea la sediul lichidatorului din Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanul, cam. 13-14, a licitaţiilor publice cu strigare pentru debitoarea SC ALFINCOOL SA, situată în Iaşi, str. Platou Abator nr. 5, vânzarea pe ansamblu imobiliar din Iaşi, str. Abator nr. 5 format din: Teren 21200 mp pe care sunt edificate construcţii: C1 Post trafo nr. inventar 3131 C3 Cabină Poartă nr. inventar 1518 C4 Cabină basculă nr. inventar 5112 C5 Anexă depozit nr. inventar 1504 C6 Depozit spirt vrac nr. inventar 1504 C7 Atelier preparare P+2E nr. inventar 1518 C8 Atelier îmbuteliere P+1E nr. inventar 1520 C9 Depozit produse finite nr. inventar 1522 C10 Hală fabricaţie P+2E nr. inventar 1501 C11 Staţie hidrofor nr. inventar 1523 C12 Atelier+Garaje+Magazii nr. inventar 1523 C13 Depozit cereal nr. inventar 1411 C14 Depozit carburanţi nr. inventar 1517 C15 Pavilion administrative nr. inventar 1502 Pe teren sunt edificate şi alte constructii (depozit borhotformat din cistern, depozit de brut-cisterne, birouri desfacere, puţ apă şi pompe, beci, staţie epurare) neintabulate care au fost luate în considerare în evaluarea proprietăţii. Preţul de vânzare al ansamblului imobiliar - 1.109.000 euro fără TVA. Prețul se va achita la echivalentul în lei din ziua efectuării plăţii. Cei interesaţi se vor adresa la sediul lichidatorului sau la tel. mobil 0774006236; 0723366786; 0747059149.
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE S.C. VARA MR S.R.L. Iaşi, cu sediul social în mun. Iaşi, str.7 Oameni, nr.23, jud. Iaşi, C.U.I. RO4615947, O.R.C.J22/1478/1993, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr.82, jud. Iaşi, conform Sentinței civile nr. 698/18.04.2012, pronunţată de Tribunalul Iaşi – Secţia Comercială şi de Contencios Administrativ, în dosarul nr. 4938/99/2010, anunţă scoaterea la vânzare în data de 17.12.2018, ora 11.00, prin licitaţie publică cu strigare a următoarelor active: Nr. activ – Denumire și descriere active – Valoare de piață evaluare (lei, fără T.V.A.*) – Preț de pornire a licitației (lei, fără T.V.A. ) Activ 1 – Clădire hală producție țevi (Corp C1) cu sc. 866,61 mp și st. utilă de 773,76mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1971mp înscrise în CF61393/Rediu, nr.cad.1690, nr. parcelă 1(42/13), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iaşi – echipament tehnologic producere ţevi ce include linia de producţie (include linie de calibrare, sudare şi linie de formare) – Bunuri mobile: Unitate centrala Forte Quattro, Generator LX 3000, Instalație de redresare – 1.196.900,00 lei – 718.140,00 lei Activ 2 – Clădire hală (Corp C1) cu sc. 862,37 mp și st. utilă de 773,76mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1952mp înscrise în (CF61394/Rediu, nr.cad.1691, nr.parcelă 1(42/14), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iaşi; - Clădire hală (Corp C1) cu sc. 883,57 mp și st. utilă de 798mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1970 mp înscrise în (CF61396/Rediu, nr.cad.1962, nr.parcelă 1(42/15), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iasi. – 425.200,00 lei – 223.500,00 lei Poate participa la licitaţie orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 14.12.2018, ora 11.00, la sediul Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, documentele necesare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr.82, jud.Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 9.00–16.00, până pe data de 14.12.2018, ora 11.00 (după o programare prealabilă, de 24 de ore) sau pe site-ul www.insolventa.ro secțiunea Portofoliu. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. 0232/243864, 0758049901, 0755132474.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitorului SC BART LIV COM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 3157/103/2013 aflat pe rolul Tribunalului Neamț – Secția II Civilă, în temeiul dispozițiilor Legii 85/2006, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile conform Raportului de evaluare al bunurilor mobile – stoc de marfă compus din echipamente electrice, echipamente sanitare, instalații electrice, feronerie etc., situate în mun. Roman, jud. Neamț, astfel: a. Preț de pornire 75% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 52.019 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 04, 11, 18 și 25.01.2019, ora 12.00; b. Preț de pornire 65% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 45.083 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 01, 08, 15 și 22.02.2019, ora 12.00; c. Preț de pornire 55% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 38.147 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 01, 08, 15 și 22.03.2019, ora 12.00. Licitațiile vor avea loc la data și ora stabilită, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 100 lei; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector nr.RO26PIRB2900710925003000 deschis pe numele debitorului la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul: RO33PIRB2400738563001000, deschis pe numele lichidatorului judiciar la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în preziua licitaţei, ora 16.00. Lista completă a bunurilor mobile precum și alte informaţii suplimentare pot fi oferite la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, sau tel: 0744520508,0744994490, fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
Ajutor financiar pentru veterani
15/12/2018 14:58

    Aproape 500 de veterani de război sau văduve vor primi cate 400 lei de persoană drept ajutor financiar oferit printr-o hotărare de Guvern. Banii cuveniţi veteranilor de război, văduvelor ...

Jandarmii împânzesc străzile din judeţ
15/12/2018 13:00

Mai multe echipaje de jandarmi ieseni vor asigura in aceste zile ordinea publică la o serie de manifestări cultural-artistice, la care participă un public numeros, fiind avut in vedere Targul de Iarnă, ce s ...

Lăsat fără lemne în căruţă
15/12/2018 12:00

Agentii din cadrul Postului de Politie Vanători au oprit recent, pentru control, o căruţă condusă de un bărbat de 30 de ani, din comuna Siretel, care transporta lemne. În urma verificărilor efectua ...

A căzut în subsol
15/12/2018 11:52

    Numărul unic de urgenţă a fost apelat ieri de un vasluian de pe strada Feroviari care a sesizat că un vecin se află la subsol, după ce a căzut. A urmat intervenţia de urgenţă a celor d ...

 

Aproape 50 de şoferi, transformaţi în pietoni
15/12/2018 11:00

Politistii ieşeni au intervenit recent la peste 80 de incidente, majoritatea sesizate prin numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112. Au fost date 365 de amenzi, in cuantum de 126.085 de lei, iar, in urma ...

 Mai multe locuri la buget, mai multe specializări la licenţă
15/12/2018 10:35

    Senatul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, in şedinţa din 13 decembrie 2018, a aprobat propunerea ofertei academice pe care UAIC o va face către Ministerul Educaţie ...

  Porci sacrificaţi de frica pestei porcine
15/12/2018 10:23

  Măsuri radicale luate de inspectorii Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Bacău, care au decis să ucidă trei porci identificaţi in trafic la transport nelegal ...

Anchetat din pricina unor petarde
15/12/2018 10:00

În cadrul planului de actiune national „Foc de artificii”, politistii din cadrul Serviciului Arme, Explozivi si Substente Periculoase au prins in municipiul Iasi un bărbat in varstă de 42 de ...

Palatul Copiilor din Vaslui va fi evacuat
15/12/2018 09:26

  Fosta Casă Mavrocordat, actualul Palat al Copiilor, era o bijuterie arhitectonică, găzduind, in calitate de Club al Ofiţerilor, diverse evenimente mondene, la care participau personalităţi ale vre ...

Avalanşă de şoferi inconştienţi pe străzile din Iaşi!
15/12/2018 09:00

Şoferii din Iaşi au fost prinşi „in ofsaid” in ultimele zile, de către oamenii legii. Astfel, politistii din cadrul Biroului Rutier Paşcani au prins recent un bărbat in varstă de 53 de ani, ...