Constructorul a dat bir cu fugiţii!
Dimensiune font:
Localnicii susţin că de câteva zile nu au mai văzut niciun utilaj lucrând * cei ironici susţin că numai aşa poate fi respectat termenul de finalizare a lucrărilor: doi ani pentru doar 2,5 km de stradă
Nemulţumirile ieşenilor din Bârnova s-au amplificat din nou după ce activitatea pe şantierul din localitate trenează de câteva zile. Mai exact, localnicii nu au mai văzut picior de muncitor de cinci zile, în condiţiile în care nici într-o zi cu activitate, numărul acestora era de maxim 10-15 persoane. Oamenii au început să facă scenarii, unele ironice, altele pertinente. „Acum 2 ani au început lucrările cu o zi înainte de a începe anul şcolar. Asa că... pe 14 septembrie încep lucrările. Ca să fie lumea acasă şi să-i vadă că muncesc de zor”, spun un localnic. Altul aminteşte faptul că se apropie Rusaliile. „Week-end-ul celălalt sunt Rusaliile, încă trei zile de pauză. Şi ne mai mirăm cum durează doi ani să asfaltezi 2,5k m de drum. În China făceau 1.000 km de autostradă”, spune un alt ieşean.
Şantierul fără grafice de lucrări
Localnicii au afirmat în repetate rândui că sunt deranjaţi de absenţa unui grafic al lucrărilor, neputând şti când se va turna beton pe porţiunea decopertată. „Am vorbit cu şeful de şantier, mi-a spus că nu poate să-mi zică o dată exactă când se vor apuca de turnat beton. Eu cred că ei au intenţia să decoperteze tot până la Hanul Trei Sarmale, după care se apucă de turnat beton”, afirmă rezidenţii. „Chestia asta cu termenul legal de finalizare (care în cazul nostru este martie 2020) este un lucru oricum subiectiv şi clar tendenţios din partea lor, cum să dureze 1 an refacerea unui drum de 2.6 km? Cine spune că asta este termenul corect, atât timp cât primarul promisese anul trecut ca în vara lui 2019 drumul e gata? Teoretic se poate, dar se pare că nu se vrea să se mărească viteza de lucru. Bineînţeles că ei vor găsi tot felul de argumente tehnico/tactice, dar asta nu este problema noastră. Imediat se face un an de când este dezastru şi ar trebui să mai îndurăm încă un an ceea ce mie mi se pare inadmisibil”, afirmă un alt ieşean.
Într-o informare a municipalităţii se arată că termenul de finalizare a lucrărilor este martie 2020. „Până în prezent au fost făcute lucrări de terasamente şi infrastructură pe o lungime de 650 de metri din totalul de 2.519 metri. Lucrările la carosabil se desfăşoară zilnic pe tronsoane de circa 100 metri pe câte un sens de circulaţie“, se arată în informarea Primăriei.
Ce presupune proiectul
În acte, modernizarea şoselei Iaşi - Bârnova, de la intersecţia cu şoseaua Bucium până la limita cu comuna Bârnova, trebuie făcute pe o distanţă de 2.519 metri, iar valoarea acestora este de 6.193.820 lei, inclusiv TVA.
Modernizarea străzii Şoseaua Bârnova constă în realizarea unei îmbrăcăminţi din beton de ciment rutier, corectarea profilului longitudinal şi transversal al străzii, asigurarea scurgerii apelor pluviale prin rigole carosabile, pereate şi guri de scurgere, refacerea podeţelor, refacerea trotuarelor, aducerea la cotă a căminelor de canalizare şi a gurilor de scurgere, amenajarea străzilor laterale, realizarea canalului tehnic pentru reţele de telecomunicaţii, relocarea a 17 stâlpi de iluminat în vederea corectării profilului transversal al străzii, precum şi executarea unor lucrări de siguranţa circulaţiei. De asemenea, Şoseaua Bârnova va avea două benzi de circulaţie cu lăţimea de 3,50 metri fiecare Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau