default

Dimensiune font:

Controverse legate de proiectul de descongestionare a traficului din zona Podu Roş

| 19-12-2018 00:00

Un profesor ieşean susţine că realizarea a două pasaje supraterane în Podu Roş mai mult complică situaţia traficului decât o rezolvă

Demersurile făcute de municipalitate pentru fluidizarea traficului continuă prin proiectul de construire a două pasaje supraterane în zona Podu Roş.

Mâine, 20 decembrie 2018, în cadrul unei şedinţe ordinare, consilierii locali vor analiza Indicatorii tehnico - economici ai obiectivului „Fluidizarea traficului din intersecţia Podu Roş cu Splai Bahlui Mal Drept şi Bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron prin două pasaje supraterane unidirecţionale cu o singură bandă”. Motivele care au dus la elaborarea acestui proiect constau în evitarea producerii de accidente cauzate de numărul mare de autoturisme care tranzitează intersecţia Podu Roş, supraaglomerarea sensului giratoriu din Podu Roş şi a întregii intersecţii ca urmare a apariţiei de noi zone rezidenţiale către Capăt CUG, Ciurea, Lunca Cetăţuii, Dealul Galata etc.

Practic, cele două pasaje vor prelua câte o bandă de circulaţie de pe cele două Splaiuri (direcţia Podul de Piatră - bd. Tudor Vladimirescu pe axul Splaiului Bahlui Mal Drept şi direcţia bd. Mangeron - Podul de Piatră pe axul Splaiului Bahlui Mal Stâng), se vor reuni deasupra albiei Bahluiului în zona podului de peste râu, apoi vor reveni pe cele două maluri ale acestuia. Pasajele nu vor avea trotuare, dar vor avea prevăzute piste pentru biciclete şi suprafeţe de refugiu, asigurând fluenţa circulaţiei auto, cât şi posibilitatea de depăşire a autovehiculelor aflate în staţionare ca urmare a unei avarii.

Cele două pasaje vor avea o lungime de 551,6 metri (Pasaj Mal Drept), respectiv 546,6 metri (Pasaj Mal Stâng). Valoarea totală a investiţiei este de 70.731.219,3 lei, cu TVA.

Nu rezolvă problema

Alţi specialişti, în schimb, susţin că ceea ce-şi propune municipalitatea ieşeană nu rezolvă probleme de trafic din Podu Roş. „De un an de zile pe harta promisiunilor ce vizează rezolvarea problemelor de trafic din Iaşi a mai apărut o posibilă soluţie, un pasaj suprateran în Podul Ros. Ca unul care mă opun acestui proiect ţin să precizez de ce consider că nu aceasta este soluţia pentru rezolvarea marilor probleme din această parte a oraşului. Zona Podului Roş este o zonă aflată în proximitatea centrului, în care nu se pretează lucrări de infrastructură majoră, de genul pasajelor supraterane. Locul acestora este mai potrivit spre periferie. Nu este vorba doar de aspectul estetic (perspectiva spre centru), invocat şi de mine şi de alţi specialişti în urbanism şi arhitectură, ci şi de faptul că se crează o barieră fizică între spaţiul central şi cel semicentral. În acest moment, direcţia principală a traficului este CUG-Nicolina-centru. Chiar dacă scoatem pe deasupra o parte din traficul de pe splaiuri, nu rezolvăm deloc problema direcţiei principale. Un semafor tot este necesar la capătul podului, pentru pietoni sau pentru cei care vor să vireze la stânga, iar astfel curgerea traficului spre centru tot va fi fragmentată”, susţine profesorul Laurenţiu Radvan, din cadrul Facultăţii de Istorie a UAIC.

Acesta vine şi cu o contrasoluţie. „Dacă se doreşte, pentru splaiuri poate fi luată în considerare cea mai ieftină variantă, pe sub Podul Roş. Două benzi pe fiecare sens pot fi amenajate prin coborâre pe sub pod, cu limitare de înălţime, spaţiul ar fi suficient pentru autoturisme. S-a contra-argumentat că nivelul apei Bahluiului creşte şi poate afecta circulaţia, dar de câte ori aţi văzut în ultimul an râul trecând peste nivelul superior? Se întâmplă cel mult o dată la câţiva ani, circulaţia poate fi închisa sub pod, o zi, doua, cât durează creşterea de nivel. Astfel de amenajări sunt peste tot în lume pe splaiuri, la Budapesta sau Paris, dar pentru noi, la Iaşi, pare imposibil de făcut! Ingineria ajută în orice condiţii, se poate construi, trebuie voinţă, este cea mai ieftină soluţie. Cea mai scumpă şi cea mai potrivită aici ar fi un pasaj subteran”, crede profesorul ieşean. Dan CONSTANTINESCU

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

Moldovenii înmatriculează din ce în ce mai multe rable
06/07/2020 00:21

* sucevenii preferă reinmatriculările (1.105 operaţiuni luna trecută), faţă de doar 125 autoturisme noi inmatriculate * in privinţa autoturismelor noi achiziţionate luna trecută, ieşenii domină autor ...

Şantierele din Iaşi, o pălărie prea mare pentru Conest?
06/07/2020 00:00

  Nu in puţine randuri, ieşenii au reclamat ritmul greoi al unor lucrări din oraş. Aşa stau lucrurile şi in prezent, in condiţiile in care sunt realizate reabilitări ale infrastructurii c ...

Ieşenii, nemulţumiţi de preţurile biletelor de avion către Litoral
06/07/2020 00:00

    Operatorul aerian TAROM a anuntat că vor fi introduse curse charter Iasi – Constanta incepand din 24 iulie. Operatorul pare a fi „cedat” la presiunea publică, după ce an ...

Revoltă la Horleşti, pe tema apei potabile!
06/07/2020 00:00

  Locuitorii din Horleşti au adresat o scrisoare deschisă operatorul de apă şi canalizare din judeţ, după ce acesta a luat măsura furnizării de apă in localitate, două ore pe zi, in interval ...

Amenzi usturătoare pentru ieşenii certaţi cu legea
06/07/2020 00:00

    Şefii din Primărie au recomandat Poliţiei Locale intransigenţă maximă in aplicarea de contravenţii celor ce incalcă legea. Altfel spus, in unele cazuri, se ajunge la aplicarea valori ...

Vicele CJ Iaşi  şi Mircea Manolache s-au adăpostit la ecologişti!
06/07/2020 00:00

  Se apropie alegerile, prin urmare scena politică locală a fost cuprinsă de efervescenţă. Oameni politici aflaţi in partide despre care se spune că nu vor depăşi pragul de cinci procente pen ...

Iaşul testează „varianta metrou”!
06/07/2020 00:00

  Primarul Mihai Chirica a semnat zilele trecute un contract de servicii de elaborare a unui studiu de fezabilitate pentru solutii alternative de transport public aerian / subteran si a unui studiu de fez ...

Un vestit hoţ de buzunare a avut remuşcări în arest şi a ajuns la Socola
05/07/2020 21:49

Prinţu (chiar aşa-l cheamă) are 39 de ani şi a fost, pană mai ieri, unul dintre cei mai faimoşi şi mai temuţi „pensetari” din Iaşi. Hoţ de buzunare cu o carieră impresionantă in spate, a ...

Spărgătorul pe bicicletă, băgat după gratii
05/07/2020 21:47

Abia ieşit din majorat, Livăduş M. (19 ani) s-a gandit că spargerea autoturismelor e o metodă facilă şi eficientă pentru a face rost de bani. Tanărul s-a arătat extrem de inventiv atunci cand a trecut ...


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!