Coronavirusul apropie Iașul de carantină!

1coronavirus1
1coronavirus2
sedinta primarie

Dimensiune font:

| 25-02-2020 00:00

Două întâlniri paralele, una la Primăria Iaşi, a Comitetului Local pentru Situații de Urgență, alta la CJ Iaşi, a managerilor spitalelor, împreună cu  reprezentanții unor instituții din subordine şi cu cei ai Inspectoratului Școlar Județean Iași și ai Direcției de Sănătate Publică, indică faptul că pericolul apariţiei coronavirusului în oraş este destul de ridicat * cu toate acestea, populaţia nu trebuie să se panicheze, fiind luate toate măsurile cerute de o astfel de situaţie * este vorba, în primul rând, de un terminal, la Aeroport, destinat exclusiv celor care vin din Italia * în oraş, simultan cu măsurile din creşe, grădiniţe, şcoli şi spaţiile publice, gări, autogări şi mijloace de transport, va fi înfiinţat un punct de carantină la Ciric * şi specialiştii spun că situaţia este sub control: „suntem pregătiți, nu trebuie să ne panicăm, putem ține, din punct de vedere medical, orice situație sub control”, afirmă şefa Spitalului de  Boli Infecţioase



Faptul că infecţiile cu coronavirus au atins Italia, o ţară unde lucrează mulţi români şi extrem de frecventată, inclusiv de către ieşeni, au determinat  autorităţile locale să convoace noi şedinţe ale structurilor abilitate pentru astfel de situaţii. La Primăria Iaşi a avut loc întâlnirea Comitetului Local pentru Situații de Urgență destinată identificării și stabilirii unor măsuri suplimentare de prevenire a gripei sezoniere și virozelor respiratorii în Municipiul Iași. Discuțiile au fost purtate în contextul confirmării prezenței noului coronavirus pe continentul european și, în special, al numărului semnificativ al cetățenilor din municipiul și județul Iași, ca și din celelalte județe ale Regiunii de Nord - Est care muncesc în Italia, orașul nostru fiind și un punct de tranzit pentru aceștia prin Aeroportul Internațional Iași.

Ședința de ieri a Comitetului Local pentru Situații de Urgență este cea de-a doua convocată de primarul Mihai Chirica în ultima lună pe aceste teme, măsurile de prevenire decise în ședința din 28 ianuarie fiind deja implementate la nivelul municipalității și al celorlalte instituții partenere. Suplimentar față de discuțiile precedente, la ședința de ieri au fost invitați, pe lângă reprezentanți ai Primăriei Municipiului Iași și societăților comerciale municipale, Direcției de Sănătate Publică, instituțiilor de ordine, furnizorilor de utilități, și reprezentanții altor instituții implicate în gestionarea acestei problematici, precum Spitalul de Boli Infecțioase „Sf. Parascheva”, Aeroportul Internațional Iași, Prefectura, Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România și asocierea de firme responsabilă în municipiul Iași de operațiunile de dezinsecție, deratizare și larvicizare în municipiul Iași. „Trebuie să abordăm problema prevenirii gripei sezoniere și virozelor respiratorii în mod responsabil și cu toată atenția, însă fără a alimenta o stare de panică în mod nemotivat. Suntem organizați, mobilizați și pregătiți să facem față provocărilor acestei perioade, atât prin măsurile pe care municipalitatea le-a luat și le ia în mod direct, cât și prin orice sprijin pe care îl putem oferi celorlalte instituții implicate”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Edilul-şef a făcut un rezumat al măsurilor decise pe 28 ianuarie și al stadiului de implementare a acestora. Astfel, întrucât prioritară este populația vulnerabilă, în special copiii și tinerii, Direcția de Asistență Socială a primit fonduri suplimentare de la Primărie pentru a achiziționa stocuri suplimentare de materiale necesare pentru dezinfectare, măşti și mănuși de protecție pentru cele 90 de cabinete de medicină școlară (83 la unitățile de învățământ preuniversitar și șapte la universități). Totodată, în colaborare cu Direcția de Sănătate Publică și Inspectoratul Școlar Județean, municipalitatea a amenajat „covoare” cu soluții dezinfectate pentru încălțăminte la toate intrările în unitățile școlare și a pus la dispoziția unităților școlare sumele necesare pentru completarea stocurilor cu dezinfectanți pentru mâini (dozatoare), soluții de igienizare a spațiilor comune, precum și produse de igienă personală. Suplimentar, Inspectoratul Școlar Județean va ține evidența și va raporta zilnic situația eventualelor îmbolnăviri semnalate în unitățile de învățământ, iar directorii acestora vor colabora cu medicii de familie pentru a cunoaște în permanență starea de sănătate a preșcolarilor și elevilor. În context, primarul Mihai Chirica a cerut Direcției Creșe să verifice în permanență starea de sănătate a copiilor și să ia măsuri suplimentare de igienizare și dezinfectare a creșelor. „Discuţia a fost una largă. Concluzia a fost că noi nu discutăm în mod explicit despre coronavirus, ci discutăm în cadru mai larg, despre viruşi gripali, care pot fi la fel de periculoşi, dar care nu pot afecta activitatea de zi cu zi. Dincolo de măsurile luate până acum – covoare dezinfectante la intrare, materiale dezinfenctante la toate cabinetele şcolare de pe toată raza oraşului – directorii acestor instituţii dispun de sume considerabile pentru a lua ce măsuri cred dumnealor de cuviiinţă. Îi vrem mai bine organizaţi. Dacă e nevoie de mai mult, să nu se limiteze în a cheltui”, a spus edilul-şef.

Sarcini precise pentru fiecare societate

Toate direcțiile Primăriei și societățile comerciale municipale, în special cele care au relații cu publicul, au achiziționat deja și vor cumpăra în continuare și folosi dezinfectanți pentru igienizarea ghișeelor, mânerelor ușilor etc. și vor amplasa la intrări dozatoare cu dezinfectanți pentru mâini. O atenție deosebită în acest context a fost recomandată instituțiilor cu un flux sporit de beneficiari, precum Direcția Locală de Evidență a Persoanelor sau Termo-Service SA. De asemenea, EcoPiața SA va amenaja „covoare” cu soluții dezinfectate pentru încălțăminte la intrările în piețe și va acorda o atenție deosebită igienizării și dezinfectării tarabelor, cântarelor etc. Salubris SA va acorda o atenție sporită dezinfecției, dar și deratizării la punctele gospodărești. Compania de Transport Public SA va continua igienizarea și dezinfectarea mijloacelor de transport în comun atât în cursul nopților, cât și ziua, la capetele de traseu.

La rândul lor, reprezentanții Direcției de Sănătate Publică și ai Spitalului de Boli Infecțioase „Sf. Parascheva” au dat asigurări că au pregătite atât planurile strategice, cât și resursa umană și stocurile de materiale necesare pentru prevenirea și tratarea cazurilor de gripă sezonieră și eventuale infectări cu noul coronavirus. Deși reprezentanții Aeroportului Internațional Iași au dat asigurări că au luat măsurile necesare în colaborare cu Direcția de Sănătate Publică, primarul Mihai Chirica și-a arătat disponibilitatea de a rezolva, în măsura competențelor municipalității, orice alte solicitări suplimentare.

Punct de carantină la Ciric

O atenție deosebită a fost acordată în ședința de astăzi pregătirii unuia sau mai multor puncte de carantină, dacă situația o va impune. Astfel, primarul Mihai Chirica a dispus Direcției de Asistență Socială să pregătească toate cele opt module de urgență din dotare (fiecare cu câte opt locuri), urmând ca personalul medical și organizarea acestora să fie asigurate de Direcția de Sănătate Publică, în colaborare cu Prefectura, iar montarea și racordarea la utilități să cadă în sarcina municipalității. Edilul - șef a propus ca un astfel de punct de carantină să fie amenajat într-o zonă izolată, departe de aglomerarea urbană, eventual în apropierea Aeroportului Internațional Iași, însă o decizie finală în acest sens va fi luată împreună cu Direcția de Sănătate Publică. De asemenea, primarul Mihai Chirica a propus organizarea unei zone unice de îmbarcare / debarcare pentru operatorii de transport de persoane care au curse spre / dinspre străinătate, o asemenea posibilitate urmând să fie analizată împreună cu reprezentanții Poliției Municipiului Iași și ai Direcției de Sănătate Publică. În context, primarul Mihai Chirica a cerut și intensificarea acțiunilor de control, igienizare și dezinfectare din gări (în special cele de legătură cu Republica Moldova), municipalitatea urmând să ajute CFR, dacă este nevoie, cu materialele dezinfectante și de igienă necesare.

Măsuri de securitate fără precedent la Aeroportul Iași!

La rândul său, prefectul Marian Grigoraş a anunţat că de teama coronavirusului se vor lua măsuri de securitate maximă pe Aeroportul Internaţional din Iaşi. „Începând de astăzi (luni – n.r.) terminalul T1 va fi dedicat exclusiv curselor care vin din Italia. Pasagerii vor fi în carantină pentru 14 zile, timp care vor fi în permanenţă monitorizaţi medical. De asemenea, s-a luat decizia ca formularele să fie împărţite de companiile aeriene pentru a fi completate de pasageri încă din timpul zborului, până vor ajunge pe aeroportul Iaşi”, ne-a spus prefectul Marian Grigoraş. Măsura a fost luată pentru că s-a dublat timpul de debarcare, îmbarcare şi de aceea s-a luat o asemenea decizie.

Şi directorul Aeroportului spune că s-au luat toate măsurile cerute de o astfel de situaţie. „La nivelul Aeroportului Iaşi am făcut separarea fluxurilor pentru pasagerii care vin din Italia şi vom procesa prin terminalul T1 astfel încât să nu existe riscul de îmbolnăvire a celorlalţi pasageri care vin din alte zone ale lumii. Din acest punct de vedere vom adopta măsurile luate de comun acord cu DSP, adică procesarea în T1 înseamnă inclusiv controlul epidemiologic efectuat de DSP cu ajutorul a doi doctori care vor veni la aeroport. Am discutat cu companiile aeriene, am transmis formularele pentru ca fiecare pasager să le completeze încă din timpul zborului astfel încât la aterizare să aibă formularul completat astfel încât să procesăm cât mai repede informaţiile”, a declarat Cătălin Bulgariu, director general al Aeroportului internațional Iași.

Acesta susține că, după controlul medical iniţial care se realizează, medicii epidemiologi de la Direcția de Sănătate Publică vor lua măsurile care se cuvin, în funcţie de simptomele pe care le are fiecare pasager. „Am luat legătura inclusiv cu aeronavele, astfel încât, dacă există suspiciuni în avion să se poată face dezinfecţia şi în aeronavă, iar în funcţie şi de ceea ce dispun medicii epuidemiologi noi vom acţiona. Am făcut solicitare pentru trei scanere termice la Ministerul Sănătăţii, care vor veni cât de curând. Până atunci, cei de la DSP au un termometru cu laser ca să poată lua temperatura pasagerilor”, a precizat Bulgariu.

De notat că şi autorităţile din judeţul Bacău au luat măsuri în ceea ce priveşte Aeroportul. Persoanele care provin din zonele Lombardia şi Veneto vor fi plasate în carantină, conform dispoziţiilor Ministerului Sănătăţii. „Avem contact direct cu Direcția de Sănătate Publică, orice incident care ar putea interveni fiind coordonat de reprezentanții DSP de la aeroport”, ne-a declarat Dorian Pocovnicu, directorul aerogării. Angajaţii Aeroportului Bacău sunt dotăţi cu măşti şi aparate de verificare a temperaturii. De asemenea, există şi un cabinet medical în incinta aeroportului unde se fac controale.

Carmen Dorobăţ: „Suntem pregătiţi. Medical, putem ţine situaţia sub control”

O întâlnire pe această temă a avut loc şi la Consiliul Județean Iaşi, unde președintele Maricel Popa i-a convocat ieri pe managerii spitalelor, reprezentanții unor instituții din subordine, pe cei ai Inspectoratului Școlar Județean Iași și ai Direcției de Sănătate Publică. „Am achiziționat primele 100 de teste de care avem nevoie pentru depistarea infecției. Până acum, la Spitalul de Boli Infecțioase nu s-a prezentat nicio persoană cu simptomatologie specifică coronavirusului. Unitățile medicale din județele arondate Centrului Regional de Boli Infecțioase vor trimite la Iași cazurile pe care le suspicionează ca fiind coronavirus pentru a putea pune cu certitudine diagnosticul în laboratorul specializat. Pacienții care vin din orașele aflate în carantină vor fi direcționați către zonele de carantină puse la dispoziție de autorități, cei care vin din alte zone vor fi supravegheați la domiciliu de către medicii de familie și medicii de la Direcția de Sănătate Publică. Acum, la Spitalul de Boli Infecțioase dispunem de 14 rezerve pregătite pentru cazurile în care prezența virusului ar fi confirmată. Deci suntem pregătiți, nu trebuie să ne panicăm, putem ține, din punct de vedere medical, orice situație sub control”, a spus în cadrul întâlnirii, prof. dr. Carmen Dorobăț, managerul Spitalului de Boli Infecțioase.

La rândul său, noul şef al Direcţiei de Sănătate Publică a făcut o radiografie a situaţiei actuale. „Conform instrucțiunilor emise de Ministerul Sănătății, am monitorizat județul, până acum nu sunt cazuri de confirmare a prezenței coronavirusului, au fost doar opt situații de izolare la domiciliu timp de 14 zile. Comitetul Județean pentru Situații de Urgență va stabili un loc special pentru carantină”, a afirmat Lucian Indrei, directorul Direcției de Sănătate Publică Iași.

Şedinţă extraordinară la CJ Iaşi

În ceea ce îl priveşte, şeful Consiliului Judeţean spune că va fi convocată o şedinţă extraordinară. „Vom convoca o ședință extraordinară a Consiliului Județean pentru a suplimenta numărul de roboți cu ultraviolete folosiți pentru dezinfecție în spitale. Totodată, este necesar a se achiziționa astfel de aparate și pentru sălile de așteptare de la aeroport deoarece sunt foarte performante, asigură curățarea unor suprafețe mari în timp foarte scurt iar eficiența este extrem de ridicată. Împreună cu reprezentanții spitalelor din subordinea CJ am decis să transmitem o adresă către Universitatea de Medicină și Farmacie în vederea sistării activității studenților în unitățile medicale, pentru o perioadă de timp. Avem în vedere două locații pentru situațiile care impun carantina persoanelor care au intrat în contact cu purtătorii acestui virus. În cazul în care va fi nevoie, Consiliul Județean va sprijini financiar configurarea acestor spații”, a declarat Maricel Popa

Spălaţi-vă des pe mâini

În secția ATI de la Spitalul de Boli infecțioase există șase paturi pentru cazurile grave de infecție cu coronavirus. Dacă va fi nevoie, pentru suplimentarea numărului de locuri pe ATI se va apela la alte unități medicale din oraș care au capacitatea să facă față unor astfel de situații.

Pentru prevenirea infectării cu coronavirus, specialiștii recomandă spălarea frecventă a mâinilor cu apă și săpun, folosirea substanțelor dezinfectante pe bază de alcool, acoperirea gurii şi a nasului în caz de tuse sau strănut, evitarea contactului direct cu orice persoană care are simptome asemănătoare răcelii sau gripei și prezentarea la medic în caz de febră, tuse sau respiraţie dificilă. Coronavirusul se transmite prin contactul la nivelul suprafețelor, prin picăturile de tuse și salivă ajunse pe față, gură, nas, ochi. Dacă cineva tușește și sar picături pe butoanele unui lift, sau pe un scaun, ori pe o masă, cine va atinge acea suprafață cu mâna și apoi își va atinge fața, gura, ochii, va fi infectat. Cei mai afectați sunt cei în vârstă și cei cu boli asociate 80%. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Tradiții de Florii
25/04/2024 14:01

 Sărbătoarea Floriilor deschide săptămana cea mai importantă pentru pregătirile de Paşte * cunoscută ca şi ritual creştin, sărbătoarea a fost atestată incă din societatea romană ca şi zi de ...

Croitorașul cel Viteaz, în ritmurile prezentului
25/04/2024 13:51

Un nou titlu va imbogăti repertoriul permanent al Teatrului „Luceafărul” Iasi incepand din această săptămană: „Croitorasul cel Viteaz”. „Scenariul realizat de Constantin Breh ...

Daruri de la copiii Liceului UAIC prietenii lor de la o școală din Iași
25/04/2024 13:13

Privind cum copiii din clasa a II-a de la Liceul UAIC, coordonati de prof. inv. Raluca Gabriela Varga-Coneac impart darurile si zambetele lor cu prietenii de la o scoală din Iasi, simt că inimile noastre se u ...

Mocănița Huțulca din Suceava va ajunge până la Mănăstirea Moldovița / Noua cale ferată, cu o lungime de peste 5 km, se deschide vineri
25/04/2024 10:31

O nouă linie a Mocănitei Hutulca de la Moldovita va lega Mănăstirea Moldovita de pitorescul traseu al trenuletului pe linie ingustă din Bucovina, incepand de vineri, 26 aprilie  Noua cale ferată, ...

Primăria vrea să scape de serviciul public de termoficare!
25/04/2024 07:51

Primăria Municipiului Iaşi (PMI) va scoate la licitaţie, pană la sfarşitul lunii mai, delegarea serviciului public de alimentare cu agent termic a locuinţelor racordate la sistemul centralizat de termofic ...

Începând din toamnă, ieșenii vor putea zbura mai des către București
25/04/2024 07:32

Începand din toamnă, iesenii vor putea călători de şase ori pe săptămană către Bucuresti, odată cu introducerea de către compania Animawings de noi zboruri directe cu Capitala. Anuntul a fost f ...

De Paște, Rotary dăruiește zâmbete
25/04/2024 07:24

În prag de sărbătoare, Clubul Rotary Iasi se pregăteste să aducă lumina bucuriei in inimile copiilor aflati in situatii dificile. În cadrul unui proiect plin de generozitate si compasiune, in ...

Iașul, pol de atracție pentru cei mai buni dermatologi
25/04/2024 07:04

 Timp de o săptămană, Iasul a găzduit cea de-a 13-a editie a Primăverii Dermatologice Iesene, un eveniment de referintă in domeniu, care a reunit peste 1.600 de participanti si 130 de lectori de pres ...

Renașterea vine pe aripi de înger
25/04/2024 06:51

Nu a simtit lacrimile arzandu-i mana cand a impins usa salonului. Nici nu mai avea cum, făcea acest gest de multe luni, de cand cel mic, un pui de om, a ajuns la spital, intr-o noapte in care pană si stelele ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei