Dascălii ieşeni, îngrijoraţi de numărul mare de elevi cu nota scăzută la purtare!
Dimensiune font:
* Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi este lider naţional la numărul de proiecte europene derulate * marea îngrijorare a directorilor de şcoli vine însă din partea elevilor care au avut nota scăzută la purtare sub 7, fiind vorba despre un procent de 0,55% * practic, anul trecut au avut probleme disciplinare 695 de elevi ieşeni!
Consfătuirea anuală a directorilor din învăţământul preuniversitar ieşean, desfăşurată în această săptămână, a reprezentat un important moment de analiză şi reflecţie a situaţiei actuale, dar şi de proiectare pentru viitorul imediat, anul şcolar 2019-2020 fiind anul în care conceptul de şcoală a comunităţii va prinde contur într-o formă mai accentuată. „Împreună cu echipa mea am analizat atent etapele parcurse de şcoala ieşeană în anul şcolar 2018-2019, la nivelul inspecţiei şcolare, al procesului de predare-învăţare-evaluare, precum şi la nivelul activităţilor extracurriculare. Constatările noastre ne aduc satisfacţie dacă ne gândim la rezultatele excelente pe care le înregistrăm la numărul de proiecte europene derulate - primul loc la nivel naţional, dar ne duc şi într-o sferă a reflecţiei dacă ne gândim la elevii care au avut nota scăzută la purtare sub 7,00, fiind vorba despre un procent de 0,55%”, a declarat Genoveva Farcaş, inspectorul general al ISJ Iaşi. Practic, anul trecut au avut probleme disciplinare 695 din cei 126.342 elevi înscrişi în procesul educaţional!
Şefa învăţământului preuniversitar ieşean a readus în atenţie rezultatele foarte bune înregistrate, la Iaşi, la examenele naţionale - locul VI la evaluarea naţională şi locul II la bacalaureat, dar şi cele înregistrate în zona premiilor pe care elevii ieşeni le-au obţinut la olimpiade naţionale - 396, la concursuri naţionale şi internaţionale - peste 400 sau la olimpiade internaţionale - 17. Veşti bune vin şi din zona învăţământului profesional, unde s-au ocupat la clasa a IX-a un număr de peste 2.000 de locuri, din care 139 la învăţământ dual. „Acest lucru nu înseamnă că nu ne îngrijorează elevii care nu se mai înscriu în clasa a IX-a şi care nu se mai regăsesc pe băncile şcolii după absolvirea clasei a VIII-a. Fiecare situaţie are specificul ei, am făcut investigaţii în această zonă şi pot afirma că există o paletă largă de motive care duc la părăsirea timpurie a şcolii. Din păcate, de multe ori este vorba despre influenţa şi decizia familiei, este vorba despre cutume comunitare care sunt greu de înfruntat. Situaţiile sunt diferite şi, de la caz la caz, necesită intervenţia şcolii, a personalului specializat, precum şi intervenţia asistenţilor sociali”, a spus inspectorul şcolar general.
Genoveva Farcaş a reamintit faptul că Iaşul a fost din nou centru de evaluare pentru teze din alte judeţe la evaluarea naţională, la bacalaureat, titularizare şi definitivat, numărul tezelor evaluate la aceste examene depăşeşte 15.000. „Ne bucurăm că ISJ Iaşi este unul dintre cele 3 inspectorate care fac parte din proiectul CRED, cel mai amplu proiect pe care MEN îl are în desfăşurare acum. Îmi doresc să avem mai mult timp pentru numeroasele noastre proiecte, aş vreai să ajungem pentru consiliere şi monitorizare în toate şcolile din judeţ, de mai multe ori pe semestru, pentru că e foarte important să fim într-un dialog direct, constant cu profesorii şi cu directorii noştri”, a spus Genoveva Aurelia Farcaş, inspector şcolar general. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau