Din 2022 se scumpeşte gunoiul

masina-salubris

Dimensiune font:

| 09-11-2021 07:45

Motivat de creşterea costurilor de producţie şi de alte cheltuieli, Salubris va majora din nou tarifele la salubritate * pentru o persoană, tariful creşte la 14,40 lei/persoană/lună, în timp ce la o gospodărie cu  trei persoane, membrii familiei vor avea de achitat 40 de lei * ultima scumpire data din 2019, când tarifele au fost adjustate cu rata inflaţiei

Municipalitatea a pus în dezbatere un proiect de hotărâre de Consiliu Local privind modificarea tarifelor privind activitatea de salubrizare. Documentul propune modificarea tarifelor propuse pentru activitatea de colectare separată, transport separat și depozitarea deșeurilor municipale și a deșeurilor provenite din activități comerciale din industrie și instituții, inclusiv fracții colectate separat, fără a aduce atingere fluxului de deșeuri de echipamente electrice și electronice, baterii și acumulatori.

Reprezentanții Salubris SA motivează necesitatea modificării tarifelor prin faptul că societatea operează cu tarife aprobate în noiembrie 2019, respectiv ianuarie 2020. Salubris SA indică modificarea majoră a prețului de achiziție în vigoare față de nivelul acestuia la ultima fundamentare (combustibili și lubrifianți, echipament de lucru și protecția muncii, alte servicii executate de terți, alte cheltuieli materiale), creșterea cheltuielilor cu amortizarea investițiilor realizate (modernizarea parcului auto, îmbunătățirea infrastructurii pentru colectarea deșeurilor, punerea la dispoziția beneficiarilor de noi facilități), majorarea cheltuielilor cu fondul de salarii datorată creșterii salariului minim brut pe țară garantat în plată, majorarea valorii nominale a tichetelor de masă de care beneficiază angajații și majorarea nivelului redevenței pentru concesionarea serviciului de salubrizare.

Cât vor plăti ieşenii

Proiectul de hotărâre prevede ca, în cazul persoanelor asociate, activitatea de colectare separată, transport separat şi depozitarea deşeurilor să aibă tariful de 12,10 lei/persoană/lună, fără TVA (14,40 lei/persoană/lună, cu TVA). Noul tarif propus este apropiat de cel din Brașov (14,17 lei) sau Buzău (14,25 lei), dar inferior celui practica la Botoșani (14,60 lei), Sibiu (16 lei) sau Cluj-Napoca (18,04 lei). Colectarea separată va fi taxată cu 8,94 lei/persoană/lună, fără TVA (10,62 lei/persoană/lună, cu TVA).

În cazul gospodăriilor individuale, tarifele vor fi următoarele: 16,93 lei, fără TVA (1 persoană/gospodărie/lună), 29,00 lei (2 persoane/gospodărie/lună), 39,82 lei (3 persoane/gospodărie/lună), 48,28 lei (4 persoane/gospodărie/lună) și 54,33 lei (mai mult de 4 persoane/gospodărie/lună).

La acelaşi tip de gospodărie, tarifele pentru colectarea care include şi fracţii separate vor fi următoarele: 13,27 lei (1 persoană/gospodărie/lună), 22,78 lei (2 persoane/gospodărie/lună), 31,41 lei (3 persoane/gospodărie/lună), 38,01 lei (4 persoane/gospodărie/lună) și 42,79 lei (mai mult de 4 persoane/gospodărie/lună).

Metrul cub de deşeuri colectate de la agenţii economice, instituţii publice, persoane fizice cu activităţi independente va costa 115,72 lei/lună, fără TVA (137,71 lei/lună, cu TVA). Noul tarif este inferior celui practicat la Brașov (140,42 lei), Buzău (141 lei), Cluj-Napoca (156,71 lei) sau Sibiu (181,68 lei).

Colectarea metrului cub de deşeuri cu includerea fracţiilor separate va costa 92,34 lei/lună.

De asemenea, colectarea unui metru cub de deşeuri în vederea valorificării va avea tarife diferenţiate astfel: 62,20 lei pentru activităţile de construcţii sau reamenajarea locuinţelor, 164,37 lei pentru depozitarea deşeurilor provenite din activităţi comerciale din industrie şi instituţii, respectiv 39,57 lei pentru depozitarea deşeurilor provenite din construcţii şi reamenajări de locuinţe.

Amenzi

Colectarea, transportul, depozitarea și valorificarea deşeurilor de echipamente electrice şi electronice şi a deșeurilor reciclabile (hârtie, metal, plastic şi sticlă) se vor face gratuit.

Amenzile care vor fi aplicate celor care nu respectă normele de curăţenie vor rămâne aceleași. Ele vor varia între 100 şi 3.000 de lei în cazul persoanele fizice, respectiv între 500 şi 25.000 de lei în cazul persoanelor juridice. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iasi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al S.C. Best Milk 2005 S.R.L., cu sediul în loc. Bucecea, str. Calea Națională, nr. 748, jud. Botoșani, CUI RO17767289, J07/455/2005, anunţă, scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare la data de 04.02.2022, ora 14.00, la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. din mun. Iași, str. Aleea Nicolina, nr. 82 a activelor S.C. Best Milk 2005 S.R.L. reprezentate prin: Denumirea bunurilor mobile Valoare de evaluare (lei fara T.V.A.) Valoare de pornire a licitatiei (lei fara T.V.A.) 1  FERMA VACI situata in sat Calinesti, oras Bucecea, jud. Botosani compusa din: teren intravilan cu categoria de folosinta curti constructii si arabil cu suprafata totala de 4.000 mp si construcții reprezentate prin: • cladire Hala (destinata intretinerii vacilor de lapte) • cladire Hala (hala muls vaci) • cladire Hala (destinata cresterii viteilor) 336.600,00 185.130,00 2 Plug reversibil purtat marca Vogele Noot, model XM950, SERIE C13S565E55. an fabricatie 2005, nr. identificare 059554. 28.000,00 15.400,00. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 03.02.2022, ora 14.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi. Relaţii suplimentare se pot obţine la: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel: 0751.084.083; 0757.545.545; 0232 – 243.864, fax: 0232-212.231 e-mail: vanzari@insolventa.ro.
Lichidatorul judiciar desemnat prin Sentinţa civilă nr. 227/F/21 decembrie 2021, pronunţată de Tribunalul Vaslui, Secţia Civilă, în dosarul nr. 1663/89/2021, privind debitoarea S.C. PRODIVA S.R.L. Huşi, având C.U.I. 35582319, sediul social în mun. Huşi, str. Dobrina, nr. 17, Corp C2, jud. Vaslui, număr de ordine în registrul comerţului J37/80/2016, notifică deschiderea procedurii simplificate de insolvenţă şi intrarea ȋn faliment, conform Legii privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă. Termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor este de 03.02.2022. În temeiul art. 114 din Legea privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, nedepunerea cererii de admitere a creanţei până la termenul menţionat atrage decăderea din drepturi privind creanţa/creanţele deţinute împotriva debitoarei. Termenul limită pentru verificarea creanţelor, întocmirea, afişarea şi comunicarea tabelului preliminar al creanţelor este 14.02.2022. Termenul pentru soluţionarea eventualelor contestaţii şi pentru afişarea tabelului definitiv al creanţelor este 11.03.2022. Se convoacǎ prima Adunare a creditorilor în data de 18.02.2022, ora 1200 la sediul lichidatorului judiciar situat în mun. Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, jud. Vaslui, având următoarea ordine de zi: 1. desemnarea comitetului creditorilor şi a preşedintelui acestuia; 2. confirmarea lichidatorului judiciar şi a onorariului, 3. probleme diverse. Relaţii la lichidatorul judiciar ESTCONSULT I.P.U.R.L. Huşi, tel. 0335/566.035, 0727/850.575.
Subscrisa“EuroBusiness LRJ”S.P.R.L., cu sediul în Iași, Str. Zorilor nr.11, Jud.Iași, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C.”VILA LUX GRUP” S.R.L, cu sediul în Mun. Bacău, Str. Mioriței, nr. 82, Bl. 82, Sc. B, parter, ap. 2, jud. Bacău, J04/53/1998, CUI 10141511, desemnat prin Sentinţa Civilă 326/24.07.2020, pronunţată de Tribunalul Bacău, Secția a II–a Civilă de Contencios Administrativ și Fiscal, în dosarul 5323/110/2017, primește oferte,pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 24.01.2022, orele 12:00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 24.01.2022, orele 13:00. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente,modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului,a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale,precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr.137/27.09.2013 și a art.18 indice 4, din Legea nr.138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc., ale societății falite S.C.”VILA LUX GRUP”S.R.L, în cantitate de aproximativ 12 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmeaza a fi primite vor fi supuse atenţiei Adunării Creditorilor debitoarei S.C.”VILA LUX GRUP”S.R.L.-în faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Adunării Creditorilor .Relații suplimentare la tel./fax 0232/220.777, mail: office.is@lrj.ro,www.lrj.ro.
Subscrisa“EuroBusiness LRJ”S.P.R.L., cu sediul în Iași, Str. Zorilor nr.11, Jud.Iași, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C.”VILA LUX GRUP” S.R.L, cu sediul în Mun. Bacău, Str. Mioriței, nr. 82, Bl. 82, Sc. B, parter, ap. 2, jud. Bacău, J04/53/1998, CUI 10141511, desemnat prin Sentinţa Civilă 326/24.07.2020, pronunţată de Tribunalul Bacău, Secția a II–a Civilă de Contencios Administrativ și Fiscal, în dosarul 5323/110/2017, primește oferte,pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 24.01.2022, orele 12:00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 24.01.2022, orele 13:00. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente,modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului,a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale,precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr.137/27.09.2013 și a art.18 indice 4, din Legea nr.138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc., ale societății falite S.C.”VILA LUX GRUP”S.R.L, în cantitate de aproximativ 12 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmeaza a fi primite vor fi supuse atenţiei Adunării Creditorilor debitoarei S.C.”VILA LUX GRUP”S.R.L.-în faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Adunării Creditorilor .Relații suplimentare la tel./fax 0232/220.777, mail: office.is@lrj.ro,www.lrj.ro.
Chirica va evalua activitatea secretarului CL Iași
24/01/2022 00:00

La cateva zile  după ce Mihai Chirica i-a propus lui Emil Boc, preşedintele Asociaţiei Municipiilor din Romania, să iniţieze un proiect de lege prin care secretarii generali ai unităţilor administra ...

Impozite exorbitante pentru două firme din oraş
24/01/2022 00:00

Municipalitatea ieşeană reactualizează in fiecare an criteriile prin care sunt propuse majorări de impozitelor pe terenurile neingrijite, altele decat cele agricole, situate in intravilanul municipiului Ia ...

Explozie a numărului de infectări în şase comune ieşene
24/01/2022 00:00

Numărul infectărilor cu noulvirus a atins cote alarmante in judeţul Iaşi. Ieri s-au inregistrat 742 de cazuri noi, totuşi in usoară scădere fată de raportarea din ziua precedentă (781), care au dus inc ...

24 ianuarie atipic, la Iaşi!
24/01/2022 00:00

Primarul Iaşului, Mihai Chirica, a declarat că ziua de 24 ianuarie – cand se marchează Unirea Principatelor Romane – va fi una „fierbinte” din cauza „agitaţiei naţionale&rdquo ...

Bugetul local nu mulțumește pe toată lumea
24/01/2022 00:00

Trafic, piste, spatii verzi, stadion, parcări, fluidizare, amenajare, asfaltare, biciclete, Bucium, extindere. Acestea sunt, in opiniilor ieşenilor, priorităţile oraşului, sau cel puţin aşa au dat de in ...

O tânără însărcinată, cu trei copii, trăiește într-o baracă, fără geamuri și uși
24/01/2022 00:00

 Mama are 23 de ani si cel de-al patrulea copil al său urmează să vină pe lume in cateva săptămani. Femeia a plecat de acasă de mică, pentru a scăpa de sărăcie. Si-a intemeiat o familie cu un b ...

Şase ani de puşcărie pentru cel mai prolific hoţ din magazine
23/01/2022 23:59

Alex L. (25 de ani) stă de ceva vreme in Penitenciarul din Targu Ocna şi spera ca primăvara lui 2022 să-l prindă acasă, in Cozmeşti. Tanărul avea şase condamnări pentru furturi din magazine, a ajuns i ...

Un ieșean a comis trei infracţiuni în doar zece metri, pe drumul sătesc
23/01/2022 23:59

Nelu P. (25 de ani) a urmat cursurile unei şcoli de şoferi in 2018, dar nu şi-a mai bătut capul să dea şi examenul pentru obţinerea permisului de conducere. Oricum, nu avea maşină şi nici serviciul pe ...

Judecătorii ieșeni au soluționat câte 153 de dosare pe zi!
23/01/2022 23:59

Dacă starea de urgenţă a influenţat puternic activitatea Judecătoriei Iaşi in 2020, anul ce a urmat a adus cu el o revenire in forţă a instituţiei. O eficienţă sporită chiar şi faţă de anul 2019, ...

 Bolnavii de cancer suferă din nou. Un alt medicament important lipsește!
23/01/2022 22:17

* un medicament esential in tratarea tumorilor cerebrale si a altor tipuri de cancer a dispărut din farmaciile spitalelor * la Iasi, medicii de la Institutul Regional de Oncologie (IRO) spun că au rămas rece ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei