Directorii şcolilor din Iaşi au blocat bursele a peste 14.000 de elevi!

1burse

Dimensiune font:

| 28-09-2020 00:00

Este vorba de 8.577.820 lei, bani care acoperă contravaloarea burselor aferente perioadei ianuarie – august 2020 * beneficiari sunt 14.058 de elevi ieşeni

 

 

În urma semnalului de alarmă tras cu privire la situația de la Colegiul Național „Costache Negruzzi”, acolo unde tichetele valorice aferente burselor nu au fost înmânate elevilor nici după o săptămână de la începerea noului an școlar, conducerea Primăriei Municipiului Iași a primit mai multe sesizări de la părinți că astfel de întârzieri există și în alte unități de învățământ. Situația este cu atât mai regretabilă cu cât tichetele valorice au fost predate unităților de învățământ în perioada 4 - 9 septembrie, pe bază de proces verbal de predare - primire (după cum se poate vedea în tabelul atașat), astfel încât reprezentanții unităților școlare să le fi putut înmâna beneficiarilor până la începerea noului an școlar, pe 14 septembrie.

„Mai mulți părinți mi-au reclamat faptul că în unele unități școlare bursele nu au ajuns la elevi nici până astăzi, deși, iată, au trecut două săptămâni de la începerea școlii! Nemulțumirea lor este perfect justificată, dar trebuie să înțeleagă că aceste întârzieri țin exclusiv de felul în care fiecare unitate școlară și-a organizat activitatea. Chiar dacă nu depinde de municipalitate, regret sincer această situație, cu atât mai mult cu cât este vorba de un sprijin în vederea achiziționării de îmbrăcăminte, rechizite și materiale didactice, atât de necesare la începutul anului școlar. Înțeleg că reluarea școlii în aceste condiții neobișnuite înseamnă noi provocări și poate crea unele dificultăți, dar fac un apel public către conducerile unităților de învățământ să se mobilizeze și să grăbească acordarea burselor pentru elevi. Promit că, începând de luni, voi verifica personal situația din fiecare unitate de învățământ, iar acolo unde voi putea fi de ajutor pentru a rezolva problemele, nu voi ezita să o fac!”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Reamintim că în această, lună Primăria Municipiului Iași a acordat, prin intermediul unităților de învățământ preuniversitar, burse pentru 14.058 de elevi ieșeni. Suma totală acordată astfel este 8.577.820 lei și acoperă contravaloarea burselor aferente perioadei ianuarie – august 2020. Elevii au primit sumele retroactiv, sub formă de tichete valorice, pentru o perioadă de șase luni (în cazul burselor de studiu, care se acordă doar pentru perioada în care se desfășoară cursuri) sau de opt luni (în cazul burselor de ajutor social, care acoperă și vacanța).

Bani pentru „olimpici”

În ceea ce privește bursele de performanță, în cuantum de 130 de lei, au fost acordate 117 burse pentru locul I, 82 burse pentru locul II, respectiv 72 burse pentru locul III la etapele naționale ale olimpiadelor și concursuri școlare organizate de Ministerul Educației și Cercetării. De asemenea, au fost acordate 797 de burse de merit pentru elevii cu media generală 10 și 11.043 de burse pentru elevii cu media generală mai mică de 10. La acestea se adaugă 781 de burse de studiu în cuantum de 90 de lei, acordate elevilor cu media generală peste 7, nota 10 la purtare și venit lunar mediu pe membru de familie pe ultimele trei luni cel mult egal cu salariul minim pe economie. Valoarea totală a acestor trei tipuri de burse a fost de 7.784.940 lei. O altă categorie avută în vedere de Primăria Municipiului Iași este cea a burselor de ajutor social în cuantum de 85 de lei, fiind acordate 947 de burse sociale (pentru orfani și copii cu venituri modeste) și 219 burse medicale, suma totală pentru acest tip de beneficiari pentru opt luni fiind de 792.880 lei.

Toate bursele au fost date sub formă de tichete valorice și sunt valabile pe o perioadă de un an de la data eliberării acestora. Tichetele valorice nu pot fi utilizate pentru achiziționarea de produse alcoolice și tutun și nici nu pot fi transformate în bani. Lucian STATE

 

Citește și Până la ultimul vot! Nimeni nu-şi asumă înfrângerea!

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:00

"EuroBusiness LRJ" S.P.R.L., in calitate de lichidator judiciar al debitoarei "FANYON" S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 05.08.2021, 12.08.2021, 19.08.2021, 26.08.2021, 02.09.2021, 09.09.2021, 16.09.2021, respectiv 23.09.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 16.869,65. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială,s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 37.667,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr. 102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 69.831,65. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Tribunalul Neamţ, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 1445/103/2018, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunrilor mobile din patrimoniul debitoarei S.C. „Casa Scutaru” S.R.L., cu sediul în municipiul Piatra Neamţ, str. Grigore Ureche, bl. G3, et. 3, ap. 71, judeţul Neamţ, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Valoare -lei-, 1. Tractor articulat forestier 690 OP, 98.460,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile scoase la vânzare este cel de mai sus. Vânzarea se va face conform hotârârilor adunării creditorilor din data de 05.05.2021 şi 02.06.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc începând cu data de 02.08.2021, ora 1200 şi se vor organiza şedinţe de licitaţie publică cu strigare la un interval de 7 zile, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei pentru fiecare bun mobil, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei, a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul – verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8766/99/2017 (527/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Kolado” S.R.L., cu sediul în sat Dancu, str. Daliei nr. 70, bl. D3, sc. A, et. 3, ap. 13, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Componenţa, Valoare -lei-, 1. Bunuri mobile, Echipamente şi utilaje, 90.670,00, 2. Bunuri mobile, Mijloace de transport, 62.700,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunrile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 23.07.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 13.08.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv până la data de 10.09.2021, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat şi a caietului de sarcini, respectiv 500 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Tazz x Palas îți propun dish-uri cu specific internațional și premii
05/08/2021 14:47

Tazz x Palas iti propun dish-uri cu specific international si premii Iasi, 5 august 2021   Poftele tale in materie de mancare au ajuns să fie la superlativ si esti in căutare de gusturi noi? Palas si ...

BREAKING Mascații au DESCINS la casa fostului deputat Alexandru Băișanu
05/08/2021 14:40

Operatiune in fortă in centrul Sucevei. Mascatii au descins la vila fostului deputat Alexandru Baisanu. Oamenii legii au ridicat documente după ce pe numele fostului parlametar a fost depusă o plangere sub a ...

Blue Air anunţă primul zbor direct între Iași și Dublin
05/08/2021 13:56

Blue Air anunţă pană la 3 zboruri săptămanale directe intre Iasi si Dublin, incepand cu 19 decembrie 2021, informează Mediafax. Începand cu 19 decembrie 2021, Blue Air va avea două zboruri săptă ...

CNAIR a stabilit ca tronsonul Pașcani – Suceava sa fie construit in regim de autostrada
05/08/2021 13:54

Compania Natională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a stabilit ca drumul rapid Pascani – Suceava să fie construit in regim de autostradă. Anterior, decizia era că pe această rută s ...

Mihai Chirica  Campionat European de Șah feminin, organizat la Iași – peste 100 de sportive vor participa la competiție
05/08/2021 13:49

O competitie majoră de sah se va desfăsura in această lună in municipiul Iasi! Între 9 si 20 august va avea loc Campionatul European de Sah feminin, la care vor participa 118 persoane din 29 de tări. ...

 „Muzeul satului moldav va fi al comunității, al celor ce vizitează Iașul”
05/08/2021 11:19

* dialog cu prof. univ. dr. Tudorel Toader, rectorul Universitătii „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi - Domnule rector, ati lansat recent in spatiul public ideea infiintării la Iasi, in generosul spa ...

 Doi ieșeni au furat o tonă de bere cu ajutorul tomberonului
05/08/2021 11:18

La data de 4 august a.c., poliţiştii din cadrul Secţiei nr. 4 Poliţie Iaşi, cu sprijinul Serviciului de Acţiuni Speciale Iaşi, au efectuat o percheziţie domiciliară, in municipiul Iaşi, in cadrul unui ...

Mihai Chirica Primăria Iași a primit șase oferte la licitația privind modernizarea primul teren sintetic din baza sportivă Emil Alexandrescu
05/08/2021 11:18

Primăria Iasi a primit sase oferte la licitatia privind modernizarea primul teren sintetic din baza sportivă Emil Alexandrescu, respectiv terenul de antrenament. Contractul are o valoare estimată de circa un ...

Unul din nouă ieșeni este fermier!
05/08/2021 11:17

Pe data de 31 iulie 2021 s-a incheiat etapa culegerii datelor statistice de la exploataţiile agricole din judeţul Iaşi, cea mai importantă activitate prevăzută in programul calendaristic de organizare şi ...

Se caută un nume pentru un pui de zimbru!
05/08/2021 11:16

 * Administraţia Parcului Natural Vanători Neamţ organizează un nou concurs in vederea găsirii unui nume pentru un pui de zimbru * in Parc se află peste 44 de zimbri liberi, din care cel putin 17 s-a ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei