Disputa dintre Aeroportul Iaşi şi Primăria Aroneanu ia amploare
Dimensiune font:
* în cazul în care autorizaţia de construire a pistei va fi anulată în instanţă, cum solicită cei de la Aroneanu, „trebuie dărâmată pista şi să închidem Aeroportul Internaţional Iaşi”, afirmă Cătălin Bulgariu, directorul aerogării
Mărirea infrastructurii aeroportuare ieşene, în special prin construirea noii piste, a fost contestată de primarul comunei Aroneanu, din cauza impunerii unei zone de servitute aeriană, respectiv de siguranţă în jurul pistei.
Scandalul a pornit de la locuinţele ridicate la capătul pistei, locuinţe avizate de Primăria Aroneanu tocmai în zona de servitute aeronautică a Aeroportului. Primarul a dat mai multe avize în acest sens, iar activitatea aeroportului a fost pusă în pericol. Regia a atacat construcţiile în instanţă, pentru a opri un dezastru care se poate abate asupra Aeroportului Internaţional, şi anume întreruperea activităţii. „În luna iulie, comuna Aroneanu a solicitat în instanţă anularea autorizaţia de construire a pistei. În cazul în care această autorizaţie ar fi anulată, trebuie dărâmată pista şi să închidem Aeroportul Internaţional Iaşi. De aceea, noi considerăm că tot ceea ce înseamnă nevoia acestei regiuni de a avea o poartă deschisă spre Europa trebuie să continue, aşadar mergem să arătăm în instanţă că această autorizaţie de construcţie este perfect legală şi că aeroportul funcţionează în deplină legalitate”, a spus Cătălin Bulgariu.
Regia va contesta Planul Urbanistic General al comunei, care trebuia să ţină cont de spaţiul aerian de servitute al aerogării. „Codul aeronautic impune Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACR) să stabilească nivelul de zbor, să stabilească zonele de servituţi, adică până la ce distanţă faţă de fiecare aeroport şi la ce înălţime sunt condiţii sigure de aterizare sau decolare de la pistă. Aceste calcule au fost făcute de AACR, dar Unitatea Administrativ Teritorială Aroneanu refuză să le introducă în Planul Urbanistic Zonal. Ei îşi prelungesc acest plan, deoarece în momentul în care ar face un plan urbanistic nou, ar fi obligaţi să respecte legea. Legea a apărut după aprobarea planului lor urbanistic din 2001, iar ei refuză să aplice legea”, a mai spus Cătălin Bulgariu, directorul Aeroportului Internaţional Iaşi.
Pe de altă parte, liderul consilierilor judeţeni, Romeo Vatră, susţine că există nişte interese de a se construi un conflict între Consiliul Judeţean Iaşi, care are în subordine Regia Autonomă Aeroportul Iaşi, şi comuna Aroneanu. „Comuna este parte a zonei metropolitane Iaşi şi are nevoie să se dezvolte. Nu poate, în momentul de faţă, din cauza aeroportului, să construiască nimic pe întreaga rază a comunei, iar din acest punct de vedere am propus ca în Comisia juridică să avem ambele părţi implicate, să reuşim să identificăm o soluţie de mediere”, a spus Romeo Vatră, consilier judeţean din partea PNL. Florentina SANDU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau