Două poduri din Iaşi stau să cadă!
Dimensiune font:
Structurile podurilor din zonele Metalurgiei şi Podu Roş prezintă degradări şi defecte la nivelul elementelor principale de rezistenţă, fiind necesare intervenţii rapide * costurile se apropie de două milioane de lei, iar lucrările ar putea dura jumătate de an
În şedinţa din această săptămână, consilierii locali ieşeni vor analiza două proiecte de hotârâre vizând demararea unor reparaţii capitale la două obiective importante din oraş. Este vorba de Podul Metalurgiei şi Podul Roş Vechi, unde au fost constate degradări şi defecte la nivelul elementelor principale de rezistenţă ale suprastructurii.
Podul Metalurgiei asigură traversarea bulevardului cu acelaşi nume peste râul Bahlui şi face legătură între zona centrală şi zona industrială a Iaşului. Podul are o lungime de 48 de metri, o lăţime de 26,40 metri şi este alcătuit din cadre de beton precomprimat. Podul asigură circulaţia rutieră pe patru benzi de circulaţie şi două linii de tramvai amplasate în axul podului, fiind o zonă extrem de circulată. În urma analizării vizuale, angajaţii Primăriei au constatat degradări şi defecte la nivelul elementelor principale de rezistenţă ale suprastructurii, ale elementelor de rezistenţă care susţin calea, la nivelul infrastructurii, la nivelul albiei, apărării malurilor, la nivelul părţii carosabile şi trotuare. „Degradările sunt rezultatul unui proces natural de depreciere şi consecinţă a reparaţiilor şi întreţinerii efectuate în timp. Documentaţia tehnică presupune executarea lucrărilor de reparaţii capitale la nivelul grinzilor principale, antretoazelor (n.r. - grinzile transversale care leagă grinzile principale ale unui pod), plăcii carosabile şi plăcii trotuarului. Se propune executarea de reparaţii capitale la nivelul elementelor de susţinere, a stâlpilor şi a rampele de acces”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.
De asemenea, mai sunt prevăzute lucrări de reabilitare a albiei prin execuţia unor gabioane, extinderea pereului (n.r. - strat de piatră care căptuşeşte un taluz, un şanţ sau o suprafaţă înclinată de teren pentru a împiedica surparea pământului sau eroziunea lui de către ape) în albia minoră şi realizarea de casiuri (n.r. - şanţuri sau rigole pietruite ori pavate, largi, care servesc la scurgerea apei de ploaie pe o suprafaţă înclinată de teren. Au mai fost prevăzute lucrări de deviere a reţelelor edilitare, lucrări specifice organizării de şantier, probe şi teste ce se vor efectua asupra hidroizolaţiei. Valoarea devizului general estimativ este de 3.795.356 lei, din care 3.187,849 lei inclusiv TVA reprezintă costuri de construcţie şi montaj.
Termenul estimat pentru execuţia lucrărilor este de şase luni.
Cinci decenii de trafic intens
Pe de altă parte, Podul Roş Vechi a fost refăcut în 1946 fiind dimensionat pentru circulaţia rutieră şi pentru două linii de tramvai. Ulterior, în anul 1970, datorită problemelor rezultate din creşterea traficului rutier, pentru mărirea capacităţii de circulaţie s-au realizat două poduri noi, câte unul pe fiecare sens de circulaţie. Podul asigură traversarea râului Bahlui şi face legătură între zona centrală, cartierele Nicolina, Cantemir şi zona industrială. Podul are o lungime de 44.85 metri, o lăţime de 15.90 metri şi este alcătuit din cadre de beton armat monolit. Şi aici, în urma inspectării vizuale a podului, s-au constat degradări şi defecte la nivelul elementelor de rezistenţă care susţin calea, al nivelul infrastructurii, a aparatelor de reazem, a dispozitivelor antiseismice, la nivelul albiei, apărării malurilor şi la nivelul căii podului. Documentaţia tehnică propune executarea lucrărilor de reparaţii şi consolidare la nivelul suprastructurii (grinzi principale, antretoaze, placă carosabilă), propunându-se şi reabilitarea şi consolidarea la nivelul infrastructurii (pile şi culei). Valoarea devizului general este de 4.550.679 lei. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau