1crese

Dimensiune font:

Două treimi dintre ieşeni nu-şi pot înscrie copii la creşe!

| 12-06-2019 14:13

* pentru anul 2019 – 2020, Direcţia Creşe a primit 913 de solicitări de înscriere, numărul de locuri disponibile fiind însă de circa 325 * situaţia înscrierilor din această perioadă a fost îngreunată şi de lucrărilor de modernizare şi extindere a creşelor nr. 1 şi nr. 10, precum şi de introducerea unui criteriu care îi avantajează pe ieşenii domiciliaţi în apropierea unităţilor de învăţământ preşcolar

Municipalitatea ieşeană a reacţionat ieri după ce unii părinţi s-au arătat deranjaţi de modul cum s-au făcut înscrierile la creşele din municipiu. Pe de o parte, este vorba de faptul că numărul solicitărilor l-a depăşit pe cel disponibil, în condiţiile în care, din acest an, Primăria Iaşi a introdus criteriul proximităţii pentru a veni în sprijinul ieşenilor care locuiesc în apropierea unităţilor preşcolare. „Direcţia Creşe a primit solicitări de înscrieri din partea unor părinţi care îndeplinesc în mod real acest criteriu de proximitate, însă nu reuşesc să îşi înscrie copiii în creşa cea mai apropiată, locurile fiind ocupate de persoane din alte zone ale oraşului sau chiar din comunele limitrofe. În ceea ce priveşte introducerea criteriului de proximitate printre cele de departajare la înscrierile în creşe, acesta este un criteriu firesc şi necesar, fiind folosit şi în învăţământul preşcolar şi cel primar. Criteriul de proximitate are menirea de a menţine copiii în creşe cât mai aproape de cartierul în care locuiesc şi a fost introdus şi ca urmare a faptului că există numeroase persoane care locuiesc în Zona Metropolitană, dar, folosind viza de flotant, ocupă locurile disponibile în creşele din municipiu”, spun oficialii Primăriei.

Trei pe un loc

Încă din 2015, de la preluarea mandatului de primar interimar, investiţiile în modernizarea, extinderea şi dotarea creşelor, precum şi în crearea de noi locuri pentru copii au constituit a prioritate a primarului Mihai Chirica, în cadrul preocupării fundamentale pentru educaţie. Ca urmare, fondurile alocate din bugetul local de Primăria Municipiului Iaşi pentru Direcţia Creşe, atât pentru investiţii în modernizarea, extinderea şi dotarea spaţiilor, cât şi pentru salarizarea personalului, au crescut constant. Astfel, dacă în 2015 bugetul total alocat Direcţiei Creşe (incluzând cheltuieli de personal, materiale şi de capital) a fost de 5,4 milioane lei, în 2019 fondurile alocate au urcat până la 11 milioane lei. Chiar şi aşa, în ciuda acestor eforturi considerabile, municipiul Iaşi se confruntă în continuare cu un deficit de locuri disponibile în creşe în raport cu numărul de cereri. Situaţia persistă de dinainte de 2015 şi, în ciuda creării de noi locuri pentru copii, deficitul a fost menţinut în ultimii ani pe fondul creşterii populaţiei Iaşului, a întineririi populaţiei şi a sporului demografic pozitiv. În prezent, Direcţia Creşe gestionează 11 creşe, cu o capacitate de 39 de grupe, respectiv 975 de locuri pentru copii. În actuala perioadă de înscrieri, pentru anul 2019 - 2020 Direcţia Creşe a primit 913 de solicitări de înscriere, numărul de locuri disponibile fiind însă de circa 325.

Creşe tip modul

Mai mult, situaţia înscrierilor din această perioadă a fost îngreunată din cauza lucrărilor de modernizare şi extindere a creşelor nr. 1 şi nr. 10, lucrări în valoare de 2,9 milioane lei, fără TVA. Începerea lucrărilor la cele două creşe a făcut ca înscrierile în grupele mici ale acestora, cele destinate beneficiarilor noi, să fie blocate, unităţile urmând să funcţioneze până la finalizarea lucrărilor doar cu grupele deja ocupate. Oricum, faptul că nu s-au mai înscris beneficiari noi în cele două creşe a creat un deficit suplimentar de circa 100 de locuri disponibile pentru înscriere. 

În context, pentru a asigura spaţiile necesare pentru continuarea activităţii creşelor nr. 1 şi nr. 10, Primăria Municipiului Iaşi a preluat în administrare proprie Hotelul Municipal. În acesta, municipalitatea face în prezent lucrări de igienizare, modernizare şi amenajare a unor spaţii adecvate pentru continuarea activităţii celor două creşe, numărul locurilor pentru copii astfel amenajate fiind de circa 105.

După finalizarea modernizării şi extinderii creşelor nr. 1 şi 10, estimată peste un an, Hotelul Municipal îşi va păstra destinaţia de creşă. Luând în calcul că cele două creşe vor primi atunci din nou înscrieri la grupele mici, adică în jur de 100 de beneficiari, pentru anul 2020 - 2021 vor fi disponibile cu circa 200 de locuri de înscriere mai mult decât în prezent.

În paralel, Primăria Municipiului Iaşi face demersuri pentru identificarea altor spaţii care pot fi amenajate drept creşe, precum şi a unor terenuri pe care să poată fi construite creşe noi. Municipalitatea lucrează la un proiect - tip de creşă, care să poată fi construit rapid în zonele disponibile identificate, prioritate având cartierele în care nu există creşe în prezent. Tudor DAMASCHIN

 

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Tribunalul Iași, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8669/99/2017 (526/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum şi a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Tutun și Ziare” S.R.L. Iași, cu sediul în municipiul Iași, str. Bălţii nr. 6, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV – Valoare -lei- 1. Chioşcuri ziare dezafectate - 10.906,00; 2. Utilitare dacia Logan - 10.230,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2020. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 13.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 27.04.2020, 04.05.2020, 11.05.2020, 18.05.2020 și 25.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanției de participare la licitație de 30% din prețul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât și documentele de înființare și împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanției de participare la licitație, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toți cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informații suplimentare se pot obține la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, județul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035, 0727/850575 și 0744/291653..
Mihai Chirica - Primarul Municipiului Iași DE LA EDIL LA CETĂȚEAN   29.05.2020  VIDEO
29/05/2020 23:26

Astăzi 29.05.2020 incepand cu orele 17:00, invitat Mihai Chirica - Primarul Municipiului Iasi. Puteti intra in legatură directă cu noi la numărul de telefon 0332.711.222 CLIC AICI  www.facebook.com/ ...

Modificări în circulaţia tramvaielor
29/05/2020 17:32

Începerea lucrărilor in cadrul proiectului de reabilitare a infrastructurii de tramvai pe Strada Pădurii (intre Cinci Drumuri si intersectia cu Str. Nicorită) aduce schimbări si in circulatia mijlo ...

Contractul pentru execuția tronsonului de autostradă A3 Târgu Mureș - Ungheni (Aeroport)  a fost semnat vineri de către Compania de Drumuri
29/05/2020 16:54

 Contractul pentru executia tronsonului de autostradă A3 Targu Mures - Ungheni (Aeroport) si drum de legătură a fost semnat vineri de către Compania de Drumuri si Strabag, după o licitatie plină de t ...

Asistență socială ieșeană, la un pas de faliment!
29/05/2020 15:09

* aproape s-au epuizat banii pentru asigurarea traiului celor din sistemul de protectie socială - copiii din centrele de plasament, plata asistentilor maternali, asigurarea conditiilor de trai si ingrijire pen ...

PREMIERĂ Guvernul făcut de rușine de judele Neamț și Iași – Primul spital Modular Mobil pentru bolnavii de COVID din Moldova este aproape gata
29/05/2020 08:22

 Primul spital Modular Mobil pentru bolnavii de COVID-19 este gata! În aceste zile se instalează containerele care au sosit deja la destinatie... urmand ca in perioada imediat următoare v ...

Numărul firmelor nou-înfiinţate a scăzut, la Iaşi, cu peste 40%!
29/05/2020 00:01

* dintre acestea, 934 sunt societăţi cu răspundere limitată (SRL), 301 persoane fizice autorizate (PFA), 8 intreprinderi familiale (IF) şi 143 intreprinderi individuale (II), capitol la care Iaşul deţine ...

Reprezentanţii societăţii civile se opun construirii pasajelor din Podu Roş
29/05/2020 00:00

  „Dacă facem mai mult loc pentru masini, o să avem mai multe masini”. Este ceea ce susţin reprezentaţii Asociaţiei Civica, care, invocand faptul că principiul centrării mobilităti ...

Consiliul Local va hotărî, astăzi, soarta a 25 de proiecte esenţiale pentru ieşeni
29/05/2020 00:00

  Consilierii locali se reunesc astăzi in şedinţa ordinară aferentă lunii mai, pe ordinea de zi figurand 25 de proiecte cu tematică variată. Unul dintre cele mai importante vizează modernizar ...

O nouă campanie de colectare a hârburilor din casele ieşenilor
29/05/2020 00:00

  Primăria Municipiului Iasi si Asociatia RoRec, Serviciul Local de Colectare Iasi, SC Salubris S.A impreună cu partenerii locali organizează in luna iunie o actiune specială de colectare a deseur ...


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!