Dubla-ocolire din Nicolina va deveni istorie
Dimensiune font:
Comisia de Circulaţie a stabilit ca autoturismele să nu mai aibă voie să circule pe liniile de tramvai pentru a permite mijloacelor de transport în comun să ajungă mai repede la destinaţie * de asemenea, şoferii vor fi amendaţi dacă îşi vor mai lăsa maşinile parcate lângă bordură în timpul zilei
De ani buni se tot vorbește în Iași de realizarea unor benzi exclusiv pentru autobuzele CTP, însă măsura s-a lăsat aşteptată în ciuda faptului că, zi de zi, mijloacele de transport sunt prizonierele unui trafic de calvar. Inclusiv reprezentanţii Companiei de Transport Public au făcut demersuri pe lângă Comisia de Circulaţie din cadrul Primăriei Iaşi pentru a stopa rularea autoturismelor pe calea de tramvai, demers care a primit întotdeauna aviz negativ. Ignorate ani la rând, solicitările venite din partea CTP referitoare la eliminarea ocolirii prin stânga a peroanelor stațiilor de tramvai din Nicolina-CUG au fost, în cele din urmă, acceptate de Comisia de Circulație de pe lângă Primăria Iași. Aceasta a stabilit ca autoturismele să nu mai aibă voie să circule pe liniile de tramvai pentru a permite mijloacelor de transport în comun să ajungă mai repede la destinaţie. „Pe zona Nicolina, am stabilit că nu se va mai circula pe liniile de tramvai. Vor circula doar tramvaiele, autobuzele şi taxiurile”, a spus viceprimarul Radu Botez.
Dispar maşinile parcate la trotuar
Îmbucurător este faptul că membrii Comisiei au luat o decizie şi în ceea ce priveşte parcarea pe prima bandă, lucru care făcea ca circulaţia pe tronsonul CUG – Podu Roş să se desfăşoare pe două benzi. „Concomitent se va interzice în mod drastic parcarea la bordură în intervalul orar 7.00- 20.00. Se va parca la bordură când nu este un trafic deosebit noaptea”, a mai spus viceprimarul. Acesta a mai precizat faptul că nu se va mai putea vira la stânga pentru a se putea realiza fluidizarea traficului.
Facem mențiunea că în momentul demarării investiţiei pe Axa Sud (Pd. Roş - CUG) s-a spus că atât tramvaiele, cât şi autobuzele (care vor folosi a treia bandă, împreună cu tramvaiele), vor beneficia de culoar propriu. Măsura nu a fost implementată niciodată, acceptându-se, odată cu permiterea dublei-ocoliri, doar limitarea vitezei de tranzitarea a zonelor din dreptul refugiilor la 30 de km/oră. Acest lucru nu a avut darul de a reduce numărul accidentelor din dreptul staţiilor.
Ne trebuie pasaje în Podu Roş
Practic, în acest moment, municipalitatea ieşeană trebuie să găsească soluţii suplimentare pentru zona Podu Roş, întrucât, aşa cum afirma viceprimarul Radu Botez, acesta este cu adevărat punctul nevralgic al traficului dinpre şi spre CUG. „Pe oricâte benzi s-ar venit pe Nicolina, punctul mort este Podu Roş. Deci, indiferent dacă vom veni dinspre Socola, dinspre Nicolina pe 10 benzi, tot în Podu Roş va exista un punct mort şi orice depăşire pe linia de tramvai sau pe trotuar ca sa ajungi mai în faţă cu încă o maşină nu face nimic altceva decât să blocheze traficul. Deci Podul Podu Roş este punctul nevralgic care, sigur, trebuie rezolvat”, a punctat acesta.
În ecuaţie ar putea intra pasajele supraterane, proiect blocat luni întregi la Comisia de monumente din cadrul Direcţiei Judeţene de Cultură, dar care a primit recent avizul Comisiei de monumente. Construcţia pasajelor face parte din proiectul intitulat „Fluidizarea traficului din intersecţia Podu Roş cu Splai Bahlui Mal Drept şi Bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron. Investiţia are la bază dorinţa edililor de a evita producerea de accidente cauzate de numărul mare de autoturisme care tranzitează intersecţia Podu Roş, dar şi supraaglomerarea sensului giratoriu din Podu Roş şi a întregii intersecţii ca urmare a apariţiei de noi zone rezidenţiale către capăt CUG, Ciurea, Lunca Cetăţuii sau Dealul Galata. Practic, cele două pasaje vor prelua câte o bandă de circulaţie de pe cele două Splaiuri (direcţia Podul de Piatră - bd. Tudor Vladimirescu pe axul Splaiului Bahlui Mal Drept şi direcţia bd. Mangeron - Podul de Piatră pe axul Splaiului Bahlui Mal Stâng), se vor reuni deasupra albiei Bahluiului în zona podului de peste râu, apoi vor reveni pe cele două maluri ale acestuia. Pasajele nu vor avea trotuare, dar vor avea prevăzute piste pentru biciclete și suprafeţe de refugiu, asigurând fluenţa circulaţiei auto, cât şi posibilitatea de depăşire a autovehiculelor aflate în staţionare ca urmare a unei avarii.
Cele două pasaje vor avea o lungime de 551,6 metri (Pasaj Mal Drept), respectiv 546,6 metri (Pasaj Mal Stâng). Lăţimea fiecărui pasaj va fi de 7 metri (cu o singură bandă carosabilă). Realizarea investiţiei s-ar situa între 18 şi 24 de luni, deşi sunt luate în calcul şi variante mult mai rapide, de maxim 6 luni. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau