„Efortul regionalizării trebuie asumat anul acesta“

default

Dimensiune font:

| 04-04-2013 05:00

*directorul ADR Nord-Est a transmis oficialilor din administraţia publică faptul că orgoliile trebuiesc lăsate la o parte pentru binele regiunii * acesta crede că noul cadru financiar 2014-2020 ar trebui să găsească România împărţită pe regiuni şi că miza nu este stabilirea capitalelor, ci împărţirea echilibrată a polilor de putere
*şeful agenţiei a vorbit şi despre problemele întâmpinate în derularea proiectelor pe REGIO şi ce investiţii au fost solicitate cel mai mult în exerciţiul financiar 2007-2013

 

- Pe final de exerciţiu bugetar 2007-2013, cum aţi caracteriza absorbţia de fonduri europene în Regiunea Nord-Est, în comparaţie cu celelalte regiuni ale României şi cu celelalte programe derulate la nivelul ţării?
 
- Programul Operaţional Regional, cel pentru care ADR Nord-Est îşi asumă responsabilitatea la nivelul Regiunii Nord-Est a fost recunoscut ca performer în rândul celor 7 programe operaţionale, dar acest statut nu ne măguleşte, ci ne responsabilizează. Gradul de absorbţie la nivelul regiunii noastre este de 45 % din valoarea alocată. Pe lângă sentimentul care ne poate încerca, acela al satisfacţiei lucrului bine făcut, noi nu uităm şi că nevoile în Regiunea Nord-Est sunt mai mari decât oriunde în ţară, iar eforturile noastre vor trebui intensificate în următoare perioadă.
 
 
- Ce categorii de proiecte s-au derulat cel mai bine (din punctul de vedere al evaluării, implementării) pe REGIO, unde s-au identificat cele mai multe obstacole (autorităţi locale, mediu de afaceri, ONG-uri) şi care ar fi accesate?
 
- Proiectele destinate infrastructurii sociale (spitale, centre sociale, intervenţii în situaţii de urgenţă), dar şi cele destinate reabilitării şi modernizării infrastructurii rutiere (drumuri judeţene şi străzi urbane), au fost implementate în bune condiţii, contribuind la atingerea obiectivului Programului. De asemenea, pentru proiectele derulate prin Axa 1, privind dezvoltarea urbană, sunt create premisele unei implementări eficiente, cu impact major asupra comunităţilor, având în vedere caracterul lor integrat. Ca principale probleme identificate: lipsa unor analize aprofundate a resurselor financiare, atât în rândul administraţiilor publice locale, cât şi în mediul privat, a generat situaţii dificile în implementare. Pe de o parte, ne-am confruntat cu situaţia unor unităţi administrativ- teritoriale mici, care au iniţiat proiecte ambiţioase, de valori mari, dar prin aplicarea unor corecţii financiare, ajung să le implementeze în condiţii foarte grele. Pe de altă parte, microîntreprinderile au întâmpinat reale dificultăţi în asigurarea resurselor financiare pentru derularea proiectelor, acutizate şi de înăsprirea condiţiilor de creditare. Legislaţia în domeniul achiziţiilor, dar şi posibilităţile de interpretare a acesteia au permis, în unele cazuri, atribuirea contractelor de lucrări unor furnizori de lucrări care întâmpină serioase probleme în întocmirea documentaţiilor în mod corect, respectarea termenelor de execuţie şi a calităţii lucrărilor. 
 

Oportunitatea Moldovei: „potenţialul inovativ“
 
- Pregătiţi următoarea etapă de finanţare 2014-2020, din primele versiuni ale Strategiei de Dezvoltare Regională care sunt obstacolele pe care trebuie să le depăşească regiunea şi care credeţi că sunt atuurile acestei zone, ce continuă să fie în topul celor mai sărace din UE?
 
- Pentru finalizarea analizei economico-sociale s-a desfăşurat un amplu proces consultativ cu unităţile administrativ-teritoriale din regiune, iar informaţiile colectate sunt de natură să fundamenteze strategia regională şi, ulterior, portofoliul regional pentru următoarea perioadă. Fireşte, vom ţine cont de priorităţile Strategiei Europa 2020 (creştere inteligentă, creştere durabilă şi creştere favorabilă incluziunii), dar vom ţine cont şi de principalii factori care determină menţinerea unui nivel scăzut de dezvoltare a Regiunii: lipsa alternativelor economice pentru populaţia din mediul rural, competitivitatea scăzută a mediului economic şi nivelul scăzut de atractivitate pentru investitori şi vom încerca să le corectăm. Printre oportunităţile Regiunii, pe lângă potenţialul agricol şi zootehnic ridicat, potenţialul turistic, se adaugă şi energiile regenerabile, Prin direcţiile strategice propuse vom încerca şi valorificarea potenţialului inovativ din Regiune, element cert de valoare adăugată.
 
Citeşte AICI despre primele date legate de Strategia de Dezvoltare Regională
 
- Care sunt principalele măsuri pentru ca în „2020 Regiunea Nord-Est să fie un loc atractiv pentru a investi, a lucra şi a locui“?
 
- Pentru atingerea acestui deziderat în 2020, priorităţile tematice care se conturează pentru viitoarea perioadă de programare vizează: îmbunătăţirea capitalului uman prin măsuri orientate către creşterea ocupării, accesului la educaţie şi promovarea incluziunii sociale, dezvoltarea unei infrastructuri moderne care să asigure creşterea accesibilităţii, conectivităţii şi atractivităţii Regiunii Nord-Est, sprijinirea unei economii competitive şi a dezvoltării locale, dar şi optimizarea utilizării şi protejarea resurselor naturale.
 

- Cum vedeţi regionalizarea la nivelul României? Este modelul francez cel mai bun? Putem aplica forma la fondul românesc?
- Avem nevoie de un model, iar modelul francez poate fi o bună sursă de inspiraţie pentru noi. Structura administrativă franceză este formată din 3 nivele de comunităţi teritoriale descentralizate: „regiunile“, „departamentele“ şi „comunele“ (municipalităţile). Aceste 3 nivele sunt conduse de către autorităţi teritoriale alese. Franţa numără astăzi 26 de regiuni, 100 de departamente şi peste 36.000 de comune. În actuala propunere de regionalizare propusă de Guvern, şi la noi ar trebui să se menţină cele 3 nivele teritoriale: regiuni, judeţe şi localităţi. Nu trebuie să uităm că, atât România, cât şi Franţa sunt state unitare, cu o tradiţie administrativă şi constituţională asemănătoare. Dacă luăm în calcul şi faptul că România nu are tradiţii de tip autonomist precum Spania sau Italia şi că orice astfel de discuţie ar stârni pasiuni legate de Transilvania, modelul francez se dovedeşte cel mai viabil.
 
- Ar trebui realizată regionalizarea până la debutul noului exerciţiu financiar (2014) şi dacă, da, credeţi că 11 luni ajung pentru implementarea noului model administrativ?
 
- Deşi, vorbind de un proces atât de complex, termenul de 11 luni poate părea acum complet nerealist, ar trebui ca procesul să se finalizeze până la finalul anului, pentru ca noul exerciţiu financiar 2014-2020 să ne prindă cu aceste structuri deja constituite. Am văzut că unii contestatari ai procesului consideră argumentul accesării mai uşoare a fondurilor structurale un clişeu, dar vreau să-i contrazic: Experienţa acestui prim exerciţiu de implementare a Instrumentelor Structurale ne-a dat măsura dificultăţilor de accesare pe care le presupune actuala organizare administrativ-teritorială. Iar dacă Programul Operaţional Regional are cele mai bune rezultate la nivel naţional, asta se datorează şi faptului că a fost singurul implementat la nivel regional. Poate asta ar trebui să spună ceva. Nu va fi uşor, dar având în vedere că regionalizarea este declarată ca prioritate a guvernului, având în vedere disponibilitatea noastră şi a colegilor din domeniul dezvoltării regionale, de-a colabora în mod constructiv pentru succesul acestui proces, acest efort trebuie asumat anul acesta.
 
- Cât va fi orgoliu şi cât obiectivitate în a prioretiza proiectele de anvergură ale regiunii?
 
- Proiectele strategice ale Regiunii Nord-Est pentru viitorul apropiat sunt deja conturate şi au rezultat în urma consultărilor cu administraţiile publice locale pe care noi le-am desfăşurat în 2012. În urma analizei propunerilor de proiecte strategice formulate de autorităţile publice şi a recomandărilor colegilor noştri, experţi în planificare şi programare, a rezultat o listă cu 12 proiecte considerate relevante. Modul în care ele vor fi prioritizate în interiorul Regiunii, depinde în mare măsură şi de capacitatea de colaborare a liderilor, de disponibilitatea lor pentru consens şi dorinţa acestora de-a realiza proiecte cu impact major.
 
- Sunt suficient de maturi liderii politici din Moldova pentru a accepta să lucreze împreună pentru proiectele regiunii?
 
- Trebuie să fie! Consider că şi precedentul de colaborare din cadrul Consiliului pentru Dezvoltare Regională Nord-Est unde, stând la aceeaşi masă au fost nevoiţi să înţeleagă că, pentru binele individual, nu trebuie să sacrifice binele comun, poate fi un argument că liderii politici din regiune pot fi maturi şi responsabili, în interesul cetăţenilor Regiunii. Modul în care au colaborat, atât cu noi, în calitate de Organism Intermediar, cât şi între ei, vizând o implementare echilibrată a Programului Operaţional Regional în Moldova, constituie premisa unei colaborări constructive şi în continuare.
 
- Este nevoie de o capitală regională din prima etapa a regionalizării? Din punctul dumneavoastră de vedere unde ar trebui să fie stabilită aceasta la Iaşi, Bacău sau Suceava şi ce criterii ar trebui să fie esenţiale în stabilirea ei?
 
- E prematur să mă pronunţ în acest sens. Trebuie să înţelegem că nu asta este miza reală. Capitala Regiunii ar putea fi în oricare din oraşele enunţate de dumneavoastră sau, la fel de bine, dacă ADR Nord-Est va deveni aparat de lucru al Regiunii, la Piatra Neamţ. Important este să se respecte principiul echilibrului, adică nu toţi polii de putere (administrativi, financiari), să fie localizaţi într-o singură zonă, în detrimentul celorlalte, întrucât în acest caz dezvoltarea teritorială echilibrată, care este un deziderat al regionalizării, nu va fi posibilă.
(Alina Stan)


 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Comentarii

humulescu

Apr 06, 2013

a ajuns escocul asta sa-si dea cu parerea cu regionalizarea? dar de ancheta de la dna nu povestesti nimic apostule?

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
Elevii de la Negruzzi nu şi-au primit banii alocaţi de Primărie
24/09/2020 00:00

    La inceputul lunii septembrie, Primăria Municipiului Iasi a distribuit către unitătile de invătămant preuniversitar tichetele valorice corespunzătoare burselor pentru 14.058 de elevi iesen ...

Municipalitatea a investit două milioane de euro la Parhon
24/09/2020 00:00

  Primarul Mihai Chirica a vizitat ieri Spitalul Clinic „Dr. C. I. Parhon”, acolo unde, cu finantare de la bugetul local, se realizează lucrări de reabilitare si modernizare a sectiei ATI si ...

Coronavirusul și alegerile închid școlile!
23/09/2020 23:51

În perioada 25 - 29 septembrie, activitatea didactică in 392 de unităţi de invăţămant din judeţ, care au fost desemnate secţii de votare, se va desfăşura exclusiv online * elevii din trei clase ...

Un deţinut e revoltat că primește teme grele, „cu integrame şi vechi preşedinţi”
23/09/2020 23:14

Deţinutul urmează studiile gimmnaziale in puşcărie, el fiind elev in clasa a VII-a. Pană la declanşarea pandemiei, cursurile se desfăşurau in sălile de clasă din Penitenciar, insă acum profesorii tra ...

Angajatorii ieșeni caută cu disperare absolvenți de studii superioare
23/09/2020 23:11

Piaţa muncii la nivelul judeţului Iaşi este relativ staţionară in raport cu cifrele de săptămana trecută. Acum sunt 756 posturi vacante, faţă de 759. Însă, pe domenii şi studii au apărut cate ...

Un hoţ face colecţie de condamnări din puşcărie
23/09/2020 23:05

Fapta a avut loc pe 20 iunie 2016, in jurul amiezii. Gabi se plimba fără vreo ţintă anume prin baza de agrement de la Ciurbeşti. Cum mergea el de-aiurea, a văzut parcat la umbra copacilor un Renault Fluen ...

La Suceava au fost construite, în ultimii 30 de ani, 58.557 locuinţe!
23/09/2020 20:54

 * in perioada 1990 - 2019, in doar trei judeţe ponderea locuinţelor construite in ultimele trei decenii depăşeşte pragul de 20%, respectiv in Constanţa (22,1%), Cluj (22%) şi Suceava (21,4%) & ...

Cursul euro la bănci a ajuns la 4,94 lei
23/09/2020 20:52

 * modificările populist-electorale aduse de către PSD rectificării bugetare, prin care se mentine majorarea pensiilor si a veniturilor profesorilor, a provocat prima victimă - cursul de schimb al leul ...

Patru facultăţi de la „Cuza” vor studii universitare în sistem online
23/09/2020 20:41

„Am consultat comunitatea academică, profesorii, studenţii şi am primit propuneri in scris de la cele 15 facultăţi cu privire la modul de desfăşurare a activităţilor. O facultate - Teologia Roman ...

Un nou drum de la CIUREA spre IASI. Au inceput lucrarile
23/09/2020 16:51

Cu 1,95 milioane de lei (fără TVA), Primăria Ciurea a achiziţionat lucrările de modernizare a străzii Olarilor, pe o lungime de 1,94 km. Drumul este paralel cu linia de tren spre Iaşi, incepe in dreptul ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei