FOTO - Specialiştii spun că Iaşul nu are nevoie de o „centură” prin CUG!
Dimensiune font:
Una dintre variantele cu adevărat utile ar fi Holboca (cu o legătură până la DN24 - Tomeşti) - Aeroportul Internaţional Iaşi – Aroneanu - Cuza Vodă – Vânători – Rediu Breazu – Bogonos – Uricani - Lunca Cetăţuii
Consilierii locali ieşeni au avizat declanşarea procedurilor de contractare a Şoselei de Centură de către Ministerul Transporturilor, mai precis a investiţiei „Varianta de ocolire a Municipiului Iaşi”- etapa I- Varianta Sud Obiect 3 -Varianta trafic greu, Sector km 19+690 (Selgros)- Km 26 + 460 (DN 28). Decizia survine la o zi după ce preşedintelui Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa, reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prefectul judeţului Iaşi, Marian Şerbescu, primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica şi reprezentanţii furnizorilor de utilităţi, avuseseră o întrevedere în vederea stabilirii unui studiu legat de reţelele de utilităţi „S-a încercat desluşirea motivelor pentru care municipiul Iaşi, principalul partener al proiectului, a fost ultimul înştiinţat despre declanşarea procedurii. Din puncul meu de vedere, au început-o pe repede înainte, fără să analizeze dedesubturile tehnice ale proiectului. Au preluat un studiu de fezabilitate elaborat înainte de 2009 şi l-au dus în zona procedurii de achiziţeie, după care s-au trezit în impas. Un impas determinat de reteaua de utilităţil, ce se întâmpla cu aceasta. Dar, pentru a nu mai întârzia, pentru a nu a prejuducia procedura, am decis să elaborăm în regim de urgenţă acest proiect, să găsim soluţiii pentru a moderniza reţeaua acolo unde este cazul, să relocăm utilităţile sau să le protejăm pe cele ce nu pot fi soase din amplasament. Au acceptat. Însă nu scrie că ne asumăm şi finanţarea utilităţilor pentru că tot ei au zis că în condiţiile în care se ajunge la indicatori cu valori mari, vor solicita finanţarea acestor lucrări de la minister”, a explicat primarul Mihai Chirica.
„Nu ne trebuie centură prin Poitiers şi Şos. Nicolina”
Subiectul şoselei de centură a suscitat şi continuă să suscite interesul specialiştilor, nu de puţine ori aceştia afirmând că o astfel de investiţie trebuie realizată în afara oraşului. Arhitectul Andrei Ciuhodaru vine cu o propunere. „De fapt, nouă nici nu ne trebuie aşa mult centura asta. Păi, cu traficul de la Sculeni ce facem? Tot prin Tudor? Centura care ne trebuie urgent este cea de nord, la profil de autostradă - parte a A8. Ideal ar fi să o avem prin afara oraşului! Să treacă mai aproape de Holboca (cu o legătură până la DN24 - Tomeşti), care să treacă mai aproape de Aeroportul Internaţional Iaşi, paralel la est cu pista acestuia. Acolo sa fie un nou Terminal şi Zona Cargo. Împuşcăm mai mulţi iepuri dintr-un foc. Continuată apoi prin est de Aroneanu şi Dorobanţ, pe la nord de Cuza Vodă, sud sau nord de Vânători, Nord de Rediu-Breazu, apoi pe la est de Bogonos să se intersecteze cu E58, ideal la căpătul Centurii Sud, prin Uricani, Lunca Cetăţuii. Aşa scoatem şi traficul de la Albiţa şi Pod Ungheni Sud, şi dinspre Vaslui, şi de la Leţcani. Centura asta prin Poitiers şi Şoseaua Nicolina nu ne mai trebuie”, afirmă arhitectul Andrei Ciuhodaru. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau