Frică de schimbare în jurul RATP
Dimensiune font:
* înfiinţarea Companiei de Transport Public este percepută de vârstnici drept pretext pentru eliminarea gratuităţilor acordate pensionarilor * alţii, în schimb, aşteaptă tarife mai mici faţă de actuala RATP, înglodată în datorii
Ieşenii nu par conectaţi la schimbările pe care municipalitatea le-a gândit pentru revigorarea transportului public local. Pentru mulţi dintre ei, încredinţarea acestui serviciu unei societăţi noi, care va prelua în totalitate personalul şi implicit atribuţiile RATP, nu înseamnă altceva decât „o altă Mărie, cu aceeaşi pălărie”, fără niciun avantaj imediat, dar mai ales palpabil. Toate acestea din cauza faptului că nimeni nu oferă informaţii despre tarifele pe care le va practica noua societate sau dacă se vor acorda în continuare gratuităţi pentru pensionari. „Pentru mine nu este important cine mă duce la şcoală, RATP sau cum s-o fi chemând societatea de care îmi spuneţi. Dacă preţurile vor fi mai mici decât cele actuale, atunci pot admite că această schimbare este în folosul cetăţenilor”, spune Dan Proca, student. La rândul lor, pensionarii sunt curioşi să afle ce le rezervă viitorul. „Să nu fie cumva o strategie prin care vor să ne lase fără libere. S-au auzit tot felul de lucruri, cum că RATP dă faliment pentru că transportă mulţi pensionari, aşa încât aş fi curios să ştiu ce au de gând cu noi”, întreabă Constantin Pleşescu, 68 ani, pensionar. În schimb, angajaţii regiei locale de transport public sunt mult mai preocupaţi de subiect, dat fiind faptul că este vorba de locul lor de muncă. „De transformarea regiei s-a vorbit de la începutul anului, fără a ni se spune în ce constă aceasta. Atâta doar că va fi mult mai bine... Nimic despre salariu sau dacă vor fi concedieri”, afirmă unul dintre vatmani, care, precaut, a solicitat să nu-i declinăm identitatea.
„Marele avantaj constă în faptul că, spre deosebire de RATP, Compania de Transport Public poate beneficia de fonduri nerambursabile pentru achiziţia de mijloace de transport noi”- Marius Dangă, viceprimar
Ieşenii pot sta liniştiţi. „Jocul” va avea aceleaşi reguli!
Viceprimarul Marius Dangă, cel desemnat de primar să preia problema transportului public din Iaşi, susţine că înţelege reticenţa ieşenilor, precizând însă că aceştia nu trebuie să aibă niciun motiv de îngrijorare. „Marele avantaj constă în faptul că SC Compania de Transport Public poate beneficia, spre deosebire de RATP, de fonduri nerambursabile pentru achiziţia de mijloace de transport noi. Guvernul a trimis deja către CE documentul prin care îşi respectă promisiunea ca din viitoarele axe să poată fi finanţate, prin POR, investiţiile în transportul public”, spune viceprimarul. Cât priveşte tarifele, gratuităţile pentru pensionari sau numărul de angajaţi al Companiei de Transport Public, nimic nu se schimbă. „În ţară nu mai întâlnim operatori care să presteze acest serviciu la tarife mai mici de 2 lei călătoria. Dimpotrivă. Sunt localităţi care au tarife mai mari decât la Iaşi. În privinţa gratuităţilor, acestea vor fi acordate în continuare în conformitate cu prevederile legale. Iar legat de temerile angajaţilor RATP, noua societate va opera cu un număr egal de salariaţi cu cel al regiei. Să fie clar, nu va fi dat nimeni afară. Ne dorim să preluăm tot personalul RATP, însă fără a forţa pe cineva să treacă la noua societate”, afirmă edilul. (Tudor Damaschin)
Se înfiinţează AMSIT!
În fine, un alt avantaj, insesizabil pentru cetăţeni, constă în faptul că numai o societate de transport degrevată de datorii, deci cu posibilitatea de a se dezvolta, poate contribui la extinderea serviciului înspre localităţile limitrofe oraşului. „Intrăm pe linie dreaptă cu înfiinţarea unei Asociaţii Metropolitane pentru dezvoltarea Serviciilor şi Infrastructurii de Transport (AMSIT) Iaşi, pentru care există deja disponibilitatea denumirii şi acordul Consiliului Judeţean de a face parte în calitate de membru alături de alte 20 de localităţi din jurul Iaşului”, mai spune viceprimarul.
Acum ne poți urmări și pe FACEBOOK
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
suzuki
Jun 12, 2013
ar fi o idee sa mai elimine din gratutitatile pt. pensionari, sa nu mai fie 100% pt toata lumea de peste 65 de ani; ci in functie de cuantumul pensiei, gradual. noi restul avem de platit o gramada de impozite pe masini, in viitor inca o taxa pe locul de parcare indiferent unde parcam ca sa sustinem si din gratutitatile la transport si nu avem nici o reducere...
Adauga comentariul tau