Greu de crezut! Sute de ieșeni exportă mașini second-hand în Germania!
Dimensiune font:
* luna trecută, din cele 200 solicitări de radiere depuse la DRPCIV Iași, 100 au avut ca scop exportul * cele mai multe mașini radiate din județul Iași pleacă spre țări precum Bulgaria, Germania, Ungaria și Polonia, unde sunt preferate pentru prețul accesibil și istoricul tehnic verificabil * în unele cazuri, acestea sunt reînmatriculate și revândute mai departe către clienți din Europa de Est
Tot mai mulți ieșeni aleg să-și radieze autoturismele pentru export, în contextul creșterii cererii de mașini second-hand din afara țării. Potrivit estimărilor neoficiale de la Direcția Regim Permise și Înmatriculări Vehicule (DRPCIV) Iași, numărul solicitărilor de radiere pentru export a crescut cu peste 30% în ultimele 6 luni, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Doar luna trecută, din cele 200 solicitări de radiere depuse la DRPCIV Iași, 100 au avut ca scop exportul.
Cele mai multe mașini radiate din județul Iași pleacă spre țări precum Bulgaria, Germania, Ungaria și Polonia, unde sunt preferate pentru prețul accesibil și istoricul tehnic verificabil. În unele cazuri, acestea sunt reînmatriculate și revândute mai departe către clienți din Europa de Est.
Cele mai căutate autoturisme la export au fost, la Iași, în mai, Dacia, cu 16 unități exportate, Volkswagen și Renaul – câte 6, Audi Mercedes-Bednz și BMW – câte 5, dar au existat și mărci mai… scumpe: 2 Porche și 1 Bentley.
Totodată, există o cerere foarte mare în ceea ce privește autoutilitarele, fiind „exportate” 27 de unități.
Cel mai vechi autovehicul exportat luna trecută a fost un Volkswagen Trasnporter, fabricat în anul 1997.
Radierea din circulație pentru export este o procedură prin care autoturismul este scos definitiv din evidențele autorităților române, urmând să fie înmatriculat într-un alt stat. Este un pas esențial pentru a evita răspunderea legală ulterioară în caz de contravenții sau accidente.
Procedura se desfășoară la Serviciul Înmatriculări și Permise Auto Iași, situat pe Șoseaua Națională nr. 43, iar programările se pot face online sau la ghișeu. De regulă, dosarele complete se soluționează în aceeași zi.
Specialiștii avertizează că, în lipsa radierii, fostul proprietar poate rămâne responsabil legal pentru eventuale taxe, amenzi sau incidente rutiere produse de noul proprietar în străinătate. „Am avut cazuri în care cetățeni din Iași au fost somați de ANAF pentru plata unor taxe de mediu sau au primit amenzi internaționale, deși nu mai dețineau fizic mașina de luni bune”, a declarat un reprezentant DRPCIV Iași. Daniel BACIU
Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!
Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.
Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.
► Intră pe canalul nostru oficial:
⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.
Adauga comentariul tau