Guvernul şi-a asumat construcţia autostrăzii A8 până în anul 2026!
Dimensiune font:
* prim-ministrul Viorica Dăncilă a promis, la întâlnirea cu asociaţiile civice din Moldova, că, în maxim două săptămâni, tronsonul de autostradă Leţcani - Cristeşti (61+7 km) va avea un studiu de fundamentare şi va fi scos la licitaţie pentru selecţia de oferte în varianta parteneriat public-privat * cât priveşte podul de la Ungheni, acesta va fi mutat în avalul râului Prut, ca urmare a unei suprapuneri cu o arie naturală protejată * din acest motiv, segmentul A8 Ungheni – Iaşi - Leţcani va face obiectul unui proiect distinct, trecând în administrarea CNAIR * Guvernul şi-a asumat ca dată de încheiere a lucrărilor la primul tronson din autostrada A8 - Iaşi - Târgu Neamţ, anul 2022
Asociaţiile care militează pentru construirea de autostrăzi în Moldova - Împreună pentru A8, Moldova vrea Autostradă, Pro Infrastructură şi Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei au avut, vineri, o întâlnire cu prim-ministrul Viorica Dăncilă şi cu consilierul său personal, Darius Vâlcov. În cadrul discuţiilor, care au durat o oră şi douăzeci de minute, s-au abordat toate punctele puse în discuţie de reprezentanţii asociaţiilor civice, accentul fiind pus, inevitabil, pe faptul că proiectul de buget naţional nu prevedea, iniţial, nicio alocare financiară pentru infrastructura mare din zona Moldovei.
Astfel, la solicitarea asociaţiilor, ca urmare a deprofesionalizării instituţiei, premierul a susţinut reorganizarea de urgenţă a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), luând în calcul scindarea acesteia, una dintre viitoarele structuri intrând sub tutela Guvernului.
Totodată, în discuţii au fost precizate şi termenele pe care Guvernul Dăncilă şi le-a asumat pentru finalizarea lucrărilor la autostrada A8 Ungheni – Iaşi - Târgu Mureş.
Potrivit unui comunicat de presă emis sâmbătă de către asociaţiile care militează pentru dezvoltarea infrastructurii în Moldova, Guvernul Dăncilă şi-a asumat ca dată de încheiere a lucrărilor la tronsonul Iaşi - Târgu Neamţ anul 2022, urmând ca traseul complet al autostrăzii să fie finalizat până în 2026.
De asemenea, s-a precizat că Guvernul nu doreşte să renunţe la ideea construirii în Parteneriat Public Privat (PPP) a tronsonului Ungheni – Iaşi - Târgu Neamţ (Leţcani - Cristeşti), reiterând argumentul costurilor mai mici de construcţie prin această variantă şi procedura anevoioasă din cauza birocraţiei.
Probleme la tronsoanele Ungheni – Iaşi - Leţcani şi Cristeşti - Târgu Neamţ
Asociaţiile au declarat că, în urma întâlnirii cu Dăncilă, nu a fost lămurit pe deplin aspectul privind lipsa unui segment de 32 de kilometri din autostrada A8 (tronsoanele Ungheni – Iaşi - Leţcani şi Cristeşti - Târgu Neamţ), din Studiul de Fundamentare, reprezentanţii Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză neputând oferi un răspuns la această problemă concretă. „Pe tronsonul Leţcani - Cristeşti (61+7 km), în maxim două săptămâni va fi aprobat Studiul de Fundamentare şi va fi scos la licitaţie pentru selecţia de oferte în varianta PPP. Ofertanţii îşi vor asuma toată investiţia – Studiul de Fezabilitate + Proiectul Tehnic + Execuţie. Pentru tronsoanele Paşcani - Suceava şi Suceava - Siret, aparţinând autostrăzii A7, urmează să fie aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai proiectului. În ceea ce priveşte podul de la Ungheni, acesta va fi mutat în avalul râului Prut, ca urmare a unei suprapuneri cu o arie naturală protejată. Din acest motiv, segmentul A8 Ungheni – Iaşi - Leţcani va face obiectul unui proiect distinct, ieşind din varianta PPP şi trecând în administrarea CNAIR”, se mai arată în comunicat.
Asociaţiile ce promovează construirea autostrăzilor Moldovei au declarat că vor continua monitorizarea şi implicarea activă în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor mai sus menţionate. „Autostrada A8 este o investiţie a noastră, a României. Trebuie să obligăm Guvernul să respecte legea aşa cum noi, românii de rând, suntem obligaţi să respectăm legile acestei ţări. Nu cerem pensii şi salarii, cerem investiţii în infrastructură! Cerem dezvoltare în regiunea Moldova şi în toată România. Dacă nu vom fi ascultaţi, atunci mai avem două căi de atac: justiţia şi votul popular”, a spus Cătălin Urtoi, unul dintre liderii asociaţiei Împreună pentru A8. Florentina SANDU
***
Punctul de vedere al Guvernului legat de viitoarea taxă pentru autostradă pe tronsonul Iaşi - Târgu Neamţ, estimată la aproximativ 7 euro, a fost unul halucinant: pe toate autostrăzile din România se va intra, în curând, cu taxă!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau