IASI Activitatea cafenelelor și restaurantelor va fi restrânsă iar la 30 la sută

Treaz-Nu-Iasi

Dimensiune font:

| 26-02-2021 13:56

Hotărâre privind măsurile adoptate în cadrul ședinței extraordinare din data de 26.02.2021

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Iași, constituit prin Ordinul nr. 449/16.12.2020 al Prefectului județului Iași, întrunit în ședință extraordinară în data de 26.02.2021;

În temeiul art. 22, lit. b din O.U.G. nr. 21/15.04.2004, privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de urgență, aprobată prin Legea nr. 15/28.02.2005, cu completările și modificările ulterioare, a H.G. nr. 1491/09.09.2004 privind aprobarea Regulamentului cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență;

În conformitate cu Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;
În temeiul prevederilor Legii nr. 136 din 18.07.2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

Având în vedere Analiza privind incidența cumulată a cazurilor în ultimile 14 zile la nivelul județului Iași realizată de Direcția de Sănătate Publică Iași și înregistrată la Instituția Prefectului județul Iași cu nr. 3752/26.02.2021, pe baza datelor statistice actualizate privind evidența populației puse la dispoziție de Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date;
Având în vedere Hotărârea de Guvern nr. 35/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 12 februarie 2021 precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea pandemiei de COVID -19, emite prezenta

HOTĂRÂRE:

Art. 1 Având în vedere că în municipiul Iași, rata incidenței cumulate a cazurilor de SARS CoV-2 în ultimile 14 zile este de 1,68/1000 de locuitori, se dispun, pentru următoarele 14 zile, începând cu ora 00:00 a zilei de 27.02.2021 până la ora 24:00 a zilei de 12.03.2021, următoarele măsuri:

1. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor și a operatorilor economici care desfăşoară activităţi în spaţiile publice închise care au un acoperiş, plafon sau tavan şi care sunt delimitate de cel puţin 2 pereţi, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent, este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 6,00-23,00.

2. activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare și a operatorilor economici care desfăşoară activităţi în spaţiile publice închise care au un acoperiş, plafon sau tavan şi care sunt delimitate de cel puţin 2 pereţi, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent, este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 6,00-23,00.

3. organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului.

4. activitatea cu publicul a operatorilor licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu respectarea orarului de lucru stabilit.

5. activitățile de organizare și desfășurare în aer liber a spectacolelor de tipul drive-in, spectacolele, concertele, festivalurile publice și private sau alte activități şi evenimente culturale sunt interzise .

6. se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, terase, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc) și desfăşurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private pe întreaga perioadă a stării de alertă pe teritoriul României.

7. (1) operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, au obligația să îşi organizeze şi să desfăşoare activitatea în intervalul orar 5,00 – 21,00, pe întreaga perioadă a stării de alertă pe teritoriul României.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în intervalul orar 21,00 – 5,00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară.

8. defășurarea activității târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare este suspendată pe întreaga perioadă a stării de alertă pe teritoriul României

9. circulaţia persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri este interzisă.

10. nu este permisă activitatea în baruri, cluburi, discoteci, pe întreaga perioadă a stării de alertă pe teritoriul României.

Art. 2 Regimul contravențional aplicabil pentru nerespectarea măsurilor dispuse este cel stabilit la art. 64-70 din Legea nr. 55/2020.

Art. 3 Comitetul Local pentru Situații de Urgență Iași are obligația informării operatorilor economici/instituțiilor care desfășoară activități menționate în prezenta hotărâre, despre măsurile adoptate.

Art. 4 Inspectoratul pentru Situații de Urgentă ”Mihail Grigore Sturdza” al județului Iași, prin Secretariatul Tehnic Permanent al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Iași va transmite prezenta hotărâre membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Iași și Primăriei municipiului Iași. 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

%ANUNTSPECIAL%
1.Informatii generale privind locatorul: Primaria Comunei Voinesti, cu sediul in satul Voinesti, str.Principala, nr.153, comuna Voinesti, judetul Iasi , telefon/fax: 0232/294755 2.Informatii generale privind obiectul inchirierii : inchiriere pe o perioada de 7 ani a unor suprafete de pasuni aflate in domeniul privat al UAT Comuna Voinesti, conform caietului de sarcini. Pretul de inchiriere stabilit conform HCL nr.74 /23.04.2021 este de 240 lei/ha/an. 2.1. Procedura aplicata : atribuire directa conform HCL nr.74 /23.04.2021 3. Informatii privind documentatia de inchiriere: 3.1.Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de inchiriere. Documentatia de atribuire se poate obtine de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iasi. 3.2. Denumirea si adresa Compartimentului din cadrul locatorului de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de inchiriere. Documentatia de inchiriere se poate obtine de la Compartimentul Registru agricol din cadrul Primariei Comunei Voinesti, persoana de contact: inspector Marcoci Irina – secretar comisie 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar. Documentatia de atribuire se poate obtine contra sumei de 100 lei de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iaşi. Suma se achita la casieria institutiei. 4. Informatii privind cererile de inscriere 4.1. Data limita de depunere a cererilor de inscriere la sedinta publica de atribuire directa Dosarele de inscriere se depun la registratura Primariei Comunei Voinesti, pana la data de 26.05.2021 ora 1500. Documntele necesare in vederea intocmirii dosarului de inscriere sunt mentionate in caietul de sarcini. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de atribuire directa Sedinta publica de atribuire directa va avea loc in data de 31.05.2021 ora 0900 la sediul Primariei Comunei Voinesti. 6. Denumirea instantei competente in solutionarea litigiilor Judecatoria Iasi, str.Anastasie Panu, nr.25
Cele mai puține cazuri COVID din ultimele nouă luni!
18/05/2021 00:00

    În ultimele 24 de ore, in judeţul Iaşi au fost inregistrate 14 cazuri noi de infectare cu virusul SARS-CoV-2, din care şase in municipiul Iaşi, in scădere faţă de ziua anterioară, ...

Peste o mie de cadre medicale implicate în vaccinarea a 4.649 de ieșeni , la UMF
18/05/2021 00:00

    4.649 de persoane s-au imunizat la maratonul de vaccinare organizat de Universitatea de Medicină si Farmacie „Gr. T. Popa” Iasi (UMF Iasi) si deschis non-stop de pe 14 mai ora 16.00 ...

Liberalii ieșeni au un nou șef
18/05/2021 00:00

    Deputatul PNL Iasi, Alexandru Muraru este, incepand de ieri, noul presedinte interimar al filialei judetene PNL Iasi. Numirea vine ca urmare a unei decizii a Biroului Executiv al Partidului Nati ...

Un pensionar nu s-a putut reabilita pentru că n-a plătit spitalizarea... soției
17/05/2021 23:57

Ajuns la 62 de ani şi pensionat de ceva vreme, Ioan A. mai are şi acum de tras ponoasele după o rătăcire de moment survenită acum mai bine de un deceniu. Mai exact, in dimineaţa de 5 iulie 2009. Atunci, ...

Traficant de cocaină pus în libertate de dragul copiilor
17/05/2021 23:57

Dan Andrei Hanganu (35 de ani) e absolvent al Facultăţii de Relaţii Publice şi Comunicare din cadrul Universităţii „Petre Andrei”, căsătorit, are doi copii mici şi, pană pe 1 septembrie 20 ...

Una dintre cele mai apreciate judecătoare din Iasi a decedat noaptea trecută
17/05/2021 18:33

 Alice CASCAVAL (fostă Chirilă, fostă Bejenariu), una dintre cele mai apreciate judecătoare de la sectia civilă a Tribunalul Iasi a decedat noaptea trecută la Mănăstirea Petru V ...

Alexandru Muraru este noul președinte interimar al PNL Iași
17/05/2021 18:27

 Deputatul PNL Iasi, Alexandru Muraru este, incepand de astăzi, noul presedinte interimar al filialei judetene PNL Iasi. Decizia vine ca urmare a unei decizii a biroului politic naţional al partidului. ...

„Devoratoarea” de poliţişti a fost iertată de magistrați
17/05/2021 17:58

Maria R. (42 de ani) a fost, in iarna lui 2018, protagonista unor scene ca-n cele mai tari filme poliţiste. Astfel, in data de 18 februarie, pe la orele 23.30, ea era in Bucureşti, la o benzinărie Rompetrol, ...

Palatul Braunstein, aproape de recepţie!
17/05/2021 16:39

    Primarul Mihai Chirica a vizitat din nou santierul deschis la Palatul Braunstein, acolo unde continuă lucrările de consolidare şi refuncţionalizare a edificiului. Lucrările vor fi finalizat ...

Cursuri online în 27 de şcoli din judeţ
17/05/2021 16:00

  Potrivit Institutului Naţional de Sănătate Publică (INSP), incidenţa epidemiologică la nivelul judetului Iasi este următoarea: dintr-un total de 98 de unităti teritorial-administrative, 90 sunt ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei