IASI- Metrou între Bucium şi Metro EXCLUSIV

iasi primarie

Dimensiune font:

| 23-07-2020 12:22

 Semafoarele inteligente care au împânzit Iaşul se vor dovedi a fi încă o investiţie păguboasă pentru bugetul Iaşului, în condiţiile în care, un proiect ţinut secret de administraţia Nichita-Chirica timp de 4 ani vine să dinamiteze radical transportul public local * unul dintre proiectele administraţiei publice locale, pe care reporterii „Evenimentului Regional al Moldovei” au reuşit să pună mâna, vizează nici mai mult nici mai puţin decât construirea în acest an, la Iaşi, a unei linii de metrou de 35 de kilometri * acesta ar avea darul de a face legătura între un număr de 5 puncte nodale din municipiu şi, în acelaşi timp, să preia şi mare parte dintre locuitorii Zonei Metropolitane * costurile unui astfel de proiect sunt estimate la peste patru miliarde de euro!

 Ceea ce până de curând părea o utopie, începută la nivel de idee în perioada sistematizării din anii `70, demarată de fostul primar Ioan Manciuc, se va concretiza, cel mai probabil, în cursul acestui an. Reporterii „Evenimentul Regional al Moldovei” au reuşit să intre în posesia proiectului privind construirea unei linii de metrou la Iaşi, pe relaţia Bucium – Era. Documentul, la care a lucrat o echipă întreagă de proiectanţi de la firma Siemens & Halske, aceeaşi care i-a livrat lui Ceauşescu schiţa pentru metroul bucureştean, a fost comandat de către Gheorghe Nichita în anul 2012, însă, din motive ce au ţinut de reglementarea situaţiei pânzei freatice în albia Bahluiului, cu care se intersecta linia de metrou, documentaţia a fost amânată. În anul 2015, primarul interimar Mihai Chirica a scos de la naftalină acest proiect şi a comandat un studiu privind adoptarea unei soluţii tehnice, prin care să fie anulat efectul pânzei freatice de pe traseul liniei de metrou propuse, într-o primă variantă pe relaţia Tehnopolis - CUG – Nicolina – B-dul Nicolae Iorga – Gară – Canta - Metro, cu ieşire spre Leţcani... Nu tot ce zboară se mănâncă în campania electorală şi nu tot ce se strecoară prin pământ poate fi metrou”, a spus Mihai Chirica cu subînţeles, refuzând să dea un răspuns direct reporterilor. Potrivit planşelor anexate la proiect, lungimea acestei prime linii de metrou ce se va construi la Iaşi este de aproximativ 35 de kilometri.

Încă din 2008 se vorbea despre o arteră subterană

Proiectul nu reprezintă o noutate. La alegerile locale din 2008, actualul senator Dumitru Oprea propunea, foarte serios, construirea unei artere subterane care să lege intersecţia de la Şcoala „Petru Poni” de Fundaţie. „Blocajele din trafic de la bariera din zona fostului BJATM, care desparte cartierul Păcurari de cartierul Alexandru cel Bun, vor fi rezolvate printr-o investiţie de numai 12 milioane de euro, realizabilă în doi ani, într-un pasaj subteran în zona Ţigarete. Pentru descongestionarea traficului pe segmentul de la Petru Poni până la Fundaţie este nevoie, la fel, de un pasaj subteran”, spunea acesta.

Tehnologie asemănătoare cu cea folosită la Pasajul „Mihai Eminescu”

Conform proiectului, realizarea metroului ieşean ar urma să se facă apelându-se la tehnologia Top Down. Într-o primă fază se vor efectua săpături, după care se vor turna pereţii mulaţi. „Pereţii se toarnă pe tronsoane de trei metri şi vor fi legaţi cu o grindă de beton armat. Ulterior, se va turna o altă placă de beton armat, prinsă în grinda de coronament. Placa are rolul de a nu lăsa pereţii să se prăbuşească în interiorul gropii pe măsură ce săpăturile avansează, urmând a fi prevăzută cu un gol tehnologic prin vor intra utilajele de săpat”, se arată în proiect. Apoi, după turnarea plăcii care va permite reluarea traficului la suprafaţă, săpăturile vor continua sub aceasta, prin montarea unei structuri de sprijin metalice. După săparea gropii, se va turna radierul, care va forma fundaţia pasajului. După uscare, radierul poate prelua eforturile pe care le duc sprijinirile metalice. În locul lor se vor ridica stâlpii şi pereţii din staţia de metrou”, se mai specifică în proiect.

Avantajul acestei tehnologii constă în faptul că, în timp ce se lucrează în subteran, traficul la suprafaţă se poate desfăşura fără probleme, cu excepţia zonei de intrare (a golului tehnologic). Singurul dezavantaj este că lucrările vor dura mai mult, iar costurile cu manopera vor fi ridicate, dat fiind faptul că toate materialele trebuie introduse pe gaura tehnologică.

Contează fiecare centimetru!

Pentru respectarea deadline-ului – 48 de luni de la semnarea contractului de execuţie a lucrărilor – va fi adusă una din maşinăriile care au săpat tunelurile pentru Magistrala 5 de metrou din Bucureşti. Este vorba de un utilaj denumit TBM - Tunnel Boring Machine – care are capacitate de a înainta cu 50 de metri pe zi, în condiţiile în care, la lucrările anterioare ale metroului bucureştean, s-a înaintat cu 25-27 de metri pe zi. „Săpatul este corelat cu montarea unor inele de beton armat. Cam 60-70 de bucăţi pentru 100 de metri”, explică specialiştii bucureşteni.

Pământul excavat rezolvă închiderea gropii de gunoi de la Tomeşti

De pe urma excavaţiilor la tunelul lung de 35 de km vor rezulta aproximativ 15.000 metri cubi de pământ. Municipalitatea ieşeană intenţionează să folosească mare parte din această cantitate pentru acoperirea gropii de gunoi de la Tomeşti. „Pe toată suprafaţa fostei gropi de gunoi va fi aşternut un strat de pământ de 1,5 - 2 metri. Gunoiul se va descompune în cel mult doi ani, după care întreaga zonă va fi ecologizată”, spun reprezentanţii Direcţiei Tehnice a Primăriei Iaşi.

Cu ce probleme s-au confruntat proiectanţii?

Revenind la metrou, o problemă ridicată de proiectant este cea a pânzei freatice. „Cauzele pentru care lucrările de la pasajul Mihai Eminescu au întârziat au fost determinate de pânza de apă freatică, situată foarte aproape de suprafaţă. De altfel, pornind de la acest aspect, nici nu s-a putut lua în calcul traversarea cartierelor de către viitorul metrou, acestea fiind situate, după cum se ştie, în albia majoră a Bahluiului. A rezultat, astfel, traseul dinspre Bucium spre Leţcani”, spune Alexandru Dabija, manager în cadrul SC Lucy Project Bucureşti, firma care a conceput proiectul. Proiectanţii au mai dezvăluit faptul că relieful colinar al Iaşului a făcut imposibilă varianta unei linii de metrou Copou – Centru. Ca să ajungi în staţia de la Agronomie, ar fi trebuit să coborâm cel puţin 100 de metri de la nivelul solului, ceea ce ar fi exagerat. Prin urmare, metroul trebuia limitat la zonele de luncă, lucru de care, de altfel, proiectul ţine seama”, mai spune angajatul firmei bucureştene.

În fine, nici „prinderea” Aeroportului Iaşi pe viitoarea rută a metroului nu a constituit un scenariu viabil, datorită subtraversărilor care trebuiau realizate sub Lacul Ciric şi care, practic, ar fi dublat costurile investiţiei.

Trei miliarde de euro dă UE, restul Ministerul Transporturilor

Evident, singura problemă a proiectului o constituie costurile. Acestea se ridică la 124 milioane euro pe kilometru, adică 120.000 de euro pe fiecare metru de tunel. Practic, linia de metrou Bucium - Leţcani va costa peste 4 miliarde de euro, sumă care, în proporţie de 80% va fi asigurată prin fonduri nerambursabile. Restul de 20 de procente ar putea veni de la Ministerul Transporturilor. „Au fost discuţii în acest sens. Lucrurile converg către o procedură asemănătoare cu cea vizând realizarea lucrărilor la magistrala 6 de metrou din Bucureşti: vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, atribuite României la nivelul Uniunii Europene”, spun surse din Primăria Iaşi.

15 staţii înşirate pe 35 de km

Primele săpături vor începe cel mai probabil la începutul anului viitor, la intersecţia Şoselei Bucium cu strada Plopii fără Soţ. Pe sectorul cuprins între limita de proiect şi B-dul Socola vor exista 5 staţii, situate la intersecţia Şoselei Bucium: Plopii fără Soţ 1, Petre Buzatov, Plopii fără Soţ 2, Bucium şi Socola (zona Granit). Apoi, vor fi realizate staţiile Bularga, Cotnari, Podu Roş, Podul de Piatra, Gară, Moara de Foc, Canta, V. Lupului, Metro şi Leţcani. În total 15 staţii, rezultând o distanţă medie între acestea de 2 km. Pentru conformitate, vă amintim că reţeaua de metrou din Bucureşti însumează 70 kilometri de cale ferată subterană, care acoperă un număr de 51 staţii de metrou, cu o distanţă între staţii de 1,5 - 1,7 kilometri.

 

Conform estimărilor, metroul ieşean ar urma să transporte jumătate din pasagerii care, de regulă, folosesc celelalte mijloace de transport public. În condiţiile în care RATP transportă anual 50 milioane de călători, 25 de milioane ar urma să „migreze” spre folosirea metroului.

 

Vagoane noi sau second-hand?

O problemă nerezolvată în acest moment este cea a parcului de material rulant. Edilii spun că în cei patru ani, cât vor dura efectiv lucrările la metroul ieşean, vor avea suficient timp pentru a gândi ce trenuri vor fi achiziţionate. „Totul depinde de banii de care vom dispune. Avem două soluţii: fie luăm trenuri noi, fie apelăm la trenurile la care, din câte am înţeles, va renunţa Metrorex, care încearcă să-şi înnoiască parcul. Oricum, în mod cert, metroul ieşean va avea mai puţine vagoane în comparaţie cu cel bucureştean, cred că trei sunt suficiente pe fiecare garnitură”, spune viceprimarul Gabriel Surdu.

Practic, într-o primă fază, la Iaşi ar putea circula vagoanele produse de Astra Arad. Unele dintre acestea au fost produse în 1992, în patru serii, din care doar prima serie poate fi recunoscută vizual, datorită părţii frontale exterioare. Numărul lor actual exact nu este cunoscut, deoarece ele au fost trimise la depouri diferite, iar majoritatea au fost casate, operaţiune care continuă şi în prezent. Conform Metrorex, în decembrie 2009 mai existau 33 de trenuri în exploatare. Între anii 1994 şi 1996, conducerea a decis modernizarea a pentru a face 7 trenuri speciale pentru traseul Eroilor - Industriilor. Acestea au avut modificări importante la partea tehnică, primind computere speciale de bord şi piese noi. Acestea au fost făcute în concurenţă simultan de două companii: Faur şi Electroputere Craiova, motiv pentru care există unele diferenţe. Din punct de vedere vizual, ele au fost dotate cu două tipuri de afişaje şi sunt vopsite într-o schemă albastră. Dintr-un motiv necunoscut, deşi au fost pregătite, efectuând deja probe, conducerea a abandonat acest proiect, cele 7 trenuri rămânând în conservare în Depoul Berceni, de unde ar putea ajunge la Iaşi.

 

Cum Metrorex are mai multe proiecte, amintind aici de linia de metrou 5, pe segmentul I, Drumul Taberei-Universitate (investiţie de 774 milioane de euro) şi segmentul II, Universitate – Pantelimon (investiţie de 1,02 miliarde de euro), dar şi achiziţia a 51 de trenuri de metrou care vor circula pe linia 5 de metrou, Drumul Taberei-Pantelimon, regia bucureşteană s-ar putea dispensa foarte uşor de o serie de vagoane aflate în exploatare.

 

Opinii diferite ale ieşenilor

Evident, o investiţie de asemenea anvergură generează reacţii diferite în rândul opiniei publice. Unii ieşeni susţin că, în sfârşit, oraşul ar putea intra cu acest metrou în rândurile metropolelor civilizate; alţii, dimpotrivă, spun că vor trece zeci de ani până când investiţia se va amortiza. „Chiar mă întrebam zilele trecute de ce naiba Timişoara poate să se gândească la un metrou, iar Iaşul nu... Doar nu dăm bani de la noi, Uniunea Europeană finanţează o sumedenie de proiecte legate de mobilitatea urbană, de modernizarea infrastructurii transportului. Dacă ziceţi că se face şi în Iaşi o linie de metrou, nu pot decât să mă bucur şi să felicit actuala administraţie pentru iniţiativă”, spune Vasile Onofrei, profesor pensionar. Alţi ieşeni susţin contrariul. „Tramvaiele şi autobuzele cară pensionari, credeţi că metroul va avea clienţi? Mă îndoiesc. Poate doar dacă dă primarul o dispoziţie prin care toţi ieşenii vor circula gratuit. Personal, cu banii ăştia aş face locuri de parcare, aş moderniza toate străzile din oraş, aş crea locuri de muncă. Au mai fost proiecte megalomanice în Iaşi, vă amintiţi că spuneau că fac Bahlului navigabil, cu bărci şi terase? S-a ales praful. Probabil la fel vor sta lucrurile şi cu metroul”, afirmă Andrei Dominte, student.

Liberalii văd mai degrabă un metrou uşor decât unul subteran

Liberalii ieşeni nu s-au arătat partizanii unei linii de metrou subteran în Iaşi, anul trecut aceştia susţinând că localităţile din zona metropolitană a Iaşului pot fi legate printr-un metrou uşor, folosindu-se infrastructura CFR. Tot ei spuneau că singura posibilitate de obţinere de fonduri europene pentru transportul public este constituirea unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară între municipiu şi comunele din jur. „La nivelul unei astfel de asociaţii putem demara inclusiv realizarea unui studiu de fezabilitate pentru introducerea trenului uşor pe relaţia Ciurea – Leţcani, operatorul de transport, care este unul metropolitan, poate utiliza infrastructura celor de la CFR, plătind taxele Tarif de Utilizare Infrastructură, aşa cum este rovigneta pe transportul de călători”, declara Marius Danga. Contactat de reporterii „Evenimentului Regional al Moldovei”, acesta a precizat că ideea metroului uşor este „mai puţin paranoică decât cea a metroului subteran”. Dan CONSTANTINESCU

Metroul ieşean, date tehnice

Lungime: 35 km, între Bucium şi Leţcani

Staţii: 15 (situate la o distanţă medie de 2 km)

Durată implementare proiect: 2017-2021

Costuri: 4,3 miliarde euro, dintre care 3 miliarde euro fonduri nerambursabile

Material rulant: 7 trenuri, a câte 3 vagoane fiecare

Călători transportaţi: 25 milioane în primul an de funcţionare

În luptă directă cu bănăţenii

Un astfel de proiect a fost îmbrăţişat recent şi de administraţia din Timişoara. Primarul oraşului, Nicolae Robu, declara anul trecut că linia de metrou care va străbate oraşul de pe Bega ar urma să aibă o lungime de 8 kilometri şi va lega centrul oraşului de aeroport. Potrivit presei locale, proiectul urma să intre în planul de buget pentru perioada 2014-2020, sursa de finanţare nefiind încă cunoscută. „Asta e soluţia – liniile de cale ferata trebuie să fie duse în subteran, şi cu această ocazie sigur că se va realiza şi o conexiune tip metrou între câteva puncte cheie ale oraşului nostru: Gara de Nord, zona mall, Gara de Est, aeroportul, toate pot ajunge să fie legate şi se va putea face repede şi la preţuri convenabile”, declara primarul timişorean, în cursul anului trecut.

Ce spun oamenii politici?

Ideea este genială, dar de aici până la implementare este o cale foarte lungă. În perspectiva dezvoltării oraşului şi ţinând cont de aglomeraţia mare şi de numărul ridicat al autovehiculelor, cred că transportul subteran este o opţiune viabilă, dacă pentru această investiţie se vor atrage fonduri europene”, declară fostul social-democrat Ion Solcanu.

Ideea unui metrou la Iaşi este o fantasmagorie a lui Mihai Chirica, acesta nefiind în stare nici măcar să administreze ceea ce are, fiind responsabil de falimentul RATP, CET şi al proiectului Iaşi- Capitală Europeană a Culturii”, a declarat ironic parlamentarul de Iaşi Costel Alexe (PNL).

Dacă această investiţie este posibilă din perspectivă economică şi tehnică, atunci ideea este lăudabilă. Mai mult, un astfel de proiect vine în întâmpinarea cerinţelor Uniunii Europene de a dezvolta transportul electric, fiind lansată în acest context şi o axă de finanţare pentru unităţile administrativ- teritoriale”, este de părere parlamentarul de Iaşi Sorin Lazăr (PSD)

Este o idee foarte interesantă, având în vedere că oraşul nostru beneficiază de un mare avantaj: are propriul său spital de nebuni! Iaşul este îndatorat până peste cap, municipalitatea are o mulţime de alte proiecte care trebuie duse la bun sfârşit, iar un metrou ar fi benefic atunci când nu am mai avea în ce să investim banii. Este primăvară, politicienii sunt creativi, însă aceştia nu trebuie să piardă contactul cu solul şi cu realitatea”, este de părere Petru Movilă (PMP).

Nu este o idee rea, însă cred că trebuie să prioritizăm proiectele pe care le-am promis ieşenilor de-a lungul timpului. Înainte de toate să avem grijă să se realizeze Spitalul Regional de Urgenţe, autostrada şi după aceea, dacă investiţia se justifică, putem să ne gândim şi la aşa ceva”, a declarat uneperista Camelia Bogdănici, candidat pentru şefia municipiului, la alegerile locale din vară.

Acest proiect este identic cu autostrada suspendată (peste Bucureşti-n.r) a lui Oprescu. Este o chestiune utopică, având în vedere că acum ar trebui să ne preocupe problemele stringente ale comunităţii, cum ar fi modernizarea transportului public prin implementarea unor măsuri fezabile şi cu costuri rezonabile”, declară Andrei Postolache, candidatul formaţiunii Pentru Iaşi la şefia urbei. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:07

BANCUL ZILEI

05:48

%ANUNTSPECIAL%
Lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 200/89/2011, aflat pe rolul Tribunalului Vaslui şi C.E.C. Bank Sucursala Vaslui, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „GENIALUL” S.R.L. Vaslui, cu sediul în mun. Vaslui, str. Alexandru cel Bun, bl. 187, sc. C, et. 2, ap. 12, judeţul Vaslui, cât şi terenul proprietatea lui Cordunianu Tudorel, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, ADRESA, Componenţa/Observaţii, Valoare - lei- 1. Construcţia C2 – magazin, birou, spaţiu odihnă, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui, suprafaţă construită 130,96 m.p., iar terenul pe care este amplasată construcţia nu aparţine debitoarei, 24.720,00 2. Bunuri mobile, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui Vitrină frigorifică Mondial Elite, Rafturi PAL, Birou-masă PAL, Raft pâine lemn, Cântar electronic, Casă de marcat Datecs MP55A, 1.165,00. Preţul de pornire la licitaţie este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârii Adunării creditorilor din data de 23.03.2021. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile debitoarei va avea loc la data de 18.06.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv la până la data de 16.07.2021. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile şi 2.000 lei din valoarea activului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei pentru bunurile imobile şi 50,00 lei pentru bunurile mobile şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0335/566.035, 0727/850.575, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Zemeș, str. Principală, nr. 200, Zemeș, judeţul Bacău, telefon 0234383037, fax 023438330, email adp@zemes.ro, persoană de contact Alupei Teofil. 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat: Spațiu nr. 1 (boxă), în suprafață de 16,03 m.p., ce face parte din imobilul Piață Zemeș, strada Principală nr.160, proprietate publică a Comunei Zemeș, pentru activități economice comerț sau servicii. Închirierea se face conform H.C.L. 82/17.05.2021, si O.U.G. nr. 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc in Caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: de pe site-ul www.zemes.ro sau de la sediul U.A.T. Comuna Zemeș. 3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, U.A.T. Comuna Zemeș, strada Principală nr. 200, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 lei, se poate achita numerar la casieria UAT Comuna Zemeș. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14/06/2021, ora 13.00. 4. Informații privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 23/06/2021, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Zemeș, strada Principală, nr. 200, județul Bacău. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: un exemplar. 5. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 24/06/2020, ora 10.00, la sediul UAT Comuna Zemeș, str. Principală nr. 200, județul Bacău. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4, tel: 0234/514419, fax 0234/525211, email tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 26/05/2021
SCÂRȚ-UMOR în Noaptea muzeelor 2021, la Ateneul din Iași
12/06/2021 12:50

Păstrand traditia, Ateneul National din Iasi se inscrie, si in acest an, in randurile institutiilor participante in evenimentul national „Noaptea Muzeelor”, aducand publicului, ca element de nout ...

Primarul Mihai Chirica s-a întâlnit cu ambasadorul Republicii Turcia în România
12/06/2021 12:10

Primarul Mihai Chirica a avut ieri, 11 iunie 2021, la Palatul Roznovanu, o intalnire oficială cu Excelenta Sa doamna Füsun Aramaz, ambasador al Republicii Turcia in Romania, aflată in Iasi pentru o vizit ...

Mihai Chirica la slujba de sfințire a Monumentului Eroilor din Primul Război Mondial din Galata! /FOTO VIDEO
12/06/2021 11:05

Receptia lucrărilor de reabilitare   si slujba de sfintire a Monumentului Eroilor din Primul Război Mondial din Galata. Pe langă primarul Mihai Chirica, la eveniment vor participa reprezentanti ai ...

Iasi - obiective turistice/VIDEO
11/06/2021 21:55
Ambasadorul Turciei a vizitat cea mai veche universitate din țară
11/06/2021 15:22

Vineri, 11 iunie 2021, Excelenta Sa Füsun ARAMAZ, ambasador al Republicii Turcia in Romania, a efectuat o vizită oficială la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi (UAIC), unde a avut o ...

Accident de circulație la Neamț. Un camion cu bitum s-a răsturnat pe marginea DN2
11/06/2021 14:45

În această dimineată, 11 iunie, la Barticesti (Botesti), un camion incărcat cu bitum s-a răsturnat pe marginea DN 2. Soferul a fost rănit si primeste ingrijiri medicale de la paramedici. Pompierii de ...

O bătrână de 91 de ani a fost ucisă de o vacă
11/06/2021 14:33

O femeie in varstă de 91 de ani, care era incă in putere, deplasandu-se pe jos pe drumul din localitatea de domiciliu, a sfarşit tragic după ce a fost impunsă de o vacă. Miercuri seară, in jurul orei 19 ...

Polițiști de la Rutieră, prinși când luau șpăgi în iaurt
11/06/2021 13:42

Mai mulţi agenţi ai Serviciului Poliţiei Rutiere Botoşani sunt acuzaţi de luare de mită. Poliţiştii, agenţi ai Serviciului Poliţiei Rutiere Botoşani, cereau mită intre 100 şi 200 de lei. Mai mult, ...

Biciclist accidentat la Bârlad
11/06/2021 13:30

Biciclist accidentat după ce nu a respectat regulile rutiere Un biciclist neatent era să provoace o tragedie in Barlad. Bărbatul, de 32 de ani, a fost lovit de o masină care circula regulamentar, chiar in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei