ISJ Iaşi a acordat zeci de premii unor profesori și școli
Dimensiune font:
Inspectoratul Şcolar din Iaşi a acordat 51 de premii profesorilor şi şcolilor care s-au implicat în proiectul Şcoala Valorilor Autentice.
În cadrul celei de-a doua ediţii a proiectului Şcoala pentru valori autentice, valorile puse în evidenţă de elevi şi profesori prin diferite activităţi au fost: cetăţenie activă şi leadership, sănătate şi mişcare, unitate şi democraţie, incluziune şi drepturile omului, politeţe, creativitate, spiritualitate, protecţia mediului. „Pentru Liceul Dimitrie Cantemir proiectul Şcoala Valorilor Autentice a însemnat o mobilizare a întregii comunităţi şcolare. Aici fac referire şi la profesori, şi la copii, şi la părinţi. Fiecare lună are o valoare. În funcţie de posibilităţile fiecărei şcoli s-a aderat pentru candidatură într-o anumită lună. Noi am candidat de două ori, pentru două valori importante: unitate şi democraţie, şcoala spiritualităţii. Activităţile la prima valoare la care am aderat au fost peste 30, iar la Şcoala Spiritualităţii a fost antrenata intreaga activitate şcolară”, a declarat Anca Dimitriu, directorul Liceului „Dimitrie Cantemir”.
Alte două premii au revenit celor de la Grupul Şcolar „Gheorghe Asachi”. „Având o şcoală cu mulţi elevi am reuşit să desfăşurăm foarte multe activităţi. Primul premiu a fost la tema Sport şi sănătate, Protecţia Mediului. Considerăm că elevii trebuie implicaţi în cât mai multe activităţi pentru a-i aduce la şcoală, pentru a-i combate absenteismul şi abandonul şcolar”, a declarat Sorin Comisu, director adjunct Grup Şcolar Tehnologic „Gh Asachi”.
Proiectul Şcoala Valorilor Autentice este organizat de doi ani de Inspectoratul Şcolar Judeţean pentru educaţia elevilor din judeţ. „Consider că este destul de important ca un copil, ca orice tânăr să fie format şi din punct de vedere al comportamentului de zi cu zi al abilităţilor de viaţă. Un copil care termină un ciclu de şcolaritate trebuie să dovedească capacităţi cognitive, că trebuie să stăpânească informaţii din diverse discipline de studiu. Mai mult decât atât, contează să stabilească relaţii pozitive cu cei din jur, să aibă o viaţă proactivă, să respecte mediul înconjurător. Cu alte cuvinte, să aibă comportamente sociale şi morale care să îi faciliteze integrarea într-un grup sau viaţa profesională mai târziu”, a declarat inspectorul general Genoveva Farcaş.
***
În cea de-a III-a ediţie, ce se derulează pe parcursul anului şcolar 2019-2020, proiectul se amplifică, fiind denumit „Şcoala pentru valori autentice - şcoala comunităţii”, având drept scop implicarea partenerilor instituţionali în activităţi organizate pornind de la valorile acestui an: Respectul faţă de lege - echitate socială şi atitudine civică (octombrie), Siguranţă şi Securitate în şcoală şi în activităţile extraşcolare (noiembrie), Solidaritate Socială (decembrie), Voluntariatul – bursa binelui (ianuarie), Antreprenoriatul - responsabilitate asumată (februarie), Recunoştinţa valoarea care nu se uită (martie), Identitate vocaţională (aprilie), Cultura - bun de consum pentru tineri (mai). Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau