Jecmăniţi de transportatorii privaţi
Dimensiune font:
* ieşenii din localităţile Zonei Metropolitane se declară profund nemulţumiţi de operatorii privaţi de transport * pentru câţiva kilometri, aceştia spun că plătesc trei lei, fără a primi bilet din partea unor şoferi certaţi cu legea şi cu bunul simţ
Nu de puţine ori, ieşenii s-au arătat iritaţi de condiţiile de transport pe care le oferă RATP, reclamând fie vechimea mijloacelor de transport, mizeria din interiorul acestuia, lipsa măsurilor vizând stoparea cerşetoriei în autobuze şi tramvaie ori preţul ridicat al biletelor de călătorie. Chiar şi aşa însă, tarifele practicate de operatorul ieşean şi faptul că acesta scoate la stradă mijloace de transport chiar şi în condiţiile unui flux scăzut de călători reprezintă argumente solide pentru ca aceştia să solicita preluarea de către RATP a traseelor din şi spre localităţile componente ale Zonei Metropolitane, deservite în prezent de operatori privaţi. „Sesizez pe această cale autorităţile competente că dacă vor efectua un control de rutină pe traseul Billa-Rediu se vor convinge că şoferul nu eliberează bilet pentru cei trei lei încasaţi pentru o distanţă de şase kilometri. Sper să se organizeze o nouă licitaţie pentru acest traseu, la care să participe şi RATP”, susţine Diana Cojocaru, o locuitoare din Rediu. „Că nu dau bilet, e una, însă sunt zile în care, după ora 17.30, nu mai vezi nici un microbuz spre Rediu. Cu RATP ne-ar fi mult mai bine, aşa cum, de altfel, văd că se întâmplă pe traseul Iaşi-Ciurea”, afirmă un alt locuitor al comunei.
Autobuze şi trasee noi
Despre posibilitatea ca RATP să preia şi alte trasee care fac legătura cu localităţile din vecinătatea municipiului se vorbeşte încă de acum doi ani, numai că deciziile pentru crearea unei asociaţii de transport în întreaga zonă se iau cu mare greutate. Viceprimarul Marius Dangă a susţinut în repetate rânduri că 2013 va fi un an important în ceea ce priveşte transportul de persoane, datorită transformării regiei în societate comercială şi, ulterior, prin desemnarea acesteia drept unic operator în zona metropolitană. Mai mult decât atât, încă de anul trecut se tot vorbeşte de faptul că, din 2014, vor fi aduse autobuze noi în Iaşi, cu fonduri europene, finanţarea urmând a fi posibilă prin proiecte ce ţin de extinderea şi modernizarea sistemului de transport public de persoane. „În cel mai scurt timp vom informa cetăţenii despre viziunea noastră referitoare la transportul public, pe care o vom supune dezbaterii publice”, declara recent viceprimarul Dangă, în cadrul unei şedinţe de CL.
„Pentru RATP nu ar fi nici o problemă să preia şi traseul spre Rediu” - Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi
RATP nu ar refuza oferta
În prezent, RATP asigură transportul ieşenilor pe trei trasee metropolitane: 41b Ciurea - Triumf, 14b Blocuri Ciurea - Piciorul Lupului, 20 Târgu Cucu - Metro. Altele sunt deservite de Unistil, cu care RATP este asociat, cum ar fi traseul 29, spre Tomeşti. „Sigur că pentru RATP nu ar fi nici o problemă să preia şi traseul spre Rediu, sau alte traseele dintre localităţile Zonei Metropolitane. Numai că acest lucru se poate face în urma unor analize şi cu prevederi contractuale extrem de clare, referitoare la numărul unităţilor de transport, distanţă, tarif... Sigur că, pentru unii cetăţeni, este extrem de tentant să poată călători în oraş cu doi lei, însă lucrurile nu sunt chiar aşa de simple”, a spus Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi. (Tudor Damaschin)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
luci
Apr 16, 2013
nu domnule purtator de cuvant, nu este simplu. e simplu pentru mine ca si calator sa platesc 4,5 lei ca sa merg 6km, de la breazu la universitatecand ar trebui sa platesc un singur bilet, e simplu pentru mine ca si cetatean sa sun la consiliu judetean pentru a reclama neregulile iar domnul de la capatul firului sa incerce sa ma convinga ca negru e alb iar eu idioata, e simplu pentru mine sa platesc 2,5 lei pe bilet iar soferul sa imi dea in sictir un bilet de 6 lei(de la cotor), ca sa am cu ce ma sterge..., e simplu sa calatoresti claie peste gramada in orele de varf, e simplu sa stau in statie , pe langa noi sa treaca un microbuz care nu opreste ca "soferii au conventiile lor" iar al doilea nu opreste pentru ca soferul a primit amenda ca transporta calatori in picioare, e simplu sa nu ai habar care este traseul, programul, statiile de plecare si de capat, e simplu sa calatoresti spre rediu. la fel de simplu ca a fi cetatean de iasi sau zona metropolitana.
Adauga comentariul tau