Legea privind protejarea datelor personale naşte controverse
Dimensiune font:
* patronatele au reclamat faptul că în lege există prevederi care creează o discriminare între mediul public şi cel privat * este vorba despre amenzile aplicate mediului public, acestea fiind de 100 de ori mai mici decât cele prevăzute pentru mediul privat * firmele care nu au grijă de datele personale ale angajaţilor şi clienţilor riscă amenzi uriaşe, de până la 4 la sută din cifra de afaceri
Începând de astăzi intră în vigoare Regulamentul GDPR nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date. Practic, firmele care nu au grijă de datele personale ale angajaţilor şi clienţilor riscă amenzi uriaşe, de până la 4 la sută din cifra de afaceri. Multe companii nu sunt încă pregătite să aplice noile reguli, extrem de stricte, de altfel, iar patronii magazinelor online se tem că vânzările vor intra în declin.
De astăzi, firmele de telefonie mobilă, cele de sondaje sau băncile îşi vor putea suna clienţii pentru oferte noi doar dacă aceştia sunt de acord să le fie folosite numărul de telefon şi datele personale. Noile reguli vor afecta vânzările online, care ar putea să scadă vânzările cu până la 10%, spun patronii.
Ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Bogdan Cojocaru încearcă să liniştească apele în rândul patronatelor cu privire la legea privind transpunerea directivei NIS - prelucrarea datelor cu caracter personal. Patronatele au reclamat încă de la început faptul că în lege există prevederi care creează o discriminare între mediul public şi cel privat. Mai exact, este vorba despre amenzile aplicate mediului public, acestea fiind de 100 de ori mai mici decât cele prevăzute pentru mediul privat. În plus, opoziţia din Parlament a reclamat faptul că această lege ar restricţiona foarte mult cercetarea medicală şi procesarea automată de date. „Este foarte important că putem respecta în momentul de faţă câteva reguli foarte clare. Chiar am avut zilele trecute câteva discuţii şi cu operatorii din zona de comunicaţii unde în principal sunt foarte multe lucruri care li se aplică dumnealor. Nu e nimic de speriat. Din punctul meu de vedere e un lucru foarte bun pentru că, în felul acesta toată piaţa , indiferent de numele societăţilor sau companiilor care au această obligaţie, lucrurile vor deveni mult mai reglementate, mai aşezate, astfel încât datele noastre, a tuturor, să fie în siguranţă. Să ne uităm numai la ceea ce s-a întâmplat în ultima perioadă şi cu Facebook, şi cu alte platforme. Cred că pericolele sunt la orice pas. În afară de aplicarea acestui regulament, foarte important pentru cei care utilizează internetul este transpunerea directivei NIS. Am reuşit să parcurgem toţi paşii, astfel încât să ne încadrăm în dead-line-ul impus de UE, directiva trecând săptămâna trecută de Camera Deputaţilor, iar în momentul de faţă aşteptăm doar promulgarea ei”, a declarat Bogdan Cojocaru. Ana POP
***
Potrivit GDPR, o persoană vizată ar trebui să aibă dreptul la rectificarea datelor cu caracter personal care o privesc şi „dreptul de a fi uitată”, în cazul în care păstrarea acestor date încalcă Regulamentul, dreptul Uniunii sau dreptul intern sub incidenţa căruia intră operatorul. În special, persoanele vizate vor avea dreptul ca datele lor cu caracter personal să fie şterse şi să nu mai fie prelucrate, fără întârzieri nejustificate în cazul în care acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile în care sunt colectate / prelucrate, sau în cazul în care persoanele şi-au retras consimţământul pentru prelucrare.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau