Liberalii, presaţi să-şi asume proiectul Autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş
Dimensiune font:
* ieri, deputatul ieşean Petru Movilă (PMP) a solicitat noului Guvern Orban să îşi asume în mod public un calendar privind implementarea, precum şi susţinerea Autostrăzii A8 Iaşi – Târgu Mureş * „Din păcate, fostul Guvern a optat pentru încheierea unui parteneriat public-privat în detrimentul fondurilor europene disponibile şi nu a respectat întru totul prevederile legislative”, spune Petru Movilă
Pe 29 noiembrie se împlineşte un an de când preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea privind Autostrada Unirii, care obligă Guvernul să demareze proiectul rutier.
Legea prevede ca autostrada de circa 320 de km să fie realizată până la graniţa cu Republica Moldova, cu un pod peste Prut la Ungheni, să fie realizată din credite externe, pe fonduri europene şi/sau prin parteneriat-public privat. Tot potrivit legii, proiectul de autostradă trebuie să aibă o finanţare predictibilă, an de an, un punct de plecare de la Prut şi să asigure conexiunea cu Republica Moldova. Posibilitatea de a realiza autostrada „şi/sau prin parteneriat public-privat” a fost introdusă de deputatul PSD Cătălin Rădulescu.
În contextul în care la aproape un an de la promulgarea actului normativ se mai discută despre licitaţii şi documentaţii, parlamentarul ieşean Petru Movilă, iniţiator al legii, a adresat premierului Ludovic Orban, ministrului Transporturilor Lucian Bode şi preşedintelui Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, Marius Bodea, o scrisoare deschisă cu rugămintea de a face din A8 o prioritate naţională şi a demara de urgenţă procedurile necesare pentru implementarea acestui proiect.
Solicitările deputatului Petru Movilă au pus accent pe finalizarea procedurilor privind reactualizarea studiilor de fezabilitate, sistarea demersurilor pentru încheierea unui parteneriat public – privat şi eliminarea Comisiei Naţionale de Prognoză din procesul de implementare, precum şi transmiterea solicitării privind finanţarea autostrăzii, în integralitatea ei, la Comisia Europeană. „Legea pe care am iniţiat-o este foarte clară şi menţionează că acest proiect se află în subordinea Ministerului Transportului şi a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi nu a Comisiei pentru Prognoză. Din păcate, fostul Guvern a optat pentru încheierea unui parteneriat public – privat în detrimentul fondurilor europene disponibile şi nu a respectat întru totul prevederile legislative. Sper că, de acum, implementarea legii autostrăzii va intra în linie dreaptă, având în vedere că pe lista susţinătorilor s-au aflat o bună parte din parlamentarii PNL, printre care şi ministrul Transporturilor şi preşedintele Comisiei de Transporturi”, a declarat deputatul Petru Movilă. Florentina SANDU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau