Ministrul Transporturilor şi-a luat consilier de la asociaţiile civice care militează pentru A8
Dimensiune font:
Cătălin Urtoi, vicepreşedintele Asociaţiei „Împreună pentru A8”, a fost numit, ieri, consilier al ministrului Transporturilor, Lucian Bote. Titulatura sa este una onorifică şi el va avea misiunea de a monitoriza în detaliu etapele realizării autostrăzii A8 Târgu Mureş – Iaşi - Ungheni.
Urtoi îşi va desfăşura activitatea pe parcursul unui an, alături de Adrian Covăsnianu, unul dintre fondatorii unei alte asociaţii civice - „Moldova Vrea Autostradă”. Cei doi vor avea importanta misiune de a monitoriza fiecare etapă de efectuare a studiului de fezabilitate a construire a Autostrăzii A8. Şi asta nu e tot. Cătălin Urtoi a declarat că va susţine toate proiectele de infrastructură din Regiunea Moldovei. „Este foarte important, pentru că un astfel de consilier nu face parte din gruparea politică PNL şi nici din orice altă grupare politică aflată în Parlamentul României. În al doilea rând, reprezentantul face parte din două asociaţii civice care luptă de aproape trei ani de zile pentru acest proiect. În al treilea rând, este foarte important pentru o astfel de nominalizare oficială că vom putea ajunge în birourile de la Ministerul Transporturilor, în special în cele de la CNAIR, cu oamenii care se ocupă efectiv de proiect. Deci, vom putea pune întrebări la specialişti, pentru a vedea cum putem ajunge cât mai uşor în etapa finală. Dar, pentru asta va trebui să depăşim ultima etapă a proiectării, la care suntem împotmoliţi din 2007. Fără această etapă depăşită, nu putem să accesăm fonduri europene”, a spus Cătălin Urtoi, vicepreşedintele Asociaţiei „Împreună pentru A8”.
Fără fonduri europene proiectul autostrăzii va rămâne doar un vis frumos pentru că România nu îşi poate permite o astfel de investiţie din bugetul propriu. Însă, pentru ca banii aceştia să poată fi accesaţi, trebuie întocmit studiul de fezabilitate şi caietul de sarcini. „Europa nu ne bagă în seamă dacă nu prezentăm o cerere în spatele căreia se află date certe. Principalul document care trebuie să fie în spatele unei cereri trebuie să fie studiul de fezabilitate. Pe baza proiectului şi a studiului de fezabilitate, putem accesa acei 85%. Dacă nu îi cerem, mergem pe bâjbâite, pentru că, de fapt, Corina Creţu asta nu a spus. Noi nu am depus cerere pentru că nu am avut ce depune, deoarece nimeni nu a preocupat acest lucru. Ne referim la guvernarea PSD. Noi vom cere fix acest lucru. Să se finalizeze odată şi odată caietul de sarcini – studiul de fezabilitate şi proiectul, în aşa fel încât anul viitor să se termine cu licitaţiile, să ştim şi noi cine sunt executanţii acestor proiecte, iar până la finele lui 2021, începutul lui 2022, să avem aceste documente realizate. Pe baza lor vom şti valoarea lucrărilor, în baza lor vom scoate avizele, în baza lor vom autoriza totul. Sunt nişte proceduri şi vrem să intrăm în inima lor şi să vedem de ce nu s-au făcut până acum. Nu vrem să rămânem doar aici, vrem să mergem cu proiectul mai departe, astfel încât să se facă”, a mai spus consilierul.
Până acum, parteneriatul public-privat a rămas doar la nivel de discuţii, pentru că nu a fost concretizat în niciun fel. Tot ceea ce se cunoaşte este că o porţiune de peste 60 de kilometri se află la Comisia Naţională Strategie şi de Prognoză, dar nimeni nu ştie dacă sunt persoane care să îşi exprime intenţiile de a finanţa autostrada. „Eu nu pot decât să mă bucur, dar o să vedem concret, pentru că unul din lucrurile pe care le vom face va fi să nu fim comozi cu actuala guvernare. Nu ne ducem acolo ca nişte aliaţi. Noi mergem ca nişte oameni care vor să mişte lucrurile. Nu ne vom duce acolo ca nişte oameni care vor fi liniştiţi că au rezolvat cu societatea civilă. O parte dintre oamenii de afaceri din Iaşi au spus că vor fi alături de noi, pentru că noi nu suntem remuneraţi. Nici eu, în primele şase luni, nici colegul meu, în următoarele şase luni. Vor fi nişte cheltuieli cu deplasările, dar o vom rezolva. Noi reprezentăm acolo A8, însă vom reprezenta toate proiectele mari de infrastructură din Moldova. Mă refer şi la A7, mă refer la drumul spre Brăila, mă refer la drumul expres dintre Galaţi şi Brăila, la cel dintre Brăila şi Focşani, cel dintre Piatra Neamţ şi Bacău, chiar şi centura Bacăului”, a conchis Cătălin Urtoi. Ruxandra CAŞU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau