Modificări importante în transportul public din Iaşi

curse speciale
decizii 1
decizii 2
decizii 3
decizii 4

Dimensiune font:

| 23-03-2020 15:39

Iată care sunt măsurile luate astăzi de Primăria Iaşi

Dată fiind evoluția situației la nivel național și internațional și utimele decizii luate la nivel național, primarul Mihai Chirica a convocat astăzi, 23 martie, la Palatul Roznovanu, o nouă ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență destinată luării unor măsuri de prevenire a infecției cu noul coronavirus SARS-CoV-2 (care provoacă maladia COVID-19) în Municipiul Iași.

Măsuri luate astăzi, 23 martie, de Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași:

Art.1. (1) Începând cu data de 24 martie persoanele care nu respectă regulile privind autoizolarea și cele care părăsesc locul de carantină nu vor beneficia de spații hoteliere, ci vor fi cazate în modulele amplasate în Zona de carantină Ciric. Aplicarea măsurii va fi asigurată de către Poliția Locală Iași în colaborare cu Jandarmeria Română.
(2). Se suplimentează numărul de paturi din module cu încă 4 paturi în fiecare modul. Aplicarea măsurii va fi asigurată de către Direcția de Asistență Socială Iași.

Art. 2. Începând cu data de 24 martie Direcția Creșe își va diminua activitatea la 50 de angajați, prin rotație, iar restul angajaților vor intra în șomaj tehnic.

Art. 3. (1) Direcția de Asistență Socială și Direcția Locală de Evidență a Persoanelor vor coordona activitatea de identificare a persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, va ține evidența lor și va asigura sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii în afara locuințelor.
(2) Activitatea de identificare a persoanelor în vârstă de peste 65 de ani va fi efectuată de către, Direcția de Asistență Socială Iași, Direcția Creșe (50 angajați), Direcția Locală de Evidență a Persoanelor (40 angajați), Direcția Relații Publice și Transparență Decizională (5 angajați prin cele 5 Centre de Cartier) și Direcția Fond Locativ prin Serviciul Asociații de Proprietari (5 angajați).
(3) Direcția de Asistență Socială va pune la dispoziție 7 autovehicule pentru asigurarea celor necesare persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor. De asemenea, se mobilizează pentru această activitate tot parcul auto disponibil al Primăriei Municipiului Iași și al instituțiilor și societăților subordonate.
(4) Asigurarea celor necesare persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor se va asigura din resursele bugetului local.
(5) Direcția de Asistență Socială va colabora cu orice instituție publică sau privată, în regim de voluntariat sau orice altă formă de colaborare, în vederea susținerii acestor categorii de persoane.
(6) Direcția de Asistență Socială va înființa o linie telefonică specială care va funcționa 24 de ore din 24 de ore cu această destinație.

Art. 4. (1) Serviciul Administrativ din cadrul Primăriei Municipiului Iași va lua măsuri pentru suplimentarea bugetului pentru asigurarea serviciilor de telefonie necesare contactării persoanelor nominalizate la art. 3 alin. (1).
(2) Serviciul Administrativ din cadrul Primăriei Municipiului Iași va întreprinde demersurile pentru achiziționarea a 100 de cartele telefonice și aparate, după caz, de la societățile cu care Municipiul Iași are încheiate contracte de servicii de telefonie.

Art. 5. (1) Începând cu data de 26.03.2020, după ieșirea din carantină, Centrul pentru Victimele Violenței Domestice din strada Oastei va deveni centru tampon pentru personalul medical care a intrat în contact cu persoane infectate cu coronavirus.
(2) Municipiul Iași va prelua de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași tronsonul 3 al Căminului T 20 pentru personalul medical care a intrat în contact cu persoane infectate cu coronavirus.

Art. 6. Începând cu data de 24 martie activitatea din Bazar și Târgul de cherestea va fi închisă. Personalul angajat al SC Eco Piața care își desfășoară activitatea în aceste locuri poate fi trimis în șomaj tehnic. Implementarea măsurii va fi asigurată de S.C. Eco Piața SA.

Art. 7. (1) S.C. Compania de Transport Public Iași va asigura începând cu data de 24 martie curse speciale pentru medici, asistenți, farmaciști și personalul nemedical din cadrul spitalelor și farmaciilor după următorul program: de la ora 12.00 până la ora 18.00, pe toate traseele de transport existente, cu câte un singur mijloc de transport dedicat.
(2) Se mențin cursele speciale între orele 18.00 și 20.00 pentru persoanele nominalizate la alin. (1) pe traseele stabilite în Hotărârea anterioară.
(3) Accesul persoanelor nominalizate la alin. (1) în mijloacele de transport se va face pe baza legitimației de serviciu eliberată de angajator.
(4) Față de cele stabilite în Hotărârile Comitetului Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași nr. 5 si nr. 6 din 17.03.2020, capacitatea de transport a S.C. Compania de Transport Public Iași se asigură astfel:
- între orele 5.00 și 8.00 - se asigură transportul cu 90% din parcul auto;
- între orele 12.00 și 18.00 - se asigură transportul cu 70% din parcul auto;
- între orele 20.00 și 22.45 - se asigură transportul cu 25% din parcul auto;
- traseul 5 va funcționa între orele 12.00 și 18.00 la capacitatea normală de transport.

Art. 8. Începând cu data de 23 martie SC Salubris SA va demara dezinfectarea străzilor, trotuarelor și aleilor care nu sunt încadrate ca spații verzi cu dezinfectanți pe bază de hipoclorit de sodiu (produs care poate fi utilizat conform adresei Direcției de Sănătate Publică Iași nr. 8350/18.03.2020), în intervalul orar 22.00 – 6.00.

Art. 9. Se vor întreprinde demersurile pentru rectificarea bugetară necesară asigurării activității de dezinfectare a străzilor și pentru asigurarea produselor dezinfectante.

Art. 10. Direcția Relații Publice și Transparență Decizională va asigura la fiecare Centru de Cartier câte 1.000 bucăți de Declarații de propria răspundere (stabilită prin Ordonanța Militară nr. 2 din 21.03.2020).

Art. 11. (1) Direcția de Asistență Socială Iași va transfera către Inspectoratul Județean de Jandarmi Iași și Poliția Locală Iași câte 20 de cutii de mănuși de protecție a câte 100 de bucăți fiecare.
(2) Direcția de Asistență Socială Iași va transfera 400 de măști de protecție către instituțiile nominalizate în Hotărârea nr. 7 / 20.03.2020 a CLSU Municipiul Iași.
(3) Direcția de Asistență Socială Iași va achiziționa 500 de kilograme de pânză pentru confecționarea de măști de protecție.

Art. 12. Se vor întreprinde măsurile care se impun pentru achiziționarea de combustibil necesar autovehiculelor care vor asigura transportul cumpărăturilor persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor.

Art. 13. Începând cu data de 24 martie se închide activitatea toaletelor publice, cu excepția toaletei publice din Pasajul Piața Unirii și a celor automate.

Art. 14. În funcție de evoluția situației de urgență până la data de 25 martie, Municipiul Iași va lua și alte decizii referitoare la activitatea de transport public local.

Art. 15. Ședința de Consiliu Local al Municipiului Iași din data de 31 martie se va ține online.

Ședința de astăzi este a opta a Comitetului Local pentru Situații de Urgență cu această problematică după cele din 29 ianuarie, 24 februarie, 9, 11, 15, 17 și 20 martie și vine în continuarea și completarea deciziilor luate deja de municipalitate, de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență pe teritoriul României, în contextul stării de urgență instituite la nivel național și al Ordonanțelor Militare nr. 1 și 2 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID -19 emise de Ministerul Afacerilor Interne.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Carnea de miel, la 35 lei/kg în piețele ieșene
25/04/2024 23:59

* dacă producătorii solicitau, initial, 50 de lei pe kilogram, acestia au scăzut rapid pretul, in lipsa cererii * a doua zi, carnea se vindea deja cu 40 de lei pe kilogram, iar in prezent, in Piata Alexandru ...

Suferința unui copil de 6 anișori: de la un accident banal, la confruntarea cu un inamic necruțător
25/04/2024 23:45

Un accident banal a dezvăluit o boală cruntă pentru un copil de numai 3 anisori. Matias a căzut de pe scări in timp ce se juca impreună cu alti copii si s-a ales cu un ochi vanăt. Părintii s-au alarmat ...

Festival de vin cu primul concurs de brânzeturi din România
25/04/2024 20:10

Se apropie luna mai si Iasul se pregăteste să vibreze la multe evenimente cărora le dă valoare si care ii aduc consacrare, unul fiind festivalul „Vin la Cultură”. De la degustări delicioase la ...

Iașul ar putea avea 7 noi ”Cetățeni de onoare”
25/04/2024 18:55

Mai multe personalităti ale lumii academice si cultural-artistice sunt propuse pentru a deveni Cetăteni de onoare ai Iasului in cadrul sedintei de astăzi a Consiliului Local. Printre acestea se numără prof ...

Buget limitat pentru înmormântare? Iată de ce să alegi o agenție de servicii funerare.
25/04/2024 16:34

Buget limitat pentru inmormantare? Iată de ce să alegi o agentie de servicii funerare. Organizarea ceremoniei de inmormantare trebuie să se realizeze intr-un timp relativ scurt după ce un membru al fa ...

  Pelerinaje de Florii în Arhiepiscopia Iaşilor
25/04/2024 14:17

Sambătă, 27 aprilie 2024, in ajunul marii sărbători a Intrării Domnului in Ierusalim, Arhiepiscopia Iaşilor va organiza Pelerinajul de Florii, atat la Iaşi, cat şi in alte protopopiate de pe cuprinsul ...

Tradiții de Florii
25/04/2024 14:01

 Sărbătoarea Floriilor deschide săptămana cea mai importantă pentru pregătirile de Paşte * cunoscută ca şi ritual creştin, sărbătoarea a fost atestată incă din societatea romană ca şi zi de ...

Croitorașul cel Viteaz, în ritmurile prezentului
25/04/2024 13:51

Un nou titlu va imbogăti repertoriul permanent al Teatrului „Luceafărul” Iasi incepand din această săptămană: „Croitorasul cel Viteaz”. „Scenariul realizat de Constantin Breh ...

Daruri de la copiii Liceului UAIC prietenii lor de la o școală din Iași
25/04/2024 13:13

Privind cum copiii din clasa a II-a de la Liceul UAIC, coordonati de prof. inv. Raluca Gabriela Varga-Coneac impart darurile si zambetele lor cu prietenii de la o scoală din Iasi, simt că inimile noastre se u ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei