Monumentele Iaşului, promovate în ritm de hip-hop
Dimensiune font:
În perioada Sărbătorilor Iaşului, firma AB Plus a omului de afaceri, Florin Mindirigiu, a oferit pelerinilor şi ieşenilor, implicit, o uriaşă mostră de kitsch. Iniţiativa lăudabilă prin care reprezentanţii acestei firme şi-au asumat, în faţa noului Executiv al Primăriei Iaşi, promovarea a 10 monumente simbol ale oraşului, a căpătat tente suburbane, manelistice pe alocuri. Peste faptul că cele zece monumente au fost „îmbrăcate” în lumini specifice discotecilor din mediul rural, organizatorii au găsit de cuviinţă că, de pildă, statuia lui Miron Costin din coasta Filarmonicii, poate fi promovată cel mai bine în ritm de hip-hop, pe un fundal muzical total inadecvat pentru a exprima povestea din spatele monumentului sau a personajului pe care acesta îl întruchipează. Astfel, lipsa de imaginaţie şi goana după profit a unor afacerişti a reuşit să pună Iaşul, încă o dată, într-o lumină nefavorabilă. „Iaşi History Lighting Tour”, evenimentul prin care urma ca în zilele de 14 şi 15 octombrie, să fie puse în valoare printr-un proiect de iluminare, muzică şi parţial 3D mapping, 10 statui din Iaşi, „într-un tur care stimulează interesul celor mai pretenţioşi turişti”, viza Statuia cavaleristului în atac, statuia lui Mihai Kogălniceanu şi a lui A.D.Xenopol din faţa Universităţii „Al. I.Cuza”, statuia lui Mihai Eminescu din Fundaţie, statuia lui Al. I. Cuza, Monumentul Unirii, statuia lui Miron Costin de la Filarmonică, statuia lui Vasile Alecsandri din faţa Teatrului Naţional, statuia lui Gheorghe Asachi şi statuia lui Dosoftei. Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau