Mutarea Depoului de pe strada Silvestru generează îndoieli: blocuri sau autogară?
Dimensiune font:
Arhitecţii care au elaborat Planul Urbanistic General au luat în calcul construirea de blocuri înalte pe locul actualului Depou * acesta face parte dintr-o listă cu mai multe obiective din Iaşi propuse de arhitecţi pentru reconversie în vederea dezvoltării infrastructurii pentru sectorul terţiar: locuinţe, birouri, instituţii, servicii, comerţ, expo etc. * totul depinde de costurile pe care le presupune mutarea Depoului, dar şi a garajului Companiei de Transport Public din zona Tudor Vladimirescu pe platforma Fortus
Săptămâna trecută, CTP Iaşi a lansat o procedură de consultare a pieţei pentru a identifica un cost estimativ în ceea ce priveşte valoarea studiului de fezabilitate vizând mutarea depoului de la Gară şi garajului din Tudor Vladimirescu pe fosta platformă Fortus. Ulterior ar urma să fie lansată şi licitaţia pentru întocmirea documentaţiilor tehnice, eventuala relocare a activităţilor putând beneficia de finanţare europeană nerambursabilă în exerciţiul bugetar 2021 - 2027. „Amenajarea depoului de tramvai cât şi a garajului de autobuze trebuie să fie parte componentă a unui proiect de regenerare urbană integrat care să pună în coerenţă dezvoltarea viitoare a zonei ca spaţiu de garare şi de mentenanţă a tramvaielor pentru trenuri cu lungimi de 30 metri şi a autobuzelor cu lungimi de 12 m şi 18 m. Arealul adiacent trebuie să devină un doar un spaţiu de circulaţie, ci şi un spaţiu urban reprezentativ, estetic şi agreabil. Din punct de vedere al necesităţilor, CTP doreşte în primul rând reabilitarea construcţiilor existente şi amenajarea unor depouri de tramvai şi garaj de autobuze performante, eventual demolarea construcţiilor existente inutile”, se arată în tema de proiectare.
Termenul pentru consultarea pieţei este începutul lunii septembrie. Capacitatea noii autobaze ar urma să fie de 200 autobuze şi 100 de tramvaie.
Proiect vechi de 10 ani
Dacă ar duce la bun sfârşit un astfel de demers, Primăria ar elibera două suprafeţe de teren în zone importante din punct de vedere urbanistic. Terenurile au, în total, peste 70.000 mp, iar unul dintre ele ar putea fi utilizat pentru realizarea unui autogări moderne. Proiectul este destul de vechi, fiind lansat încă de prim 2009 de primarul Constantin Simirad, care-şi imagina autogara în Tudor Vladimirescu, pe locul actualului garaj. S-a şi făcut un SF dar în cele din urmă proiectul a fost abandonat, pe de o parte în urma sechestrului pe care Fiscul l-a instituit asupra bunurilor fostei RATP, iar pe de altă parte din cauza neidentificării unor surse de finanţare. Ulterior, s-a a fost avansată ideea ca amplasamentul viitoarei autogări să fie în locul depoului CTP de la Gară, mizându-se pe ideea că majoritatea autogărilor sunt situate lângă gări.
Teren excelent pentru locuinţe sau birouri
Totuşi, arhitecţii care au elaborat Planul Urbanistic General au luat în calcul construirea de blocuri înalte pe locul actualului Depou. Acesta face parte dintr-o listă cu mai multe obiective din Iaşi propuse de arhitecţi pentru reconversie în vederea dezvoltării infrastructurii pentru sectorul terţiar: locuinţe, birouri, instituţii, servicii, comerţ, expo etc. Conform indicatorilor urbanistici stabiliţi pentru zona depoului, sunt permise construcţii de patru etaje, în contextul în care amplasamentul va face parte dintr-o „subzonă a clădirilor înalte”. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau