Oraşul autobuzelor second-hand
Dimensiune font:
* municipalitatea se pregăteşte să achiziţioneze un nou lot de 40 de autobuze la mâna a doua * aceasta după ce, anul trecut, parcul RATP s-a „înnoit” cu 20 de DAF-uri fabricate înainte de 2000
Când vine vorba de achiziţionarea unor mijloace de transport public, Primăria se mişcă greu. Aşa se face că de-abia în această lună va fi publicat pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) anunţul prin care municipalitatea ieşeană lansează licitaţia vizând achiziţionarea unor autobuze second-hand. „Documentaţia a fost finalizată, urmează să o publicăm pe SEAP. Este vorba de 40 de autobuze”, a spus viceprimarul Mihai Chirica. Facem precizarea că de aceste unităţi de transport se vorbeşte încă de la începutul anului, intenţia fiind ca autobuzele respective să se afle în garajele RATP în momentul în care va fi suspendată circulaţia tramvaielor în Copou. Între timp, tramvaiele au fost retrase de mai bine de două luni de pe B-dul Carol, iar licitaţia încă nu a fost lansată, ieşenii fiind astfel nevoiţi să se înghesuie în MAZ-uri hârbuite şi insalubre sau în DAF-uri care, în ciuda promisiunilor, nu beneficiază de aer condiţionat.
Combinaţii cu Unistil
Deocamdată, oficialii Palatului Roznovanu nu oferă informaţii despre prevederile caietului de sarcini şi cu atât mai puţin despre suma pe care sunt dispuşi să o cheltuiască pentru procurarea noilor mijloace de transport. La ultima licitaţie organizată anul trecut, Primăria a cumpărat prin intermediul unei firme fantomă din Bârlad, Trans Accept, în spatele căruia se află patronul Unistil, 20 de autobuze DAF, pentru care a plătit 1.59 milioane lei (aproximativ 353.000 euro). Autobuzele, fabricate între anii 1998-2000, au fost cumpărate de firma din Bârlad cu 220.000 euro. Preţul de achiziţie, de 17.600 lei pentru un autobuz, pare unul bun în condiţiile în care un autovehicul nou costă de la 180.000 euro în sus. Însă, pentru ceea ce a adus în Iaşi asocierea Unistil - Trans Accept Bârlad, preţul a fost cam mare, mai ales că internetul abunda, anul trecut, de oferte de maxim 13.900 euro pentru modelul DAF SB250, an de fabricaţie 1999.
Autobuze noi, de-abia de la anul!
Cât priveşte şansele de a călători cu autobuze complet noi, Uniunea Europeană alocă fonduri de-abia începând cu 2014. Şefii RATP au spus în repetate rânduri că au început deja consultarea specialiştilor capabili să întocmească documentaţii în acest sens, lăsând a înţelege că este greu să găseşti oameni pricepuţi în identificarea de finanţări europene.
(Tudor Damaschin)
Acum ne poți urmări și pe FACEBOOK
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau