Pasajele supraterane din Podu Roş, în aşteptarea proiectantului
Dimensiune font:
Au fost obţinute toate avizele necesare investiţiei, aceasta intrând acum în faza licitaţiei pentru proiectare * realizarea pasajelor se va face în paralel cu introducerea altor măsuri, cum ar fi realizarea unei străzi în zona Străzii Bucium şi schimbarea sensurilor de circulaţie pe Splaiuri
Municipalitatea a depăşit ultima etapă în ceea ce priveşte realizarea unei investiţii de anvergură şi care va rezolva problemele de trafic din zona Podu Roş. Este vorba de pasajele supraterane din Podu Roş, proiect care era blocat la Comisia de monumente din cadrul Direcţiei Judeţene de Cultură. În martie 2018, firma Pod Proiect SRL, cea care a realizat proiectul pasajelor, a înaintat către Comisia de monumente o adresă prin care solicita avizul de principiu pentru investiţia din Podu Roş. Atunci, membrii Comisiei au considerat că pasajele vor obtura vizibilitatea din Podu Roş a monumentelor de pe cornişa zonei Palatului Culturii şi a pietonalului Ştefan cel Mare, poziţie pe care edilii au etichetat-o drept subiectivă atât timp cât zona amintită este oricum vizibilă din Podu Roş. După acest moment, au urmat discuţiile cu cei de la Apele Române. „Au fost discuţii tehnice privitoare la modul de realizare a pasajelor. La fel, au fost foarte meticuloşi în a discuta toate elementele pentru că pasajele sunt deasupra Bahluiului”, spune viceprimarul Radu Botez. Şi această etapă a fost depăşită, acum intrându-se în faza pregătirii documentaţiei în vederea lansării licitaţiei vizând proiectarea.
În formă de „X”
Construcţia pasajelor face parte din proiectul intitulat „Fluidizarea traficului din intersecţia Podu Roş cu Splai Bahlui Mal Drept şi Bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron. Investiţia are la bază dorinţa edililor de a evita producerea de accidente cauzate de numărul mare de autoturisme care tranzitează intersecţia Podu Roş, dar şi supraaglomerarea sensului giratoriu din Podu Roş şi a întregii intersecţii ca urmare a apariţiei de noi zone rezidenţiale către capăt CUG, Ciurea, Lunca Cetăţuii sau Dealul Galata. Practic, cele două pasaje vor prelua câte o bandă de circulaţie de pe cele două Splaiuri (direcţia Podul de Piatră - bd. Tudor Vladimirescu pe axul Splaiului Bahlui Mal Drept şi direcţia bd. Mangeron - Podul de Piatră pe axul Splaiului Bahlui Mal Stâng), se vor reuni deasupra albiei Bahluiului în zona podului de peste râu, apoi vor reveni pe cele două maluri ale acestuia. Pasajele nu vor avea trotuare, dar vor avea prevăzute piste pentru biciclete şi suprafeţe de refugiu, asigurând fluenţa circulaţiei auto, cât şi posibilitatea de depăşire a autovehiculelor aflate în staţionare ca urmare a unei avarii.
Cele două pasaje vor avea o lungime de 551,6 metri (Pasaj Mal Drept), respectiv 546,6 metri (Pasaj Mal Stâng). Lăţimea fiecărui pasaj va fi de 7 metri (cu o singură bandă carosabilă). Realizarea investiţiei s-ar situa între 18 şi 24 de luni. „Pasajele sunt cumva în formă de X, braţele lor lipindu-se traseelor actuale la o anumită distanţă de pod, fără a afecta circulaţia de-a lungul Bahluiului în timpul construcţiilor”, mai spune viceprimarul.
Stradă şi pod nou la CFS
Realizarea lor, cel mai probabil printr-un credit, se va face în paralel cu implementarea altor măsuri. Prima ar putea avea loc vara viitoare. „Schimbăm sensurile de circulaţie pe Splaiuri. Circulaţia principală va avea o direcţia liniară cum vii dinspre Mangeron spre Podul de Piatră, întrucât la ora actuală maşinile sunt obligate să facă rondul giratoriu. În plus, în PUG am prevăzut realizarea unei străzi în continuarea Străzii Bucium (cea care vine de la Granit spre Baza 3). Am prevăzut o stradă perpendiculară pe malurile Bahluiului, în zona fostului CFS, şi construcţia unui pod în aceeaşi zonă. Practic, cei care vin din zona Poitiers, Metalurgie, Bucium ar avea acces direct la malurile Bahluiului”, mai spune oficialul Primăriei. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau