Persoanele vulnerabile au primit sprijin și înaintea Sărbătorilor de Paști

3persoane vulnerabile

Dimensiune font:

| 22-04-2020 00:00

Echipele DAS au identificat 1.724 persoane singure sau familii fără venit sau cu venituri reduse și care se află în autoizolare * în perioada menționată angajații municipalității au furnizat ajutoare alimentare la domiciliu pentru 95 de familii fără venituri * în alte şapte cazuri a fost vorba de aprovizionăre cu medicamente


Primăria Municipiului Iași continuă acțiunile de sprijinire a persoanelor vulnerabile. Astfel, în perioada 10 - 16 aprilie, municipalitatea, prin Direcția de Asistență Socială (DAS), și partenerii instituționali au continuat să distribuie alimente, produse de igienă, articole îmbrăcăminte și încălţăminte etc. pentru persoanele singure, fără venit sau cu venituri reduse, vârstnice vulnerabile sau fără adăpost.

Echipele DAS au identificat 1.724 persoane singure sau familii fără venit sau cu venituri reduse și care se află în autoizolare. În perioada menționată angajații municipalității au furnizat ajutoare alimentare la domiciliu pentru 95 de familii fără venituri. Totodată, 84 persoane sau reprezentați ai unor familii fără venit au fost informate cu privire la modalitățile de acordare a beneficiilor sociale, iar alte 1.629 de persoane autoizolate au primit informații privind obligația de respecta prevederile legale cu privire la autoizolare, respectarea regulilor privind igiena, serviciile puse la dispoziție de DAS etc.

Municipalitatea a continuat să ajute persoanele vârstnice aflate în nevoie. Astfel, în perioada 10 - 16 aprilie, au fost identificate 152 persoane cu vârsta peste 65 de ani care nu au susținători și nici altă formă de ajutor. În perioada menționată, angajații municipalității au făcut pentru acestea 24 de aprovizionări cu alimente și șapte livrări de medicamente. De asemenea, au fost distribuite 45 de pachete asigurate conform HCL 105 / 2020, iar alte 34 de pachete prin HCL 294 / 2012.

Totodată, cinci persoane au primit, gratuit, hrană caldă prin intermediul cantinei Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, iar două persoane vârstnice au primit hrană caldă, contra cost, prin intermediul Alma Catering. În perioada 10 – 15 aprilie, grație societății CCI Construct Iași, au fost acordate pachete gratuite pentru opt persoane. Nu în ultimul rând, 3.317 de persoane vârstnice au fost consiliate telefonic de către cadrele medicale din serviciile de specialitate ale DAS Iași.

Persoanele fără adăposte, duse în C. A. Rosetti şi Baia Populară

În aceeași perioadă, DAS Iași a identificat 150 de persoane fără adăpost, acestea fiind cazate în centrul din C. A. Rosetti (80) și în centrul temporar de la Baia Populară (70). Acestora Primăria le-a oferit hrană, pachete de igienă, articole de îmbrăcăminte și încălțăminte și posibilitatea de a apela la personal specializat (asistent social, îngrijitor, asistent medical). De menționat faptul că beneficiarii centrului din C. A. Rosetti au intrat în autoizolare voluntară din data de 8 martie, iar cei ai centrului de la Baia Populară din 26 martie. La ambele centre paza este asigurată de Poliția Locală, în regim non stop.

Mese calde

În perioada 13 – 18 aprilie au fost atrase și donații de la parteneri privați. Astfel, Crucea Roșie a donat 150 de cornuri care au fost distribuite persoanelor fără adăpost sub formă de mic dejun. Fundaţia „Solidaritate şi Speranţă” a donat opt porţii de hrană caldă / zi care au fost distribuite persoanelor vârstnice fără venituri, iar Fundația „Emmaus” 75 mic dejunuri / zi care au fost  distribuite persoanelor fără adăpost cazate la Baia Populară.

În ziua de 18 aprilie, cu ocazia Sărbătorilor de Paști, SC Xerxeslux SRL (prin restaurantul „La cumătru”) a oferit o masă festivă (mic dejun, prânz, cină) celor 150 de beneficiari ai adăposturilor de urgență. Aceiași beneficiari au primit produse alimentare neperisabile şi produse tradiţionale pascale (cozonaci şi ouă roşii) din partea parohiei „Sf. Antonie cel Mare”.

Pentru persoanele vârstnice autoizolate la domiciliu, lipsite de sprijinul familiei sau al unui aparținător, angajații DAS se vor deplasa la domiciliu pentru a primi lista cumpărăturilor și banii, iar în aceeași zi produsele necesare vor fi livrate solicitanților. În acest sens există și un număr de telefon care poate fi apelat non stop, în caz de necesitate: 0770.448.993. În același scop, de luni până vineri, în intervalul orar 8.00 – 18.00, mai sunt disponibile două numere de telefon: 0770.205.740 și 0770.882.824.

Cheltuielile pentru alimente vor fi suportate de persoanele care solicită ajutor, iar angajații DAS vor acorda sprijin pentru evitarea deplasărilor și a locurilor aglomerate în vederea reducerii riscului de expunere la epidemie.

Pentru persoanele care au nevoie și de donații în medicamente sau/și alte produse, DAS va contacta fundații, asociații și companii disponibile să doneze. Companiile sau ONG-urile care vor să se alăture acestui demers sunt rugate să folosească adresa de e-mail dac_iasi@yahoo.com. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:12

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Festivalul International de șah „Suflet de român
29/03/2024 11:21

Asociatia Împreună pentru Miroslava in parteneriat cu Universitatea de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” Iasi , Federatia Romană de Sah, Iasah, Clubul Sportiv Micul Sahist din Iasi, ...

Botoșani – încă un drum județean se piatră va fi asfaltat
29/03/2024 11:20

Un nou sector de drum este modernizat de Consiliul Judetean prin intermediul Directiei Judetene de Drumuri si Poduri. O asociere condusă de firma botosăneană Transasfalt Prod a primit ordinul de incepere si ...

„Imunologia este o cheie care poate deschide multe mecanisme ce ajută la înțelegerea altor domenii din medicină”
29/03/2024 11:19

Imunologia, o ramură distinctivă a stiintelor biologice, reprezintă studiul sistemului imunitar al organismelor si modul in care răspunde la agentii patogeni si alte substante străine. În medicină, ...

Accident grav la Prisaca Dornei.Un microbuz s-a răsturnat în afara șoselei
29/03/2024 11:18

Un microbuz in care se aflau şase persoane s-a răsturnat, in această dimineată, la Prisaca Dornei, in judeţul Suceava, la locul accidentului fiind trimise mai multe echipaje de intervenţie. Cinci dintre ...

Astăzi are loc primul zbor de pe terminalul T4. Pasagerii vor tăia panglica
29/03/2024 11:10

Astăzi, 29 martie, are loc deschiderea oficială a terminaluli T4 de la Aeroportul Iasi. Primii ieseni care vor avea ”onoarea” de a păsi prin noul terminal sunt pasagerii zborului TAROM RO704, ca ...

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!
29/03/2024 11:05

Industria regională de TECH se pregăteste să celebreze o nouă serie de recunoasteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai 2024, la Centrul de evenimente Agora. Evenimentul, se va bucura de ...

MARȘUL PENTRU VIAȚĂ se va desfășura la Iași, sâmbătă, 30 martie
29/03/2024 10:59

   Departamentul Pro Vita din cadrul Sectorului de Misiune al Arhiepiscopiei Iasilor, in parteneriat cu Primăria Municipiului Iasi, organizează sambătă, 30 martie, „Marsul pentru viată&rdq ...

Un arhitect vrea funcția de primar al Iașului
29/03/2024 10:39

Cei de la REPER cred că pot ocupa funcţia de primar al Iaşului cu un arhitect care, in vremea studenţiei, a făcut parte din echipa ce a lucrat la primul proiect pentru Catedrala Mantuirii Neamului. Anunţu ...

Un primar ieșean a intrat în PSD cu toți consilierii locali liberali
29/03/2024 10:38

Primarul comunei iesene Stolniceni-Prăjescu, Costel Hugianu, impreună cu cei 8 consilieri locali ai PNL au trecut la PSD si vor candida din partea acestui partid la alegerile locale din 9 iunie. Potrivit un ...

Supravegherea construcției Spitalului Regional de Urgență va costa 44 milioane de lei
29/03/2024 10:36

Contractul de supraveghere a construcţiei Spitalului Regional de Urgenţă (SRU) Iaşi a fost atribuit de Agenţia Naţională pentru Dezvoltarea Infrastructurii in Sănătate (ANDIS) asocierii formate din c ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei