Plombări cu lut şi piatră
Dimensiune font:
* locuitorii din zona aferentă şoselei Iaşi - Bârnova sunt revoltaţi de modul în care, anual, se face peticirea carosabilului * localnicii susţin că se foloseşte material ieftin, pentru a exista ulterior pretextul unor noi „cârpeli”
Şoseaua Iaşi - Bârnova este una dintre numeroasele zone din oraş pe care este mai indicat să o străbaţi la pas. Nici măcar eticheta de „carosabil decent” nu mai actuală, având în vedere multitudinea de gropi existente, greu de evitat chiar şi de către un şofer experimentat. Locuitorii susţin că situaţia nu mai poate fi tolerată, cu atât mai mult cu cât, anual, nu au avut parte decât de peticiri, şi acelea făcute cu materiale îndoielnice. „La opt ani de la intrarea în UE, pe Şoseaua Iaşi - Bârnova se acoperă găurile din asfalt cu mixtură formată din lut şi piatră. Ne distrugem autoturismele, casele au început să crape de la maşinile de mare tonaj care dau în gropi. Singurul lucru care ne mai rămâne este să dăm Primăria în judecată, pentru că este strigătoare la cer această bătaie de joc”, spune Dănuţ Iacobescu, pe site-ul domnuleprimar.ro. Acesta adresează edililor şi o serie de întrebări, evident, retorice. „Când este prevăzută asfaltarea completă a acestui drum şi nu peticirea anuală? Câţi ani mai trebuie să aşteptăm să putem circula în tot oraşul Iaşi pe străzi decent asfaltate şi, mai ales, decent întreţinute?”, mai întreabă ieşeanul.
De luni a început o nouă peticire
Determinată sau nu de reacţiile locuitorilor din zonă, prezenţa, ieri, a echipelor Citadin, denotă faptul că, într-adevăr, se impuneau intervenţii la carosabil. Una dintre echipe se ocupa cu decaparea carosabilului din jurul gropilor, pentru a permite celei de-a două să toarne peticele de care vorbesc localnicii. „Am început să lucrăm de luni. Frezăm şi peticim cu mixtură asfaltică. Într-adevăr, pe timpul iernii, gropile au fost acoperite cu material provenit din asfaltul decapat, pentru că temperaturile scăzute nu permiteau asfaltările. Însă în nici un caz nu a fost vorba de umplerea golurilor cu pământ sau lut. Ce-i drept, respectivele plombe nu au ţinut, nici nu aveau cum să ţină, la condiţiile astea de trafic”, ne spune unul dintre muncitori.
Asfalt nou, doar după 2015!
Una peste alta, plombările de anul acesta sunt logice. Şoseaua Iaşi - Bârnova se regăseşte pe lista investiţiilor care vor fi realizate de către ApaVital, în sensul că pe aici va trece o reţea de canalizare. „A fost organizată o licitaţie, există semnat un contract cu un executant, care a şi făcut aprovizionarea cu materiale. Suntem în aşteptarea unor autorizaţii pentru spargerea străzilor, după care ne apucăm de lucru. Investiţia va fi finalizată în doi ani”, spun reprezentanţii societăţii de apă şi canalizare. Cu alte cuvinte, despre asfaltarea totală a carosabilului nu se poate discuta mai devreme de 2015, până atunci ieşenii urmând să aibă parte, în ordine, de peticiri, nervi, carosabil răvăşit şi iar nervi...
(Tudor Damaschin)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
george fenuchi
Apr 04, 2013
n-ar fi rau ca actualul ministru al transporturilor, care este deputat de colegiul din care face parte si barnova, sa treaca prin zona, la volanul masinii sale!!!
covasnianu adrian
Apr 03, 2013
a se vedea si drumul iasi-visan care de ani buni nu prezinta interes pentru autoritatea publica locala. ca o gluma, sunt invidios pentru iasi-barnova, care are parte de modernizare "citadinica".
Adauga comentariul tau