1comandament1
1comandament2

Dimensiune font:

Pregătiţi de iarnă!

| 23-11-2019 00:00

În această iarnă, Primăria Iaşi dispune de aproape 200 de utilaje care vor interveni pentru degajarea zăpezii de pe străzile oraşului * şi autorităţile judeţene sunt pregătite pentru prima zăpadă * ca în fiecare an, vor fi organizate trei baze în localităţile Iaşi, Târgu Frumos şi Paşcani, două baze secundare la Grajduri şi Cotnari şi trei puncte de sprijin la Vlădeni, Ţibăneşti şi Răducăneni



Municipalitatea este pregătită şi mobilizată pentru sezonul de iarnă 2019 - 2020. Primarul Mihai Chirica a dispus încă din luna septembrie direcţiilor şi societăţilor din subordine începerea pregătirilor în acest sens, iar ieri, 22 noiembrie, a vizitat baza Citadin SA din zona podului Sfântului Ioan, acolo unde funcţionează şi dispeceratul Comandamentului de Iarnă al Municipiului Iaşi. Citadin SA, Servicii Publice SA, Salubris SA şi Compania de Transport Public SA au la dispoziţie, în total, 188 de utilaje şi autovehicule, cu 36 mai multe ca în sezonul trecut. Din numărul total de autovehicule şi utilaje, 113 sunt ale societăţilor comerciale ale municipalităţii, iar restul sunt contractate de Citadin SA, urmând să fie utilizate în funcţie de vreme. Dintre autovehiculele municipalităţii, şapte sunt noi. „De două zile temperaturile au scăzut până aproape de zero grade şi suntem pregătiţi să intervenim. Parcul de utilaje este activ. Numai în baza Citadin SA avem 125 de echipamente, din care o parte sunt noi. Containerele de la colţurile de stradă vor fi altfel, adică vor avea gură de descărcare automată, care nu va mai permite împrăştierea materialului antiderapant. Va exista posibilitatea ca şi cetăţenii să intervină atunci când au nevoie de sare pentru a topi gheaţa. Avem stocuri de sare şi clorură de calciu asigurate, iar în ceea ce priveşte nisipul suntem chiar producători, pentru că avem balastiera noastră. Modul în care vom interveni va depinde şi de cantitatea de precipitaţii, dar şi de vânt. Vom acţiona, aşa după cum facem de fiecare dată, pentru a asigura deszăpezirea arterelor principale, pentru a avea funcţional şi transportul public de călători, dar şi arterele secundare”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Jumătate din utilajele Citadin sunt pentru transportul zăpezii

Citadin SA, companie care asigură şi coordonarea Comandamentului de Iarnă, are la dispoziţie 125 utilaje şi autovehicule, din care 50 sunt proprii, iar 75 contractate. Din numărul total, 53 sunt autobasculante pentru transportul zăpezii, 23 buldoexcavatoare cu lamă şi cupă multifuncţională, 11 autobasculante cu lamă şi sărăriţă, opt autoutilitare şi opt autobasculante cu morişcă. Miercuri, 20 noiembrie, societatea avea în stocuri 10 tone de motorină Euro 5 (dintr-un contract de 600 de tone), 3.200 tone de clorură de sodiu tratată cu inhibitor de coroziune (dintr-un contract de 10.000 de tone) şi 15 tone de clorură de calciu (dintr-un contract de 3.000 de tone). Permanenţa este asigurată de 32 de persoane, dintre care 23 muncitori.

Stocul de cărbune, arhisuficient

Pentru activităţile de întreţinere a spaţiilor verzilor, tăieri / toaletări de arbori şi intervenţii în zonele de pantă, versanţi, poduri, pasaje, parcuri, spaţii verzi şi cimitire, Servicii Publice SA are la dispoziţie 227 de salariaţi. Din numărul total, 127 vor acţiona pentru activitatea de spaţii verzi, 75 pentru activitatea de versanţi şi 25 pentru activitatea de tăieri de arbori. Societatea va mobiliza 77 de mecanici care vor acţiona cu 21 de utilaje, din care opt autobasculante, patru tractoare cu lamă pentru deszăpezire şi trei buldozere.

În perioada 15 noiembrie 2019 - 15 martie 2020 în activitatea de deszăpezire a căilor pietonale vor fi implicaţi zilnic, în medie, aproximativ 200 de angajaţi ai Salubris SA, care vor avea la dispoziţie 25 de utilaje, din care patru noi. Concret, SC Salubris SA va utiliza opt sărăriţe cu lamă, 10 utilaje de deszăpezire a trotuarelor (motocultoare cu lamă şi turbină), trei încărcătoare cu lamă şi patru autobasculante. Totodată, pentru materialul antiderapant vor fi utilizate 150 de lăzi stradale noi.

Compania de Transport Public SA are la dispoziţie 17 utilaje şi mijloace auto, din care două autobasculante, un buldoexcavator, un excavator, două tractoare cu plug şi un Unimog. Compania are în stocuri 21 de tone de sare, 10 tone de nisip cuarţos şi 2,67 tone de clorură de calciu. Cantităţile necesare estimate sunt 100 de tone de sare, 50 de tone de nisip cuarţos, cinci tone de clorură de calciu şi 0,6 tone de inhibitor de salinitate.

Veolia Energie Iaşi SA are în stocuri 245.843,5 tone de cărbune şi 77,8 tone de păcură, consumul zilnic fiind de 602 tone de cărbune, respectiv 1,1 tone de păcură. Totodată, de la rezerva de stat mai există alte 6.828,2 tone de păcură.

Când vremea va aduce ninsori, Poliţia Locală va înştiinţa asociaţiile de proprietari, persoanele fizice şi agenţii economici să cureţe trotuarele, în conformitate cu Hotărârea Consiliului Local 172/2002, iar ulterior va aplica amenzi. Totodată, Poliţia Locală va patrula în permanenţă şi va transmite societăţilor subordonate situaţiile care necesită intervenţii punctuale.

Şi autorităţile judeţene sunt pregătite de iarnă

Încă de la sfârşitul lunii trecute, Consiliul Judeţean prin Direcţia Judeţeana de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi a semnat contractul de deszăpezire a drumurilor în perioada 1 noiembrie -15 martie 2020. Contractul a fost încheiat cu o asociere de firme, în baza acordului cadru aferent perioadei 2018-2020, iar valoarea lui este de aproximativ 7, 6 milioane de lei ( inclusiv TVA). Conform datelor furnizate de către Consiliul Judeţean Iaşi în acest sezon se va acţiona cu 22 de autobasculante dotate cu lamă şi răspânditor de material antiderapant, zece autogredere, şase autofreze, opt încărcătoare frontale şi o automacara. „Noi avem bazele pregătite dar nu am intrat în dispozitiv. Probabil că peste vreo săptămămână două pentru că nu avea rost să băgăm utilajele acum . Este o răcire, posibil să fie zone în care să apară polei dar în rest nu o să fie probleme. Noi avem bazele pregătite, dar nu suntem intraţi în dispozitiv. Conform contractului, ieşim când avem prima atenţionare de fenomene meteo. Avem bazele pregătite, contractul semnat, avem 5.000 de tone de material antiderapant aprovizionat, adică totul este pregătit. Aşteptăm prima ninsoare. O să comunicăm public atunci când intrăm cu toate şi numărul de dispecerat de comandament, absolut tot”, a declarat Ciprian Ciucan, directorul Direcţiei Judeţene de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi.

Ca în fiecare an, vor fi organizate trei baze în localităţile Iaşi, Târgu Frumos şi Paşcani, două baze secundare la Grajduri şi Cotnari şi trei puncte de sprijin la Vlădeni, Ţibăneşti şi Răducăneni.

De asemenea, prefectul judeţului Iaşi a monitorizat întreaga activitate de pregătire, pentru a evita situaţiile care au fost create în anii precedenţi, când nu s-a putut interveni în teren. „Am verificat bazele de deszăpezire începând de pe data de 25 octombrie. Pentru drumurile comunale şi săteşti, la nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale, 90% dintre ele au utilaje proprii şi material antiderapant, iar 10% au contracte cu terţi. Suntem în dispozitiv şi la nivel de drumuri naţionale, unde există cele şase baze, iar peste 75% din cantitatea de material antiderapant necesar este deja pregătită. Suntem pregătiţi în orice moment”, a spus Marian Şerbescu, prefectul judeţului Iaşi.

Toate utilajele vor fi dotate cu sisteme de localizare GPS, iar participanţii la trafic vor putea urmări on-line, pe site-ul Consiliului Judeţean, starea drumurilor şi stadiul intervenţiilor. Ruxandra CAŞU, Tudor DAMASCHIN

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

 

 

EURO-SIMCOS IMPEX S.R.L. Nr. de înreg. ORC: J33/1391/1994, CUI: 6180733, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. numit conform Sentinței nr. 163/24.02.2015 pronunțată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 9950/86/2013, în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2006 și ale H.A.C./12.11.2018, anunță scoaterea la vânzare, prin licitație publică cu strigare, la data de 08.11.2019, ora 14.00, a activelor: Stație Peco amplasată în oraș Frasin, Calea Bucovinei, nr. 8, jud. Suceava ce include spațiu comercial, platforma betonată, pompă distribuție cu sistem managerial, distribuitor automat tip FBD 2036R pentru 3 produse cu 6 furtune, cuva cu 3 rezervoare oțel pentru depozitare combustibil, separator grăsimi și bazin vidanjabil pentru apă menajeră. Identificare cadastrală: - Teren cu suprafața de 1.515 mp, înscris în Cartea Funciară nr. 30399/Suceava, nr. top. 3526/2; - Teren cu suprafața de 1.000 mp, înscris în Cartea funciară veche nr. 30398/Suceava, nr. top. 3526/100, pe care se află edificat Corpul C1 – Stație PECO cu regim de înălțime P+M (mansardă nefinalizată) cu suprafața construită de 47 mp; Valoare de pornire a licitației (lei, fără T.V.A.) - 232.570,00. Poate participa la licitație orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 07.11.2019, orele 14.00 la sediul lichidatorului judiciar toate documentele prevăzute în caietele de sarcini care se pot procura din mun. Suceava, strada Mihai Eminescu, nr. 10, județ Suceava în fiecare zi de luni până vineri până la data de 07.11.2019. Relații suplimentare se pot obține: Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. la telefoanele: 0232/243864, 0757545545, 0755132476.
Consorțiul format din EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iaşi, Str. Zorilor, nr.11, Jud. Iași, și INSOLVENCY HOUSE S.P.R.L., cu sediul în Sat Păun, Str. Arțarului, nr.7, Com. Bârnova, Jud. Iași, în calitate de administratori judiciari ai debitoarei PETROLBIT S.R.L., desemnați prin Încheierea nr. 99/09.05.2017, pronunţată de Tribunalul Iași Secţia a-II-a Civilă-Faliment în dosarul nr.3075/99/2017 (nr. în format vechi:131/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, coroborat cu prevederile Codului de Procedură Civilă, în măsura compatibilității, organizează licitație publică competitivă, cu strigare, în data de 12.12.2019, ora 11.00, pentru valorificarea următorului activ imobil: DENUMIRE ACTIV - PREȚ DE PORNIRE A LICITAȚIEI (EUR, fără TVA) Terminal pentru descărcare și depozitare produse petroliere (bitum), amplasat în Com. Holboca, Jud. Iași, compus din: 2.561.247,00. 1.Terenuri intravilane în suprafață totală de 38.662,00 mp (Teren intravilan, categ. curți-construcții, în suprafață totală de 10.528,00 mp, nr.cad.62984, CF nr.62984/UAT Holboca; Teren intravilan în suprafață totală de 8.250,00 mp, nr.cad.62985, CF nr.62985/UAT Holboca; Teren intravilan categ. neproductiv în suprafață totală de 6.422,00 mp, nr.cad.1770,CF nr.60172/UAT Holboca; Teren intravilan categ. căi ferate în suprafață totală de 2.938,00 mp, nr.cad.61833, CF 61833/UAT Holboca; Teren intravilan categ. neproductiv în suprafață totală de 6.945,00 mp, nr.cad.61615, CF nr.61615/UAT Holboca și Teren intravilan categ. neproductiv în suprafață totală de 2.000,00 mp, nr.cad.61045, CF nr.61045/UAT Holboca) 532.800,00; 2.Construcții situate pe terenul intravilan categ. curți-construcții în suprafață totală de 10.528,00 mp, nr.cad.62984, CF nr.62984 a UAT Holboca, astfel:1.560.323,00 - Construcțiile C1, C2 și C3 - 711.114,00; - Construcțiile C4 și C5 - 9.299,00; - Construcția C6 - 21.711,00; - Construcția C7 - 29.633,00; - Construcțiile C8, C9, C10 și C11 - 210.374,00; - Construcțiile C12, C13, C15 și C16 - 306.593,00; - Construcția C17 - 6.476,00; - Construcția C18 - 6.725,00; - Construcția C19 - 7.022,00; - Construcția C20 - 205.732,00; - Construcția C21 - 45.644,00; 3. Echipamentele de automatizare și instalațiile tehnologice specifice terminalului -468.103,00. Activul constând în Proprietate de tipul Terminal pentru descărcare și depozitare produse petroliere (bitum), amplasată în intravilanul Com. Holboca se vinde în bloc, ca un activ funcțional așa cum este prezentat, la valoarea de 2.561.247,00 EUR, fără TVA. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, lit.F, din Codul Fiscal, în măsura îndeplinirii condițiilor legale. În cazul în care la licitaţia din 12.12.2019, nu se va reuși valorificarea activului imobil, aparţinând debitoarei, se va organiza o nouă licitaţie, în aceleaşi condiţii în data de 19.12.2019, ora 11.00, la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., din Iaşi, Str. Zorilor, nr.11, Jud. Iaşi. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 11.12.2019, respectiv 18.12.2019, ora 12.00, la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. din Iaşi, Str. Zorilor, nr. 11, Jud. Iaşi. În conformitate cu prevederile art.91, alin.1, din Legea nr.85/2014, bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidator, în exerciţiul atribuţiilor sale, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asiguratorii, cu excepția sechestrului penal. Modalitatea de valorificare a activului imobil este licitaţie publică, cu strigare, competitivă, conform Regulamentului de vânzare aprobat în cadrul Adunării Creditorilor din data de 05.12.2019. Pasul de licitație stabilit este de 5% din prețul de pornire al licitației, conform Regulamentului de vânzare aprobat în cadrul Adunării Creditorilor din data de 05.12.2019. Garanția de participare la licitație este în valoare de 10% din prețul de pornire a licitației, fără TVA, sumă ce va fi depusă în contul de lichidare al debitoarei PETROLBIT S.R.L., nr:RO66BUCU1032235341146RON, deschis la Alpha Bank, suc. Iași. Garanția de participare va fi depusă în lei la cursul BNR din data plății. În cazul câştigării licitației garanția se constituie avans, iar în caz contrar se va restitui licitantului. Dovada consemnării va fi atașată ofertei de cumpărare, până la termenul stabilit pentru vânzarea la licitație publică. Vizitarea și prezentarea activului se poate face în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul administratorilor judiciari, la locul în care acestea se află. Administratorii judiciari vor permite accesul ofertanților care vor achiziționa caietul de sarcini, doar în prezența unui reprezentant al acestora și la solicitarea scrisă prealabilă însoțită de o programare în acest sens. Reprezentanții administratorilor judiciari vor furniza toate informațiile suplimentare disponibile către cei care au achiziționat caietul de sarcini. Detaliile privind documentația necesară în vederea participării la licitația publică și modul de organizare a licitației, precum și descrierea activului imobil supus procedurii de valorificare sunt expuse în Caietul de Sarcini care include Regulamentul de vânzare și de organizare a licitaţiei şi care poate fi achiziţionat de la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. Potenţialii ofertanţi au obligaţia achiziţionării caietului de sarcini, aceasta fiind condiţie obligatorie privind participarea la licitaţie. Preţul caietului de sarcini este de 5.950,00 lei, TVA inclus, plătibili în contul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi sau în numerar la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., pe site-ul www.lrj.ro, la tel. 0232/220777, 0733683702, 0744663190, mail: vanzari@lrj.ro sau lichidator.chirila@yahoo.com.
De mâine vom avea un nou prefect!
09/12/2019 02:51

Conducerea PNL a confirmat faptul că maine, 10 decembrie, actualul prefect, Marian Şerbescu, va fi demis, in locul său urmand a fi instalat Marian Grigoraş, care a mai ocupat această funcţie in perioada 2 ...

Violenţa domestică, un fenomen greu de controlat la Iaşi
09/12/2019 00:35

* doar in ultima săptămană s-au dat sentinţele in nouă procese in care se solicitau „ordine de protecţie” * anul acesta, cateva sute de asemenea cazuri au ajuns pe rol la Judecătoria Iaşi ...

Mii de copii ieşeni şi-au pierdut alocaţiile, din cauza absenţelor şcolare
09/12/2019 00:26

* plata alocaţiei se suspendă şi in cazul in care se constată că absenţele inregistrate şi nemotivate de un copil din familia beneficiară depăşesc numărul de 20 * la nivel naţional, la finele lunii ...

Elevii din Moşna au preparat şi vândut prăjituri pentru a îmbogăţi biblioteca şcolii
09/12/2019 00:22

* ideea acestui targ a fost a copiilor, iar data a fost stabilită in Ziua de Sfantul Nicolae pentru ca toţi să poată avea parte de o prăjitură in zi de sărbătoare În comuna Moşna, la 50 de kilom ...

 

Parcare la bordură doar pe timpul nopţii!
09/12/2019 00:00

Primarul Mihai Chirica a repus pe tapet, zilele trecute, subiectul locurilor de parcare din oraş. De această dată s-a făcut referire la o stradă – Eternitate – unde cu greu poţi găsi un ...

Au mai rămas de reabilitat 17 parcuri de joacă
09/12/2019 00:00

Lucrările de modernizare a spaţiilor de joacă pentru copii continuă in ritm susţinut, iar o parte au fost deja finalizate. „Programul de modernizare a locurilor de joacă pentru copii este un pro ...

1.528 absovenţi de medicină au dat Rezidenţiatul la Iaşi
08/12/2019 20:56

După 6 ani de facultate, 12 sesiuni, zeci de examene şi cateva luni bune de invăţat la foc automat, in ultima vreme, absolvenţii de medicină au dat astăzi examenul de rezidenţiat! Proba de la Iaşi s-a ...

„Disputele politice au fost mai importante decât realizarea unor proiecte de anvergură”
08/12/2019 16:35

* „Aş vrea să felicit Iaşul pentru că in exerciţiul financiar 2014-2020 a atras fonduri importante din bani europeni din diverse domenii pentru mobilitate urbană, regenerare urbană, patrimoniu cult ...

UAIC a finalizat primul sezon de studiu privind migraţia păsărilor sălbatice
08/12/2019 16:33

* acţiunea de cercetare demarată de universitatea ieşeană are la bază 5 studii ce se desfăşoară in paralel, acestea fiind axate pe migraţia păsărilor in Estul Europei şi ruta pe care acestea o urmea ...

CELE MAI NOI PROIECTE IMOBILIARE DIN IASI   08  12   .2019
08/12/2019 07:05

        80% dintre dezvoltatorii imobiliari din judetul Iasi sunt deja partenerii nostri. Pentru o ofertă personalizată de promovare a proiectului imobiliar, vă rugăm să ne&nb ...