Prima pictură tridimensională pe asfaltul din oraş!
Dimensiune font:
La realizarea acesteia s-a folosit vopsea clor-cauciuc, cu rezistenţă ridicată la uzură
„Șotron 3D” - aceasta este denumirea primei picturi tridimensională pe asfalt din Iaşi, realizată în cadrul unui proiect iniţiat de Asociaţia Apsides, cu sprijinul Muzeului Literaturii Române şi National Paints, care va fi prezentat oficial în cadrul Festivalului „Șotron” (organizat de Muzeul Literaturii Române Iaşi), dedicat zilei internaţionale a copilului, ediţia 2015. „Şotronul este simbolul simplităţii şi inocenţei unei perioade din viaţa fiecărui copil, fiecare etapă trecută până la marele final reprezentând un câştig pentru acesta şi o mică victorie. Între acest joc şi evoluţia copilului poate fi făcută o paralelă, deoarece atât în copilărie, precum şi în cadrul acestui joc se poate identifica motivul iniţierii. Astfel, fiecare activitate din căsuţele şotronului este corelată cu activităţile specifice unei vârste, fiecare imagine fiind o ilustrare a unui mijloc de învăţare în concordanţă cu acel moment din viaţă”, spune Silviu Teodor-Stanciu, doctorand la Facultatea de Arte Vizuale şi Design din cadrul Universităţii „George Enescu” din Iaşi, coordonatorul echipei de studenţi care realizează desenele.
Buburuze, mingi, laptop-uri, cărţi...
Căsuţele sunt numerotate de la 1 la 10, acestea fiind şi vârstele pe care le parcurge copilul în procesul lui de creştere şi învăţare. Căsuţa cu numărul 1 este reprezentată printr-o jucărie, element ce ilustrează în mod evident cea mai inocentă vârstă şi primele interacţiuni pe care cel mic le are cu mediul din jurul său, prin joacă acesta învăţând şi reuşind să deprindă anumite însuşiri de coordonare. Mai departe, căsuţele 2 şi 3 sunt reprezentate prin imaginea unei buburuze şi a unei grădini cu flori, deoarece acum copilul interacţionează cu elemente de floră şi faună, devenind din ce în ce mai curios şi învăţând să relaţioneze cu mediul înconjurător. Căsuţa numărul 4 deja trece într-un alt registru, o minge, de data aceasta reprezentând atât joaca în alt mediu, cât şi socializarea cu alţi copii, un start în relaţionarea cu ceilalţi. În continuare, căsuţele 5 şi 6 sunt reprezentate printr-o notă muzicală şi o paletă de pictor, acum fiind momentul în care cel mic descoperă lumea sunetelor, cât şi lumea culorilor. Căsuţa numărul 7 reprezintă momentul în care cel mic se află la vârsta la care merge la şcoală, acum făcând cunoştinţă cu mai multe noţiuni din diverse domenii, tocmai acesta fiind motivul pentru care un teanc de cărţi este cea mai bună ilustrare. Căsuţa numărul 8 este reprezentată printr-un laptop, lucru ce sugerează contactul copilului cu tehnologia şi felul în care aceasta îl ajută în viitorul său proces educaţional. O altfel de căsuţă este cea cu numărul 9, deoarece este ilustrată printr-un jurnal, acesta fiind momentul în care copilul începe să aibă anumite sentimente ce se vor dovedi importante de-a lungul relaţionării sale cu cei din jur. În final, căsuţa numărul 10 este reprezentată printr-o carte deschisă, simbol al cunoştinţelor şi al unei lumi deschise către descoperire. Această ultimă căsuţă, deşi ar părea că marchează un sfârşit, de fapt sugerează o nouă etapă în viaţa celui mic. Tudor DAMASCHIN
Echipa de studenţi care realizează desenele este formată din Ioana Adelina Boroş, Cristina Corobcă, Eliza-Camelia Cosovan, Cătălina Covaliu, Cătălina Dumitraş, Irina Mîrza, Doina Gabriela Potorac, Alexandra Scripcariu, Angelica Sîrbu, Claudiu Georgian Stan
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau